BZP: „ŚWIADCZENIE USŁUG W ZAKRESIE USUWANIA, PRZEMIESZCZANIA, UMIESZCZANIA POJAZDÓW NA PARKINGI STRZEŻONE ZLOKALIZOWANE NA TERENIE POWIATU KOLSKIEGO”
30.10.2025
2025/BZP 00506248/01
Powiat Kolski
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„ŚWIADCZENIE USŁUG W ZAKRESIE USUWANIA, PRZEMIESZCZANIA, UMIESZCZANIA POJAZDÓW NA PARKINGI STRZEŻONE ZLOKALIZOWANE NA TERENIE POWIATU KOLSKIEGO”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Kolski
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 311620839
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Sienkiewicza 21/23
1.5.2.) Miejscowość: Koło
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-600
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@starostwokolskie.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.starostwokolskie.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„ŚWIADCZENIE USŁUG W ZAKRESIE USUWANIA, PRZEMIESZCZANIA, UMIESZCZANIA POJAZDÓW NA PARKINGI STRZEŻONE ZLOKALIZOWANE NA TERENIE POWIATU KOLSKIEGO”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-848964f4-2938-4800-b062-c1aaf3ea092e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00506248
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://starostwokolskie.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: platforma zakupowa: https://starostwokolskie.ezamawiajacy.pl adres e-mail: zp@starostwokolskie.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz inne informacje Zamawiający
i Wykonawcy przekazują faksem, drogą elektroniczną (poczta elektroniczna) lub poprzez Platformę Zakupową,
2) oświadczenia, wnioski, zawiadomienia i inne informacje oraz pytania kierowane
do Zamawiającego przekazywane za pomocą faksu należy kierować na nr faksu Zamawiającego podany na stronie tytułowej SWZ,
3) oświadczenia, wnioski, zawiadomienia i inne informacje oraz pytania
do Zamawiającego przekazywane za pomocą poczty elektronicznej należy kierować na adres poczty elektronicznej Zamawiającego podany na stronie tytułowej SWZ,
4) każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt otrzymania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz innych informacji przekazanych za pomocą faksu lub pocztą elektroniczną.
5) Ofertę oraz dokumenty, które się na nią składają należy opatrzeć kwalifikowanym podpisem elektronicznym bądź podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentowania wykonawcy.
- podpis zaufany - podpis elektroniczny, którego autentyczność i integralność są zapewniane przy użyciu pieczęci elektronicznej ministra właściwego do spraw informatyzacji,
- podpis osobisty - zaawansowany podpis elektroniczny w rozumieniu art. 3 pkt 11 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 910/2014 z dnia 23 lipca 2014 r. w sprawie identyczności elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym oraz uchylającego dyrektywę 1999/93/WE, weryfikowany za pomocą certyfikatu podpisu osobistego.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): klauzula zawarta w swz w rozdziale XXXVI
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.272.25.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
,,Świadczenie usług w zakresie usuwania, przemieszczania, umieszczania pojazdów - nie przewożących materiały niebezpieczne, na parkingi strzeżone zlokalizowane na terenie powiatu kolskiego”.
4.2.6.) Główny kod CPV: 50118000-5 - Usługi w zakresie pomocy drogowej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
50118110-9 - Usługi holownicze
98351110-2 - Usługi zapewniania miejsc parkingowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Punkty przyznawane za kryterium „cena zamówienia” będą liczone wg następującego wzoru:
C = (Cn : Cb) x waga
gdzie:
C - ilość punktów przyznana danej ofercie,
Cn – najniższa cena spośród wszystkich ofert,
Cb - cena oferty badanej,
Waga – 100
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
,,Świadczenie usług w zakresie usuwania, przemieszczania, umieszczania pojazdów - przewożących materiały niebezpieczne, na parkingi strzeżone zlokalizowane na terenie powiatu kolskiego”.
4.2.6.) Główny kod CPV: 50118000-5 - Usługi w zakresie pomocy drogowej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
50118110-9 - Usługi holownicze
98351110-2 - Usługi zapewniania miejsc parkingowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Punkty przyznawane za kryterium „cena zamówienia” będą liczone wg następującego wzoru:
C = (Cn : Cb) x waga
gdzie:
C - ilość punktów przyznana danej ofercie,
Cn – najniższa cena spośród wszystkich ofert,
Cb - cena oferty badanej,
Waga – 100
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
w zakresiea) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Wykonawcy muszą wykazać, że posiadają odpowiednie zezwolenie/licencje
b) Zdolności technicznej lub zawodowej: wykonawcy muszą wykazać, że posiadają odpowiedni sprzęt do holowania oraz posiadają odpowiedni parking
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: dokument potwierdzający, iż Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat – dokument wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem (w przypadku zalegania z opłacaniem podatków i opłat wraz z zaświadczeniem należy złożyć dokument potwierdzający, że odpowiednio przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków i opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności)
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) w zakresie Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
a) W zakresie zadania nr 1:
Zamawiający uzna warunek za spełniony gdy Wykonawca wykaże, iż posiada licencję na krajowy transport drogowy rzeczy.
b) zakresie zadania nr 2:
Zamawiający uzna warunek za spełniony gdy Wykonawca wykaże, iż posiada zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie przewozu rzeczy i przewozu towarów niebezpiecznych ADR.
2) w zakresie Zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna warunek za spełniony gdy Wykonawca wykaże, iż posiada:
W zakresie zadania nr 1:
a) Sprzęt holowniczy (wykazany zostanie w załączniku nr 4),
- po jednym zestawie holowniczym (przez zestaw rozumie się pojazd wraz ze sprzętem niezbędnym do holowania załadunku i rozładunku pojazdów), o masie do 3,5 t; od 3,5 do 7,5 t; od 7,5 do 16 t; powyżej 16 t;
- jeden samojezdny dźwig o udźwigu powyżej 16t.
b) Parking (wykazany zostanie w załączniku nr 6), powinien mieć:
- miejsce położenia na terenie powiatu kolskiego,
- utwardzone podłoże,
- oznakowanie,
- ogrodzenie,
- oświetlenie,
- monitoring,
- minimum 15 miejsc do parkowania,
- wyznaczone oddzielne miejsce głównie do pojazdów wypadkowych, gdzie pojazd będzie zabezpieczony przed złymi warunkami pogodowymi
W zakresie zadania nr 2:
a) Sprzęt holowniczy (wykazany zostanie w załączniku nr 10),
- po jednym zestawie holowniczym (przez zestaw rozumie się pojazd wraz ze sprzętem niezbędnym do holowania załadunku i rozładunku pojazdów), o masie do 3,5 t; od 3,5 do 7,5 t; od 7,5 do 16 t; powyżej 16 t; jeden samojezdny dźwig o udźwigu powyżej 16t. – każdy sprzęt musi być przeznaczony do przewozu pojazdu przewożącego materiały niebezpieczne zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz przepisami zawartymi w umowie ADR i regulaminie EKG
b) Parking (wykazany zostanie w załączniku nr 11), powinien mieć:
- miejsce położenia na terenie powiatu kolskiego,
- utwardzone podłoże,
- oznakowanie,
- ogrodzenie,
- oświetlenie,
- monitoring,
Parkingu winien posiadać:
• co najmniej dwa stanowiska postojowe przeznaczone dla usuniętych pojazdów przewożących towary niebezpieczne, z których przynajmniej jedno powinno być przelotowe i mieć wymiary co najmniej 3,5 m x 20 m;
• miejsce przeładunku o wymiarach co najmniej 30 m x 20 m, umożliwiające przeładunek towarów niebezpiecznych lub dokonanie innych czynności zabezpieczających.
• miejsca przeładunku można nie wyznaczać, jeżeli co najmniej jedno stanowisko postojowe ma wymiary umożliwiające przeładunek towaru niebezpiecznego do innego pojazdu lub dokonanie innych czynności zabezpieczających, w tym również z użyciem urządzeń służących do przenoszenia ładunków.
Stanowisko postojowe oraz miejsce przeładunku nie mogą być usytuowane w odległości mniejszej niż:
• 30 m od stanowisk postojowych dla innych pojazdów, urządzeń inżynieryjnych niezwiązanych z parkingiem, granicy sąsiedniej działki oraz budynków i obiektów nieprzeznaczonych na pobyt ludzi,
• 40 m od lasu o powierzchni powyżej 3 ha, gazociągów wysokiego ciśnienia i torów kolejowych,
• 300 m od budynków mieszkalnych lub innych obiektów przeznaczonych na pobyt ludzi, ujęć wody, studni publicznych lub urządzeń służących do magazynowania i uzdatniania wody,
• 15 m od obiektów, o których mowa w lit. a, w przypadku zastosowania wolno stojącej ściany oddzielenia przeciwpożarowego o klasie odporności ogniowej co najmniej REI 120 i wysokości co najmniej 4 m,
z uwagi na ograniczony zakres znaków - cały wymóg zawiera swz
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
a) licencję na krajowy transport drogowy rzeczy,b) zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie przewozu rzeczy i przewozu towarów niebezpiecznych ADR,
c) formularz cenowy stanowiący załącznik nr 2, 2a i 3 – dokument nie podlega uzupełnieniu.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
a) licencję na krajowy transport drogowy rzeczy,b) zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie przewozu rzeczy i przewozu towarów niebezpiecznych ADR.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
a) wypełniony druk o nazwie „OFERTA”,b) oświadczenia z art. 125 zgodnie z załącznikiem 7,
c) zobowiązanie podmiotu trzeciego zgodnie z załącznikiem nr 8, wraz z podmiotowymi środkami dowodowymi potwierdzającymi, że nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia z postępowania (tj. zaświadczenie z urzędu skarbowego o niezaleganiu w odprowadzeniu podatków) - (jeżeli dotyczy),
d) dokumenty potwierdzające uprawnienia osób podpisujących ofertę Wykonawcy do działania w jego imieniu – KRS lub CEDiK, bądź pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy). Pełnomocnictwo powinno zostać złożone albo w formie oryginału albo uwierzytelnionej notarialnie kopii,
e) pełnomocnictwo do składania oferty łącznej w zakresie określonym w art. 23 ust. 2 Ustawy, jeżeli jest wymagane,
f) podwykonawstwo zgodnie z załącznikiem nr 9 (jeżeli dotyczy),
g) oświadczenie z art. 117 Pzp jeśli dotyczy zgodnie z załącznikiem nr 6.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Postanowienia dotyczące wnoszenia oferty wspólnej przez dwa lub więcej podmioty gospodarcze (konsorcja/ spółki cywilne):1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia,
2) jeżeli oferta wspólna złożona przez dwóch lub więcej Wykonawców zostanie wyłoniona w prowadzonym postępowaniu jako najkorzyst¬niejsza przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicz¬nego Zamawiający zażąda w wyznaczonym terminie złożenia umo¬wy regulującej współpracę tych Wykonawców, podpisanej przez wszystkich partnerów, przy czym termin, na jaki została zawarta nie może być krótszy niż termin realizacji zamówienia,
3) Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, a pełnomocnictwo/upoważ¬nienie do pełnienia takiej funkcji wystawione zgodnie z wymogami ustawowymi, podpisane przez prawnie upoważnionych przedstawi¬cieli każdego z Wykonawców winno być dołączone do oferty,
4) każdy podmiot oferty wspólnej zobowiązany jest dołączyć odpowiednie oświadczenia i dokumenty zgodnie z ust. 1,
5) podmiot wiodący wskazany w umowie (lider) przedkładający ofertę zobowiązany jest do przedłożenia druku „OFERTA”, oświadczenia i dokumenty, o których mowa jest w ust.1,
6) w przypadku wspólników spółki cywilnej, którzy wspólnie złożą podpisy, zarówno pod drukiem „OFERTA”, jak i pod załączonymi oświadczeniami i dokumentami, nie ma obowiązku składania dodatkowego pełnomocnictwa określającego pełnomocnika wspólników, czy też lidera konsorcjum.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
zakres i rodzaj zmian przewidują projekty umów7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy