BZP: Świadczenie usług pogrzebowych na rzecz osób zmarłych, którym Gmina Miasta Gdańska jest zobowiązana zapewnić sprawienie pogrzebu
27.10.2025
2025/BZP 00497908/01
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Gdańsku
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług pogrzebowych na rzecz osób zmarłych, którym Gmina Miasta Gdańska jest zobowiązana zapewnić sprawienie pogrzebu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Gdańsku
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 002837021
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Konrada Leczkowa 1A
1.5.2.) Miejscowość: Gdańsk
1.5.3.) Kod pocztowy: 80-432
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski
1.5.7.) Numer telefonu: 58 3433150
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: mopr@gdansk.gda.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mopr.gda.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług pogrzebowych na rzecz osób zmarłych, którym Gmina Miasta Gdańska jest zobowiązana zapewnić sprawienie pogrzebu
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-303bfc8d-0644-4cc0-afe8-5a377181ea9b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00497908
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00037127/14/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Świadczenie usług pogrzebowych na rzecz osób zmarłych, którym Gmina Miasta Gdańska jest zobowiązana zapewnić sprawienie pogrzebu
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-303bfc8d-0644-4cc0-afe8-5a377181ea9b3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między
zamawiającym a Wykonawcami, odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem http://ezamowienia.gov.pl oraz poczty elektronicznej. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu "Wykonawca" na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-
Zamówienia, dostępny na stronie internetowej: http://ezamowienia.gov.pl/regulamin oraz informacje zamieszczone w zakładce
"Centrum Pomocy"
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Postępowanie o udzielenie zamówienia, prowadzone jest w języku polskim. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, komunikacja między
Zamawiającym a Wykonawcą, odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem: http://ezamowienia.gov.pl oraz poczty elektronicznej. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu "Wykonawca" na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-
Zamówienia, dostępny na stronie internetowej; http://ezamowienia.gov.pl/regulamin oraz informacje zamieszczone w zakładce
"Centrum Pomocy". Wykonawca przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z Platformy
e-Zamówienia oraz zobowiązuje się korzystając z platformy e-Zamówienia do przestrzegania jego postanowień. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem "Formularzy do komunikacji" wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załącznik do jednego formularza). Za datę przekazania oferty, oświadczenia o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp. podmiotowych środków dowodowych, przedmiotowych środków
dowodowych oraz innych informacji, oświadczeń lub dokumentów przekazywanych w postępowaniu, przyjmuje się datę ich przekazania na Platformę e-Zamówienia. Możliwość korzystania w postępowaniu z "Formularzy do komunikacji" w pełnym zakresie, wymaga posiadania konta "Wykonawcy" na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie
e-Zamówienia. Do korzystania z "Formularzy do komunikacji" służących do zadawania pytań dotyczących treści SWZ oraz załączników do zamówienia, wystarczające jest posiadanie tzw. "konta uproszczonego" na Platformie e-Zamówienia. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez Wykonawcę wiadomości, widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce "Komunikacja". Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub
elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń, składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem Formularza do komunikacji jako
załączniki. Sposób sporządzania dokumentów elektronicznych oświadczeń, musi być zgodny z wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30.12.2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postepowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U z 2020r. poz. 2452). UWAGA: pliki przesłane Zamawiającemu, powinny odpowiadać formatom określonym w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012r. w sprawie krajowych ram interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla
systemów teleinformatycznych: Dz. U. z 2017r. z późn. zm. Zamawiający zaleca używanie formatów plików: .PDF, .DOC, .COCX, .RTFF, .JPG, (.JPEG) do kompresji plików Zamawiający zaleca używanie formatów: .ZIP lub .7Z. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem sprawy SAMROP.II.260.4.2025.
Zamawiający jest zobowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert pod warunkiem, że wniosek z wyjaśnieniami treści SWZ, wpłynął do Zamawiającego nie później niż na 4 dni przed upływem terminu składania ofert. W przypadku gdy wniosek o wyjaśnienie treści SWZ wpłynie po upływie terminu o którym mowa powyżej,
Zamawiający nie ma obowiązku udzielania wyjaśnień SWZ oraz obowiązku przedłużania terminu składania ofert.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: www.mopr.gda.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający realizuje obowiązek dot. RODO w dokumentach zamówienia
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SAMROP.II.260.4.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 15 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (tekst jednolity: Dz. U. z 2025r. poz. 1214) do zadań własnych gminy o charakterze obowiązkowym należy sprawowanie pogrzebu, w tym osobom bezdomnym. Obowiązek sprawiania pochówku przez Ośrodek Pomocy Społecznej, wynika z art. 10 ust. 3 ustawy z dnia 31 stycznia 1959r.
o cmentarzach i chowaniu zmarłych (tekst jednolity: Dz. U. z 2024r. poz. 576) oraz Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 07 grudnia 2001r. w sprawie postępowania ze zwłokami i szczątkami ludzkimi (tekst jednolity: Dz. U. z 2021r. poz.1910).
2. Zgodnie z art. 44 ustawy o pomocy społecznej sprawienie pogrzebu odbywa się w sposób ustalony przez gminę, zgodnie z wyznaniem zmarłego. Zarządzenie Nr 1515/09 Prezydenta Miasta Gdańska z dnia 13 października 2009 r. w sprawie sprawienia pogrzebu przez Gminę Gdańsk na cmentarzach komunalnych położonych na terenie Miasta Gdańska, określa zakres
usług cmentarno – pogrzebowych.
Zorganizowanie i przeprowadzenie pogrzebów zwykłych, planowana ilość 30
(osoby zmarłe) do grobu ziemnego.
Zorganizowanie i przeprowadzenie pogrzebów zwykłych do grobu ziemnego - zgon z powodu COVID - 19, planowana ilość 5.
Zorganizowanie i przeprowadzenie pochówków szczątków ludzkich, planowana ilość 8.
Zorganizowanie i przeprowadzenie pogrzebów zbiorowych szczątków kostnych ludzkich, planowana ilość 3.
4.2.6.) Główny kod CPV: 98370000-7 - Usługi pogrzebowe i podobne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
98371000-4 - Usługi pogrzebowe
98371100-5 - Usługi cmentarne oraz kremacyjne
98371110-8 - Usługi cmentarne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Cena
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wykonania pochówku
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 15 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (tekst jednolity: Dz. U. z 2025r. poz. 1214) do zadań własnych gminy o charakterze obowiązkowym należy sprawowanie pogrzebu, w tym osobom bezdomnym. Obowiązek sprawiania pochówku przez Ośrodek Pomocy Społecznej, wynika z art. 10 ust. 3 ustawy z dnia 31 stycznia 1959r.
o cmentarzach i chowaniu zmarłych (tekst jednolity: Dz. U. z 2024r. poz. 576) oraz Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 07 grudnia 2001r. w sprawie postępowania ze zwłokami i szczątkami ludzkimi (tekst jednolity: Dz. U. z 2021r. poz.1910).
2. Zgodnie z art. 44 ustawy o pomocy społecznej sprawienie pogrzebu odbywa się w sposób ustalony przez gminę, zgodnie z wyznaniem zmarłego. Zarządzenie Nr 1515/09 Prezydenta Miasta Gdańska z dnia 13 października 2009 r. w sprawie sprawienia pogrzebu przez Gminę Gdańsk
na cmentarzach komunalnych położonych na terenie Miasta Gdańska, określa zakres usług cmentarno – pogrzebowych.
Zorganizowanie i przeprowadzenie pogrzebów zwykłych (osoby zmarłe) po spopieleniu do grobu murowanego zbiorowego – planowana ilość 155
Zorganizowanie i przeprowadzanie pogrzebów zwykłych (osoby zmarłe) po spopieleniu do grobu murowanego zbiorowego (zgon z powodu Covid 19), planowana ilość 5.
Zorganizowanie i przeprowadzanie pogrzebu zwykłego urnowego do grobu murowanego zbiorowego - bez spopielenia w przypadku kremacji zwłok za granicą lub w innym miejscu, planowana ilość 1.
Zorganizowanie i przeprowadzenie pogrzebów zbiorowych martwo urodzonych dzieci do grobu murowanego zbiorowego w urnie po spopieleniu, planowana ilość 4.
4.2.6.) Główny kod CPV: 98370000-7 - Usługi pogrzebowe i podobne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
98371000-4 - Usługi pogrzebowe
98371100-5 - Usługi cmentarne oraz kremacyjne
98371110-8 - Usługi cmentarne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Cena
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wykonania pochówku
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania.
a) Wykonawca do oferty dołącza oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu
z postępowania, w zakresie wskazanym przez Zamawiającego. Oświadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia z postępowania przez Wykonawcę na dzień składania ofert. Oświadczenie tymczasowo zastępuje wymagane przez
Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe. Wypełnione i podpisane przez Wykonawcę oświadczenie stanowi załącznik nr 3 do oferty.
b) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie (załącznik nr 3 do oferty) składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia z postępowania.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający nie wymaga złożenia podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w
postępowaniu.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, wymienionych poniżej podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień ich złożenia. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy-Pzp: odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jejzłożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia ww. dokumentów, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów. Podmiotowe środki dowodowe oraz inne dokumenty lub oświadczenia, sporządzone w języku obcym przekazuje się wraz z
tłumaczeniem na język polski. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast wskazanego dokumentu składa dokument, o którym mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy (Dz. U. z 2023 poz. 1824).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1) Zamawiający wymaga wniesienia do upływu terminu składania ofert wadium na każdą część, którą składana jest oferta w wysokości:Część pierwsza zamówienia: 4 500,00 zł (słownie: cztery tysiące pięćset 00/100);
Część druga zamówienia: 6 000,00 zł (słownie: sześć tysięcy złotych 00/100);
2) Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu;
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dz. U. z 2023 r. poz. 462 z późn. zm.).
3) Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na wskazany rachunek bankowy 92 1240 1268 1111 0010 3857 9322.
4) Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
5) Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ppkt 2 lit. b) - d), wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
6) UWAGA: jeżeli wykonawca wnosi wadium w formie innej niż pieniężna zobowiązany jest wskazać zamawiającemu adres poczty elektronicznej lub innego kanału komunikacji za pomocą środków komunikacji elektronicznej poręczyciela lub gwaranta w celu złożenia oświadczenia o zwolnieniu wadium, zgodnie z art. 98 ust. 5 ustawy- Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Przez Wykonawców, ubiegających się wspólnie o zamówienie, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia z postępowania.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy zgodnie z załącznikiem nr 1a i 1b do SWZ projekt umowy.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy