BZP: Sprzątanie pomieszczeń Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Poznaniu w 2026 roku
30.10.2025
2025/BZP 00506919/01
MIEJSKI OŚRODEK POMOCY RODZINIE W POZNANIU
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
            Usługi
            Sprzątanie pomieszczeń Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Poznaniu 
w 2026 roku    
    SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKI OŚRODEK POMOCY RODZINIE W POZNANIU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631286829
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Cześnikowska 18
1.5.2.) Miejscowość: Poznań
1.5.3.) Kod pocztowy: 60-330
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL415 - Miasto Poznań
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: mopr@mopr.poznan.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mopr.poznan.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
1.11.) Dane podmiotu, któremu zamawiający powierzył przeprowadzenie postępowania.
Podmiot 1
1.11.1.) Nazwa podmiotu prowadzącego postępowanie: Miasto Poznań - Urząd Miasta Poznania
1.11.2.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON: 631257822
Adres podmiotu prowadzącego postępowanie:
1.11.3.) Ulica: Plac Kolegiacki 17
1.11.4.) Miejscowość: Poznań
1.11.5.) Kod pocztowy: 61-841
1.11.6.) Województwo: wielkopolskie
1.11.7.) Kraj: Polska
1.11.8.) Lokalizacja NUTS 3: PL415 - Miasto Poznań
1.11.11.) Adres poczty elektronicznej: zpb@um.poznan.pl
1.11.12.) Adres strony internetowej: www.bip.poznan.pl
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
        Sprzątanie pomieszczeń Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Poznaniu 
w 2026 roku    
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c58760ef-1b3d-4f82-8247-e8d504135eee
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00506919
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00044992/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.5 Sprzątanie pomieszczeń MOPR w Poznaniu w 2026 r.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/poznan3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/poznan
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z pkt VIII SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZPb-II.271.172.2025.EN
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający określił wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności, zgodnie z art. 101 ust. 1 ustawy
Zamawiający żąda określonej etykiety lub wskazuje mające zastosowanie wymagania określonej etykiety, zgodnie z art. 104 ustaw - etykiety środowiskowej (tzw. Ekoetykieta)
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
                Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest sprzątanie pomieszczeń Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Poznaniu w 2026 roku. 
	Część I – pomieszczenia, w lokalizacjach:
	ul. Cześnikowska 18;
	ul. Matejki 50 (parter) (możliwa zmiana lokalizacji);
	ul. Matejki 50 (II piętro i III piętro);
	ul. Kościuszki 103;
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz warunki jego realizacji zawarto 
we wzorze umowy na część I, która stanowią  załącznik nr 10 
 do SWZ.
Szczegółowy wykaz powierzchni występujących w ww. budynkach wraz z ilością metrów kwadratowych zawiera załącznik nr 1 do wzoru umowy na  część I.
Szczegółowy zakres czynności wynikający z usług sprzątania oraz częstotliwość 
ich wykonywania, zawiera załącznik nr 2 do wzoru umowy na  część I.            
4.2.6.) Główny kod CPV: 90911200-8 - Usługi sprzątania budynków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
                Przedmiotem zamówienia jest sprzątanie pomieszczeń Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Poznaniu w 2026 roku. 
Część II – pomieszczenia, w lokalizacjach:
os. Piastowskie 81;
ul. Gronowa 22;
ul. Opolska 58 (możliwa zmiana lokalizacji);
ul. Sienkiewicza 22 (parter, I piętro, III piętro, V piętro).
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz warunki jego realizacji zawarto 
we wzorze umowy na część II, który stanowi  załącznik nr  11 do SWZ.
Szczegółowy wykaz powierzchni występujących w ww. budynkach wraz z ilością metrów kwadratowych zawiera załącznik nr 1 do wzoru umowy na  część II.
Szczegółowy zakres czynności wynikający z usług sprzątania oraz częstotliwość 
ich wykonywania, zawiera załącznik nr 2 do wzoru umowy na część II.            
4.2.6.) Główny kod CPV: 90911200-8 - Usługi sprzątania budynków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:a) Wykonawca samodzielnie lub jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających
się o udzielenie zamówienia, lub inny podmiot, na którego zdolnościach technicznych lub zawodowych polega Wykonawca, w okresie ostatnich trzech lat, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie lub wykonuje należycie:
część I:
a.a. co najmniej jedną usługę/umowę polegającą na sprzątaniu pomieszczeń
w budynku biurowym, o powierzchni co najmniej 1 500 m2 (w tym m.in. pokoje biurowe, pomieszczenia socjalne, toalety oraz ciągi komunikacyjne) nieprzerwanie przez okres co najmniej 12 miesięcy.
część II:
a.b. co najmniej jedną usługę/umowę polegającą na sprzątaniu pomieszczeń
w budynku biurowym, o powierzchni co najmniej 1 500 m2 (w tym m.in. pokoje biurowe, pomieszczenia socjalne, toalety oraz ciągi komunikacyjne) nieprzerwanie przez okres co najmniej 12 miesięcy.
Uwaga 1:
Jeżeli oferta danego Wykonawcy zostanie najwyżej oceniona w I i II części, Wykonawca zobowiązany jest spełnić warunek osobno dla każdej części
lub wykazać się co najmniej jedną usługą/umową polegającą na sprzątaniu pomieszczeń w budynku biurowym, o powierzchni co najmniej 3 000 m2 (w tym m.in. pokoje biurowe, pomieszczenia socjalne, toalety oraz ciągi komunikacyjne) nieprzerwanie przez okres co najmniej 12 miesięcy.
Uwaga 2:
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, przedmiotową usługę realizować będą ci Wykonawcy, którzy posiadają doświadczenie niezbędne do realizacji przedmiotowego zamówienia – wskazać odpowiednio w załączniku nr 4 do SWZ.
b) dysponuje lub będzie dysponował następującymi osobami:
część I
b.a. co najmniej 5 osobami wyznaczonymi do realizacji niniejszego zamówienia (osoby sprzątające) z minimum dwumiesięcznym doświadczeniem
w zakresie sprzątania pomieszczeń biurowych,
b.b. 1 osobą koordynującą i nadzorującą prace oraz odpowiedzialną
za kontrolę jakości z minimum rocznym doświadczeniem w zakresie koordynacji i nadzoru osób sprzątających.
część II
b.c. co najmniej 6 osobami wyznaczonymi do realizacji niniejszego zamówienia (osoby sprzątające) z minimum dwumiesięcznym doświadczeniem
w zakresie sprzątania pomieszczeń biurowych,
b.d. 1 osobą koordynującą i nadzorującą prace oraz odpowiedzialną za kontrolę jakości z minimum rocznym doświadczeniem w zakresie koordynacji
i nadzoru osób sprzątających.
Uwaga 1:
Jeżeli oferta danego Wykonawcy zostanie najwyżej oceniona w I i II części, Wykonawca zobowiązany jest spełnić warunek osobno dla każdej części w zakresie,
o którym mowa w lit. b.a. i b.c., natomiast w zakresie warunku, o którym mowa w lit. b.b i b.d, wystarczy, że Wykonawca będzie dysponować co najmniej 1 osobą koordynującą i nadzorującą prace oraz odpowiedzialną za kontrolę jakości z minimum rocznym doświadczeniem w zakresie koordynacji i nadzoru osób sprzątających.
Uwaga 2:
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, przedmiotową usługę realizować będą ci Wykonawcy, których personel posiada niezbędne doświadczenie – wskazać odpowiednio w załączniku nr 4 do SWZ.
c) dysponuje lub będzie dysponował:
część I
c.a. co najmniej czterema odkurzaczami o mocy wejściowej min. 450 W;
c.b. co najmniej jednym urządzeniem czyszcząco-piorącym do czyszczenia posadzek.
część II
c.c. co najmniej sześcioma odkurzaczami o mocy wejściowej min. 450 W;
c.d. co najmniej jednym urządzeniem czyszcząco-piorącym do czyszczenia posadzek.
Uwaga:
Jeżeli oferta danego Wykonawcy zostanie najwyżej oceniona w I i II części, Wykonawca zobowiązany jest spełnić warunek osobno dla każdej części w zakresie,
o którym mowa w pkt c.a. i c.c., natomiast w zakresie warunku, o którym mowa w lit. c.b i c.d, wystarczy, że Wykonawca będzie dysponować co najmniej jednym urządzeniem czyszcząco-piorącym do czyszczenia posadzek.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
                    5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1)	Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane lub 
są wykonywane oraz załączeniem dowodów określających, czy usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie – załącznik nr 7 do SWZ;
Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy. 
W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
2)	Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, 
w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami 
na temat doświadczenia niezbędnego do wykonania zamówienia publicznego, 
a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją 
o podstawie dysponowania tymi osobami– załącznik nr 8 do SWZ.
3)	Wykaz narzędzi dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami – załącznik nr 9 
do SWZ.            
    5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Na potwierdzenie, że oferowane usługi odpowiadają wymaganiom określonymw Załączniku nr 3 do umowy, Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą oświadczenia, zgodnie z załącznikiem nr 6 do SWZ
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Załącznik nr 6 do SWZ – Oświadczenie zgodności5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Dokumenty/oświadczenia składające się na ofertę:1) Formularz ofertowy – załącznik nr 1 do SWZ;
2) Formularz cenowy na część I – załącznik nr 1a do Formularza ofertowego
3) Dokumenty, o których mowa w pkt III. 4. 3) SWZ, jeśli dotyczy.
Inne dokumenty składane wraz z ofertą:
4) Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – załącznik nr 2a do SWZ;
5) Oświadczenie Podmiotu udostępniającego zasoby o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – załącznik nr 2b do SWZ, jeśli dotyczy;
6) Oświadczenia Podmiotu udostępniającego zasoby – załącznik nr 3 do SWZ, jeśli dotyczy;
7) Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – załącznik nr 4 do SWZ, jeśli dotyczy;
8) Zastrzeżenie informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa – załącznik nr 5 do SWZ, jeśli dotyczy;
9) Pełnomocnictwo, jeśli dotyczy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców (np. w ramach konsorcjum, spółki cywilnej),oświadczenie, o którym mowa w pkt VI. 1. SWZ, stanowiące załącznik nr 2a do SWZ, składa każdy z Wykonawców wspólnie
ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to musi potwierdzać brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków
udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum, spółka cywilna):
1) ustalają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w
postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, składając stosowne pełnomocnictwo,
2) składają oświadczenie, z którego wynika, które części zamówienia wykonają.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, przedmiotową usługę realizować będą ci
Wykonawcy:
1) którzy posiadają doświadczenie niezbędne do realizacji przedmiotowego zamówienia – wskazać odpowiednio w
Załączniku nr 4 do SWZ.
2) których personel posiada wymagane wykształcenie – wskazać odpowiednio w Załączniku nr 4 do SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy, na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1)ustawy, na warunkach określonych w §10 wzorze umowy na daną część.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
w zakresie żądania określonej etykiety lub wskazania mającego zastosowanie wymagania określonej etykiety, zgodnie z art. 104 ustawy: - etykiety środowiskowej (tzw. Ekoetykieta)
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-11-07 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/poznan
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-11-07 09:10
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie:a) art. 108 ust. 1 ustawy;
b) art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspierania
agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
2. Na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu z postępowania, Wykonawca złoży aktualne na dzień składania ofert
oświadczenie w zakresie art. 7 ust. 1 Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspierania agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego - Załącznik nr 2a do
SWZ i jeżeli dotyczy załącznik nr 2b do SWZ.