BZP: „Mobilność miejska w ŻOF. Rozwój infrastruktury rowerowej i pieszej na terenie gmin powiatu żyrardowskiego - Rozwój infrastruktury rowerowej i pieszej na terenie gminy Radziejowice (Trasa R1)”
31.10.2025
2025/BZP 00509644/01
Gmina Radziejowice
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
            Roboty budowlane
            „Mobilność miejska w ŻOF. Rozwój infrastruktury rowerowej i pieszej na terenie gmin powiatu żyrardowskiego - Rozwój infrastruktury rowerowej i pieszej na terenie gminy Radziejowice (Trasa R1)”    
    SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Radziejowice
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 750148414
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Kubickiego 10
1.5.2.) Miejscowość: Radziejowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 96-325
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL926 - Żyrardowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@radziejowice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://radziejowice.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Mobilność miejska w ŻOF. Rozwój infrastruktury rowerowej i pieszej na terenie gmin powiatu żyrardowskiego - Rozwój infrastruktury rowerowej i pieszej na terenie gminy Radziejowice (Trasa R1)”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d545b9d4-c1f5-44b5-a831-aec3be43bb80
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00509644
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-31
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00041452/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.7 Mobilność miejska w ŻOF. Rozwój infrastruktury rowerowej i pieszej na terenie gmin powiatu żyrardowskiego - Rozwój infrastruktury rowerowej i pieszej na terenie gminy Radziejowice (Trasa R1)
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Piorytet III „Fundusze Europejskie na rozwój mobilności miejskiej na Mazowszu” Działania 3.1 „Mobilność miejska”, programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d545b9d4-c1f5-44b5-a831-aec3be43bb803.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia (zwanej dalej „Platformą"), która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl , korzystanie z Platformy jest bezpłatne. 
2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: zamówienia.publiczne@radziejowice.pl  (NIE DOTYCZY SKŁADANIA OFERT). 
3. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej wskazanych w SWZ. 
4. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem ZP.271.1.13.2025.SR
5. Identyfikator (ID) postępowania na Platformie: ocds-148610-d545b9d4-c1f5-44b5-a831-aec3be43bb80 
6. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca" na Platformie. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy określa Regulamin Platformy, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl  oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy". 
7. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 roku w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. poz. 2452), zwanym dalej: „rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych”. 
8. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247), zwanym dalej: „rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności”, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się, jako załączniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania. 
9. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej: 
1)	w formatach danych określonych w przepisach Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i przekazuje się, jako załącznik), lub 
2)	jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji". )
10. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert , odbywa się droga elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze" („Formularze do komunikacji"). 
Szczegółowe informacje zawarte są w pkt IX SWZ.
    3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zamawiający informuje, że: 
1)	administratorem Pani/Pana danych osobowych jest :
Gmina Radziejowice, siedziba: 96-325 Radziejowice, ul. Kubickiego 10, tel. 46 857 71 71, faks 46 857 71 20, adres internetowy: http://bip.radziejowice.pl e-mail: urzad@radziejowice.pl
2)	kontakt do inspektora ochrony danych osobowych: e-mail iod@radziejowice.pl
3)	Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z prowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie podstawowym pn. „Mobilność miejska w ŻOF. Rozwój infrastruktury rowerowej i pieszej na terenie gmin powiatu żyrardowskiego - Rozwój infrastruktury rowerowej i pieszej na terenie gminy Radziejowice (Trasa R1)” numer postępowania ZP.271.1.13.2025.SR
4)	podstawą przetwarzania danych osobowych jest ustawa Pzp,
5)	odbiorcami danych osobowych są podmioty uprawnione na mocy obowiązujących przepisów prawa, w szczególności osoby lub podmioty, którym zostanie udostępniona dokumentacja postępowania na podstawie art. 18 oraz art. 74–76 ustawy Pzp. Zasada jawności ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych, z wyjątkiem danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (szczególna kategoria danych).
6)	Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, przez okres niezbędny do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a w stosunku do danych osobowych wskazanych przez Wykonawcę, którego oferta została wybrana - przez okres trwania umowy o zamówienie, ale nie krócej niż 4 lata, od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń wynikających z umowy. Ponadto dane osobowe będą przechowywane przez okres archiwizacji dokumentów wynikający z przepisów powszechnie obowiązujących oraz przepisów wewnętrznych Administratora Danych;
7)	obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp,
8)	posiada Pani/Pan prawo:
a)	żądania na podstawie art. 15 RODO dostępu do danych; w przypadku gdy wykonanie tego obowiązku, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może, zgodnie z art. 75 ustawy Pzp, żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia,
b)	żądania na podstawie art. 16 RODO sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych; zgodnie z art. 76 ustawy Pzp wykonanie tego obowiązku nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników,
c)	usunięcia danych w przypadku, gdy dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane, lub w inny sposób przetwarzane,
d)	żądania na podstawie art. 18 RODO ograniczenia przetwarzania danych osobowych; zgodnie z art. 74 ust. 3 ustawy Pzp wykonanie tego obowiązku nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenie postępowania o udzielenie zamówienia,
9)	w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO,
10)	posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
11)	nie przysługuje Pani/Panu:
a)	w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b)	prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c)	na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. 
2.	Z uwagi na uzyskanie dofinansowania w SWZ zamieszczone zostały klauzule informacyjne Instytucji Zarządzającej i Instytucji Pośredniczącej.
    SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.1.13.2025.SR
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
            1.	Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie, budowa i oddanie do użytkowania nowoprojektowanych tras dla pieszych i rowerów w ramach przedmiotu zamówienia pn.: „Rozbudowa drogi serwisowej przy S8 w zakresie budowy drogi dla pieszych, drogi dla rowerów oraz drogi dla pieszych i rowerów w miejscowości Kuranów i Radziejowice Parcel, Gmina Radziejowice, powiat żyrardowski”. 
2.	Zakres zamówienia obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej, uzyskanie prawomocnej decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej, decyzji o pozwoleniu na budowę lub skuteczne zgłoszenie prac budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę oraz budowę drogi dla pieszych i rowerów, drogi dla rowerów i drogi dla pieszych wzdłuż planowanych tras rowerowych w pasie drogowym dróg zlokalizowanych na terenie Gminy Radziejowice w oparciu o parametry określone w Programie Funkcjonalno-Użytkowym (PFU) wraz z docelową organizacją ruchu.
3. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania dokumentacji projektowej obejmującej wszystkie branże wchodzące w skład przedmiotowej inwestycji, które składają się na kompletne dokumentacje
projektowe przedmiotowego zamierzenia budowlanego. 
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, w tym wymagania dotyczące zaprojektowania i realizacji robót został określony w SWZ, Programie Funkcjonalno-Użytkowym (PFU) stanowiącym  załącznik nr 6 do SWZ oraz we wzorze umowy stanowiącym załącznik 5 do SWZ.        
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45232452-5 - Roboty odwadniające
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45233253-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych
45233162-2 - Roboty budowlane w zakresie ścieżek rowerowych
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
45316000-5 - Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45316100-6 - Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego
34922100-7 - Oznakowanie drogowe
45233294-6 - Instalowanie sygnalizacji drogowej
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71332000-4 - Geotechniczne usługi inżynieryjne
71354000-4 - Usługi sporządzania map
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 21 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1.	Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o następujące kryteria i ich znaczenie:
Cena (C)	 60 %	60 punktów
Okres rękojmi i gwarancji jakości (G)	40%	40 punktów
2.	Zasady oceny w kryterium "Cena" (C).
W przypadku kryterium "Cena" oferta otrzyma zaokrągloną do dwóch miejsc po przecinku liczbę punktów wynikającą z działania: 
             Najniższa cena oferty brutto 
Cx = ----------------------------------------------------- x 60 punktów 
             Cena oferty brutto w ofercie ocenianej 
gdzie: 
Cx – ilość punktów przyznana ocenianej ofercie za cenę;
Liczba punktów zaokrąglana będzie do dwóch miejsc po przecinku.
3.	Zasady oceny w kryterium „Okres rękojmi i gwarancji jakości”.
W przypadku kryterium „Okres rękojmi i gwarancji jakości” Zamawiający będzie przyznawał punkty w następujący sposób:
Rękojmia i gwarancja udzielona na okres 60 m-cy - 0 pkt,
Rękojmia i gwarancja udzielona na okres 72 m-ce – 20 pkt,
Rękojmia i gwarancja udzielona na okres 84 m-ce – 40 pkt.
Maksymalna liczba punktów do uzyskania w kryterium „Okres rękojmi i gwarancji jakości” wynosi 40. 
UWAGA: minimalna rękojmia i gwarancja powinny zostać udzielone na 60 miesięcy natomiast maksymalny czas rękojmi i gwarancji wynosi 84 miesiące. W formularzu oferty Wykonawca oświadcza na jaki okres udziela rękojmi i gwarancji na przedmiot zamówienia.
W przypadku gdy: 
Wykonawca w formularzu oferty nie wpisze żadnego okresu rękojmi i gwarancji, wówczas Zamawiający przyjmie, że Wykonawca udziela minimalnego okresu rękojmi i gwarancji tj. 60 miesięcy i taki zostanie przyjęty do umowy oraz przyzna 0 (zero) pkt. za to kryterium.
Wykonawca zaoferuje okres krótszy niż minimalny, tj. krótszy niż 60 miesięcy, wówczas jego oferta będzie odrzucona, na podstawie art. 226 ust. 1 pkt) 5 ustawy Pzp.
Wykonawca zaoferuje okres w zakresie od 60 do 84 miesięcy inny niż wskazane powyżej (tj. inny niż 60, 72 lub 84 miesiące), Zamawiający przyjmie, że Wykonawca udziela najbliższego niższego okresu rękojmi i gwarancji spośród okresów 60 i 72 miesięcznych i taki zostanie przyjęty do umowy oraz przyzna odpowiednio 0 (zero) lub 20 pkt za to kryterium.
Wykonawca zaoferuje okres dłuższy niż maksymalny, w stosunku do powyżej wskazanej wartości, wówczas Zamawiający przyjmie, że Wykonawca udziela maksymalnego okresu rękojmi i gwarancji, tj. 84  miesiące i taki zostanie przyjęty do umowy oraz przyzna 40 pkt za to kryterium.
Wykonawca poda okres rękojmi i gwarancji w innej jednostce np. godziny, minuty czy dni Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, na podstawie art. 226 ust. 1 pkt) 5 ustawy Pzp.
4.	Łączna ocena punktowa oferty.
Ocena punktowa ofert „i” będzie liczbą wynikającą ze zsumowania ilości punktów, jakie otrzyma ta oferta za poszczególne kryteria oceny ofert. 
5.	Wybór oferty najkorzystniejszej.
1)	Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która przy uwzględnieniu powyższych kryteriów i ich wag otrzyma najwyższą punktację obliczoną jako suma punktów otrzymanych za poszczególne kryteria oceny ofert;
2)	Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny lub kosztu i innych kryteriów oceny ofert, zamawiający wybiera spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze;
3)	Jeżeli oferty otrzymały taką samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze, Zamawiający wybiera ofertę z najniższą ceną lub najniższym kosztem;
4)	Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób, o którym mowa w pkt. 3), Zamawiający wzywa wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę lub koszt.
            4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres rękojmi i gwarancji jakości
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) zdolności do występowania o obrocie gospodarczym:
Opis sposobu spełnienia warunku: Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Opis sposobu spełnienia warunku: Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Opis sposobu spełnienia warunku: Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Wykonawca wykaże że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył co najmniej 2 roboty budowlane polegającą na budowie i/lub przebudowie chodnika lub/i ścieżki rowerowej lub/i ścieżki pieszo-rowerowej lub/i drogi w ramach których została wykonana nawierzchnia z betonu asfaltowego o długości min. 1000 mb w każdej ze wskazanych robót oddzielnie.
b) Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował osobą lub osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które zostaną przez Wykonawcę skierowane do realizacji zamówienia, tj.:
• projektantem branży drogowej (co najmniej 1 osobą):
– posiadającym uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności inżynieryjnej drogowej, wydane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, umożliwiające wykonywanie funkcji projektanta w specjalności inżynieryjnej drogowej w zakresie robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia,
– wykazującym się doświadczeniem w opracowaniu co najmniej 2 dokumentacji projektowych dotyczących budowy i/lub przebudowy chodnika i/lub ścieżki rowerowej i/lub ścieżki pieszo-rowerowej, i/lub drogi, w ramach których została zaprojektowana nawierzchnia z betonu asfaltowego o długości 1000 mb dla każdego projektu oddzielnie;
• projektantem branży sanitarnej (co najmniej 1 osobą):
– posiadającym uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, wydane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, umożliwiające wykonywanie funkcji projektanta w zakresie robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia;
• projektantem branży elektrycznej (co najmniej 1 osobą):
– posiadającym uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, wydane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, umożliwiające wykonywanie funkcji projektanta w zakresie robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia;
• kierownikiem budowy (co najmniej 1 osobą):
– posiadającym uprawnienia budowlane uprawniające do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej, wydane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, umożliwiające wykonywanie funkcji kierownika budowy w specjalności inżynieryjnej drogowej w zakresie robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia,
– wykazującym się doświadczeniem w pełnieniu funkcji kierownika budowy przy co najmniej 2 robotach budowlanych polegających na budowie i/lub przebudowie chodnika lub/i ścieżki rowerowej lub/i ścieżki pieszo-rowerowej lub/i drogi w ramach których, została wykonana nawierzchnia z betonu asfaltowego o długości 1000 mb w każdej ze wskazanych robót oddzielnie;
• kierownikiem robót sanitarnych (co najmniej 1 osobą):
– posiadającym uprawnienia budowlane wydane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane, uprawniające do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, umożliwiające wykonywanie funkcji kierownika robót sanitarnych w zakresie robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia;
• kierownikiem robót elektrycznych (co najmniej 1 osobą):
– posiadającym uprawnienia budowlane wydane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane, uprawniające do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, umożliwiające wykonywanie funkcji kierownika robót elektrycznych w zakresie robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia.
2. Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji kierownika budowy i/lub kierownika robót i/lub projektanta/ów w/w branżach przez jedną osobę jeżeli posiada ona stosowne uprawnienia/kwalifikacje.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
                    5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.	Wykonawca zobowiązany jest wraz z ofertą złożyć:
1)	oświadczenie wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 2A do SWZ;
2)	oświadczenie, o którym mowa w pkt VII.4 SWZ, sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 2B do SWZ (o ile dotyczy);
3)	zobowiązanie, o którym mowa w pkt VII.2 SWZ (o ile dotyczy);
4)	oświadczenie, o którym mowa w pkt VII.8.2) SWZ (o ile dotyczy).
2.	Zamawiający zgodnie z art. 274 ustawy Pzp wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie podmiotowych środków dowodowych tj:.
1)	 wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SWZ, wraz z załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty;
2)	wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
3)	w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu Zamawiający żąda przedłożenia oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy oraz w oświadczeniu o braku podstaw wykluczenia z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego w rozdziale V SWZ. Oświadczenie należy przedłożyć również dla podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, jeżeli Wykonawca powołuje się na zasoby.
3.	Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, dane umożliwiające dostęp do tych środków.            
    SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w wysokości 30.000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy 00/100 zł).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
3. Wadium może zostać wniesione według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia
9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2024 r., poz. 419).
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek Zamawiającego:
Bank Spółdzielczy w Mszczonowie, Oddział Radziejowice
Nr rachunku: 97 9302 1014 3900 0909 2000 0020
jako tytuł przelewu wskazując: „Wadium w postępowaniu nr ZP.271.1.13.2025.SR
5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt. 3.2) do 3.4), wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
6. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji (poręczenia), gwarancja (poręczenie) powinna zostać sporządzona zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem i winna zawierać co najmniej następujące elementy:
1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (poręczenia) (Zamawiającego), gwaranta (poręczyciela) (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib,
2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją (poręczeniem),
3) kwotę gwarancji (poręczenia),
4) termin ważności gwarancji (poręczenia),
5) nieodwoływalne i bezwarunkowe, na każde żądanie zgłoszone przez Zamawiającego, zobowiązanie gwaranta (poręczyciela) do zapłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp. Ponadto powinien być wskazany termin obowiązywania gwarancji (poręczenia), który nie może być krótszy niż termin związania ofertą.
7. Poręczenie, o którym mowa powyżej powinno być solidarne. Zamawiający nie dopuszcza poręczenia subsydiarnego.
8. Nie wniesienie wadium w wymaganym terminie oraz wymaganej wysokości i formie skutkuje odrzuceniem oferty.
9. Zasady zwrotu i zatrzymania wadium określone są w art. 98 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.2. Przepisy ustawy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego:
1) oświadczenia, o których mowa w pkt VIII.1.1) i VIII.2.3) składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
2) w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy,
3) dokumenty, o których mowa w pkt VIII.2.1), VIII.2.2) SWZ składa dowolny wykonawca/dowolni wykonawcy wykazujący spełnienie warunków udziału w postępowaniu, spośród Wykonawców wspólnie składających ofertę.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy, określone zostały w załączniku nr 5 do SWZ.2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zamian w umowie na zasadach określonych we wzorze umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy