BZP: Przebudowa dróg dojazdowych do gruntów rolnych i leśnych wraz z zadrzewieniami przydrożnymi w związku z realizacją projektu „Scalenie gruntów wsi Rataje oraz części wsi Prawików, gmina Wołów (...)"
07.05.2025
2025/BZP 00219902/01
Powiat Wołowski
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa dróg dojazdowych do gruntów rolnych i leśnych wraz
z zadrzewieniami przydrożnymi w związku z realizacją projektu „Scalenie gruntów wsi Rataje oraz części wsi Prawików, gmina Wołów (...)"
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Wołowski
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 931934800
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Pl. Piastowski 2
1.5.2.) Miejscowość: Wołów
1.5.3.) Kod pocztowy: 56-100
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@powiatwolowski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatwolowski.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa dróg dojazdowych do gruntów rolnych i leśnych wraz
z zadrzewieniami przydrożnymi w związku z realizacją projektu „Scalenie gruntów wsi Rataje oraz części wsi Prawików, gmina Wołów (...)"
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5bd0d036-33ef-4a56-ad3e-da5e68b41a8e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00219902
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00045579/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.5 Przebudowa dróg dojazdowych do gruntów rolnych i leśnych wraz z zadrzewieniami przydrożnymi w związku z realizacją projektu „Scalenie gruntów wsi Rataje oraz części wsi Prawików, gmina Wołów (...)"
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/powiatwolowski3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy Zakupowej, która jest dostępna pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/powiatwolowski
Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz inne informacje, przekazywane są przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Platformy i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”.
Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem Platformy poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego”, po którym pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do Zamawiającego.
W sytuacjach awaryjnych z wyjątkiem składania ofert Zamawiający dopuszcza komunikację elektroniczną poprzez e-mail: zamowienia@powiatwolowski.pl
Szczegóły zostały zawarte w rozdziale 10 SWZ.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) szyfrowanie na Platformie odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3,
g) oznaczanie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany według czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
2) Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
a) akceptuje warunki korzystania z Platformy określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zakładce „Regulamin” oraz uznaje go za wiążący,
b) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert dostępnej pod linkiem https://drive.google.com/file/d/1Kd1DttbBeiNWt4q4slS4t76lZVKPbkyD/view
Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania
z platformazakupowa.pl w szczególności za sytuację, gdy Zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert (np. złożenie oferty w zakładce „Wyślij wiadomość do zamawiającego”). Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu ponieważ nie został spełniony obowiązek narzucony w art. 221 ustawy PZP.
Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z Platformy, dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu Platformy znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców” na stronie internetowej pod adresem https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
Szczegóły zostały zawarte w rozdziale 10 SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1 ze zm.), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powiat Wołowski (dane kontaktowe: Powiat Wołowski, pl. Piastowski 2 , 56-100 Wołów, e-mail: starostwo@powiatwolowski.pl);
2) w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych można kontaktować się z inspektorem ochrony danych - dane kontaktowe: Powiat Wołowski, pl. Piastowski 2, 56- 100 Wołów, e-mail: iod@powiatwolowski.pl;
3) dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą w związku z przystąpieniem do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Podstawą prawną ich przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z przepisami ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych i aktów wykonawczych do tej ustawy; w przypadku udzielenia zamówienia publicznego Wykonawcy, jego dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji zawartej umowy (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy PZP; dane osobowe mogą być przekazane operatorowi pocztowemu w zakresie niezbędnym do doręczenia przesyłek, których Pani/Pan będzie adresatem oraz podmiotom świadczącym usługi prawne lub informatyczne na rzecz administratora danych; dane mogą być udostępnione innym uprawnionym odbiorcom;
5) dane osobowe Wykonawcy będą również przetwarzane w celach archiwalnych w oparciu o przepisy ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach; okres przechowywania Pani/Pana danych osobowych wynika z rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów (dokumentacja postępowania jest przechowywana przez co najmniej 5 lat licząc od 1 stycznia roku następującego po roku, w którym postępowanie zakończono; umowa jest przechowywana przez co najmniej 10 lat licząc od 1 stycznia roku następującego po roku, w którym umowa została wykonana);
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy PZP, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy PZP
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
8) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;*
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;**
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan,
że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9) Nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych,
gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WIT.272.12.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest:
„Przebudowa dróg dojazdowych do gruntów rolnych i leśnych wraz z zadrzewieniami przydrożnymi w związku z realizacją projektu „Scalenie gruntów wsi Rataje oraz części wsi Prawików, gmina Wołów, powiat wołowski” w ramach poddziałania „Wsparcie na inwestycje związane z rozwojem, modernizacją i dostosowywaniem rolnictwa i leśnictwa” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014-2020” z podziałem na zadania.
Zadanie 1: Droga nr 1 (działka nr 382 oraz działki nr 393, 487, 496 obr. Rataje) o długości 798,74 m.
Zakres robót obejmuje m.in.:
- przebudowę drogi nr 1 z wykonaniem nawierzchni utwardzonej,
- budowę/ przebudowę zjazdów,
- budowę poboczy,
- budowę rowów przydrożnych,
- budowę zbiornika retencyjno-odparowującego,
- budowę przepustów,
- budowę odcinka kanalizacji deszczowej,
- budowę studni wpadowej,
- przebudowę fragmentu wodociągu,
- budowę mijanek,
- wycinkę drzew i krzewów,
- wykonanie nasadzeń zieleni.
Szczegóły dotyczące realizacji zamówienia zawarte zostały w Dokumentacji Projektowej stanowiącej Załącznik nr 8 do SWZ oraz w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych stanowiącej Załącznik nr 9 do SWZ, określających wymagania jakościowe głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45232454-9 - Roboty budowlane w zakresie zbiorników wód deszczowych
45232451-8 - Roboty odwadniające i nawierzchniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 88 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia, o którym mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy PZP, polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych (zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego), których zakres stanowić będzie nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego.
Powyższe zamówienie będzie mogło być udzielone w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu Wykonawcy robót budowlanych, w przypadku pozyskania przez Zamawiającego dodatkowych środków finansowych.
Warunki, na jakich zostanie udzielone dodatkowe zamówienie, zostały określone w umowie na zamówienie podstawowe, w szczególności: w zakresie okresów gwarancji, wysokości kar umownych i obowiązków stron.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy ocenie ofert zostaną uwzględnione następujące kryteria:
1. CENA OFERTY BRUTTO (C) – waga kryterium 60%
2. OKRES GWARANCJI NA WYKONANE ROBOTY (G) – waga kryterium 40%.
Zamawiający oceni oferty przyznając punkty w ramach kryteriów oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt. Zamawiający dokona wyliczenia punktów dla danej oferty do dwóch miejsc
po przecinku i wybierze ofertę z najwyższą liczbą punktów ogółem (W), spośród ofert nie podlegających odrzuceniu.
Kryterium „CENA OFERTY BRUTTO (C)”
Punkty za kryterium: cena oferty brutto (C) zostaną przyznane każdej z ofert wg. wzoru:
cena brutto oferty najtańszej
C (liczba przyznanych punktów) = ------------------------------------------- x 60
cena brutto oferty badanej
Punkty w kryterium „Cena oferty brutto” zostaną zaokrąglone do dwóch miejsc po przecinku.
Wykonawca za kryterium „Cena oferty brutto” może uzyskać maksymalnie 60 pkt.
Kryterium „OKRES GWARANCJI NA WYKONANE ROBOTY (G)”
Przyjmuje się, że punkty w tym kryterium będą przyznawane następująco:
Okres gwarancji, liczony w pełnych miesiącach, od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego:
- 36 miesięcy - 0 pkt
- 42 miesiące - 10 pkt
- 48 miesięcy - 20 pkt
- 54 miesiące - 30 pkt
- 60 miesięcy i więcej - 40 pkt
Podstawą przyznania punktów w kryterium „okres gwarancji na wykonane roboty” będzie okres gwarancji podany przez Wykonawcę w Formularzu Ofertowym, zawartym w Załączniku nr 1 do SWZ. Brak wskazania okresu gwarancji spowoduje przyjęcie przez Zamawiającego domniemania, iż Wykonawca zaoferował minimalny, tj. 36-miesięczny okres gwarancji. Określenie gwarancji na poziomie wyższym
niż 60 miesięcy spowoduje przyjęcie do kryteriów oceny ofert wartości 60-miesięcznej, ale do umowy zostanie wpisany rzeczywisty okres gwarancji deklarowany przez wykonawcę.
Maksymalna ilość punktów w tym kryterium wynosi 40 pkt.
Wymaganym minimalnym okresem gwarancji są 36 miesięcy. Oferty z okresem gwarancji poniżej
36 miesięcy zostaną odrzucone. Termin gwarancji Wykonawca podaje w pełnych miesiącach.
W przypadku, gdy Wykonawca wskaże termin gwarancji w dniach, których suma nie daje pełnego miesiąca, wówczas termin gwarancji zaokrąglany będzie w dół do pełnego miesiąca.
Uzyskane w powyższy sposób punkty za poszczególne kryteria (C, G) zostaną sumowane (W=C+G). Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów.
Szczegóły zostały zawarte w rozdziale 19 SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: OKRES GWARANCJI NA WYKONANE ROBOTY
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest:
„Przebudowa dróg dojazdowych do gruntów rolnych i leśnych wraz z zadrzewieniami przydrożnymi w związku z realizacją projektu „Scalenie gruntów wsi Rataje oraz części wsi Prawików, gmina Wołów, powiat wołowski” w ramach poddziałania „Wsparcie na inwestycje związane z rozwojem, modernizacją i dostosowywaniem rolnictwa i leśnictwa” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014-2020” z podziałem na zadania.
Zadanie 2: Droga nr 2 (działka nr 496 oraz działki 382, 393 obr. Rataje) o długości 627,67 m.
Zakres robót obejmuje m.in.:
- przebudowę drogi nr 2 z wykonaniem nawierzchni utwardzonej,
- budowę/ przebudowę zjazdów,
- budowę poboczy,
- budowę/ przebudowę przepustów,
- budowę rowów przydrożnych,
- przebudowę fragmentu wodociągu,
- budowę mijanek,
- wycinkę drzew i krzewów.
Szczegóły dotyczące realizacji zamówienia zawarte zostały w Dokumentacji Projektowej stanowiącej Załącznik nr 8 do SWZ oraz w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych stanowiącej Załącznik nr 9 do SWZ, określających wymagania jakościowe głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45232454-9 - Roboty budowlane w zakresie zbiorników wód deszczowych
45232451-8 - Roboty odwadniające i nawierzchniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 88 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia, o którym mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy PZP, polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych (zgodnych
z przedmiotem zamówienia podstawowego), których zakres stanowić będzie nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego.
Powyższe zamówienie będzie mogło być udzielone w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu Wykonawcy robót budowlanych, w przypadku pozyskania przez Zamawiającego dodatkowych środków finansowych.
Warunki, na jakich zostanie udzielone dodatkowe zamówienie, zostały określone w umowie na zamówienie podstawowe, w szczególności: w zakresie okresów gwarancji, wysokości kar umownych i obowiązków stron.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy ocenie ofert zostaną uwzględnione następujące kryteria:
1. CENA OFERTY BRUTTO (C) – waga kryterium 60%
2. OKRES GWARANCJI NA WYKONANE ROBOTY (G) – waga kryterium 40%.
Zamawiający oceni oferty przyznając punkty w ramach kryteriów oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt. Zamawiający dokona wyliczenia punktów dla danej oferty do dwóch miejsc
po przecinku i wybierze ofertę z najwyższą liczbą punktów ogółem (W), spośród ofert nie podlegających odrzuceniu.
Kryterium „CENA OFERTY BRUTTO (C)”
Punkty za kryterium: cena oferty brutto (C) zostaną przyznane każdej z ofert wg. wzoru:
cena brutto oferty najtańszej
C (liczba przyznanych punktów) = ------------------------------------------- x 60
cena brutto oferty badanej
Punkty w kryterium „Cena oferty brutto” zostaną zaokrąglone do dwóch miejsc po przecinku.
Wykonawca za kryterium „Cena oferty brutto” może uzyskać maksymalnie 60 pkt.
Kryterium „OKRES GWARANCJI NA WYKONANE ROBOTY (G)”
Przyjmuje się, że punkty w tym kryterium będą przyznawane następująco:
Okres gwarancji, liczony w pełnych miesiącach, od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego:
- 36 miesięcy - 0 pkt
- 42 miesiące - 10 pkt
- 48 miesięcy - 20 pkt
- 54 miesiące - 30 pkt
- 60 miesięcy i więcej - 40 pkt
Podstawą przyznania punktów w kryterium „okres gwarancji na wykonane roboty” będzie okres gwarancji podany przez Wykonawcę w Formularzu Ofertowym, zawartym w Załączniku nr 1 do SWZ. Brak wskazania okresu gwarancji spowoduje przyjęcie przez Zamawiającego domniemania, iż Wykonawca zaoferował minimalny, tj. 36-miesięczny okres gwarancji. Określenie gwarancji na poziomie wyższym
niż 60 miesięcy spowoduje przyjęcie do kryteriów oceny ofert wartości 60-miesięcznej, ale do umowy zostanie wpisany rzeczywisty okres gwarancji deklarowany przez wykonawcę.
Maksymalna ilość punktów w tym kryterium wynosi 40 pkt.
Wymaganym minimalnym okresem gwarancji są 36 miesięcy. Oferty z okresem gwarancji poniżej
36 miesięcy zostaną odrzucone. Termin gwarancji Wykonawca podaje w pełnych miesiącach.
W przypadku, gdy Wykonawca wskaże termin gwarancji w dniach, których suma nie daje pełnego miesiąca, wówczas termin gwarancji zaokrąglany będzie w dół do pełnego miesiąca.
Uzyskane w powyższy sposób punkty za poszczególne kryteria (C, G) zostaną sumowane (W=C+G). Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów.
Szczegóły zostały zawarte w rozdziale 19 SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: OKRES GWARANCJI NA WYKONANE ROBOTY
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
a) posiadania zdolności technicznej lub zawodowej;
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
- w okresie ostatnich 5 lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) wykonał co najmniej 1 robotę budowlaną z zakresu budowy lub przebudowy dróg wraz z odwodnieniem (różne zamówienia realizowane w oparciu o odrębne umowy) o wartości brutto nie mniejszej niż:
- dla zadania nr 1 - min. 1.500.000 zł brutto (jeden milion pięćset tysięcy złotych),
- dla zadania nr 2 - min. 1.000.000 zł brutto (jeden milion złotych).
każde z zadań odrębna robota budowlana (np. dwa zadania dwie roboty).
Na potwierdzenie spełniania tego warunku, Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia do oferty – załącznik nr 2 do SWZ
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli przynajmniej jeden z Wykonawców spełnia ten warunek.
W przypadku powoływania się przez Wykonawcę na zasoby innego podmiotu w zakresie doświadczenia, w rozumieniu art. 118 ust. 2 ustawy PZP, Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli podmiot ten wykaże, że wykonał co najmniej 1 robotę budowlaną z zakresu budowy lub przebudowy dróg o wartości każdej z nich nie mniejszej niż:
- dla zadania nr 1 - min. 1.500.000 zł brutto (jeden milion pięćset tysięcy złotych),
- dla zadania nr 2 - min. 1.000.000 zł brutto (jeden milion złotych).
każde z zadań odrębna robota budowlana (np. dwa zadania dwie roboty).
Podmiot, który zobowiązuje się udostępnić Wykonawcy swoje zasoby w zakresie doświadczenia, jest zobowiązany bezpośrednio uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia jako Podwykonawca (w przypadku uzyskania zamówienia przez Wykonawcę);
Dysponuje wykwalifikowaną kadrą, niezbędną do realizacji przedmiotu zamówienia:
1 osobą na stanowisku Kierownika Budowy, posiadającą wykształcenie techniczne i uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń
lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz będącą członkiem właściwej terytorialnie Izby Inżynierów Budownictwa. Osoba
ta powinna również posiadać minimum 3-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku: Kierownik Budowy lub Kierownika Robót, w tym doświadczenie przy wykonaniu co najmniej
2 zadań dotyczących budowy/przebudowy/remontu dróg.
Na potwierdzenie spełniania tego warunku, Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia do oferty – załącznik nr 2 do SWZ
b) sytuacji ekonomicznej i finansowej;
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, iż jest w posiadaniu środków finansowych lub posiada zdolność w kwocie nie mniejszej niż:
- dla zadania nr 1 – 1.000.000 zł (jeden milion złotych),
- dla zadania nr 2 – 750.000 zł (siedemset pięćdziesiąt tysięcy złotych).
Jeśli oferta jest na dwa zadania środki muszą się sumować, czyli np. oferta na zadanie 1 i 2 to 1mln+750 tysięcy = 1 750 000 zł środków lub zdolności kredytowej.
Na potwierdzenie spełniania tego warunku, Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia do oferty – załącznik nr 2 do SWZ
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wraz z ofertą (załącznik nr 1 do SWZ) należy złożyć:1) pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik; - jeżeli dotyczy.
2) pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
3) oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 2 (oraz Załącznik nr 3 – jeżeli dotyczy) do SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa powyżej składa każdy z Wykonawców;
4) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia (wzór stanowi Załącznik nr 4 do SWZ) lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów – jeżeli dotyczy;
5) oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy (wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 5 do SWZ) - jeżeli dotyczy
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia, o których mowa w pkt 9.1. niniejszej specyfikacji składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegającychsię o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu
oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
2) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia do oferty dołączają oświadczenie,
o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy PZP, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy – wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 5 do SWZ.
3) W przypadku wyboru oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
a) Zamawiający, zgodnie z art. 59 ustawy PZP, może żądać umowy regulującej współpracę tych Wykonawców przed podpisaniem umowy;
b) Wykonawcy ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunki określone
w pkt 8.1.2. lit. a oraz lit. b niniejszej specyfikacji mogą spełniać łącznie, z tym, że warunek dotyczący zdolności technicznych, tj. wykonania co najmniej 2 robót budowlanych – musi spełnić w całości
co najmniej jeden z wykonawców.
3. Żaden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy, określone zostały w Załączniku nr 6 do SWZ.Zamawiający dopuszcza zmianę istotnych postanowień umowy w przypadkach, o których mowa w § 6 projektowanych postanowień umowy (Załącznik nr 6 do SWZ).
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy