BZP: „Świadczenie usług ochrony osób i mienia Sądu Rejonowego w Puławach w formie bezpośredniej ochrony fizycznej i zabezpieczenia technicznego”
16.05.2025
2025/BZP 00235510/01
Sąd Rejonowy w Puławach
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Świadczenie usług ochrony osób i mienia Sądu Rejonowego w Puławach w formie bezpośredniej ochrony fizycznej i zabezpieczenia technicznego”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania
1.2.) Nazwa zamawiającego: Sąd Rejonowy w Puławach
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000323097
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Lubelska 7
1.5.2.) Miejscowość: Puławy
1.5.3.) Kod pocztowy: 24-100
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL815 - Puławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: pulawy@pulawy.sr.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pulawy.sr.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ kontroli państwowej i ochrony prawa oraz sąd i trybunał
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne
1.11.) Dane podmiotu, któremu zamawiający powierzył przeprowadzenie postępowania.
Podmiot 1
1.11.1.) Nazwa podmiotu prowadzącego postępowanie: Kancelaria Prawna Filipek & Kamiński S.K.A
1.11.2.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 7122802365
Adres podmiotu prowadzącego postępowanie:
1.11.3.) Ulica: Konrada Wallenroda
1.11.4.) Miejscowość: Lublin
1.11.5.) Kod pocztowy: 20-607
1.11.6.) Województwo: lubelskie
1.11.7.) Kraj: Polska
1.11.8.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski
1.11.9.) Numer telefonu: (81) 534-89-35
1.11.11.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@kancelaria-fk.pl
1.11.12.) Adres strony internetowej: https://kancelaria-fk.pl/
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Świadczenie usług ochrony osób i mienia Sądu Rejonowego w Puławach w formie bezpośredniej ochrony fizycznej i zabezpieczenia technicznego”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-510fac58-07b1-498c-a9a4-cd67eb9c65eb
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00235510
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00128715/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Usługi ochronne i powiązane
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-510fac58-07b1-498c-a9a4-cd67eb9c65eb3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między
Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem
https://ezamowienia.gov.pl. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem
składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy
do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego poprzez formularz udostępniony na stronie
internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem
„Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Dyrektor Sądu Rejonowego w Puławach i Sąd Rejonowy w Puławach;
2) dane kontaktowe Administratorów Danych Osobowych:
a) Sąd Rejonowy w Puławach: ul. Lubelska 7, 24-100 Puławy, Tel. 81 88 89 300
b) Dyrektor Sądu Rejonowego w Puławach: ul. Lubelska 7, 24-100 Puławy, Tel. 81 88 89 311
3) Administrator danych, wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, nadzorującego prawidłowość przetwarzania danych osobowych w Sądzie Rejonowym w Puławach, z którym można skontaktować się za pośrednictwem adresu e-mail: iod@pulawy.sr.gov.pl
4) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pod nazwą: „Świadczenie usług ochrony osób i mienia Sądu Rejonowego w Puławach w formie bezpośredniej ochrony fizycznej i zabezpieczenia technicznego” prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji.
5) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (t. jedn. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 z późn. zm.) zwana dalej „ustawa Pzp”;
6) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
7) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
8) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
9) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych**;
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa wart. 18 ust. 2 RODO ***;
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 10) nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
11) W przypadku dojścia do zawarcia umowy dane osobowe osób fizycznych, w szczególności osób reprezentujących oraz wskazanych do kontaktu, związanych z wykonaniem umowy, pozyskane bezpośrednio lub pośrednio, będą przetwarzane przez Strony umowy w celu i okresie jej realizacji, a także w celach związanych z rozliczaniem umowy, celach archiwalnych oraz ustalenia i dochodzenia ewentualnych roszczeń w okresie przewidzianym przepisami prawa, na podstawie i w związku z realizacją obowiązków nałożonych na administratora danych przez te przepisy. Dane te nie będą przedmiotem sprzedaży i udostępniania podmiotom zewnętrznym, z wyjątkiem przypadków przewidzianych przepisami prawa, nie będą również przekazywane do państw trzecich i organizacji międzynarodowych.
12) Administrator danych zobowiązuje kontrahenta do poinformowania o zasadach i sposobie przetwarzania danych wszystkie osoby fizyczne zaangażowane w realizację umowy.
_________
* Wyjaśnienie: informacja w tym zakresie jest wymagana, jeżeli w odniesieniu do danego administratora lub podmiotu przetwarzającego istnieje obowiązek wyznaczenia inspektora ochrony danych osobowych.
** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
*** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: D.261.10.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
3.1. Przedmiotem zamówienia jest usługa ochrony osób i mienia, realizowana w formie:
- bezpośredniej ochrony fizycznej
- zabezpieczenia technicznego
3.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 1 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
79711000-1 - Usługi nadzoru przy użyciu alarmu
79714000-2 - Usługi w zakresie nadzoru
79715000-9 - Usługi patrolowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1) Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji, zgodnie z art. 441 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych.2) Prawo opcji obejmuje:
a) świadczenie dodatkowych usług ochrony fizycznej (bez względu na dzień i czas)– na żądanie Zamawiającego,
b) realizację dodatkowych podjazdów grupy interwencyjnej, które nie wynikają z faktycznego zagrożenia (tzw. podjazdy nieuzasadnione),
– w zakresie i na zasadach opisanych w załączniku nr 1 do SWZ – „Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia” oraz załączniku nr 1u do projektu umowy – „Opis usługi ochronnej”.
3) Ilości usług objętych prawem opcji określone w formularzu cenowym stanowiącym załącznik nr 2 a do SWZ (pozycje 14 i 15) mają charakter orientacyjny i służą wyłącznie do porównania ofert. Ilości te mogą ulec zwiększeniu, zmniejszeniu, a opcja może nie zostać zrealizowana w całości lub w części.
4) Skorzystanie z prawa opcji następuje każdorazowo na podstawie pisemnego lub elektronicznego zlecenia Zamawiającego. Wykonawca jest zobowiązany zrealizować usługę, jeśli zamawiający skorzysta z opcji, ale zamawiający nie ma obowiązku jej wykorzystania (może wykorzystać ją w całości, części lub wcale).
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 16.1. Przy wyborze oferty najkorzystniejszej, Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:
Kryteria oceny ofert:
a) Cena (C=C1+C2+C3) – 95%
b) Certyfikat systemu zarządzania jakością ISO 9001 (B)– 5 %
1) Ocena ofert dokonywana będzie według następujących wzorów:
a) Kryterium cena-C-cena waga 90% (90 pkt maksymalnie) będzie oceniana w rozbiciu:
Oznaczenie Opis Maksymalna liczba punktów
C1 Cena ochrony fizycznej, monitoringu i pozostałych usług wymienionych w wierszach 1 – 13a formularza cenowego (wzór stanowi Załącznik nr 2a do SWZ) Maksymalnie 90 punktów
C2 Cena za 1 nieuzasadniony podjazd grupy interwencyjnej wiersz 14 formularza cenowego (wzór stanowi Załącznik nr 2a do SWZ) Maksymalnie 2 punkty
C3 Cena za 1 dodatkową godzinę ochrony fizycznej wiersz 15 formularza cenowego (wzór stanowi Załącznik nr 2a do SWZ) Maksymalnie 3 punkty
Ocena punktowa ofert zostanie dokonana według poniższego wzoru:
C 1,2,3 = Cn 1,2,3 x W 1,2,3
Co 1,2,3
Gdzie: Cn 1,2,3- najniższa cena z ważnych ofert odpowiednio w danej pozycji
W 1,2,3 - waga kryterium (odpowiednio 90, 2,3 punkty zgodnie z tabelą powyżej)
Co 1,2,3 - cena oferty odpowiednio w danej pozycji
C 1,2,3 - uzyskana ilość punktów odpowiednio w każdej pozycji
b) Kryterium- Certyfikat systemu zarządzania jakością ISO 9001 –waga 5% (5 pkt maksymalnie)
W ramach tego kryterium oceniane będzie posiadanie przez Wykonawcę ważnego certyfikatu systemu zarządzania jakością zgodnego z normą ISO 9001 (wydanego przez jednostkę certyfikującą akredytowaną przez Polskie Centrum Akredytacji lub równoważną jednostkę akredytującą) dotyczącego świadczenia usług ochrony osób i mienia.
Punkty przyznawane będą w sposób następujący:
• 5 punktów – za dołączenie do oferty ważnego certyfikatu ISO 9001 (dotyczącego świadczenia usług ochrony osób i mienia),
• 0 punktów – w przypadku braku załączenia certyfikatu lub załączenia dokumentu niepotwierdzającego spełnienia wymagań.
UWAGA ! Ocena spełniania kryterium zostanie dokonana w oparciu o załączony przez Wykonawcę do oferty dokument potwierdzający spełnienie warunku. Dokument ten stanowi przedmiotowy środek dowodowy, a wymogi co do jego składania zostały określone w pkt 3.5, 3.6. i 3.7. SWZ.
UWAGA! Zamawiający nie dopuszcza uzupełnienia ww. dokumentu, ponieważ służy on potwierdzeniu spełniania kryterium oceny ofert.
c) Punkty uzyskane łącznie w kryterium cena (C= C1, C2, C3) i certyfikat systemu zarządzania jakością ISO 9001 (B) stanowić będą ocenę danej oferty i zostaną wyliczone według poniższego wzoru:
S= C1+C2+C3 + B
S - suma punktów uzyskanych łącznie
C1,C2,C3– liczba punktów uzyskanych w poszczególnych pozycjach w kryterium Cena
B – liczba punktów uzyskanych w kryterium certyfikat systemu zarządzania jakością ISO 9001
Przy obliczaniu liczby punktów z zastosowaniem przyjętego wzoru Zamawiający zastosuje zaokrąglenie do dwóch miejsc po przecinku, wg zasady, że trzecia cyfra po przecinku= 5 i więcej powoduje zaokrąglenie drugiej cyfry po przecinku w górę. Jeśli trzecia cyfra po przecinku będzie mniejsza niż 5 to druga cyfra po przecinku nie ulegnie zmianie.
2) Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą. tzn. uzyska najwyższą liczbę punktów w łącznej ocenie ofert wg wzoru wskazanego w pkt 16.1.1. lit. c).
3) Oferta w łącznej ocenie oferty może uzyskać maksymalnie 100 pkt.
4) Najwyższą ilość punktów w kryterium „Cena” (odpowiednio 90, 2, 3) w każdej pozycji uzyska oferta z najniższą ceną w danej pozycji
5) W kryterium Cena za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta z najwyższą ilością punktów (suma punktów z poszczególnych pozycji), a w przypadku uzyskania jednakowej punktacji (miejsce pierwsze i drugie jednakowa ilość punktów) wybrana zostanie oferta spośród tych dwóch, z niższą ceną w pozycji C1.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 95
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Certyfikat systemu zarządzania jakością ISO 9001
4.3.6.) Waga: 5
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:5.1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie przewiduje warunków w tym zakresie.
5.1.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
a) Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że posiada ważną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie świadczenia ochrony osób i mienia zgodnie z ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2025 poz. 179 z późn. zm.).
UWAGA: W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek ten musi spełniać każdy wykonawca.
b) Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że posiada aktualne pozwolenie radiowe na używanie radiowych urządzeń nadawczo - odbiorczych pracujących w sieci monitoringu radiowego oraz w sieci dyspozytorskiej, zgodnie z ustawą z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 34 z późn. zm.), gwarantujące realizację przedmiotowej usługi z jego wykorzystaniem (lokalizacje wszystkich budynków Zamawiającego muszą znajdować się w obszarze/zasięgu działania nadajników radiowych, określonym w pozwoleniu radiowym) lub alternatywnym sposobem łączności. W przypadku alternatywnych sposobów łączności wymagane udokumentowanie prawa do korzystania z łączności GSM z dedykowanym adresem IP, wydzielonego pasma łączności GSM lub innego sposobu łączności, zapewniającego świadczenie usługi w sposób i na poziomie wymaganym przez Zamawiającego, a opisanym szczegółowo w Załączniku nr 1 do SWZ.
UWAGA: W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek określony w lit. b) powyżej może zostać spełniony przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia łącznie.
Oznacza to, że dla wykazania spełniania tego warunku:
- Wystarczające jest, aby jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiadał aktualne pozwolenie radiowego na używanie urządzeń nadawczo-odbiorczych pracujących w sieci monitoringu radiowego oraz w sieci dyspozytorskiej, obejmującego zasięgiem wszystkie lokalizacje budynków Zamawiającego lub
- Wystarczające jest, aby jeden z wykonawców posiadał prawo do korzystania z alternatywnego sposobu łączności, który spełnia wymagania funkcjonalne określone w Załączniku nr 1 do SWZ.
Nie jest zatem wymagane, aby każdy z wykonawców wchodzących w skład konsorcjum posiadał wymagania określone w lit. b samodzielnie.
5.1.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną na kwotę nie mniejszą niż 1 000 000 zł (słownie: jeden milion złotych).
5.1.4. zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonuje należycie co najmniej trzy usługi, których przedmiotem było/jest świadczenie usługi ochrony osób i mienia o wartości nie mniejszej niż 300 000 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych) brutto każda.
Zamawiający uwzględni każdą należycie wykonaną/wykonywaną usługę zakończoną przed dniem otwarcia ofert, a także trwającą nadal, pod warunkiem, że ww. usługi ochrony fizycznej zostały zrealizowane do dnia otwarcia ofert na wartość brutto co najmniej 300.000,00 zł brutto. Wykonawca winien przedstawić wykaz obejmujący co najmniej trzy usługi jak opisane powyżej, wraz z dokumentami potwierdzającymi ich należyte wykonanie/wykonywanie. W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych, referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wystawione w okresie ostatnich trzech miesięcy.
UWAGA! Zamawiający nie dopuszcza sumowania wartości usług w ramach różnych umów/zleceń/zamówień/kontraktów, tj. Zamawiający nie dopuszcza sumowania kilku mniejszych zamówień których wartość jest mniejsza niż wskazana wartość jednej usługi.
Przez wartość 1 usługi Zamawiający rozumie usługi w ramach 1 umowy. W przypadku podania kwot w walutach obcych Zamawiający dokona ich przeliczenia według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego (NBP) z dnia opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu, NBP nie opublikuje informacji o średnim kursie walut, Zamawiający dokona odpowiednich przeliczeń wg średniego kursu z pierwszego, kolejnego dnia, w którym NBP opublikuje ww. informacje.
UWAGA! W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli co najmniej jeden ze wspólników konsorcjum samodzielnie posiada całe wymagane doświadczenie (nie dopuszcza się sumowania potencjału wspólników w zakresie doświadczenia). Podobnie w przypadku powoływania się na zasoby podmiotu trzeciego w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu (w zakresie doświadczenia), podmiot ten musi samodzielnie posiadać całe doświadczenie opisane powyżej.
UWAGA! W przypadku, gdy podmiot trzeci, który udostępnia potencjał wykonawcy, realizował zamówienie, w zakres którego wchodziły wyżej określone usługi wspólnie z innym podmiotem, nieubiegającym się o udzielenie zamówienia, zamawiający wymaga, aby podmiot trzeci udostępniający potencjał wykonawcy faktycznie uczestniczył w realizacji ww. usług.
UWAGA! Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
Weryfikacji i oceny warunków udziału w postępowaniu Zamawiający dokona na podstawie oświadczeń i dokumentów składanych przez uczestniczących w postępowaniu wykonawców z zachowaniem sposobu i formy, o których mowa w niniejszej SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie wymaga złożenia przez Wykonawcę podmiotowych środków dowodowych w tym zakresie
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie (nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania) następujących podmiotowych środków dowodowych (aktualnych na dzień złożenia):
7.6.1. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
a) wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat licząc wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, sporządzony zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy, licząc wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert.
b) aktualnej koncesji, uprawniającej do prowadzenia działalności w zakresie świadczenia usług ochrony osób i mienia wydana zgodnie z ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia.
UWAGA! W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ww. warunek musi spełniać każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, który świadczył będzie usługi ochrony osób i mienia.
c) aktualnego pozwolenia radiowego na używanie radiowych urządzeń nadawczo-odbiorczych pracujących w sieci monitoringu radiowego oraz w sieci dyspozytorskiej, zgodnie z ustawą z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z 2024 r. poz. 34 z późn. zm.)
d) dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
3.5. W celu potwierdzenia, że oferowane usługi odpowiadają wymaganiom określonym w kryterium oceny ofert pn. „Certyfikat systemu zarządzania jakością ISO 9001”, Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą przedmiotowego środka dowodowego w postaci kopii ważnego certyfikatu systemu zarządzania jakością ISO 9001 dotyczącego świadczenia usług ochrony osób i mienia, wystawionego przez jednostkę certyfikującą posiadającą akredytację udzieloną przez Polskie Centrum Akredytacji lub inną krajową jednostkę akredytującą będącą członkiem IAF MLA (porozumienia wielostronnego Międzynarodowego Forum Akredytacyjnego).3.6. Zamawiający informuje, że posiadanie przez wykonawcę certyfikatu systemu zarządzania jakością ISO 9001 stanowi pozacenowe kryterium oceny ofert opisane w Rozdziale 16 SWZ. Z uwagi na to, że ww. przedmiotowy środek dowodowy służy potwierdzeniu spełnienia kryterium oceny ofert niedopuszczalne jest jego uzupełnienie po upływie terminu składania ofert.
3.7. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), dopuszcza się złożenie certyfikatu ISO 9001 przez jednego z członków konsorcjum, pod warunkiem, że certyfikat ten obejmuje zakres ochrony osób i mienia. W takim przypadku oferta uznaje się za spełniającą warunek przyznania punktów w ramach kryterium oceny ofert.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Oferta musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty:1) Formularz ofertowy sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SWZ oraz Formularz cenowy sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 2a do SWZ podpisane podpisem zaufanym lub podpisem osobistym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym;
2) Oświadczenia, o których mowa w pkt 7.1 SWZ;
3) Oświadczenie, o którym mowa w pkt 7.5 SWZ (jeżeli dotyczy),
4) Zobowiązanie lub inne dokumenty, o których mowa w pkt 8.4 SWZ (jeżeli dotyczy).
5) Potwierdzenie umocowania do działania w imieniu Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby:
a) Zamawiający w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby jest umocowana do jego reprezentowania, żąda złożenia wraz z ofertą odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru;
b) Wykonawca lub podmiot udostępniający zasoby nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w lit. a), jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
c) jeżeli w imieniu Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w lit a), Zamawiający żąda od Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby złożenia wraz z ofertą pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania Wykonawcy.
6) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (jeżeli dotyczy).
7) Dokument wadium – w przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, w oryginale.
8) Przedmiotowy środek dowodowy- Certyfikat systemu zarządzania jakością ISO 9001.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
20.1. Wykonawca wniesie wadium w wysokości: 15 000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100).20.2. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2022 r. poz. 2080 z późn. zm.).
20.3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego pod numerem: 43 1130 1017 0021 1002 6690 0004 w terminie do dnia składania ofert (decyduje termin wpływu środków na rachunek Zamawiającego).
20.4. Jeżeli wadium jest wnoszone przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia, w innej formie niż pieniężnej, wadium musi dotyczyć wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie np. poprzez wymienienie wszystkich Wykonawców bądź wskazanie, że Wykonawca wskazany w treści gwarancji/poręczenia działa jako pełnomocnik, lider itp.
20.5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej (umocowanego) przedstawiciela Gwaranta lub Poręczyciela wraz z plikami stanowiącymi ofertę.
20.6. Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności:
1) upływu terminu związania ofertą;
2) zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;
3) unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, z wyjątkiem sytuacji, gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
9.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.9.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
a) oświadczenia, o których mowa w pkt. 7.1 SWZ składa z ofertą każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
b) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. W przypadku gdy ofertę składa spółka cywilna, a pełen zakres prac wykonają wspólnicy wspólnie w ramach umowy spółki oświadczenie powinno potwierdzać ten fakt. Oświadczenie należy złożyć wg wymogów Załącznika nr 5 do SWZ.
c) zobowiązani są oni na wezwanie Zamawiającego, złożyć podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt. 7.6. SWZ, przy czym podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt. 7.6.1. SWZ składa odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/-ą spełnienie warunku.
9.3. Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiany umowy zostały opisane w § 13 i § 14 załącznika nr 9 do SWZ- Projektowanych postanowień umowy. Z uwagi na ograniczoną ilość znaków Zamawiający wskazuje tylko część przesłanek zmiany umowy.2. Z zastrzeżeniem art. 454-455 ustawy Prawo zamówień publicznych zmiany umowy będą mogły nastąpić w następujących okolicznościach:1) Przedłużenie terminu realizacji zamówienia i/lub sposobu realizacji umowy może nastąpić w przypadku:
a) wystąpienia okoliczności siły wyższej, przez którą należy rozumieć zdarzenia niezależne od żadnej ze stron, zewnętrzne, niemożliwe do zapobieżenia, które nastąpiło po dniu wejścia w życie umowy, w szczególności: wojny, akty terroryzmu, klęski żywiołowe, strajki oraz akty władzy i administracji publicznej, przy czym przedłużenie terminu realizacji zamówienia nastąpi o liczbę dni, odpowiadającą okresowi występowania okoliczności siły wyższej,
b) gdy zagrożenie dochowania terminu zakończenia realizacji usługi będzie następstwem okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający, przy czym przedłużenie terminu realizacji zamówienia nastąpi o liczbę dni, odpowiadającą okresowi występowania ww. okoliczności,
c) skierowania przez Zamawiającego do Wykonawcy pisemnego żądania wstrzymania realizacji usług stanowiących przedmiot zamówienia, o ile żądanie nie nastąpiło z przyczyn, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, przy czym przedłużenie terminu realizacji zamówienia nastąpi o liczbę dni, odpowiadającą okresowi na jaki Wykonawcy nakazano wstrzymanie realizacji usług;
d) wystąpienia konieczności wprowadzenia zmian w zakresie lokalizacji objętych przedmiotem zamówienia i/lub innych zmian mających wpływ na sposób realizacji zamówienia, przy czym przedłużenie terminu realizacji zamówienia nastąpi o liczbę dni niezbędną do wprowadzenia zmian oraz do przeprowadzenia uzgodnień (ustaleń) w szczególności z właściwymi organami, uzyskania opinii właściwych organów oraz wydania decyzji przez właściwe organy;
e) gdy wystąpią opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, przy czym przedłużenie terminu realizacji zamówienia nastąpi o liczbę dni niezbędną do dokonania lub zaniechania określonych czynności przez właściwe organy administracji,
f) wystąpienia warunków technicznych po demontażu wyposażenia odmiennych od założonych przez Zamawiającego powodujących konieczność realizacji usług, przy czym przedłużenie terminu realizacji zamówienia nastąpi o liczbę dni niezbędną do wyeliminowania utrudnień związanych z ich wystąpieniem,
g) w zakresie niezbędnym do wykonania usług zleconych na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 3, 4 lub ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych,
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-05-26 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem zakładki „Oferty/wnioski”, widocznej w podglądzie postępowania po zalogowaniu się na konto Wykonawcy. Po wybraniu przycisku „Złóż ofertę” system prezentuje okno składania oferty umożliwiające przekazanie dokumentów elektronicznych, w którym znajdują się dwa pola drag&drop („przeciągnij” i „upuść”) służące do dodawania plików.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-05-26 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-06-24
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Wykonawca podlega wykluczeniu także w oparciu o podstawy wykluczenia wskazane art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t. j. Dz. U. 2023 r., poz. 129 z późn. zm.). 6.7. Zamawiający informuje, że wykluczeniu z postępowania na podstawie pkt 6.6 SWZ podlegają: 1) Wykonawcy wymienieni w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r.dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.) albo wpisani na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu
agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, na podstawie decyzji w sprawie wpisu na ww. listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 powołanej ustawy;
2) Wykonawcy, których beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r., poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do
działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.) albo wpisani na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, lub będący takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zostali wpisanina ww. listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1
pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego; 3) Wykonawcy, których jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r., poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.) albo wpisany na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na ww. listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.