BZP: Cykliczne świadczenie kompleksowych usług pralniczych z wdrożeniem radiowego systemu do identyfikacji asortymentu, najem bielizny szpitalnej. Zgodnie z rozdziałem 5. 2. SWZ.
05.05.2025
2025/BZP 00216086/01
Centrum Leczenia Oparzeń im. dr. Stanisława Sakiela w Siemianowicach Śląskich
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Cykliczne świadczenie kompleksowych usług pralniczych z wdrożeniem radiowego systemu do identyfikacji asortymentu, najem bielizny szpitalnej. Zgodnie z rozdziałem 5. 2. SWZ.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Centrum Leczenia Oparzeń im. dr. Stanisława Sakiela w Siemianowicach Śląskich
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 272165010
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Jana Pawła II 2
1.4.2.) Miejscowość: Siemianowice Śląskie
1.4.3.) Kod pocztowy: 41-100
1.4.4.) Województwo: śląskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.4.7.) Numer telefonu: 32 73 57 631
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@clo.com.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.clo.com.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00216086
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-05-05
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.1.) Nazwa zmienianego ogłoszenia:
Ogłoszenie o zamówieniu3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00208934
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
Cykliczne świadczenie kompleksowych usług pralniczych z wdrożeniem radiowego systemu do identyfikacji asortymentu, najem bielizny szpitalnej.
Cykliczne świadczenie kompleksowych usług pralniczych z wdrożeniem radiowego systemu do identyfikacji asortymentu, dostarczenie urządzeń i wozów transportowych, tagowanie i oznakowanie bielizny szpitalnej, najem bielizny szpitalnej, odbiór, załadunek, sortowanie, pakowanie, dostawy, rozładunek i transport bielizny, pranie, dezynfekcja, suszenie, maglowanie, prasowanie, wykonywanie drobnych napraw krawieckich, dekatyzacja.
Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
1) wdrożenie radiowego systemu do identyfikacji asortymentu;
2) wyposażenie Zamawiającego na koszt i ryzyko Wykonawcy w:
a) 1 mobilny wóz transportowy z systemem do identyfikacji asortymentu,
b) 3 wózki transportowe koszykowe,
c) 2 wózki ze stali chromowanej,
d) 1 stojak magazynowy na kółkach,
e) 1 stół do identyfikacji asortymentu,
f) 1 zestaw komputerowy z drukarką,
g) profesjonalne worki tekstylne nie przepuszczające wilgoci;
3) otagowanie asortymentu prania będącego własnością zamawiającego w ilości 7770 szt. na dzień wszczęcia postępowania oraz uzupełnianie brakujących tagów w trakcie obowiązywania umowy;
4) oznakowanie bielizny szpitalnej będąca własnością zamawiającego następującymi danymi: nazwa szpitala, nazwa asortymentu, waga asortymentu;
5) najem bielizny szpitalnej;
6) oznakowanie asortymentu najmowanego tagami następującymi danymi: nazwa szpitala, nazwa asortymentu, waga asortymentu;
7) odbiór, załadunek brudnej bielizny oraz sortowanie, składanie, pakowanie, dostawy i rozładunek czystej bielizny (transportem wykonawcy);
8) pranie, dezynfekcje, suszenie, maglowanie, prasowanie, wykonanie drobnych napraw krawieckich uszkodzonej bielizny będącej własnością zamawiającego;
9) wykonanie usługi w zakresie dekatyzacji.
Ilość suchego prania w okresie realizacji zamówienia wynosi – 82 860 kg.
Zamawiający przewiduje zastosowanie prawa opcji, polegającego na zmniejszeniu ilości świadczonej usługi w zakresie suchego prania o 20% w okresie realizacji umowy. Zastosowanie prawa opcji może nastąpić
w szczególności w przypadku zmniejszenia ilości obłożenia łóżek szpitalnych (zmniejszenia ilości pacjentów). W takim przypadku, zmniejszenie ilości świadczonej usługi zostanie ustalone w oparciu o dokument stanowiący zestawienia miesięcznej ilości świadczonej usługi (liczony narastająco) sporządzany przez Zamawiającego. O skorzystaniu z prawa opcji (jego wykonaniu) zamawiający powiadomi Wykonawcę co najmniej z 30 dniowym wyprzedzeniem poprzez złożenie oświadczenia o wykonaniu prawa opcji na adres mailowy Wykonawcy. Za datę skutecznego powiadomienia Wykonawcy o skorzystaniu z prawa opcji uważa się dzień doręczenia wiadomości e-mail z potwierdzeniem jej przeczytania, a w przypadku jego braku – pierwszy dzień roboczy następujący po dniu wysłania. Rozliczenie związane z wykorzystaniem prawa opcji w zakresie ilości suchego prania odbywać się będzie w oparciu o ceny jednostkowe zawarte w § 10 ust. 3 i 4 projektu umowy. Powyższe uprawnienia zamawiającego nie stanowi zmiany umowy na podstawie art. 454 ust. 1 ustawy Pzp.
Szacunkowa ilość suchego prania będąca własnością Zamawiającego w okresie 12 miesięcy wynosi – 49 716 kg
Szacunkowa miesięczna ilość suchego prania będąca własnością Zamawiającego wynosi – ok 4 143 kg, w tym ok. 30 materacy.
Szacunkowa ilość suchego prania najmowanego od Wykonawcy w okresie 12 miesięcy wynosi –33 144 kg
Szacunkowa miesięczna ilość suchego prania najmowanego od Wykonawcy wynosi – ok. 2 762 kg.
Przedmiot zamówienia został określony w rozdziale 5.2. SWZ oraz w projekcie umowy (załącznik nr 8 do SWZ)
Po zmianie:
Cykliczne świadczenie kompleksowych usług pralniczych z wdrożeniem radiowego systemu do identyfikacji asortymentu,
dostarczenie urządzeń i wozów transportowych, tagowanie i oznakowanie bielizny szpitalnej, najem bielizny szpitalnej,
odbiór, załadunek, sortowanie, pakowanie, dostawy, rozładunek i transport bielizny, pranie, dezynfekcja, suszenie,
maglowanie, prasowanie, wykonywanie drobnych napraw krawieckich, dekatyzacja.
Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
1) wdrożenie radiowego systemu do identyfikacji asortymentu;
2) wyposażenie Zamawiającego na koszt i ryzyko Wykonawcy w:
a) 1 mobilny wóz transportowy z systemem do identyfikacji asortymentu,
b) 3 wózki transportowe koszykowe,
c) 2 wózki ze stali chromowanej,
d) 1 stojak magazynowy na kółkach,
e) 1 stół do identyfikacji asortymentu,
f) 1 zestaw komputerowy z drukarką,
g) profesjonalne worki tekstylne nie przepuszczające wilgoci;
3) otagowanie asortymentu prania będącego własnością zamawiającego w ilości 7770 szt. na dzień wszczęcia
postępowania oraz uzupełnianie brakujących tagów w trakcie obowiązywania umowy;
4) oznakowanie bielizny szpitalnej będąca własnością zamawiającego następującymi danymi: nazwa szpitala, nazwa
asortymentu, waga asortymentu;
5) najem bielizny szpitalnej;
6) oznakowanie asortymentu najmowanego tagami następującymi danymi: nazwa szpitala, nazwa asortymentu, waga
asortymentu;
7) odbiór, załadunek brudnej bielizny oraz sortowanie, składanie, pakowanie, dostawy i rozładunek czystej bielizny
(transportem wykonawcy);
8) pranie, dezynfekcje, suszenie, maglowanie, prasowanie, wykonanie drobnych napraw krawieckich uszkodzonej bielizny
będącej własnością zamawiającego;
9) wykonanie usługi w zakresie dekatyzacji.
Ilość suchego prania w okresie realizacji zamówienia wynosi – 82 860 kg.
Zamawiający przewiduje zastosowanie prawa opcji, polegającego na zmniejszeniu ilości świadczonej usługi w zakresie
suchego prania o 20% w okresie realizacji umowy. Zastosowanie prawa opcji może nastąpić
w szczególności w przypadku zmniejszenia ilości obłożenia łóżek szpitalnych (zmniejszenia ilości pacjentów). W takim
przypadku, zmniejszenie ilości świadczonej usługi zostanie ustalone w oparciu o dokument stanowiący zestawienia
miesięcznej ilości świadczonej usługi (liczony narastająco) sporządzany przez Zamawiającego. O skorzystaniu z prawa opcji
(jego wykonaniu) zamawiający powiadomi Wykonawcę co najmniej z 30 dniowym wyprzedzeniem poprzez złożenie
oświadczenia o wykonaniu prawa opcji na adres mailowy Wykonawcy. Za datę skutecznego powiadomienia Wykonawcy o
skorzystaniu z prawa opcji uważa się dzień doręczenia wiadomości e-mail z potwierdzeniem jej przeczytania, a w przypadku
jego braku – pierwszy dzień roboczy następujący po dniu wysłania. Rozliczenie związane z wykorzystaniem prawa opcji w
zakresie ilości suchego prania odbywać się będzie w oparciu o ceny jednostkowe zawarte w § 10 ust. 3 i 4 projektu umowy.
Powyższe uprawnienia zamawiającego nie stanowi zmiany umowy na podstawie art. 454 ust. 1 ustawy Pzp.
Szacunkowa ilość suchego prania będąca własnością Zamawiającego w okresie 12 miesięcy wynosi – 49 716 kg
Szacunkowa miesięczna ilość suchego prania będąca własnością Zamawiającego wynosi – ok 4 143 kg, w tym ok. 30
materacy.
Szacunkowa ilość suchego prania najmowanego od Wykonawcy w okresie 12 miesięcy wynosi –33 144 kg
Szacunkowa miesięczna ilość suchego prania najmowanego od Wykonawcy wynosi – ok. 2 762 kg.
Przedmiot zamówienia został określony w rozdziale 5.2. SWZ oraz w projekcie umowy (załącznik nr 8 do SWZ).
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
6.4.1. Informacje dotyczące wadium Przed zmianą:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 10.000,00 zł
Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2025 r. poz. 98).
Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą,
z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 Pzp.
Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.
Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy:
ING BS O/Siemianowice 57105013571000001001565462
przy czym za termin wniesienia wadium wnoszonego w pieniądzu przyjmuje się termin uznania rachunku zamawiającego.
Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 2–4 powyżej, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia,
o których mowa w pkt 2–4 powyżej, występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium,
w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 Pzp.
Polisa, poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium winien zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami SWZ następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta/poręczyciela.
Zakazuje się wprowadzenia do gwarancji klauzul nakazujących zamawiającemu wykonanie określonych czynności lub ograniczających możliwość wypłaty na pierwsze żądanie kwoty stanowiącej wartość wadium, a w tym wymagających od zamawiającego dokonywania opłat za potwierdzenie banku prowadzącego rachunek zamawiającego, że podpisy złożone na żądaniu wypłaty należą do osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu zamawiającego.
Po zmianie:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 10.000,00 zł
Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2025 r. poz. 98).
Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania
ofertą,
z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 Pzp.
Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium
albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.
Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy:
ING BS O/Siemianowice 57105013571000001001565462
przy czym za termin wniesienia wadium wnoszonego w pieniądzu przyjmuje się termin uznania rachunku zamawiającego.
Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 2–4 powyżej, wykonawca
przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia,
o których mowa w pkt 2–4 powyżej, występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium,
w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 Pzp.
Polisa, poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium winien zawierać stwierdzenie, że na pierwsze
pisemne żądanie zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami SWZ następuje jego
bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta/poręczyciela.
Zakazuje się wprowadzenia do gwarancji klauzul nakazujących zamawiającemu wykonanie określonych czynności lub
ograniczających możliwość wypłaty na pierwsze żądanie kwoty stanowiącej wartość wadium, a w tym wymagających od
zamawiającego dokonywania opłat za potwierdzenie banku prowadzącego rachunek zamawiającego, że podpisy złożone na
żądaniu wypłaty należą do osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu zamawiającego.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-05-06 08:45
Po zmianie:
2025-05-08 08:45
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-05-06 09:00
Po zmianie:
2025-05-08 09:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2025-06-02
Po zmianie:
2025-06-05