BZP: Dostosowanie pomieszczeń VIII i IX piętra budynku Szpitala Joannitas w Pszczynie przy ul. Antesa 11 w Pszczynie dla potrzeb Zakładu Pielęgnacyjno- Opiekuńczego
13.05.2025
2025/BZP 00229324/01
Szpital Joannitas w Pszczynie samorządowa spółka z o.o. w restrukturyzacji
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Dostosowanie pomieszczeń VIII i IX piętra budynku Szpitala Joannitas w Pszczynie przy ul. Antesa 11 w Pszczynie dla potrzeb Zakładu Pielęgnacyjno- Opiekuńczego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Szpital Joannitas w Pszczynie samorządowa spółka z o.o. w restrukturyzacji
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276581253
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul.dr. W. Antesa 11
1.5.2.) Miejscowość: Pszczyna
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-200
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22C - Tyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@szpital.pszczyna.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.szpital.pszczyna.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Spółka z o.o.
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostosowanie pomieszczeń VIII i IX piętra budynku Szpitala Joannitas w Pszczynie przy ul. Antesa 11 w Pszczynie dla potrzeb Zakładu Pielęgnacyjno- Opiekuńczego
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2398d28d-79ed-4d5f-8fdc-863d27f9d0c0
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00229324
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Krajowy Plan Odbudowy i Zwiększania Odporności: Komponent D „Efektywność, dostępność i jakość systemu ochrony zdrowia”, Inwestycja D4.1.1 „Rozwój opieki długoterminowej poprzez modernizację infrastruktury podmiotów leczniczych na poziomie powiatowym”.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://szpital-pszczyna.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://szpital-pszczyna.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Określono w SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Określono w SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Określono w SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/10/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia w niniejszym postępowaniu są roboty budowlane pn.: „Dostosowanie pomieszczeń VIII i IX piętra budynku Szpitala Joannitas w Pszczynie przy ul. Antesa 11 w Pszczynie dla potrzeb Zakładu Pielęgnacyjno- Opiekuńczego”.
Przedmiotem zamówienia jest także dostarczone i zamontowane urządzeń niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania adaptowanych pomieszczeń oraz dostarczenie niezbędnego sprzętu i wyposażenia (niemedycznego) do adaptowanych dla potrzeb ZPO pomieszczeń.
Szczegółowe zakres i wymagania odnoszące się do przedmiotu zamówienia stanowią Załącznik nr 1 do SWZ (Program Funkcjonalno-Użytkowy, dalej PFU).
Szczegółowe warunki realizacji przedmiotu zamówienia, określone zostały w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 9 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 70
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji na roboty budowlane.
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie Kierownika Budowy.
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Na podstawie art. 112 Ustawy, Zamawiający określa warunki podmiotowe udziału w przedmiotowym postępowaniu dotyczące:1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie określa żadnych warunków w tym zakresie.
1.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie określa żadnych warunków w tym zakresie.
1.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
1.3.1. posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż 7.000 000,00 zł. /siedem milionów złotych/.
1.3.2. posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 10.000 000,00 zł.
1.4. Zdolności technicznej lub zawodowej: Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek, jeśli wykaże, że:
1.4.1. posiada wiedzę i doświadczenie niezbędne do wykonania zamówienia, tj. w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu wyznaczonego do składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył realizację: co najmniej trzech robót budowlanych w czynnych obiektach służby zdrowia, tj. szpitale, obejmujących wykonanie robót ogólnobudowlanych, instalacji elektrycznych, instalacji sanitarnych oraz instalacji gazów medycznych, każdej o wartości brutto nie mniejszej niż 7.000.000,00 zł. /siedem milionów złotych/.
1.4.2. posiada wiedzę i doświadczenie niezbędne do wykonania zamówienia, tj. w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu wyznaczonego do składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał dokumentację projektową na którą uzyskano prawomocną decyzję o pozwoleniu na budowę, co najmniej jednego obiektu służby zdrowia, tj. szpital, przeznaczonego do całodobowych, stacjonarnych świadczeń zdrowotnych, zawierających oddziały łóżkowe na co najmniej 40 osób, powierzchni użytkowej co najmniej 1500m2 i wartości projektu co najmniej 500.000,00 zł brutto.
3. dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności architektonicznej, bez ograniczeń, posiadającej co najmniej 10-letnie doświadczenie zawodowe, udokumentowane wykonaniem w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu wyznaczonego do składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, dokumentacji projektowej na którą uzyskano prawomocną decyzję o pozwoleniu na budowę, co najmniej jednego obiektu służby zdrowia, tj. szpital, przeznaczonego do całodobowych, stacjonarnych świadczeń zdrowotnych, zawierających oddziały łóżkowe na co najmniej 40 osób i powierzchni użytkowej co najmniej 1500m2.
1.4.4. dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności konstrukcyjnej, bez ograniczeń, posiadającej co najmniej 10-letnie doświadczenie zawodowe, udokumentowane wykonaniem w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu wyznaczonego do składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, dokumentacji projektowej na którą uzyskano prawomocną decyzję o pozwoleniu na budowę, co najmniej jednego obiektu służby zdrowia, tj. szpital, przeznaczonego do całodobowych, stacjonarnych świadczeń zdrowotnych, zawierających oddziały łóżkowe na co najmniej 40 osób i powierzchni użytkowej co najmniej 1500m2.
1.4.5. dysponuje lub będzie dysponował: co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacji i sieci sanitarnych, gazowych, ciepłowniczych, bez ograniczeń, posiadającej co najmniej 10-letnie doświadczenie zawodowe, udokumentowane wykonaniem w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu wyznaczonego do składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, dokumentacji projektowej na którą uzyskano prawomocną decyzję o pozwoleniu na budowę, co najmniej jednego obiektu służby zdrowia, tj. szpital, przeznaczonego do całodobowych, stacjonarnych świadczeń zdrowotnych, zawierających oddziały łóżkowe na co najmniej 40 osób i powierzchni użytkowej co najmniej 1500m2.
1.4.6. dysponuje lub będzie dysponował: co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacji elektrycznych, bez ograniczeń, posiadającej co najmniej 10-letnie doświadczenie zawodowe, udokumentowane wykonaniem w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu wyznaczonego do składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, dokumentacji projektowej na którą uzyskano prawomocną decyzję o pozwoleniu na budowę, co najmniej jednego obiektu służby zdrowia, tj. szpital, przeznaczonego do całodobowych, stacjonarnych świadczeń zdrowotnych, zawierających oddziały łóżkowe na co najmniej 40 osób i powierzchni użytkowej co najmniej 1500m2.
1.4.7. co najmniej jedną osobą, która pełnić będzie funkcję kierownika budowy w branży budowlanej, posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej. Doświadczenie Kierownika Budowy nie może być mniejsze niż wykonanie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu wyznaczonego do składania ofert, jednej ukończonej roboty budowlanej, wykonywanej w czynnym obiekcie służby zdrowia, tj. szpital, obejmującej wykonanie robót ogólnobudowlanych, instalacji elektrycznych oraz sanitarnych o wartości brutto nie mniejszej niż 2.000.000,00 zł. /dwa miliony złotych/.
1.4.8. co najmniej jedną osobą, która pełnić będzie funkcję kierownika robót w branży instalacyjnej, posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych. Doświadczenie Kierownika Budowy nie może być mniejsze niż wykonanie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu wyznaczonego do składania ofert, jednej ukończonej roboty budowlanej, wykonywanej w czynnym obiekcie służby zdrowia (szpital), obejmującej wykonanie robót ogólnobudowlanych, instalacji elektrycznych oraz sanitarnych o wartości brutto nie mniejszej niż 2.000.000,00 zł. /dwa miliony złotych/.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykonawca dołącza do oferty aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie określonym załącznikiem nr 4 do SWZ, stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz że spełnia warunki udziału w postępowaniu.
W uzasadnionych przypadkach, Wykonawca może zostać zobowiązany do złożenia oświadczenia, o aktualizacji informacji zawartych w oświadczeniu wstępnym – załącznik nr 7 do SWZ.
W uzasadnionych przypadkach, Wykonawca może zostać zobowiązany do złożenia wyjaśnień treści oświadczenia wstępnego lub podmiotowych środków dowodowych w trybie art. 128 ust. 4 Ustawy, a Zamawiający na podstawie art. 128 ust. 5 Ustawy uprawniony jest do zwrócenia się bezpośrednio do Podmiotu posiadającego istotne informacje dla oceny zdolności podmiotowej Wykonawcy lub podstaw wykluczenia, o przedstawienie takich informacji lub dokumentów.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca dołącza do oferty aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie określonym załącznikiem nr 4 do SWZ, stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz że spełnia warunki udziału w postępowaniu.
W uzasadnionych przypadkach, Wykonawca może zostać zobowiązany do złożenia wyjaśnień treści oświadczenia wstępnego lub podmiotowych środków dowodowych w trybie art. 128 ust. 4 Ustawy, a Zamawiający na podstawie art. 128 ust. 5 Ustawy uprawniony jest do zwrócenia się bezpośrednio do Podmiotu posiadającego istotne informacje dla oceny zdolności podmiotowej Wykonawcy lub podstaw wykluczenia, o przedstawienie takich informacji lub dokumentów.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Określono w SWZ5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Określono w SWZSEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w kwocie: 175.000,00 zł. (słownie: sto siedemdziesiąt pięć tysięcy i 00/100 złotych).6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Określono w SWZ6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
24.1. Wszelkie zmiany Umowy będą wymagały formy pisemnej i zgody obu Stron pod rygorem nieważności takich zmian.24.2. ZAMAWIAJĄCY na podstawie i zgodnie z zasadami oraz wymogami określonymi w art. 445 Prawa zamówień publicznych przewiduje zmiany Umowy w następujących okolicznościach:
1) z powodu uzasadnionych zmian w zakresie zaproponowanych w Programie funkcjonalno-użytkowym rozwiązań technicznych oraz sposobu wykonania Robót wnioskowanych przez WYKONAWCĘ lub ZAMAWIAJĄCEGO, jeżeli te zmiany spowodują obniżenie kosztów wykonania Robót, kosztów eksploatacji lub skrócenie terminu realizacji przedmiotu Umowy,
2) z powodu błędów w Programie funkcjonalno-użytkowym polegających na jego niezgodności z przepisami prawa lub zasadami wiedzy technicznej, które mają wpływ na należyte wykonanie lub niewykonanie Umowy w zakresie niezbędnym do dostosowania Programu funkcjonalno-użytkowego do zasad wiedzy technicznej. Uprawnienie do zmiany Wynagrodzenia dotyczy tylko tych błędów, których WYKONAWCA przy zachowaniu należytej staranności nie mógł wykryć na etapie sporządzania Oferty,
3) z powodu zmiany przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu Umowy mających wpływ na zakres lub Termin wykonania przedmiotu Umowy w zakresie niezbędnym do dostosowania się do nowych przepisów,
4) wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z innymi równolegle prowadzonymi przez ZAMAWIAJĄCEGO lub inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji.
5) w przypadku zmiany stawki podatku VAT wprowadzonej przez władzę ustawodawczą w trakcie trwania Umowy i wynikającej z tego tytułu zmiany kwoty podatku VAT przyjętej do wyliczenia Wynagrodzenia, bez zmiany wysokości wynagrodzenia netto dostosowując kwotę podatku VAT i należne od dnia zmiany przepisów Wynagrodzenie do obowiązujących przepisów,
6) z powodu wystąpienia nadzwyczajnej zmiany okoliczności, których strony Umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności w zakresie niezbędnym do należytego wykonania Umowy.
7) w przypadku wystąpienia okoliczności opisanych w pkt 23.1 Umowy,
8) terminu wykonania przedmiotu Umowy na skutek wystąpienia okoliczności, o których mowa w pkt 3.14. Umowy.
24.3. W okolicznościach określonych w pkt 24.2. ppkt 1-6 i 8 ZAMAWIAJĄCY, jeżeli będą one miały wpływ na pierwotny zakres zobowiązania WYKONAWCY dopuszcza możliwość zmiany tego zakresu lub sposobu wykonania, Terminu wykonania przedmiotu Umowy lub Wynagrodzenia WYKONAWCY.
24.4. ZAMAWIAJĄCY przewiduje także możliwość zmiany Umowy w stosunku do treści Oferty WYKONAWCY, jeżeli zachodzi jedna z okoliczności wymienionych w art. 455 Prawa zamówień publicznych.
24.5. W przypadkach, o których mowa w pkt 24.2. ppkt 1, 2 oraz 3, ZAMAWIAJĄCY nie może wprowadzać kolejnych zmian Umowy w celu uniknięcia stosowania przepisów Prawa zamówień publicznych.
24.7. W przypadkach, o których mowa w pkt 24.2. zmiany postanowień umownych nie mogą prowadzić do zmiany charakteru Umowy.
24.8. W przypadkach, o których mowa w pkt 24.2 ppkt 1, 2, 4 i 5 wykonanie przewidzianych w nich Robót musi być stwierdzone w Protokole konieczności.
24.9. W przypadku wystąpienia Robót, o których mowa w pkt 24.8 do Protokołu konieczności WYKONAWCA załączy ich rozliczenie w oparciu o kosztorys planowanych do wykonania Robót opracowany metodą szczegółową wg danych wyjściowych do kosztorysowania tzn.
Rbg = ..... zł, (wartość roboczogodziny Wykonawcy)
Kz od M = ….%, (wskaźnik kosztów zakupu materiałów)
Kp od R+S = …..% (wskaźnik kosztów pośrednich)
Zysk od R+S+Kp = …. %
Ze względu na liczbę znaków pozostałe zapisy o przewidywanych zmianach umowy zawiera załącznik nr 2 do SWZ (projekt umowy).,