BZP: Rozbudowa infrastruktury wodno-kanalizacyjnej w gminie Iwierzyce.
28.10.2025
2025/BZP 00499542/01
Gmina Iwierzyce
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rozbudowa infrastruktury wodno-kanalizacyjnej w gminie Iwierzyce.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Iwierzyce
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 690581940
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Iwierzyce 80
1.5.2.) Miejscowość: Iwierzyce
1.5.3.) Kod pocztowy: 39-124
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski
1.5.7.) Numer telefonu: (17)745 59 50
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@iwierzyce.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.iwierzyce.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozbudowa infrastruktury wodno-kanalizacyjnej w gminie Iwierzyce.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-053b3a39-40ba-4f50-9058-0edb94bdf265
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00499542
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00036084/10/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.5 Rozbudowa infrastruktury wodno-kanalizacyjnej w gminie Iwierzyce.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Zadanie planowane w ramach przedsięwzięć do objęcia wsparciem z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności w ramach inwestycji B3.1.1 „Inwestycje w zrównoważoną gospodarkę wodno-ściekową na terenach wiejskich”.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https//przetargi.iwierzyce.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https//przetargi.iwierzyce.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy Zamówień Publicznych ZETO PZP.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): zgodnie z pkt XXIV.) SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): zgodnie z pkt. XXIV.) SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BID.271.13.2025.GM
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 1) Zaprojektowanie i budowa, przebudowa i modernizacja ujęcia wody i SUW-u w miejscowości Sielec – Podlasek.
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i budowa, przebudowa i modernizacja ujęcia wody i SUW miejscowości Sielec – Podlasek. Celem zamówienia jest: zmodernizowanie istniejących obiektów, tj. studni, wymiana pompy, orurowania i armatury, zbiornika betonowego obsypanego ziemią, oraz wybudowanie nowych obiektów: chlorowni wody w kontenerze z zamontowanym zestawem urządzeń do dawkowania podchlorynu sodu, pompowni wody w kontenerze z zamontowanym zestawem pompowym, bezodpływowego zbiornika na ścieki z chlorowni, bezodpływowego zbiornika na ścieki z pompowni, bezodpływowego zbiornika na spusty i przelewy ze zbiornika, oraz przebudowa odcinka wodociągu oraz kanalizacji. Istniejący kontener i infrastrukturę podziemną należy wyłączyć z użytkowania.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45231112-3 - Instalacja rurociągów
45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej
45232430-5 - Roboty w zakresie uzdatniania wody
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-04-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający przyjmuje dwa kryteria oceny ofert, tj.:
- cena – waga 60%
- okres gwarancji jakości – waga 40%
W kryterium „cena” (wartość brutto zamówienia) zostanie zastosowany wzór:
cena [C ] = [cena oferowana minimalna : cena badanej oferty] x 60 pkt
W kryterium „okres gwarancji jakości”:
1) Wykonawca zdeklaruje okres gwarancji w Formularzu oferty.
2) W kryterium „okres gwarancji [OG]” oferta może otrzymać maksymalnie 40 pkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji jakości
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zaprojektowanie i wykonanie sieci kanalizacji sanitarnej w Bystrzycy i Olimpowie.
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Bystrzyca i Olimpów wraz około 12 szt. przyłączy. Zakres zamówienia obejmuje wykonanie kanalizacji sanitarnej niezbędnej do odbioru ścieków z obszaru zaznaczonego na planie zagospodarowania terenu jako obszaru przeznaczonego do skanalizowania. Ostateczne, szczegółowe rozwiązania lokalizacyjne i techniczne sieci oraz obiektów na sieci kanalizacyjnej w tym długości, średnice, ilość i zagłębienia studni rewizyjnych ustali Wykonawca w dokumentacji projektowej.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45231112-3 - Instalacja rurociągów
45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej
45232430-5 - Roboty w zakresie uzdatniania wody
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-04-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający przyjmuje dwa kryteria oceny ofert, tj.:
- cena – waga 60%
- okres gwarancji jakości – waga 40%
W kryterium „cena” (wartość brutto zamówienia) zostanie zastosowany wzór:
cena [C ] = [cena oferowana minimalna : cena badanej oferty] x 60 pkt
2) W kryterium „okres gwarancji [OG]” oferta może otrzymać maksymalnie 40 pkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji jakości
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w pkt. XIV) , oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu dotyczące:X. 1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
X. 2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
X. 3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w powyższym zakresie.
X. 4) Zdolności technicznej lub zawodowej:
Warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawcy, poprzez określenie minimalnych wymagań dotyczących:
a) Doświadczenia wykonawcy,
b) Osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, umożliwiających wykonanie zamówienia na odpowiednim poziomie jakości.
ad. a)
Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada doświadczenie niezbędne do realizacji
zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed
upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy
w tym okresie:
- dla części 1 wykonał w sposób należyty zgodnie z przepisami prawa budowlanego
i prawidłowo ukończył co najmniej jedno zamówienie, którego przedmiotem była budowa/przebudowa Stacji Uzdatniania Wody o wydajności 10m3/h wraz z potwierdzeniem, że zrealizowane roboty zostały wykonane należycie i w terminie.
- dla części 2 wykonał w sposób należyty zgodnie z przepisami prawa budowlanego
i prawidłowo ukończył co najmniej dwa zamówienia, których przedmiotem były roboty
polegające na budowie, przebudowie lub rozbudowie sieci kanalizacji sanitarnej o wartości robót co najmniej 400 000,00 zł brutto (słownie: czterysta tysięcy i 00/100 złotych) każda, wraz z potwierdzeniem, że zrealizowane roboty zostały wykonane należycie i w terminie.
ad. b)
DOTYCZY CZĘŚCI 1)
W zakresie projektowania:
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia tj.
- projektant branży sanitarnej posiadający uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, których zakres uprawnia go do projektowania robót objętych przedmiotem zamówienia (lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów).
- projektant branży budowlanej posiadający uprawnienia do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, których zakres uprawnia go do projektowania robót objętych przedmiotem zamówienia (lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów),
- projektant branży elektrycznej posiadający uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych , których zakres uprawnia go do projektowania robót objętych przedmiotem zamówienia (lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów).
W zakresie wykonywania robót:
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia tj.
- osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej (lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów),
- osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów),
- osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów).
Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia funkcji przez Kierownika budowy oraz Kierowników robót, z wyjątkiem przypadków gdy jest to zabronione przepisami Prawa Budowlanego.
DOTYCZY CZĘŚCI 2)
W zakresie projektowania:
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia tj.
- projektant branży sanitarnej posiadający uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, których zakres uprawnia go do projektowania robót objętych przedmiotem zamówienia (lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów).
W zakresie wykonywania robót:
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia tj.
- osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów),
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp, oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, Wykonawca na wezwanie Zamawiającego składa oświadczenie o aktualności informacji zawartych w Oświadczeniu o niepodleganiu wykluczeniu, złożonym wraz z ofertą na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych:
1) Wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrole jakości lub kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – (wzór wykazu zostanie przekazany wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona)
2) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie 5 lat przed upływem
terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy-w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – (wzór wykazu zostanie przekazany wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona)
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium na wszystkie części postępowania:Część 1 - 6 000,00 zł
Część 2 – 6 000,00 zł
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie (konsorcjum, spółka cywilna) ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty i powinno ono zawierać w szczególności wskazanie:
- postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego dotyczy;
- wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia;
- ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane/dostawy/usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Wykonawcy składają oświadczenia w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do reprezentowania wykonawców zgodnie z formą reprezentacji określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej lub innym dokumencie.
3. Wykonawcy, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, mogą wykazać spełnienie warunków, o których mowa w pkt. X.4) łącznie, z zastrzeżeniem że oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy dotyczące wstępnego potwierdzenia, że wykonawcy spełniają warunki udziału w postępowaniu składa każdy z Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia w zakresie, w którym wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia, brak istnienia podstaw wykluczenia musi wykazać każdy
z wykonawców samodzielnie.
4. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2, jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
5. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Dopuszcza się zmiany Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w zakresie terminu wykonania Przedmiotu umowy, o którym mowa w § 3 Umowy poprzez ich wydłużenie zgodnie z warunkami określonymi w pkt 1) - 11) poniżej:1) W przypadku zaistnienia nadzwyczajnych niekorzystnych warunków atmosferycznych, pod warunkiem, że konieczność wykonywania robót w okresie wystąpienia nadzwyczajnych niekorzystnych warunków atmosferycznych nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność – dopuszcza się wydłużenie terminu o liczbę dni, w których z powodu zaistnienia nadzwyczajnych niekorzystnych warunków atmosferycznych brak było możliwości wykonywania Umowy w sposób, który pozwoliłby na wykonanie Przedmiotu Umowy w terminie, o którym mowa w § 3 (w tym również brak było możliwości, z uwagi na technologię wykonywania robót, normy lub inne przepisy, zmiany kolejności wykonywania robót w sposób, który pozwoliłyby na terminowe wykonanie Przedmiotu umowy). Przez nadzwyczajne niekorzystne warunki atmosferyczne należy rozumieć wszelkie warunki atmosferyczne, w tym w szczególności wszelkie opady
atmosferyczne lub temperatury powietrza, odbiegające od przeciętnych danych
meteorologicznych Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej, dla obszaru obejmującego miejsce wykonywania robót/prac, a dotyczących takich warunków atmosferycznych, na jakie
powołuje się Wykonawca, dla takiego samego miesiąca kalendarzowego, jak ten, w
którym wystąpiły warunki atmosferyczne, na jakie powołuje się Wykonawca, które to
nadzwyczajne warunki atmosferyczne z uwagi na technologię wykonywania
robót/prac, normy lub inne przepisy – uniemożliwiły wykonywanie robót.
2) W przypadku realizacji dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych przez dotychczasowego Wykonawcę, o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 3 i 4 oraz art. 455 terminu wykonania Przedmiotu Umowy o liczbę dni, w których z powodu realizacji dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych brak było możliwości wykonywania Umowy w sposób, który pozwoliłby na terminowe wykonanie Przedmiotu Umowy (w tym również brak było możliwości, z uwagi na technologię wykonywania robót, normy lub inne przepisy - zmiany kolejności wykonywania robót w sposób, który pozwoliły na terminowe wykonanie Przedmiotu Umowy).
3) W przypadku zmiany sposobu wykonywania Przedmiotu Umowy, o którym mowa w ust. 2 poniżej – dopuszcza się wydłużenie terminu wykonania Przedmiotu Umowy o liczbę dni, w których z powodu zmiany sposobu wykonywania Przedmiotu Umowy brak było możliwości wykonywania Umowy w sposób, który pozwoliłby na terminowe wykonanie Przedmiotu Umowy (w tym również brak było możliwości, z uwagi na technologię wykonywania robót, normy lub inne przepisy - zmiany kolejności wykonywania robót w sposób, który pozwoliły na terminowe wykonanie Przedmiotu Umowy).
2. Dopuszcza się zmiany technologii wykonania danego zakresu robót określonego w dokumentacji projektowej , które mogą nastąpić, pod warunkiem, iż nie spowodują one obniżenia jakości wykonania zamówienia. Zmiany te muszą zostać spowodowane uzasadniającymi je okolicznościami zaistniałymi w trakcie realizacji przedmiotu Umowy, a w szczególności:
1) pojawieniem się na rynku materiałów, sprzętu lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zmniejszenie kosztów realizacji robót, kosztów eksploatacji inwestycji lub umożliwiających uzyskanie lepszej jakości robót,
2) pojawieniem się nowszej technologii wykonania robót, pozwalającej na skrócenie czasu realizacji robót, zmniejszenie kosztów realizacji robót lub kosztów eksploatacji inwestycji,
3) zmianą przepisów prawa, powodującą konieczność zrealizowania inwestycji przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-11-14 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma Zamówień Publicznych ZETO PZP: https://przetargi.iwierzyce.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-11-14 09:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-12-13
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Stosownie do treści art. 95 ust.1 ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, tj.: robotników budowlanych wykonujących bezpośrednio czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia wskazanego w pkt. II 1.3), za wyjątkiem Kierownika budowy i Kierownika robót.Wykonawca zobowiązuje się, że pracownicy wykonujący czynności w zakresie jak wyżej,
będą zatrudnieni na podstawie stosunku pracy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2023 r. poz. 1465 z późn. zm.) lub właściwych przepisów państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
Powyższy wymóg nie dotyczy osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą
w zakresie w jakim będą wykonywać osobiście usługi na rzecz Wykonawcy.
Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców i dalszych podwykonawców do zatrudnienia na podstawie stosunku pracy w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy osób wykonujących wyżej wskazane czynności.
W przypadku ustania zatrudnienia, np. z rozwiązania stosunku pracy przez osoby, pracodawcę lub z innych przyczyn, w trakcie okresu realizacji zamówienia, Wykonawca zobowiązuje się
w ich miejsce zatrudnić na pozostały okres realizacji zamówienia, inne osoby do wykonywania ww. czynności.
W przypadku nie zatrudnienia przy realizacji zamówienia wymienionych osób na podstawie stosunku pracy lub nie przedstawienia zamawiającemu na jego żądanie zanonimizowanych kserokopii umów o pracę dokumentujących świadczenie pracy, wykonawca zapłaci zamawiającemu karę umowną w wysokości określonej w projekcie umowy.
Kara będzie naliczana za każdy miesiąc, w którym wykonawca nie wypełnił zobowiązania.
Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania zamówienia w celu sprawdzenia, czy osoby wykonujące czynności wskazane przez Zamawiającego są osobami zatrudnionymi na podstawie stosunku pracy.
W przypadku wystąpienia wątpliwości co do osób zatrudnionych do obsługi wymienionego sprzętu Zamawiający zgłosi taką sytuację do Państwowej Inspekcji Pracy celem ich weryfikacji.