Czy w ramach kryteriów wolno oceniać koncepcję realizacji zamówienia przygotowaną dla danego postępowania?
Koncepcja realizacji zamówienia może stanowić kryterium oceny ofert.
Koncepcja realizacji zamówienia może stanowić kryterium oceny ofert.
Radca prawny, który przygotowuje wzór umowy, nie jest zobowiązany do podpisania oświadczenia składanego zgodnie z art. 17 ust. 2 ustawy Pzp.
Jeżeli treść ofert jest różna należałoby odrzucić je na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp.
...jeżeli zamawiający jasno określił w siwz sposób komunikacji (w tym przypadku za pomocą środków komunikacji elektronicznej z wykorzystaniem Platformy Smart ZP), wszyscy wykonawcy powinni zastosować się do tych wymogów.
Z brzmienia przepisu art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp wynika wprost jedno ograniczenie w ich poprawieniu omyłek sprowadzające się do zakazu wprowadzania istotnych zmian do treści dotychczasowej oferty.
W postępowaniu prowadzonym w "progach unijnych" zgodnie z art. 10a ust. 5 ustawy Pzp, oferty sporządza się pod rygorem nieważności, w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Dlatego w myśl art. 99 § 1 kc pełnomocnictwo powinno zostać udzielone w tej samej formie.
Zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.
Każdy wymóg odnoszący się do przedmiotu zamówienia stawiany przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia, musi uwzględniać jego faktyczne potrzeby oraz jednocześnie nie być w sprzeczności z zasadami uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców.
Oferty złożone w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego podlegają badaniu i ocenie pod kątem zgodności z siwz oraz przepisami prawa. Wymagania zamawiającego w zakresie wzorów dokumentów, które wykonawca ma wypełnić i złożyć z ofertą, stanowią wskazówkę dla potencjalnych oferentów co do informacji, które zamawiający chce uzyskać.
Zamawiający powinien określić w dokumentacji postępowania wybraną przez siebie drogę komunikacji, tj. sposób i formę składania dokumentów, w tym tych "potwierdzających", jak i tych składanych w celu wyjaśnienia niejasnych treści.
Na adres
wysłaliśmy prośbę o potwierdzenie chęci
otrzymywania alertów.
Prosimy o potwierdzenie w ciągu 24 godzin.