BZP: Kompleksowe ubezpieczenie Miejskiego Zarządu Budynków Mieszkalnych Sp. z o.o
30.10.2025
2025/BZP 00506216/01
MIEJSKI ZARZĄD BUDYNKÓW MIESZKALNYCH SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
            Usługi
            Kompleksowe ubezpieczenie Miejskiego Zarządu Budynków Mieszkalnych Sp. z o.o    
    SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKI ZARZĄD BUDYNKÓW MIESZKALNYCH SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 690270469
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. płk. Leopolda Lisa-Kuli 13 A
1.5.2.) Miejscowość: Rzeszów
1.5.3.) Kod pocztowy: 35-025
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@mzbm.rzeszow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzbm.rzeszow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
1.11.) Dane podmiotu, któremu zamawiający powierzył przeprowadzenie postępowania.
Podmiot 1
1.11.1.) Nazwa podmiotu prowadzącego postępowanie: Mentor S.A
1.11.2.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 956-00-03-240
Adres podmiotu prowadzącego postępowanie:
1.11.3.) Ulica: Szosa Chełmińska 177-181
1.11.4.) Miejscowość: Toruń
1.11.5.) Kod pocztowy: 87-100
1.11.6.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.11.7.) Kraj: Polska
1.11.8.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński
1.11.11.) Adres poczty elektronicznej: mentor@mentor.pl
1.11.12.) Adres strony internetowej: www.mentor.pl
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Kompleksowe ubezpieczenie Miejskiego Zarządu Budynków Mieszkalnych Sp. z o.o
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4e7c88e7-3e3d-4caa-9526-ffa1c6d0913a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00506216
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://mentor.logintrade.net/zapytania_email,214198,73b8a31aed7035b0267911340ed25a89.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Tak
3.3.) Informacje na temat sposobu udostępnienia zastrzeżonych dokumentów zamówienia
https://mentor.logintrade.net/zapytania_email,214198,73b8a31aed7035b0267911340ed25a89.html3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://mentor.logintrade.net/zapytania_email,214198,73b8a31aed7035b0267911340ed25a89.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.	Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim. Forma elektroniczna opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub osobistym, jest zastrzeżona dla złożenia oferty, oraz oświadczeń i dokumentów, załączanych do oferty, a także zmiany i wycofania oferty.  Środkiem komunikacji elektronicznej, służącym złożeniu oferty przez Wykonawcę, jest jego prawidłowe złożenie na Platformie dostępnej pod adresem https://mentor.logintrade.net/ w wierszu oznaczonym tytułem oraz znakiem sprawy zgodnym z niniejszym postępowaniem. Korzystanie z Platformy przez Wykonawcę jest bezpłatne. 
2.	Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz inne informacje Pełnomocnik Zamawiającego i Wykonawcy przekazują za pośrednictwem platformy www.mentor.logintrade.net, drogą elektroniczną.
3.	W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią niniejszej SWZ, a treścią udzielonych odpowiedzi jako obowiązującą należy przyjąć treść pisma zawierającego późniejsze oświadczenie Zamawiającego.
a)	Pełnomocnik Zamawiającego nie udziela żadnych informacji telefonicznie.
4.	Specyfikację Warunków Zamówienia można pobrać bezpłatnie z platformy internetowej Pełnomocnika Zamawiającego https://mentor.logintrade.net/.
5.	Odpowiedzi na zadane pytania, informacje dodatkowe itp. umieszczane będą na platformie przetargowej https://mentor.logintrade.net/
6.	Wynik postępowania zostanie opublikowany na Platformie dostępnej pod adresem https://mentor.logintrade.net/
Specyfikacja połączenia Postępowania przetargowe prowadzone są przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Komunikacja między Pełnomocnikiem Zamawiającego, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy przetargowej https://mentor.logintrade.net/ oraz poczty elektronicznej.  Do połączenia, w ramach Platformy przetargowej, używany jest szyfrowany protokół HTTPS. Szyfrowanie danych odbywa się przy pomocy protokołu SSL. Certyfikat SSL zapewnia poufność transmisji danych przesyłanych przez Internet. Wykonawca posiadający konto na Platformie przetargowej ma dostęp do możliwości złożenia, zmiany, wycofania oferty, a także funkcjonalności pozwalających na zadawanie pytań do treści SWZ oraz komunikację z Pełnomocnikiem Zamawiającego w pozostałych obszarach. 
Wymagania techniczne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy użyciu Platformy przetargowej:
Dopuszczalne przeglądarki internetowe lub wyższe:
•	Internet Explorer 8, Internet Explorer 9, Internet Explorer 10, Internet Explorer 11,
•	Google Chrome 31
•	Mozilla Firefox 26
•	Opera 18
Pozostałe wymagania techniczne:
•	dostęp do sieci Internet
•	obsługa przez przeglądarkę protokołu XMLHttpRequest - ajax
•	włączona obsługa JavaScript
•	zalecana szybkość łącza internetowego powyżej 500 KB/s
•	zainstalowany Acrobat Reader
•	zainstalowane środowisko uruchomieniowe Java - Java SE Runtime Environment 6 Update 24 lub nowszy
Wspierane są rozwiązania dostarczane przez firmy:
•	Polskie Centrum Certyfikacji Elektronicznej Sigillum Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A.
•	Centrum Obsługi Podpisu Elektronicznego Szafir Krajowej Izby Rozliczeniowej S.A.
•	Powszechne Centrum Certyfikacji Certum firmy Unizeto Technologies SA.
•	Kwalifikowane Centrum certyfikacji Kluczy CenCert firmy Safe Technologies S.A.
    3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1.	Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.4.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego Przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U. UE L 119 z 4.5.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miejski Zarząd Budynków Mieszkalnych Sp. z o.o. 
2.	Inspektor ochrony danych osobowych u Administratora email:  iod@mzbm.rzeszow.pl,   tel.: 602 413 777.
3.	Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem na:” Kompleksowe ubezpieczenie Miejskiego Zarządu Budynków Mieszkalnych Sp. z o.o.” 
4.	Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 pzp i osoby lub podmioty, którym powierzono przetwarzanie danych w związku z prowadzeniem postępowania o zamówienia publiczne. 
5.	Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 i 4 ustawy pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy. 
6.	Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy pzp, związanym z udziałem                                       w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy pzp. 
7.	W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.   
8.	Posiada Pani/Pan: 
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO. 
9.	Nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c
    SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 29/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 4
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
                Część I: Ubezpieczenie majątku 
Szkody polegające na utracie, uszkodzeniu lub zniszczeniu ubezpieczonego mienia, będące następstwem zdarzenia o charakterze losowym i niepewnym, które wystąpiło nagle, nieprzewidzianie i niezależnie od woli Ubezpieczającego / Ubezpieczonego. 
Z zachowaniem pozostałych postanowień umowy, w tym wyłączeń odpowiedzialności, ochrona ubezpieczeniowa powinna obejmować m.in. następujące ryzyka: 
- pożar (ogień), dym, sadza, przypalenie i osmalenie, również bez widocznego płomienia (ognia),
- uderzenie pioruna (także w instalacje elektryczne, sieci energetyczne), 
- wybuch (eksplozji), implozja,
- upadek statku powietrznego lub jego części, 
- wiatr, huragan, trąba powietrzna, cyklon, tajfun, tornado itp.
- grad, deszcz, powódź, podtopienie (zalanie terenów w wyniku deszczu lub spływu wód po zboczach), 
- lawina, topnienia śniegu i/lub lodu, zalegania śniegu i/lub lodu, grad,
- wylew/działanie wód podziemnych, podniesienie się poziomu wody,
- trzęsienie ziemi, osunięcia i/lub zapadanie się ziemi, 
- następstwa szkód wodociągowych (m.in. zalanie przez wydostawanie się wody, innych cieczy lub pary (wskutek między innymi: awarii instalacji i/lub działania niskich temperatur, rozszczelnienia się zbiorników, cofnięcia się ścieków z sieci kanalizacyjnej, uruchomienia się wodnych instalacji p.poż, pozostawienie otwartych zaworów (w tym kranów) w sieci) z urządzeń wodno-kanalizacyjnych, centralnego ogrzewania lub technologicznych) wraz z kosztami naprawy uszkodzonej instalacji,
- zalania, w tym w wyniku działania człowieka,
- huk ponaddźwiękowy, 
- upadek drzew i konarów drzew, upadek budynków i/lub budowli lub innego przedmiotu na ubezpieczone mienie,
- powstałe w związku z przechowywaniem, użytkowaniem, składowaniem materiałów, gazów wykorzystywanych w działalności,
- powstałe wskutek zanieczyszczenia lub wchłonięcia przez ubezpieczone mienie rozpylonej lub rozlanej substancji, powodującej zniszczenie, uszkodzenie lub utratę właściwości ubezpieczonego mienia, w tym wyciek stopionego materiału,
- powstałe wskutek nieodpowiedniego działania klimatyzacji, systemów grzewczych i innych instalacji,
- zanieczyszczenie bądź skażenie przedmiotu ubezpieczenia w związku z wystąpieniem zdarzeń objętych zakresem ubezpieczenia,
- szkody w sprzęcie, który jest użytkowany przez pracowników w ramach wykonywanej przez nich pracy w trybie zdalnym/home office na terenie RP,
- spowodowane osiadaniem, zapadaniem się, wyniesieniem, spękaniem skurczeniem lub ekspansją elementów konstrukcyjnych budynku będącego rezultatem zaistnienia zdarzenia objętego ochroną ubezpieczeniową,            
4.2.6.) Główny kod CPV: 66510000-8 - Usługi ubezpieczeniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 25 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane do 20 000,00 zł wartości zamówienia podstawowego
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Klauzule fakultatywne
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
                Ochrona ubezpieczeniowa powinna obejmować odpowiedzialność cywilną Ubezpieczającego za szkody wyrządzone osobie trzeciej w związku z prowadzeniem przez Ubezpieczającego działalności opisanej w niniejszym programie ubezpieczenia oraz posiadanym mieniem. 
Odpowiedzialność cywilna (reżim deliktowy, kontraktowy, zbieg roszczeń) z tytułu prowadzonej działalności, posiadanego mienia oraz wprowadzenia produktu do obrotu. Opis działalności zgłoszonej do ubezpieczenia zgodnie z Załącznikiem nr 1a_Opis przedmiotu zamówienia-część jawna pozycja „Zakres prowadzonej działalności”.
Odpowiedzialność cywilna za szkody na osobie (rozstrój zdrowia, uszkodzenie ciała, śmierć poszkodowanego), szkody ma mieniu (uszkodzenie lub zniszczenie rzeczy) oraz ich następstwa. 
Odpowiedzialność cywilna za szkody w postaci strat (damnum emergens) oraz utraconych korzyści (lucrum cessans            
4.2.6.) Główny kod CPV: 66510000-8 - Usługi ubezpieczeniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 25 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
                1.	Zakres Ubezpieczenia A: odpowiedzialność Osoby Ubezpieczonej za szkody wyrządzone Spółce i spółkom zależnym oraz osobom trzecim w wyniku uchybień w pełnieniu powierzonej funkcji zarządczej lub nadzorczej. Roszczenia te dotyczą, ale nie ograniczają się do:
a.	Roszczenia do Ubezpieczonych związane ze zobowiązaniami publiczno – prawnymi Ubezpieczonej Spółki na podstawie art. 116 i 116 A w związku z art. 107 Ordynacji Podatkowej,
b.	Roszczenia wnoszone przez akcjonariuszy,
c.	Roszczenia wnoszone przez osoby trzecie, 
d.	W przypadku roszczeń do Osób Ubezpieczonych, za osobę trzecią, która może podnieść roszczenie wobec Ubezpieczonych uważa się również Ubezpieczającego, których łączy z Ubezpieczonym umowa 
o pracę lub umowa cywilno-prawna o wykonywanie funkcji członka zarządu lub rady nadzorczej Ubezpieczającego,
e.	Roszczenia skierowane przez osoby bliskie,
f.	Roszczenia wzajemne między Osobami Ubezpieczonymi. Zakres ten nie będzie miał zastosowania 
w przypadku roszczeń w USA i Kanadzie.
g.	Roszczenia pracownicze w tym przynajmniej: niesłuszne, bezpodstawne zwolnienie z pracy, rozwiązanie stosunku pracy lub zwolnienie z pracy na skutek wypowiedzenia, nękanie (włączając napastowanie seksualne i oraz nękanie w miejscu pracy), dyskryminację, odwet włączając lokaut, złożenie fałszywego oświadczenia w sprawie dotyczącej zatrudnienia w stosunku do pracownika lub osoby ubiegającej się o zatrudnienie, upokorzenie, zniesławienie lub naruszenie prywatności, mobbing, niesłuszną, bezpodstawną lub niezgodną z prawem odmowę zatrudnienia lub awansu, niesłuszne, bezpodstawne lub niezgodne z prawem pozbawienie możliwości rozwoju zawodowego, zaniedbanie w ocenie pracownika, odmowę wystawienia odpowiednich referencji, etc., 
h.	Koszty obrony w postępowaniach urzędowych, cywilnych, karnych, administracyjnych, w tym koszty postępowania przygotowawczego i wyjaśniającego, w tym również kosztów uczestnictwa i asysty prawnika w posiedzeniach komisji śledczych,
i.	Koszty obrony w przypadku szkód osobowych lub majątkowych i koszty obrony w przypadku postępowania dotyczącego naruszenia przepisów BHP,
j.	Koszty wsparcia psychologicznego w związku z podniesionym roszczeniem,
k.	Koszty konsultacji prawniczej (porady prawnej) w sytuacji okoliczności zdarzenia mogącego skutkować roszczeniami wobec ubezpieczonych – za uprzednią zgodą Ubezpieczyciela,
l.	Koszty zaskarżenia decyzji (orzeczeń) sądowych lub prokuratorskich w sprawie każdej Osoby Ubezpieczonej w celu uzyskania spłaty lub anulowania/cofnięcia sądowego nakazu, nakładającego na przykład konfiskatę, przejęcie własności i kontroli, zawieszenie lub zamrożenie prawa własności nieruchomości lub mienia osobistego Osoby Ubezpieczonej, obciążenie na nieruchomość lub mienie osobiste Osoby Ubezpieczonej, czasowy lub stały zakaz pełnienia urzędu lub wykonywania funkcji członka organu władz Spółki, ograniczenie wolności do określonego krajowego miejsca zamieszkania lub miejsca oficjalnego zatrzymania, deportację czy też ekstradycję Osoby Ubezpieczonej, 
m.	Koszty / Ubezpieczenie kosztów w przypadku ograniczenia prawa własności osoby ubezpieczonej/ wydatki na kaucje i poręczenia / gwarancje poniesione w celu uzyskania kaucji lub innego instrumentu finansowego na określoną kwotę, mającego na celu zagwarantowanie wypełnienia przez Osobę Ubezpieczoną obowiązku uczestnictwa w rozprawie sądowej toczącej się w związku z roszczeniem 
z tytułu nieprawidłowego działania, Zakres ten nie obejmuje kwot kaucji i innych zabezpieczeń. 
W przypadku rozstrzygnięcia lub decyzji właściwego organu władzy publicznej o zawieszeniu, konfiskacie, przejęciu własności osoby ubezpieczonej lub innej decyzji ograniczającej korzystnie z prawa własności nieruchomości, ruchomości lub osobistego mienia osoby ubezpieczonej Ubezpieczyciel poniesie koszty związane z kształceniem małoletnich zstępnych pozostających pod opieką osoby ubezpieczonej, koszt ubezpieczeń osobowych, koszt korzystania z mediów (woda, gaz, prąd, Internet, telefon), koszty zamieszkania (koszt kredytu hipotecznego, koszt najmu). 
n.	Koszty obrony w przypadku roszczenia dotyczącego zanieczyszczenia środowiska,
o.	Ochrona obejmuje działanie / zaniechanie dokonane w wyniku rażącego niedbalstwa lub odstąpienia od przepisów prawa wskutek rażącego niedbalstwa
p.	Kary i grzywny nakładane bezpośrednio na osoby ubezpieczone
q.	Roszczenia regresowe Ubezpieczonej Spółki o zwrot poniesionych kosztów z tytułu zapłaty kary, kar cywilnoprawnych, grzywny lub sankcji,
r.	Koszty stawiennictwa Osoby Ubezpieczonej przed sądem,
s.	Koszty odzyskania dobrego imienia,
t.	Koszty rozpowszechniania informacji o ostatecznym rozstrzygnięciu wydanym na korzyść ubezpieczonego oraz oświadczeń zawartych w orzeczeniach sądowych lub urzędowych, zwalniających osobę ubezpieczoną z odpowiedzialności bądź oczyszczających ją z postawionych zarzutów.
2.	Zakres Ubezpieczenia B: kwoty, opłaty i wydatki, które poniosła Ubezpieczona Spółka podejmując się obrony Osoby Ubezpieczonej.
3.	Zakres Ubezpieczenia C: odpowiedzialność Ubezpieczonej Spółki z tytułu obrotu papierami wartościowymi.
4.	Zakres Ubezpieczenia D: odpowiedzialność Ubezpieczonej Spółki za szkody wyrządzone osobom trzecim w wyniku uchybień ubezpieczonych osób fizycznych w pełnieniu powierzonej funkcji, jeżeli przeciwko Spółce, 
(jako współodpowiedzialnej za szkodę) i ubezpieczonym osobom fizycznym, zostaje skierowane roszczenie w oparciu o ich wspólną odpowiedzialność solidarną.            
4.2.6.) Główny kod CPV: 66510000-8 - Usługi ubezpieczeniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 25 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane do 14 000,00 zł wartości zamówienia podstawowego
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: klauzule fakultatywne
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
                2.	Ubezpieczenie auto-casco (AC) – zakres pełny:
•	zakres ubezpieczenia w oparciu o formułę all risks,
•	włącza się odpowiedzialność za kradzież zwykłą, kradzież z włamaniem, kradzież zuchwałą, kradzież z użyciem przemocy (rozbój), zabór w celu krótkotrwałego użycia,
•	włącza się odpowiedzialność o szkody w pojeździe powstałe wskutek przewrócenia się pojazdu, 
•	włącza się odpowiedzialność o szkody w pojeździe powstałe wskutek przewrócenia się pojazdu podczas wykonywania czynności załadowczych i wyładowczych, z wyłączeniem pojazdów osobowych,
•	włącza się o odpowiedzialność za szkody w mieniu Zamawiającego (mienie Zamawiającego to pojazd oraz jego wyposażenie znajdujące się w posiadaniu samoistnym lub zależnym Zamawiającego) powstałe wskutek niewłaściwego załadowania i przewożenia ładunku, bagażu (nie objęte są szkody wyrządzone przez bagaż przewożony bezpośrednio w kabinie pasażerskiej),
•	 na wysokość odszkodowania nie będzie miała wpływu prędkość z jaką poruszał się pojazd,
•	bez stosowania amortyzacji i zużycia technicznego, 
•	bez stosowania zasady proporcji w przypadku niedoubezpieczenia,
•	zniesiona redukcja sumy ubezpieczenia po wypłacie odszkodowania,   
•	wariant likwidacji szkód: warsztat / serwis, zakładająca bezgotówkowe rozliczenie Ubezpieczyciela bezpośrednio z warsztatem naprawczym,
•	suma ubezpieczenia dla pojazdów fabrycznie nowych będzie równa wartości fakturowej przez 12 miesięcy od daty rejestracji pojazdu,
•	suma ubezpieczenia dla pojazdów o okresie eksploatacji dłuższym niż 12 miesięcy równa będzie wartości rynkowej (chyba, że zostanie włączona opcja stałej sumy ubezpieczenia).
•	zakres ubezpieczenia rozszerza się o zwrot kosztów holowania lub transportu uszkodzonego pojazdu do zakładu naprawczego, zajezdni lub innego miejsca wskazanego i/lub będącego w dyspozycji Zamawiającego do wysokości 3 000,00 zł w okresie ubezpieczenia na każdy pojazd (limit 3 000,00 zł jest dodatkowym limitem ponad limit określony w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia), pod warunkiem, że usługi te nie mogły być świadczone z tytułu posiadanego przez ubezpieczonego ubezpieczenia Assistance, oraz o zwrot kosztów parkingu (limit 500 zł),
•	Ubezpieczyciel będzie ponosił odpowiedzialność za szkody polegające na uszkodzeniu lub zniszczeniu ogumienia, również w sytuacji gdy nie doszło jednocześnie do uszkodzenia lub zniszczenie innych części pojazdu, objętych ochroną ubezpieczeniową autocasco (AC).
3.	Ubezpieczenie NNW kierowcy i pasażerów (NNW) – dot. pojazdów zgodnie z zgodnie z dodatkiem nr          Zakres ubezpieczenia: na wypadek 100% uszczerbku na zdrowiu 10 000,00 zł i 10 000,00 zł na wypadek zgonu.
Zakres ubezpieczenia winien obejmować w szczególności następstwa nieszczęśliwych wypadków powstałych
1.	Odpowiedzialność cywilna posiadaczy pojazdów mechanicznych za szkody powstałe w związku z ruchem tych pojazdów (OC ppm) – dot. pojazdów zgodnie z załącznikiem nr 9
2.	Ubezpieczenie auto-casco (AC) – zakres pełny:
•	zakres ubezpieczenia w oparciu o formułę all risks,
•	włącza się odpowiedzialność za kradzież zwykłą, kradzież z włamaniem, kradzież zuchwałą, kradzież z użyciem przemocy (rozbój), zabór w celu krótkotrwałego użycia,
•	włącza się odpowiedzialność o szkody w pojeździe powstałe wskutek przewrócenia się pojazdu, 
•	włącza się odpowiedzialność o szkody w pojeździe powstałe wskutek przewrócenia się pojazdu podczas wykonywania czynności załadowczych i wyładowczych, z wyłączeniem pojazdów osobowych,
•	włącza się o odpowiedzialność za szkody w mieniu Zamawiającego (mienie Zamawiającego to pojazd oraz jego wyposażenie znajdujące się w posiadaniu samoistnym lub zależnym Zamawiającego) powstałe wskutek niewłaściwego załadowania i przewożenia ładunku, bagażu (nie objęte są szkody wyrządzone przez bagaż przewożony bezpośrednio w kabinie pasażerskiej),
•	 na wysokość odszkodowania nie będzie miała wpływu prędkość z jaką poruszał się pojazd,
•	bez stosowania amortyzacji i zużycia technicznego, 
•	bez stosowania zasady proporcji w przypadku niedoubezpieczenia,
•	zniesiona redukcja sumy ubezpieczenia po wypłacie odszkodowania,   
•	wariant likwidacji szkód: warsztat / serwis, zakładająca bezgotówkowe rozliczenie Ubezpieczyciela bezpośrednio z warsztatem naprawczym,
•	suma ubezpieczenia dla pojazdów fabrycznie nowych będzie równa wartości fakturowej przez 12 miesięcy od daty rejestracji pojazdu,
•	suma ubezpieczenia dla pojazdów o okresie eksploatacji dłuższym niż 12 miesięcy równa będzie wartości rynkowej (chyba, że zostanie włączona opcja stałej sumy ubezpieczenia).
•	zakres ubezpieczenia rozszerza się o zwrot kosztów holowania lub transportu uszkodzonego pojazdu do zakładu naprawczego, zajezdni lub innego miejsca wskazanego i/lub będącego w dyspozycji Zamawiającego do wysokości 3 000,00 zł w okresie ubezpieczenia na każdy pojazd (limit 3 000,00 zł jest dodatkowym limitem ponad limit określony w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia), pod warunkiem, że usługi te nie mogły być świadczone z tytułu posiadanego przez ubezpieczonego ubezpieczenia Assistance, oraz o zwrot kosztów parkingu (limit 500 zł),
•	Ubezpieczyciel będzie ponosił odpowiedzialność za szkody polegające na uszkodzeniu lub zniszczeniu ogumienia, również w sytuacji gdy nie doszło jednocześnie do uszkodzenia lub zniszczenie innych części pojazdu, objętych ochroną ubezpieczeniową autocasco (AC).
3.	Ubezpieczenie NNW kierowcy i pasażerów (NNW) – dot. pojazdów zgodnie z zgodnie z dodatkiem nr          Zakres ubezpieczenia: na wypadek 100% uszczerbku na zdrowiu 10 000,00 zł i 10 000,00 zł na wypadek zgonu.
Zakres ubezpieczenia winien obejmować w szczególności następstwa nieszczęśliwych wypadków powstałych:
•	w związku z ruchem pojazdu,
•	podczas wsiadania i wysiadania z pojazdu,
•	podczas przebywania w pojeździe w przypadku zatrzymania pojazdu na trasie jazdy,
•	podczas postoju lub naprawy pojazdu na trasie,
•	bezpośrednio przy załadowywaniu i rozładowywaniu pojazdu,
•	podczas holowania. 
Dodatkowo zakres ubezpieczenia winien obejmować również następstwa zawałów serca lub krwotoków śródmózgowych powstałych w okresie ubezpieczenia w związku z ruchem pojazdu, przy czym ubezpieczeniem objęte są wyłącznie następstwa zawału serca lub krwotoku śródmózgowego powstałe u kierowcy.
4.	Ubezpieczenia assistance – dot. pojazdów zgodnie z załącznikiem nr 
Zakres podstawowy obejmujący m.in.: (dla pojazdów zgodnie z załącznikiem nr 9)
•	warunki ubezpieczenia, zakres terytorialny oraz limity pokrycia poszczególnych świadczeń i usług - zgodnie z  Ogólnymi Warunkami Ubezpieczenia Assistance danego Ubezpieczyciela.
•	zakres podstawowy dołączany bezskładkowo do obowiązkowego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych lub Auto Casco
Zakres rozszerzony obejmujący m.in.: (dla pojazdów zgodnie z załącznikiem nr 9)
•	płatny rozszerzony assistance obejmujący m.in. świadczenia  z tytułu awarii pojazdu, oraz holowanie pojazdu z min. limitem 500 km na terytorium RP