BZP: Poszlaki - usługa edukacyjna
21.05.2025
2025/BZP 00241191/01
TATRZAŃSKI PARK NARODOWY
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Poszlaki - usługa edukacyjna
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: TATRZAŃSKI PARK NARODOWY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 122456180
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Kuźnice 1
1.5.2.) Miejscowość: Zakopane
1.5.3.) Kod pocztowy: 34-500
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL219 - Nowotarski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@tpn.pl i lgasienica@tpn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.tpn.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Poszlaki - usługa edukacyjna
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-949b5b3c-c526-47b3-881e-c5f5da6f7392
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00241191
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00086056/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.22 Poszlaki - usługa edukacyjna
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-949b5b3c-c526-47b3-881e-c5f5da6f73923.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-949b5b3c-c526-47b3-881e-c5f5da6f7392
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Opisano w dziale VIII SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Opisano w SWZ i załącznikach
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Opisano w SWZ i załącznikach
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/562/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest: Świadczenie usług edukacyjnych w ramach programu Poszlaki.
1.1. Usługobiorca zobowiązuje się zapewnienie ciągłości usługi edukacyjnej w we wskazanych punktach przez zamawiającego tj.:
1.1.1. Rusinowa Polana,
1.1.2. Czarny Staw Gąsienicowy,
1.1.3. Smreczyński Staw,
1.1.4. Wielka Polana Małołącka,
1.1.5. Czerwona Przełęcz,
1.1.6. Kalatówki.
1.1.7. Polana Huciska
1.1.8. Nosalowa Przełęcz
1.2. godziny pracy:
1.2.1. lipiec-sierpień: codziennie 10:00-14.30
1.2.2. wrzesień: piątki, soboty i niedziele 10:00-14.30
1.3. Wymagania stawiane organizatorowi:
1.3.1. rekrutacja edukatorów zgodnie z wytycznymi (za zgodą TPN) tj.:
1.3.1.1. usługę edukacyjną powinni wykonywać edukatorzy przyrodniczy, posiadający doświadczenie w prowadzeniu zajęć, przewodnicy tatrzańscy, uczestnicy kursu przewodnickiego
1.3.2. podpisywanie umów zgodnych z wymaganiami prawa i TPN,
1.3.3. układanie grafiku pracy edukatorów w oparciu o wytyczne TPN,
1.3.4. kontrola pracy edukatorów w terenie,
1.3.5. stały kontakt z TPN,
1.3.6. informowanie edukatorów o szkoleniach organizowanych przez TPN.
1.3.7. O każdej pełnej godzinie, między 10 a 14, edukator wygłosi ok 30-minutową prelekcję edukacyjną w punktach wyznaczonych przez Zamawiającego.
1.3.8. Edukator zobowiązany jest do oznaczenia punktu prelekcji flagą dostarczoną przez TPN oraz do dostarczenia jej w uzgodnione z TPN miejsce po zakończeniu pracy (zazwyczaj schronisko, bądź punkt kasowy)).
1.3.9. Edukator musi być ubrany w strój służbowy, dostarczony przez TPN, oraz posiadać identyfikator
1.3.10. Każda prelekcja rozpoczyna się o pełnej godzinie (łącznie 5 prelekcji) Treść prelekcji:
1.3.10.1. zasady obowiązujące w TPN i ich przyrodnicze omówienie.
1.3.10.2. Przyroda TPN,
1.3.10.3. bezpieczeństwo poruszania się po górach,
1.3.10.4. szlaki w okolicy punktu prelekcji.
1.4. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów BHP, ppoż. oraz porządkowych obowiązujących na terenie Zamawiającego.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania Zamawiającego względem przedmiotu zamówienia zostały określone w załącznikach do SWZ.
3. Zamawiający informuje, że złożenie oferty musi być poprzedzone odbyciem wizji lokalnej na ternie Zamawiającego w celu zapoznania się przez Wykonawcę z rzeczywistymi warunkami wykonania usługi (tj. poznać ewentualne problemy i utrudnienia związane z przyszłą realizacją zamówienia). Koszt wizji lokalnej ponosi Wykonawca.
Termin i miejsce wizji lokalnej:
3.1. Miejsce rozpoczęcia wizji lokalnej: siedziba Tatrzańskiego Parku Narodowego ul. Kuźnice 1,
34-500 Zakopane
3.2. Termin: 27-05-2024 godzina: 09:00
3.3. Wizja lokalna odbędzie się z udziałem przedstawicieli Zamawiającego
3.4. Zgłoszenie wzięcia udziału należy przesłać przed terminem rozpoczęcia wizji lokalnej na adres email: przetargi@tpn.pl
3.5. W przypadku braku możliwości uczestniczenia w wizji lokalnej w ww. terminie, Wykonawca może ustalić z Zamawiającym inny termin, przed upływem terminu składania ofert. Wniosek należy przesłać na adres e-mail: przetargi@tpn.pl
3.6. Zamawiający informuje, iż zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt. 18) Ustawy PZP odrzuci ofertę wykonawcy, która zostanie złożona bez odbycia wizji lokalnej.
4. Wymagania dotyczące zatrudnienia na podstawie umowy o pracę:
4.1. Zgodnie z art. 95 ust. 1 Pzp, Zamawiający wymaga od Wykonawcy (lub podwykonawcy
w rozumieniu art. 7 pkt 27) Pzp) zatrudnienia na podstawie stosunku pracy osób wykonujących czynności: koordynowania przewodnikami
4.2. Sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę powyższych wymagań oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań określa wzór umowy stanowiący załącznik do SWZ.
5. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
5.1. Zamawiający nie dokonał podziału zamówienia na części ze względu na charakter i zakres świadczonej usługi. Podział zamówienia nie zwiększyłby liczby małych i średnich przedsiębiorstw ubiegających się o udzielenie zamówienia, ponieważ postępowanie jest skierowane przede wszystkim do małych i średnich przedsiębiorstw.
5.2. W ocenie Zamawiającego zamówienie jest nie podzielne.
5.3. Decyzja co do podziału zamówienia na określoną ilość części należy do zamawiającego
5.4. Dokonanie podziału zamówienia na części mogłoby ryzyko niepowodzenia projektu przenieść na Zamawiającego i w konsekwencji uczynić niemożliwym osiągnięcie celu zamówienia publicznego
5.5. Gdyby nie złożono ofert na wszystkie części zamówienia, to czyniłoby wykonanie części z nich niecelowym lub niemożliwym
4.2.6.) Główny kod CPV: 63514000-5 - Usługi świadczone przez przewodników turystycznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-07-01 do 2025-09-28
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 40,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie zespołu skierowanego do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 60,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
3.1.1. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w okresie ostatnich trzech (3) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych – wykonuje:3.1.1.1. co najmniej 2 miesięcy doświadczenia w koordynacji akcji edukacyjnych (przez koordynację rozumie się rekrutację edukatorów układanie czasu pracy, kontrolę czasu pracy, kontrolę jakości pracy, rozliczanie).
3.1.1.2. Zamawiający nie dopuszcza sumowania doświadczenia zawodowego z odrębnych umów.
3.1.1.3. Zamawiający zastrzega, że w sytuacji składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz analogicznie w sytuacji,
gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innego podmiotu, na zasadach określonych w art. 118 Ustawy, warunek o którym wyżej mowa w pkt. 3.1.1., musi zostać spełniony w całości przez Wykonawcę (jednego z Wykonawców wspólnie składającego ofertę) lub podmiot, na którego zdolności w tym zakresie powołuje się Wykonawca.