BZP: Rozbudowa drogi gminnej ul. Polnej w Wołominie na odcinku od ul. Przyjacielskiej do ul. Legionów
29.10.2025
2025/BZP 00502882/01
Gmina Wołomin
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rozbudowa drogi gminnej ul. Polnej w Wołominie na odcinku od ul. Przyjacielskiej do ul. Legionów
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Wołomin
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 013269640
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Ogrodowa 4
1.5.2.) Miejscowość: Wołomin
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-200
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@wolomin.org.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wolomin.org
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozbudowa drogi gminnej ul. Polnej w Wołominie na odcinku od ul. Przyjacielskiej do ul. Legionów
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9c5aec6c-abbf-470e-bce3-fda38d7b7a50
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00502882
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00039114/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Budowa ul. Polnej w Wołominie na odcinku od Przyjacielskiej do ul. Legionów
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/wolomin3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: za pomocą platformy https://platformazakupowa.pl/pn/wolomin
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: zgodnie z rozdziałem XIII SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): zgodnie z rozdziałem II SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): zgodnie z rozdziałem II SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.47.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
W ramach przedmiotu umowy Wykonawca wykona w szczególności:
• roboty rozbiórkowe;
• roboty ziemne;
• przebudowę jezdni i zjazdów;
• przebudowę i budowę chodników;
• budowę wyniesionego skrzyżowania z ul. Mickiewicza;
• budowę progów zwalniających;
• rozbudowę istniejącej sieci kanalizacji deszczowej, budowę wpustów deszczowych z podłączeniem do sieci kanalizacji deszczowej, przebudowę wpustów deszczowych wraz z przykanalikami z podłączeniem do istniejących studni;
• przebudowę sieci telekomunikacyjnej;
• przebudowę sieci energetycznej nN;
• wycinkę drzew i krzewów kolidujących z inwestycją;
• humusowanie z obsianiem trawą niezagospodarowanego terenu pasa drogowego;
• oznakowanie pionowe i poziome wg projektu stałej organizacji ruchu.
• aktualizację istniejącego projektu czasowej organizacji ruchu;
• aktualizację istniejącego projektu stałej organizacji ruchu oraz dokona jej wprowadzenia na podstawie zaktualizowanego projektu;
• geodezyjną inwentaryzację powykonawczą w 2 egz.;
• dokumentację powykonawczą w 1 egz..
1) W ramach przedmiotu umowy Wykonawca ponadto:
• przygotuje zawiadomienie i zawiadomi w imieniu Zamawiającego właściwy organu nadzoru budowlanego o zakończeniu budowy i przystąpieniu do użytkowania obiektu budowlanego, ewentualnie przygotuje wniosek i wystąpi z wnioskiem o wydanie decyzji o pozwolenie na użytkowanie;
• udzieli gwarancji na roboty budowlane, o których mowa w § 1 ust. 1 i ust. 2 umowy na warunkach określonych w § 10 umowy;
• przeniesie na Zamawiającego majątkowe prawa autorskie do dokumentacji powykonawczej, o której mowa w § 1 ust. 2 pkt. 16) oraz § 9 ust. 7 umowy na warunkach określonych w § 17 umowy.
1. Zakres robót ujęty jest w n/w dokumentach i projektach, które stanowią Załącznik nr 1A do niniejszej specyfikacji:
1) Decyzja nr 32pz/2022 Starosty Wołomińskiego z dnia 27 października 2022 r. znak: WAB.6740.14.33.2022 o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej pod nazwą: „Rozbudowa drogi gminnej ul. Polnej w Wołominie na odcinku od ul. Przyjacielskiej do ul. Legionów”.
2) Decyzja nr 179/SPEC/2024 Wojewody Mazowieckiego z dnia 11 grudnia 2024 r.
3) Dokumentacji projektowej opracowanej przez Biuro usług Inżynierskich Bartłomiej Małetka z siedzibą w Hipolitowie:
a) Projekt zagospodarowania terenu wraz z projektem architektoniczno-budowlanym;
b) Projekt techniczny – branża drogowa;
c) Projekt techniczny – kanalizacja deszczowa (TOM II);
d) Projekt budowlano-wykonawczy – branża elektroenergetyczna (TOM III A);
e) Projekt budowlano-wykonawczy – branża elektroenergetyczna (TOM III B);
f) Projekt wykonawczy – branża teletechniczna (TOM IV);
g) Projekt stałej organizacji ruchu (do aktualizacji);
h) Projekt czasowej organizacji ruchu (do aktualizacji);
i) Projekt gospodarki zielenią;
j) Dokumentacja badań podłoża gruntowego, Opinia geotechniczna - Projekt budowlany;
k) Szczegółowe specyfikacje techniczne – branża drogowa i branża sanitarna;
l) Specyfikacja techniczna – przebudowa sieci napowietrznej nN 0,4kV (TOM III A);
m) Specyfikacja techniczna – przebudowa sieci napowietrznej nN 0,4kV (TOM III B);
n) Szczegółowe specyfikacje techniczne – sieć teletechniczna.
Szczegółowy zakres podstawowych robót ujęty jest w Przedmiarach robót, stanowiących Załącznik nr 1B do niniejszej specyfikacji.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych w zakresie robót wymienionych w przedmiarach robót stanowiących Załącznik nr 1B do niniejszej specyfikacji, tj. m.in. w zakresie: robót rozbiórkowych, ziemnych, drogowych; robót w branży sanitarnej w zakresie kanalizacji deszczowej; przebudowy sieci i urządzeń elektroenergetycznych; przebudowy sieci teletechnicznych; zieleni; oznakowania pionowego i poziomego na warunkach określonych w projektowanych postanowieniach umowy.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą ofertę zostanie wybrana oferta z największą łączną liczbą punktów. Sposób obliczania punktacji:
Po = C+G
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a)w zakresie potencjału kadrowego – zamawiający wymaga, aby wykonawca wykazał, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej:
• jednym Kierownikiem budowy, który posiada:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej, zgodnie z wymogami ustawy Prawo budowlane lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
- przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego,
- co najmniej trzyletnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót inżynieryjnych drogowych, na podstawie ww. uprawnień, przy realizacji minimum dwóch zadań polegających na przebudowie, budowie, rozbudowie drogi publicznej o wartości robót minimum 1.000.000,00 zł brutto każda.
• jjednym Kierownikiem robót sanitarnych, który posiada:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, zgodnie z wymogami ustawy Prawo budowlane lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
- przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego,
- co najmniej trzyletnie oświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót na podstawie ww. uprawnień.
• jednym Kierownikiem robót elektrycznych i elektroenergetycznych, który posiada:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektrotechnicznych, zgodnie z wymogami ustawy Prawo budowlane lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
- przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego,
- co najmniej dwuletnie oświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót na podstawie ww. uprawnień.
• jednym Kierownikiem robót teletechnicznych, który posiada:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych, lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
- przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego,
- co najmniej dwuletnie oświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót na podstawie ww. uprawnień.
• jednym Kierownikiem ds. zieleni, która posiada:
- ukończony kurs dotyczący nadzorowania terenów zieleni potwierdzony zaświadczeniem wydanym
przez SITO (Stowarzyszenie Naukowo – Techniczne Inżynierów i Techników Ogrodnictwa), oraz co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji kierownika robót lub inspektora nadzoru terenów zieleni lub drzew;
lub
- ukończone studia wyższe I stopnia lub studia podyplomowe na kierunkach: architektura krajobrazu, ogrodnictwo i leśnictwo oraz co najmniej 4-letnie doświadczenie zawodowe przy nadzorowaniu prac związanych z pielęgnacją i wycinką drzew;
lub
- ukończone studia magisterskie na kierunkach: architektura krajobrazu, ogrodnictwo i leśnictwo, oraz co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe przy nadzorowaniu prac związanych z pielęgnacją i wycinką drzew.
Zamawiający określając wymogi dla osób w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych dopuszcza odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów Prawo budowlane oraz Ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
b) w zakresie wiedzy i doświadczenia – zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał (zakończył), co najmniej dwie roboty polegające na budowie, przebudowie, rozbudowie drogi publicznej o wartości minimum 1.000 000,00 zł brutto każda.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy p.z.p., sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, porównywalnych z robotami budowlanymi stanowiącymi przedmiot zamówienia, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty - załącznik nr 3 do SWZ;
2) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego , w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrole jakości lub kierowanie robotami budowlanymi , wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami- załącznik nr 4 do SWZ;
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 15 000,00 ZŁ (słownie: piętnaście tysięcy 00/100 złotych);6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
zgodnie z rozdziałem XII SWZ6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
zgodnie z ppu7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy