BZP: „Specjalistyczne, branżowe szkolenia dla uczniów dające kwalifikacje zawodowe”.
07.05.2025
2025/BZP 00219245/01
Powiat Goleniowski
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Specjalistyczne, branżowe szkolenia dla uczniów dające kwalifikacje zawodowe”.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Goleniowski
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 811684120
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Dworcowa 1
1.5.2.) Miejscowość: Goleniów
1.5.3.) Kod pocztowy: 72-100
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL428 - Szczeciński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wrip@powiat-goleniowski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat-goleniowski.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Specjalistyczne, branżowe szkolenia dla uczniów dające kwalifikacje zawodowe”.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-783aaa73-90cc-4412-82ad-a00add3dab0d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00219245
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00017525/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.7 Specjalistyczne, branżowe szkolenia dla uczniów dające kwalifikacje zawodowe.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Zamówienie realizowane jest w ramach projektu „Wzrost atrakcyjności kształcenia zawodowego – kompleksowy program wsparcia uczniów”, który jest dofinansowany w ramach programu Fundusze Europejskie na rzecz Pomorza Zachodniego 2021 – 2027, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Działanie 6.10. Edukacja zawodowa.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/sp_goleniow3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/sp_goleniow
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Postępowanie prowadzone jest w
języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem
https://platformazakupowa.pl/sp_goleniow
3. W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania preferuje się, aby komunikacja między zamawiającym a Wykonawcami,
w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane były za pośrednictwem platformazakupowa.pl
i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”.
Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za
pośrednictwem platformazakupowa.pl poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego” po których pojawi się
komunikat, że wiadomość została wysłana do zamawiającego. Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje
w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji,
zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja,
której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za
pośrednictwem platformazakupowa.pl
do konkretnego wykonawcy.
4. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów
i wiadomości bezpośrednio na platformazakupowa.pl przesłanych przez zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec
awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.
5. Zamawiający, zgodnie z § 11 ust. 2 ROZPORZĄDZENIE PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie
sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków
komunikacji elektronicznej
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie zamieszcza wymagania dotyczące specyfikacji połączenia,
formatu przesyłanych danych oraz szyfrowania i oznaczania czasu przekazania i odbioru danych za pośrednictwem
platformazakupowa.pl tj.:
a. stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b. komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 4 GB Ram, procesor Intel i3 2 GHZ lub jego nowsza wersja,
jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 10, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c. zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Microsoft Edge,
d. włączona obsługa JavaScript,
e. zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f. Platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8,
g. Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu
lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
6. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
a) akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod
linkiem www.powiat-goleniowski.pl
w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,
b) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej pod linkiem.
7. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny
z Instrukcją korzystania z platformazakupowa.pl, w szczególności za sytuację, gdy zamawiający zapozna się z treścią oferty przed
upływem terminu składania ofert (np. złożenie oferty w zakładce „Wyślij wiadomość do zamawiającego”).
Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym
postępowaniu ponieważ nie został spełniony obowiązek narzucony w art. 221 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
8. Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące
w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w
niniejszym postępowaniu
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://platformazakupowa.pl/sp_goleniow
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia
4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powiat Goleniowski z siedzibą
w Starostwie Powiatowym w Goleniowie przy ul. Dworcowej 1, 72-100 Goleniów.
2) administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: iod@powiatgoleniowski.
pl, Inspektor Ochrony Danych (IOD)
w Starostwie tel./fax 91 4072568
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie przetargu
nieograniczonego.
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w
oparciu o art. 74 ustawy PZP
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 PZP przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania
o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym
określonym w przepisach ustawy PZP, związanym
z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane
w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
8) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego
prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania
dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania,
w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie
nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia);
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie
może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie
niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2
RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia
korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy
interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych
osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9) nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
10) przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych
osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki
2, 00-193 Warszawa.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WPW.272.02.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA – Część I
1. Informacje ogólne:
Szkolenie realizowane jest w ramach projektu:
„Wzrost atrakcyjności kształcenia zawodowego – kompleksowy program wsparcia uczniów”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach programu Fundusze Europejskie na rzecz Pomorza Zachodniego 2021–2027, działanie 6.10. Edukacja zawodowa.
Celem zamówienia jest organizacja kursów zawodowych dla uczniów Technikum nr 1
w Goleniowie, mających na celu nabycie kwalifikacji zawodowych potwierdzonych egzaminem sprawdzającym.
2. Kursy zawodowe:
2.1. Kurs Kelnerski:
Cel kursu: Nabycie praktycznych umiejętności z zakresu obsługi konsumenta, serwowania potraw i napojów, dekorowania stołów oraz organizacji przyjęć.
- Liczba uczestników:
b) Rok szkolny 2025/2026 - 8 grup po 10 osób (40 osób);
c) Rok szkolny 2026/2027 - 2 grupy po 10 osób (20 osób).
- Czas trwania: 40 godzin na grupę.
- Zakres tematyczny:
a) organizacja i technika obsługi konsumenta
b) profesjonalne serwowanie potraw i napojów,
c) dekorowanie stołów,
d) obsługa nowoczesnych urządzeń gastronomicznych.
- liczba godzin kursu nie obejmuje egzaminu przeprowadzonego przez Izbę Rzemieślniczą.
2.2. Kurs cukierniczy:
Cel kursu:
Nabicie umiejętności wypiekania, dekorowania i przygotowania wyrobów cukierniczych zgodnie z nowoczesnymi standardami.
- Liczba uczestników:
a) Rok szkolny 2025/2026 – 5 grup po 10 osób (50 osób);
b) Rok szkolny 2026/2027 - 5 grup po 10 osób (50 osób).
- Czas trwania: 40 godzin na grupę.
- Zakres tematyczny:
a) wypiekanie ciast i ciasteczek
b) sporządzanie półproduktów cukierniczych,
c) dekorowanie wyrobów,
d) zasady higieny i bezpieczeństwa w pracy cukiernika.
- liczba godzin kursu nie obejmuje egzaminu przeprowadzonego przez Izbę Rzemieślniczą.
2.3. Kurs mechanika pojazdów samochodowych:
Cel kursu:
Przygotowanie uczniów do wykonywania zawodu mechanika samochodowego.
- Liczba uczestników:
b) Rok szkolny 2025/2026 – 4 grupy po 10 osób (20 osób),
c) Rok szkolny 2026/2027 – 3 grupy po 10 osób (30 osób).
- Czas trwania: 40 godzin na grupę.
- Zakres tematyczny:
a) posługiwanie się dokumentacją techniczną,
b) diagnostyka zawieszenia,
c) wymiana materiałów eksploatacyjnych,
d) podstawowe naprawy pojazdów.
- liczba godzin kursu nie obejmuje egzaminu przeprowadzonego przez Izbę Rzemieślniczą.
3. Terminy realizacji kursów:
1) Kurs kelnerski:
- 10.09. – 20.12.2025 : 2 grupy po 10 osób (20 osób),
- 10.01. – 30.05.2026: 3 grupy po 10 osób (30 osób),
- 10.09. – 20.12.2026: 2 grupy po 10 osób (20 osób),
- 10.01. – 30.05.2027: 3 grupy po 10 osób (30 osób).
2) Kurs cukierniczy:
- 10.09. – 20.12.2025 : 2 grupy po 10 osób (20 osób)
- 10.01. – 30.05.2026: 2 grupy po 10 osób (20 osób)
- 10.09. – 20.12.2026: 1 grupa po 10 osób (10 osób)
- 10.01. – 30.05.2027: 2 grupy po 10 osób (20 osób)
3) Kurs mechanika pojazdów samochodowych:
- 10.09. – 20.12.2025 : 2 grupy po 10 osób (20 osób),
- 10.01. – 30.05.2026: 2 grupy po 10 osób (20 osób),
- 10.09. – 20.12.2026: 1 grupa po 10 osób (10 osób),
- 10.01. – 30.05.2027: 2 grupy po 10 osób (20 osób).
WYMAGANIA:
- Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia na własny koszt wszelkich materiałów zużywalnych oraz produktów niezbędnych do prawidłowej realizacji zajęć praktycznych w ramach kursów. Wszystkie materiały i produkty muszą być pełnowartościowe, spełniające obowiązujące normy jakości i bezpieczeństwa oraz dostosowane do rodzaju prowadzonego szkolenia.
- Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia niezbędnego sprzętu do realizacji zajęć praktycznych w ramach kursów, w tym również sprzętu specjalistycznego, odpowiedniego do charakteru danego szkolenia.
- Sprzęt musi być w pełni sprawny technicznie, bezpieczny w użytkowaniu, spełniający obowiązujące normy BHP oraz dostosowany do poziomu kształcenia uczestników.
- Wykonawca zobowiązany jest do realizacji kursów w siedzibie Zespołu Szkół nr 1 w Goleniowie;
- Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia odpowiednio wykwalifikowanej kadry szkoleniowej, posiadającej doświadczenie zawodowe oraz przygotowanie dydaktyczne adekwatne do rodzaju prowadzonych kursów. W przypadku szkoleń zawodowych preferowane jest, aby zajęcia prowadzone były przez osoby posiadające tytuł mistrza w zawodzie, potwierdzony stosownym certyfikatem wydanym przez Izbę Rzemieślniczą lub inną uprawnioną instytucję.
- Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia egzaminów sprawdzających umiejętności zawodowe uczestników kursów: kelnerskiego, cukierniczego oraz mechaników pojazdów samochodowych. Egzaminy te mają na celu potwierdzenie nabytych kwalifikacji i powinny być zgodne z obowiązującymi standardami.
- Wszelkie koszty związane z organizacją i przeprowadzeniem egzaminów pokrywa Wykonawca.
- Wykonawca zobowiązuje się do przeprowadzenia egzaminu sprawdzającego przez Izbę Rzemieślniczą.
- Wykonawca zobowiązany jest do dokumentacji przebiegu szkolenia, np. poprzez: listy obecności, harmonogram zajęć, wyniki egzaminacyjne – w tym poświadczenia i certyfikaty uczniów, którzy uczestniczyli w egzaminie, ankiety ewaluacyjne potwierdzające jakość szkolenia.
- Wykonawca ponosi odpowiedzialność za zapewnienie ubezpieczenia uczestników kursów od następstw nieszczęśliwych wypadków na czas trwania szkolenia i egzaminów.
- Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia aktualnego zaświadczenia o niekaralności osób wyznaczonych do prowadzenia szkoleń, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed dniem złożenia oferty.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80530000-8 - Usługi szkolenia zawodowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2027-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Zatrudnienie osoby na umowę o pracę (art. 95 PZP)
4.3.6.) Waga: 20,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA – Część II
1. Informacje ogólne:
Szkolenie realizowane jest w ramach projektu:
„Wzrost atrakcyjności kształcenia zawodowego – kompleksowy program wsparcia uczniów”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach programu Fundusze Europejskie na rzecz Pomorza Zachodniego 2021–2027, działanie 6.10. Edukacja zawodowa.
Celem zamówienia jest organizacji kursu Certified Associate Adobe Photoshop, zakończonego zdobyciem przez uczestników certyfikatu Adobe Certified Professional (dawniej Adobe Certified Associate – ACA) potwierdzającego kompetencje cyfrowe w pracy z grafiką komputerową. Kurs obejmuje praktyczne zajęcia z zakresu tworzenia i edycji obrazów cyfrowych, prowadzonych zgodnie z aktualnymi standardami branżowymi oraz wytycznymi egzaminacyjnymi Adobe Certified Professional (dawniej Adobe Certified Associate – ACA).
2. Zakres szkolenia:
a) Liczba uczestników:
- Rok szkolny 2025/2026 – 9 grup po 10 osób (łącznie ok. 120 uczestników);
- Rok szkolny 2026/2027 – 9 grup po 10 osób (łącznie ok. 60 uczestników)
b) Czas trwania: 40 godz. na grupę. Liczba godzin nie obejmuje przeprowadzenia egzaminu potwierdzającego kompetencje cyfrowe w pracy z grafiką komputerową.
c) Umowa obowiązuje do 30 czerwca 2027 r.
d) Treści szkoleniowe:
a) Wprowadzenie do środowiska Adobe Photoshop (podstawowa konfiguracja Adobe Photoshop, Zarządzanie dokumentami, Praca z formatami plików);
b) Tworzenie i edycja obrazów cyfrowych zgodnie z nowoczesnymi standardami branżowymi (warstwy, narzędzia selekcji, retuszowanie obrazów, modyfikacja kolorów i tonacji);
c) Tworzenie grafiki do Internetu (optymalizacja obrazów, przygotowanie obrazów do publikacji na stronach internetowych, interaktywność)
d) Tworzenie grafiki do mediów drukowanych (przygotowanie plików do druku, zarządzanie tekstem, zasady przygotowania do druku);
e) Zasady prawa autorskiego oraz licencji cyfrowych (używanie zasobów online, licencje i prawa użytkowania).
3. Terminy realizacji kursów:
- 10.09. – 20.12.2025 : 4 grupy po 10 osób (40 osób),
- 10.01. – 30.05.2026: 5 grupy po 10 osób (50 osób),
- 10.09. – 20.12.2026: 4 grupy po 10 osób (40 osób),
- 10.01. – 30.05.2027: 5 grupy po 10 osób (50 osób).
4. WYMAGANIA:
- Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia wszelkich materiałów, w tym materiałów edukacyjnych zgodnych ze szkoleniem oraz niezbędnych do przygotowania uczestników do egzaminu certyfikującego.
- Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia niezbędnego sprzętu oraz legalnego oprogramowania, w tym dostępu do aktualnej wersji programu Adobe Photoshop, umożliwiającego realizację pełnego zakresu treści szkoleniowych.
- Sprzęt oraz oprogramowanie muszą być w pełni sprawny technicznie, bezpieczny w użytkowaniu, spełniający obowiązujące normy BHP oraz dostosowany do poziomu kształcenia uczestników,
- Szkolenie może być prowadzone w trybie zdalnym, pod warunkiem uprzedniego uzgodnienia tego trybu z Zamawiającym oraz zapewnienia odpowiednich warunków technicznych umożliwiających efektywną realizację zajęć online. W przypadku szkoleń zdalnych Wykonawca zapewni platformę edukacyjną umożliwiającą prowadzenie zajęć w czasie rzeczywistym (np. Zoom, MS Teams, Google Meet) oraz dostęp do materiałów edukacyjnych w formie elektronicznej.
- Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia odpowiednio wykwalifikowanej kadry szkoleniowej, posiadającej doświadczenie oraz przygotowanie dydaktyczne w zakresie grafiki komputerowej oraz potwierdzone przygotowanie dydaktyczne, w tym aktualny certyfikat Adobe Certified Professional.
- Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia i pokrycia wszelkich kosztów związanych z przeprowadzeniem egzaminu certyfikującego Adobe Certified Professional in Visual Desing Using Adobe Photoshop, zgodnie z wytycznymi producenta oprogramowania (Adobe) oraz procedurą egzaminacyjną Certiport.
- Wykonawca zobowiązany jest do dokumentacji przebiegu szkolenia, np. poprzez: listy obecności, harmonogram zajęć, wyniki egzaminacyjne – w tym poświadczenia i certyfikaty uczniów, którzy uczestniczyli w egzaminie, ankiety ewaluacyjne potwierdzające jakość szkolenia.
- Wykonawca ponosi odpowiedzialność za zapewnienie ubezpieczenia uczestników kursów od następstw nieszczęśliwych wypadków na czas trwania szkolenia i egzaminów.
- Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia aktualnego zaświadczenia o niekaralności osób wyznaczonych do prowadzenia szkoleń, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed dniem złożenia oferty.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80530000-8 - Usługi szkolenia zawodowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2027-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Zatrudnienie osoby na umowę o pracę (art. 95 PZP)
4.3.6.) Waga: 20,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Część I1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie wyznacza w tym zakresie warunków udziału w postepowaniu.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie wyznacza w tym zakresie warunków udziału w postepowaniu.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
4) Zamawiający nie wyznacza w tym zakresie warunków udziału w postepowaniu.
5) zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
1. Minimum dwuletnie doświadczenie w organizacji szkoleń zawodowych w danej branży - wymagane poświadczenie:
1) wykaz zrealizowanych szkoleń w ostatnich dwóch latach (zawierający nazwy kursów, terminy realizacji, liczbę uczestników, referencje) - załącznik nr 4a do SWZ.
2. Posiadanie wykwalifikowanej kadry instruktorskiej z udokumentowanym doświadczeniem - załącznik nr 7a do SWZ);
wymagane poświadczenie:
1) CV trenerów i instruktorów z opisem doświadczenia i kwalifikacji,
2) kopie certyfikatów, dyplomów lub uprawnień instruktorskich, mistrza w zawodzie, potwierdzony stosownym certyfikatem wydanym przez Izbę Rzemieślniczą lub inną uprawnioną instytucję,
- Zaplecze techniczne:
a) Zapewnienie profesjonalnego sprzętu i materiałów do realizacji szkoleń;
b) Dostarczenie materiałów szkoleniowych.
- Kwestie formalne:
a) Posiadanie wpisu do Rejestru Instytucji Szkoleniowych (RIS) lub innego odpowiedniego rejestru;
b) Ubezpieczenie OC na czas realizacji szkolenia – kopia stosownego dokumentu poświadczona przy podpisywaniu umowy (nie wymagane na etapie składania oferty);
c) Gotowość do dostarczenia pełnej dokumentacji potwierdzającej realizację kursu (listy obecności, raporty, zdjęcia z zajęć, ankiety ewaluacyjne);
d) Zaświadczenie o niekaralności (przez osoby przeprowadzające szkolenie) wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed dniem złożenia oferty.
3. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia
w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców oraz żąda dołączenia do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy
w odniesieniu do warunków, które zostały opisane w VIII ust. 2 pkt 4 lit. a.
4. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów,
w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
Część II
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie wyznacza w tym zakresie warunków udziału w postepowaniu.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie wyznacza w tym zakresie warunków udziału w postepowaniu.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie wyznacza w tym zakresie warunków udziału w postepowaniu.
6) zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
- Minimum dwuletnie doświadczenie w organizacji szkoleń zawodowych w danej branży – wymagane poświadczenie:
a) Wykaz zrealizowanych szkoleń w ostatnich dwóch latach (zawierający nazwy kursów, terminy realizacji, liczbę uczestników, referencje) – załącznik nr 4b do SWZ;
b) Posiadanie certyfikowanych instruktorów z kwalifikacjami w zakresie grafiki komputerowej, trenerzy powinni posiadać doświadczenie zawodowe w zakresie obsługi Adobe Photoshop – załącznik nr 7b do SWZ, wymagane poświadczenie:
1) Wykaz zrealizowanych szkoleń w ostatnich dwóch latach (zawierający nazwy kursów, terminy realizacji, liczbę uczestników, referencje) – załącznik nr 4b do SWZ;
2) Kopie certyfikatów, dyplomów lub uprawnień instruktorskich, mistrza w zawodzie, potwierdzony stosownym certyfikatem wydany przez Izbę Rzemieślniczą lub inną uprawnioną instytucję.
- Zaplecze techniczne:
a) Zapewnienie profesjonalnego oprogramowania i sprzętu komputerowego do realizacji szkoleń;
b) Dostarczenie materiałów szkoleniowych;
c) Możliwość realizacji kursów na terenie Zespołu Szkół nr 1 w Goleniowie bądź w trybie online
- Kwestie formalne:
a) Posiadanie wpisu do Rejestru Instytucji Szkoleniowych (RIS) lub innego odpowiedniego rejestru;
b) Ubezpieczenie OC na czas realizacji szkolenia – kopia stosownego dokumentu poświadczona przy podpisywaniu umowy (nie wymagane na etapie składania oferty);
c) Gotowość do dostarczenia pełnej dokumentacji potwierdzającej realizację kursu (listy obecności, raporty, zdjęcia z zajęć, ankiety ewaluacyjne),
d) Zaświadczenie o niekaralności (przez osoby przeprowadzające szkolenie) wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed dniem złożenia oferty.