BZP: Wykoszenie roślinności w płacie siedliska przyrodniczego 7230 Górskie i nizinne torfowiska zasadowe o charakterze młak, turzycowisk i mechowisk w obszarze Natura 2000 Jezioro Mnich PLH300029
31.10.2025
2025/BZP 00508098/01
Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Poznaniu
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wykoszenie roślinności w płacie siedliska przyrodniczego 7230 Górskie i nizinne torfowiska zasadowe o charakterze młak, turzycowisk i mechowisk w obszarze Natura 2000 Jezioro Mnich PLH300029
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Poznaniu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 300975927
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Tadeusza Kościuszki 57
1.5.2.) Miejscowość: Poznań
1.5.3.) Kod pocztowy: 61-891
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL415 - Miasto Poznań
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat.poznan@poznan.rdos.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.gov.pl/web/rdos-poznan
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykoszenie roślinności w płacie siedliska przyrodniczego 7230 Górskie i nizinne torfowiska zasadowe o charakterze młak, turzycowisk i mechowisk w obszarze Natura 2000 Jezioro Mnich PLH300029
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5de4c96f-adb9-4602-b069-81e512c2bf1d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00508098
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-31
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00112101/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
2.3.5 Wykonanie zabiegów ochrony czynnej w obszarach Natura 2000
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-5de4c96f-adb9-4602-b069-81e512c2bf1d3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-5de4c96f-adb9-4602-b069-81e512c2bf1d
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która dostępna jest pod adresem https://ezamowienia.gov.pl./, lub poczty elektronicznej: sekretariat.poznan@poznan.rdos.gov.pl
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
3. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”, dostępne na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl
4. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: sekretariat.poznan@poznan.rdos.gov.pl (nie dotyczy składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu).
5. Treść złożonej oferty musi odpowiadać treści SWZ. Oferta musi być sporządzona pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WOK.082.34.2025.KS
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zabiegu ochrony czynnej w obszarze Natura 2000 Jezioro Mnich PLH30002.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje:
a) wykoszenie roślinności, głównie trzciny pospolitej Phragmites australis;
b) usunięcie drzew i krzewów w płacie siedliska przyrodniczego 7230 Górskie i nizinne torfowiska zasadowe o charakterze młak, turzycowisk i mechowisk w obszarze Natura 2000 Jezioro Mnich PLH300029;
c) usunięcie biomasy poza płat siedliska przyrodniczego w ciągu 7 dni od wykonania prac o których mowa w lit. a i b.
3. Realizacja przedmiotu zamówienia wynika z potrzeby zachowania siedliska przyrodniczego 7230 oraz zapewnienia dogodnych warunków dla wzrostu i rozwoju sierpowca błyszczącego Drepanocladus (Hamatocaulis) vernicosus i lipiennika Loesela Liparis loeselii w obszarze Natura 2000 Jezioro Mnich PLH300029.
4. W ramach wykonania zabiegu ochrony czynnej należy usunąć całą roślinność porastającą przedmiotowy obszar, w tym roślinność zielną, nalot drzew i krzewów oraz drzewa i skupienia krzewów, należące do gatunków: olsza czarna (dominant), brzoza brodawkowata i omszona, sosna pospolita i innych.
5. Teren jest trudno dostępny, miejscami bardzo grząski, dostęp wyłącznie pieszo, z teoretyczną możliwością użycia jednoosiowych kosiarek. Cięższy sprzęt mechaniczny jest możliwy do użycia wyłącznie na zamarzniętym gruncie. Przy użyciu sprzętu mechanicznego bezwzględnie nie można dopuścić do zniszczenia gruntu, nadmiernego rozdrobnienia materii organicznej oraz pozostawienia kolein.
6. W zakresie koszenia: należy wykonać na wysokości 10-15 cm. Biomasę uzyskaną w wyniku koszenia należy całkowicie usunąć poza płat siedliska przyrodniczego poprzez ręczne zgrabianie w ciągu 7 dni od skoszenia i zagospodarować we własnym zakresie, jednakże bez możliwości wykorzystania jej w działalności gospodarczej oraz bez możliwości wprowadzenia jej do obrotu na rynku. Docelowo biomasa musi być wywieziona poza teren właścicieli gruntów. Niedopuszczalne jest uszkodzenie kęp roślinności podczas koszenia oraz zbierania biomasy.
7. Przedmiot zamówienia zlokalizowany jest na działkach ewidencyjnych nr 150/1 i 151, obręb ewidencyjny Chorzępowo, gmina Sieraków.
8. Teren wycinki obejmuje obszar ok. 1,07 ha, a koszenia 1,23 ha.
9. W zakresie wycinki drzew, krzewów i odrostów: wycinkę drzew należy wykonać możliwie jak najniżej w stosunku do powierzchni gruntu. Obwody pni drzew mierzone na wysokości 130 cm wynoszą w znacznej większości ok. 10 cm ale występują też drzewa grubsze. Biomasę w postaci gałęziówki, uzyskaną w wyniku wycinki drzew i krzewów należy wywieźć poza płat siedliska przyrodniczego w ciągu 7 dni oraz docelowo – poza teren właścicieli oraz zagospodarować we własnym zakresie, jednakże bez możliwości wykorzystania jej w działalności gospodarczej oraz bez możliwości wprowadzenia jej do obrotu na rynku. Biomasę w postaci dłużycy należy pozostawić na terenie właścicieli, w miejscu uprzednio wskazanym.
10. Zamawiający po podpisaniu umowy wskaże w terenie dokładny zakres przestrzenny realizacji wycinki oraz koszenia.
11. Prace (wraz z wywiezieniem całości biomasy) należy przeprowadzić do 15 marca 2026 r. w sposób uniemożliwiający zanieczyszczenie gleby, roślinności i wody przed szkodliwymi substancjami — paliwem, olejami itp. Fotografie przedstawiające stan siedliska przedstawia załącznik nr 2.
2. Prace (wraz z wywiezieniem całości biomasy) należy przeprowadzić do 15 marca 2026 r. w sposób uniemożliwiający zanieczyszczenie gleby, roślinności i wody przed szkodliwymi substancjami — paliwem, olejami itp. Fotografie przedstawiające stan siedliska przedstawia załącznik nr 2
a) Przedmiot zamówienia zlokalizowany jest na działkach ewidencyjnych nr 150/1 i 151, obręb ewidencyjny Chorzępowo, gmina Sieraków.
b) Teren wycinki obejmuje obszar ok. 1,07 ha, a koszenia 1,23 ha.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90712400-5 - Usługi planowania strategii zarządzania zasobami naturalnymi lub ich ochrony
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-03-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: nie podlegają wykluczeniu,
spełniają warunki udziału w postepowaniu, określone przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i SWZ.
2. Zamawiający wymaga wskazania spełnienia następujących warunków określonych w art.112 ust. 2 ustawy Pzp, dotyczących:
a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
d) zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie wykonał co najmniej jedną usługę związaną z ręcznym koszeniem roślinności zielnej (z pominięciem koszenia trawników oraz wałów powodziowych) lub usunięciem drzew/krzewów lub dysponuje lub będzie dysponował osobą, którą skieruje do realizacji niniejszego zamówienia, posiadającą doświadczenie przy realizacji co najmniej jednej usługi związanej z ręcznym koszeniem roślinności zielnej (z pominięciem koszenia trawników oraz wałów powodziowych) i usunięciem drzew lub krzewów, przy czym nie jest konieczne aby oba rodzaje działań były wykonywane w obrębie jednego zlecenia.
Zamawiający oceni spełnianie warunku udziału w postępowaniu na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę wykazu usług lub osób.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1. Wykonawca składa wraz z ofertą, na potwierdzenie, że w stosunku do danego wykonawcy nie zachodzą podstawy wykluczenia wskazane przez zamawiającego oraz, że spełnia warunki udziału w postępowaniu, oświadczenie własne w poniższym zakresie (Załącznik nr 3 do SWZ). Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji udostępniających zasoby przedstawia również oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby dotyczące przesłanek wykluczenia oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu (Załącznik nr 3 do SWZ)2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, oświadczenia potwierdzające brak podstaw wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
3. Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, jeżeli wymagał ich złożenia w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych.
4. Podmiotowe środki dowodowe wymagane od Wykonawcy obejmują:
1) oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP, w zakresie:
art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy PZP,
art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy PZP, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy PZP;
art. 109 ust. 5, 7, 8, 10 ustawy PZP;
art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2023 r. poz. 129, ze zm.) (wzór załącznik nr 7 do SWZ);
2) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej (wzór załącznik nr 6 do SWZ);
3) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy (wzór załącznik nr 8 do SWZ);
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
1. Jeżeli Wykonawca nie złoży oświadczenia, o którym mowa w pkt. 6.1. SWZ, podmiotowych środków dowodowych, innych oświadczeń lub dokumentów składanych w postępowaniu lub są niekompletne lub zawierają błędy, Zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia, poprawienia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlegałaby odrzuceniu lub zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Szczegółowy wykaz znajduje się w SWZSEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1 Zamawiający, w stosunku do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku udziału w postępowaniu przez Wykonawców.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunki określone w rozdziale IV ust. 2 pkt d musi spełniać co najmniej jeden Wykonawca lub wszyscy Wykonawcy łącznie, na zasadach określonych w ustawie PZP. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają, na zasadach określonych w ustawie PZP oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy mogą być dokonywane wyłącznie w formie pisemnej pod rygorem nieważności poprzez sporządzenie i podpisanie przez obie strony aneksu do umowy, z zastrzeżeniem odmiennych postanowień umowy.2. Zmiana umowy jest dopuszczalna w przypadkach i na zasadach, o których mowa w art. 455 ust. 1 ustawy PZP oraz w innych przypadkach przewidzianych niniejszą umową
3. Wykonawca, który uważa się za uprawnionego do wystąpienia z żądaniem zmiany umowy w związku z wystąpieniem okoliczności, o których mowa w niniejszym paragrafie oraz ustawie PZP, zobowiązany jest złożyć pisemny wniosek o zmianę umowy.
4. Wniosek Wykonawcy, powinien zawierać przywołanie podstawy prawnej żądania oraz zawierać uzasadnienie wniosku w oparciu o te podstawy.
5. We wniosku Wykonawca precyzyjnie określić, w jakim zakresie domaga się zmiany Umowy, przedstawiając w tym zakresie stosowne kalkulacje i obliczenia, jeśli ich wykonanie jest niezbędne do należytej oceny wniosku Wykonawcy przez Zamawiającego.
6. Niezależnie od postanowień powyższych strony przewidują, iż Umowa może ulec zmianie w zakresie:
a) wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku zmiany: stawki podatku od towarów i usług,
o ile zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę;
b) zmiany sposobu lub zakresu wykonywania umowy,
c) ograniczenia obowiązków Wykonawcy, wchodzących w zakres przedmiotowy Umowy,
d) zmiany terminów wykonywania usług lub ich części, a także zmiany terminu wykonania Umowy.
7. Strony zastrzegają możliwość zmiany treści Umowy w przypadku zaistnienia następujących okoliczności:
a) gdy zmiana postanowień umownych jest korzystna dla Zamawiającego, a konieczność wprowadzenia zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy i okoliczności te są niezależne od stron Umowy;
b) w przypadku gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych lub zaleceń Instytucji, która przyznała środki na współfinansowanie zamówienia;
c) w przypadku wystąpienia „siły wyższej” lub innego zdarzenia losowego; „Siła wyższa” oznacza wydarzenie zewnętrzne, nieprzewidywalne i poza kontrolą stron niniejszej umowy, którego skutkom nie można zapobiec, występujące po podpisaniu Umowy, a powodujące niemożliwość wywiązania się z umowy w jej obecnym brzmieniu;
d) w przypadku zmiany stanu prawnego, który będzie wnosił nowe wymagania co do sposobu realizacji jakiegokolwiek elementu usług;
e) w przypadku gdy z przyczyn technicznych, społecznych, sytuacji pogodowej, nie jest możliwe wykonanie poszczególnych czynności celem prawidłowej realizacji przedmiotu Umowy, lub gdy od wyniku działania innych podmiotów, nie związanych z realizacją niniejszego przedmiotu Umowy oraz Zamawiającego uzależnione jest wykonanie należycie przedmiotu niniejszej umowy;
f) w przypadkach, o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 2-4 ustawy PZP.