BZP: Przebudowa budynku kulturalnego w Bełżycach
28.10.2025
2025/BZP 00501215/01
Gmina Bełżyce
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa budynku kulturalnego w Bełżycach
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Bełżyce
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431020084
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Lubelska 3
1.5.2.) Miejscowość: Bełżyce
1.5.3.) Kod pocztowy: 24-200
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@belzyce.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://belzyce.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa budynku kulturalnego w Bełżycach
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-92af9a45-c313-4b89-bdad-f1e952460565
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00501215
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00040212/12/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.5 Modernizacja miejskiego domu kultury w Bełżycach
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11184953.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1118495
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Informacje, które nie zmieściły się w tym polu ze względu na ograniczenia ilości znaków dostępne są w rozdziale 11 i 13 SWZ. Oferty składane za pomocą platformy zakupowej. Wszelką korespondencję Zamawiający zamierza prowadzić za pomocą platformy. W celu skrócenia czasu udzielenia
odpowiedzi na pytania preferuje się, aby komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia dokumenty oraz informacje, przekazywane były za pośrednictwem platformy i bezpłatnego formularza „wyślij wiadomość do Zamawiającego”. Za datę przekazania (wpływu), przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem platformy poprzez kliknięcie przycisku „wyślij wiadomość do Zamawiającego” oraz pojawienia się komunikatu, że wiadomość została wysłana
do Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza awaryjnie komunikację za pośrednictwem poczty elektronicznej.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Administratorem pozyskiwanych danych osobowych jest Burmistrz Bełżyc (Kierownik Zamawiającego) z siedzibą przy ul. Lubelskiej 3, 24-200 Bełżyce, tel. 81-517-27-28. Inspektorem Ochrony Danych w Urzędzie
Miejskim w Bełżycach jest Pan Robert Gostkowski e-mail: iodo@belzyce.pl. Informacje, które nie zmieściły się w tym polu ze względu na ograniczenia ilości znaków dostępne są w rozdziale 22 SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.06.2025.AK
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem inwestycji jest przebudowa budynku spełniającego funkcje kulturalne w Bełżycach, który jest zlokalizowany pod adresem: ul. Tysiąclecia 26, 24-200 Bełżyce. Obiekt o nazwie Miejski Dom Kultury usytuowany jest na działce o nr ewidencyjnym 849 i części działki nr ewidencyjny 848, obręb geodezyjny 0004 Bełżyce-Centrum. Budynek został wzniesiony w 1962 r. jako obiekt dwukondygnacyjny częściowo podpiwniczony i od tego czasu nie przechodził kompleksowej modernizacji. Celem zadania inwestycyjnego jest:
a) wykonanie prac budowlanych branż konstrukcyjnobudowlanej, sanitarnej, elektrycznej i teletechnicznej, obejmujących swoim zakresem następujące pomieszczenia:
- Kondygnacja podziemna: pomieszczenia magazynowe oraz szatnia dla personelu.
- Kondygnacja parteru: biurowe, socjalne, higieniczno-sanitarne, gospodarcze i magazynowe, scena wraz z widownią gdzie zaprojektowano krzesełka w postaci trybuny rozkładanej.
- Kondygnacja piętra: socjalne, higieniczno-sanitarne, biblioteka. Przebudowa ma wpływ na: poprawę estetyki, akustyki, multimediów oraz funkcji pomieszczeń.
b) Przystosowanie obiektu dla osób niepełnosprawnych, poprzez m. in. do-stosowanie toalet, montaż windy, wymianę drzwi, które nie będą posiadać progów, zapewnienie miejsc dla osób niepełnosprawnych z przodu widowni. c) Dostosowanie do obowiązujących warunków i przepisów przeciwpożarowych.
d) Zmniejszenie strat ciepła poprzez dostosowanie budynku do obowiązujących przepisów poprzez częściową wymianę stolarki okiennej i drzwiowej oraz ocieplenie podłóg na gruncie oraz ocieplenie stropodachu.
e) Remont wewnętrznej instalacji elektrycznej, wymianę oświetlenia na energooszczędne wraz z montażem instalacji fotowoltaicznej z magazynem energii.
f) Remont wewnętrznych instalacji sanitarnych wraz z montażem wentylacji mechanicznej i klimatyzacji.
Zakres prac budowlanych zmierza do poprawy funkcjonowania osób z niepełnosprawnościami, co będzie miało też pozytywny wpływ na korzystanie z obiektu przez inne grupy społeczne, np. osoby starsze lub opiekunów z małymi dziećmi. Dzięki zastosowaniu powyższych rozwiązań zwiększy się aktywizacja społeczno–kulturalna osób zamieszkujących na terenie gminy.
4. Do obowiązków wykonawcy będzie dodatkowo należało:
a. Prowadzenie dziennika budowy, zgłaszanie rozpoczęcia robót budowlanych, zgłoszenie odbiorów w nadzorze budowlanym, uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektu lub skuteczne zgłoszenie zakończenia robót budowalnych, uczestnictwo w naradach roboczych oraz wszystkie działania wynikające z przepisów ustawy prawo budowlane.
b. Sporządzenie i przekazanie dokumentacji powykonawczej oraz inwentaryzacji powykonawczej, w tym szczegółowej dokumentacji takiej jak kar-ty gwarancyjne, karty techniczne, instrukcje obsługi, dokumentacje techniczno- rozruchowe, atesty dla systemów wentylacyjnych, klimatyzacyjnych i dźwigu osobowego.
c. Przeprowadzenie audytu energetycznego (ex ante oraz ex post) oraz uzyskanie i przekazanie świadectwa charakterystyki energetycznej budynku po zakończeniu prac.
d. Przeprowadzenie audytu dostępności (ex ante oraz ex post) budynku objętego przedmiotem umowy.
e. Zapewnienie wszelkich wymaganych odbiorów technicznych w Urzędzie Dozoru Technicznego (UDT) dla instalacji dźwigu osobowego, wentylacji mechanicznej oraz klimatyzacji.
f. W okresie gwarancyjnym — realizacja niezbędnych przeglądów serwisowych systemów objętych UDT, w szczególności windy, instalacji fotowoltaicznej wraz z magazynem energii i instalacji wentylacyjno-klimatyzacyjnych, zgodnie z wymaganiami producentów oraz przepisami prawa.
4.2. Wszystkie prace będą realizowane z uwzględnieniem zasad zrównoważone-go rozwoju i przy zastosowaniu ekologicznych rozwiązań technologicznych. Modernizacja ma przyczynić się do stworzenia nowoczesnej, dostępnej i przyjaznej przestrzeni publicznej, łączącej tradycję z nowoczesnością
4.3. Zakres zadania inwestycyjnego został szczegółowo opisany w dokumentacji technicznej stanowiącej Załącznik nr 6 do niniejszego SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
45432100-5 - Kładzenie i wykładanie podłóg
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
42500000-1 - Urządzenia chłodzące i wentylacyjne
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne
45313100-5 - Instalowanie wind
42416100-6 - Windy
71356200-0 - Usługi pomocy technicznej
71315400-3 - Usługi inspekcji budowlanej
71630000-3 - Usługi kontroli i nadzoru technicznego
71314300-5 - Usługi doradcze w zakresie wydajności energetycznej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt. Szczegóły odnośnie kryteriów oceny ofert zawarte są w rozdziale 17 SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji na wykonane roboty budowlane
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej: Wykonawca musi wykazać, że posiada uprawnienia niezbędne do realizacji zamówienia, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności:a. uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w następujących specjalnościach: branża budowalna, elektryczna, sanitarna i teletechniczna;
b. aktualne zaświadczenie o przynależności do odpowiedniej izby samo-rządu zawodowego.
2.Zdolność techniczna lub zawodowa:
Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 6 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej jedną robotę budowlaną, polegającą na budowie, przebudowie lub remoncie lub modernizacji budynku o wartości nie mniejszej niż 3 000 000,00 zł brutto, przy czym:
a) w przypadku, gdy Wykonawca wykonywał w ramach jednej umowy większy zakres prac, dla potrzeb niniejszego zamówienia powinien on wyodrębnić i podać wartość robót budowlanych polegających tylko na budowie, przebudowie, remoncie lub modernizacji budynków;
b) wartości podane w ofercie (oraz załącznikach do oferty) w walutach innych niż PLN będą przeliczane wg średniego kursu NBP na dzień ogłoszenia o niniejszym zamówieniu,
c) Wykonawca zobowiązany jest wykazać 1 robotę budowlaną realizowaną w ramach jednej odrębnej umowy; Zamawiający nie do-puszcza łączenia kilku robót budowlanych i sumowania ich wartości w celu wykazania spełniania przedmiotowego warunku udziału w postępowaniu,
d) Wykonawca musi przedstawić dowody czy roboty zostały wykonane w sposób należyty.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Zamawiający wymaga złożenia na wezwanie oświadczenia według wzoru stanowiącego załącznik 3 lub potwierdzenia aktualności oświadczeń w tym zakresie złożonych wraz ofertą.
1. W celu wykazania spełnienia warunków określonych w pkt 6.1.2.
1) Wykazu osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji za-mówienia, odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi w następujących specjalnościach: branża budowalna, elektryczna, sanitarna, i teletechniczna, wraz z informacjami na temat: imienia i nazwiska, posiadanych kwalifikacji zawodowych, numeru uprawnień, zakresu czynności, jakie będą wykonywać, podstawy do dysponowania tymi osobami – według wzoru stanowiącego Załącznik nr 5a.
2) Kopię uprawnień budowlanych (poświadczoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę) dla każdej wskazanej osoby.
3) Aktualne zaświadczenie o przynależności każdej wskazanej osoby do właściwej izby samorządu zawodowego, wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
2. W celu wykazania spełnienia warunków określonych w pkt 6.1.4.:
wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 6 lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane (sporządzonego zgodnie z Załącznikiem Nr 5 do SWZ), oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów –inne odpowiednie dokumenty – w odniesieniu do warunku określonego w pkt. 6.1.4 SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
12.1. Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 20.000,00 zł (dwadzieścia tysięcy złotych).Wadium utrzymuje się nieprzerwanie od terminu składania ofert - do dnia upływu terminu związania ofertą.
12.2. Wadium można wnieść w:
a) w pieniądzu, przelewem na konto Zamawiającego - Bank Spółdzielczy w Nałęczowie Filia w Bełżycach nr konta 56 8733 0009 0016 3864 2000 0280, z adnotacją „ Przebudowa budynku kulturalnego w Bełży-cach ZP.271.06.2025.AK”.
Wadium musi być wniesione na rachunek bankowy Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert wskazanym w rozdziale 14 SWZ. Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin i godzinę uznania na rachunku Zamawiającego.
b) gwarancjach bankowych
c) gwarancjach ubezpieczeniowych
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
12.3. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, Wykonaw-ca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej (przedmiotowy dokument należy dołączyć do oferty).
12.4. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać nieodwołane i bezwarunkowe ma każde żądanie zgłoszone przez Zamawiającego, zobo-wiązanie gwaranta (poręczyciela) do zapłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp, które nie może być krótsze niż termin związania ofertą.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
e względu na ograniczenia ilości znaków, informacje znajdują się w rozdziale 10 SWZ. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich wpostępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wówczas do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo. Wszelka korespondencja będzie prowadzona wyłącznie z pełnomocnikiem. Wspólnicy spółki cywilnej jako Wykonawcy składający ofertę wspólną, na podstawie art. 58 ust. 2 ustawy Pzp ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Dokumentami, które mogą zastąpić pełnomocnictwo w przypadku s. c. mogą być: - jeżeli umocowanie do
reprezentacji wynika z treści umowy spółki cywilnej - do oferty Wykonawcy powinni załączyć treść tej umowy. - jeżeli umocowanie do reprezentacji wynika z uchwały wspólników spółki cywilnej wskazującej osobę / osoby do reprezentacji spółki - do oferty Wykonawcy powinni załączyć treść tej uchwały.
- jeżeli treść oświadczenia np. ofertę, podpisują wszyscy wspólnicy spółki cywilnej, pełnomocnictwo nie musi być dołączone do oferty. W takich przypadkach nie będzie potrzebne odrębne pełnomocnictwo.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak
7.2.) Informacje na temat zaliczek:
2.12. Zamawiający przewiduje udzielenie zaliczki w wysokości 10 % wartości wynagordzenia – zgodnie z projektem umowy.7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
nformacje, które nie zmieściły się w tym polu ze względu na ograniczenia ilości znaków dostępne są w załączniku nr 7 doSWZ - projekt umowy - § 18 zmiany umowy. Strony przewidują następujące rodzaje i warunki zmiany treści umowy:
a) możliwość przedłużenia terminu realizacji zamówienia
b) zmiana sposobu / zakresu świadczenia przedmiotu umowy
c) możliwość zmiany wynagrodzenia w stosunku do treści umowy i oferty
d) pozostałe zmiany.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy