BZP: Dostawa paliw: benzyny bezołowiowej do pojazdów i maszyn spalinowych na potrzeby Gminy Chocianów w systemie sprzedaży bezgotówkowej w latach 2025-2027 - Wydział Organizacji i Kadr
21.05.2025
2025/BZP 00241524/01
Gmina Chocianów
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa paliw: benzyny bezołowiowej do pojazdów i maszyn spalinowych na potrzeby Gminy Chocianów w systemie sprzedaży bezgotówkowej w latach 2025-2027 - Wydział Organizacji i Kadr
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Chocianów
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 390647570
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Ratuszowa 10
1.5.2.) Miejscowość: Chocianów
1.5.3.) Kod pocztowy: 59-140
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL516 - Legnicko-głogowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bok@chocianow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://chocianow.bip.pbox.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa paliw: benzyny bezołowiowej do pojazdów i maszyn spalinowych na potrzeby Gminy Chocianów w systemie sprzedaży bezgotówkowej w latach 2025-2027 - Wydział Organizacji i Kadr
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-13e8937a-e773-4e4b-a272-6c8cc1954ba0
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00241524
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://chocianow.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Oferta winna być sporządzona w języku polskim i złożona pod rygorem nieważności w
postaci elektronicznej za pośrednictwem Platformy dostępnej pod adresem https://chocianow.ezamawiajacy.pl
Korzystanie z Platformy jest bezpłatne.
1. Ofertę należy złożyć w następujący sposób:
1.1. Wykonawca składa Ofertę poprzez:
1.1.1. wypełnienie Formularza Oferty (informacje zawarte w SWZ),
1.1.2. dodanie w zakładce „OFERTY" dokumentów (załączników) określonych w niniejszej SWZ, - podpisanych podpisem
elektronicznym przez osoby umocowane. Czynności realizowane są poprzez wybranie polecenia „Dodaj dokument" i wybranie
docelowego pliku, który ma zostać wczytany.
Złożenie oferty wraz z załącznikami następuje poprzez polecenie „Złóż ofertę". Potwierdzeniem prawidłowo złożonej Oferty jest
komunikat systemowy „Oferta została złożona” oraz wygenerowany raport ofert z zakładki „Oferty” O terminie złożenia Oferty decyduje czas pełnego przeprocesowania transakcji na Platformie.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający, zgodnie z § 3 ust. 3 ww.
Rozporządzenia określa niezbędne wymagania sprzętowo aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej tj.: Stały dostęp
do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s; Komputer klasy PC lub MAC, o następującej
konfiguracji: pamięć min 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7 , Mac Os x 10.4, Linux,
lub ich nowsze wersje; Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa obsługująca TLS 1.2, najlepiej w najnowszej wersji w
przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0; Włączona obsługa JavaScript; Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny
obsługujący pliki w formacie .pdf. Zamawiający zgodnie z § 3 ust. 3 ww. Rozporządzenia, określa dopuszczalne formaty
przesyłanych danych tj. plików o wielkości do 100 MB w txt, rtf, pdf ,xps, odt, ods, odp, doc, xls, ppt,docx, xlsx, pptx, csv, jpg, jpeg,
tif, tiff, geotiff, png, svg, wav, mp3, avi, mpg, mpeg, mp4, m4a, mpeg4, ogg, ogv, zip, tar, gz, gzip, 7z, html, xhtml, css, xml, xsd, gml,
rng, xsl, xslt, TSL, XMLsig,XAdES, CAdES, ASIC, XMLenc. Zamawiający zgodnie z § 3 ust. 3 ww. Rozporządzenia określa
informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych tj.: Plik załączony przez Wykonawcę na Platformie Zakupowej i zapisany,
widoczny jest w Systemie, jako zaszyfrowany – format kodowania UTF8. Możliwość otworzenia pliku dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiającego po upływie terminu otwarcia ofert.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RU.271.6.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
2. Przedmiotem zamówienia dostawa paliw na potrzeby Wydziału Organizacji i Kadr, w tym: dostawa benzyny bezołowiowej PB 95 z szacunkową wartością 33 500 litrów.
3. Dodatkowe warunki zamówienia:
3.1. Wykonawca zobowiązany jest do dysponowania minimum jedną stacją otwartą przez siedem dni w tygodniu (również w okresie świątecznym) zlokalizowaną nie dalej niż 5 km od siedziby Zamawiającego.
3.2. Wykonawca zobowiązany jest do dysponowania minimum 10cioma stacjami na terenie kraju, otwartymi całodobowo siedem dni w tygodniu (również w okresie świątecznym).
3.3. Zamawiający zastrzega sobie możliwość dokonania zmian ilościowych w przedstawionym asortymencie, stosownie do rzeczywistych potrzeb, wynikających z uzasadnionych powodów, z zastrzeżeniem, iż ilość benzyny ołowiowej nie będzie niższa niż 12 000 l.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09100000-0 - Paliwa
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
09132100-4 - Benzyna bezołowiowa
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2027-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty najkorzystniejszej, Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:
1) Cena za litr (C) – 60 pkt,
2) Upust od ceny brutto (U) – 40 pkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Upust
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
3.2. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowejWykonawca musi wykazać, że:
a) posiada koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu paliwami, o której mowa w art. 32 ust 1 pkt 4 ustawy Prawo Energetyczne z dnia 10 kwietnia 1997 (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 266 z późn. zm.).
Zdolność techniczna lub zawodowa:
a) Wykonawca musi wykazać, że dysponuje, co najmniej jedną stacją otwartą przez siedem dni w tygodniu (również w okresie świątecznym) zlokalizowaną nie dalej niż 5 km od siedziby Zamawiającego (adres siedziby ul. Ratuszowa 10, 59-140 Chocianów) oraz co najmniej 10-cioma stacjami na terenie kraju, otwartymi całodobowo siedem dni w tygodniu (również w okresie świątecznym).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) oświadczenia Wykonawcy
o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
2) Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu składane na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych
rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego
(Dz.U. poz. 835)
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a)
koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu paliwami, o której mowa w art. 32 ust 1 pkt 4 ustawy Prawo
Energetyczne z dnia 10 kwietnia 1997
b) wykaz stacji
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
10. Podstawą rozliczenia za przedmiot zamówienia będą faktyczne ilości zakupu paliw po cenie na danej stacji Wykonawcy, obowiązującej w chwili zakupu z uwzględnieniem upustu podanego w ofercie, wynoszącego … %. Strony ustalają, że cena przed upustem oferowana na dowolnej stacji Wykonawcy nie będzie przekraczała o więcej niż 10% średniej ceny detalicznej paliw w Polsce na dany dzień opublikowanej przez www.e-petrol.pl.11. Zmiany obowiązującej w chwili zawarcia umowy stawki podatku od towarów i usług (VAT) będą uwzględniane automatycznie przez Wykonawcę przy ustalaniu ceny sprzedaży na danej stacji, poprzez jej odpowiednie podwyższenie lub obniżenie.
12. Zmiana stawki podatku akcyzowego obowiązującej w chwili zawarcia umowy będzie uwzględniana automatycznie przez Wykonawcę przy ustalaniu ceny sprzedaży na danej stacji, poprzez odpowiednie do charakteru zmiany (podwyższenie lub obniżenie) podwyższenie lub obniżenie ceny paliw obowiązującej w danym dniu na danej stacji o wartość zmiany w proporcji w jakiej zmiana stawki podatku akcyzowego wpływa na cenę paliw.
13. Strony przewidują dokonanie waloryzacji wysokości upustu przewidzianego niniejszą umową w przypadku, gdy nastąpi wzrost wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych, o którym mowa w pkt 14 o więcej niż 10% w skali miesiąca.
14. Waloryzacja będzie odbywać się w oparciu o wskaźnik wzrostu cen towarów konsumpcyjnych, publikowany przez Główny Urząd Statystyczny (zwany dalej GUS). W przypadku, gdyby w/w wskaźnik przestał być dostępny, strony uzgodnią inny, najbardziej zbliżony wskaźnik publikowany przez GUS. Waloryzacja polegać będzie na odpowiedniej zmianie (podwyższeniu lub obniżeniu) upustu naliczanego przez Wykonawcy przy sprzedaży paliwa.
15. Waloryzacja wynagrodzenia nie wymaga zawarcia aneksu do Umowy, jednakże Strony zobowiązane są do sporządzenia protokołu z czynności określenia wartości waloryzacji.
16. Maksymalna dopuszczalna w ramach postanowień niniejszego paragrafu zmiana wysokości upustu wynosi plus/minus 3 punkty procentowe.
17. Strony ustalają, że w razie wystąpienia konieczności waloryzacji wynagrodzenia, w drodze negocjacji ustalą części, w jakich strony ponoszą zwiększony koszt wykonania zamówienia publicznego.
18. Waloryzacja może być dokonana po pierwszych 6 miesiącach realizacji umowy i dotyczyć okresów przypadających po tym terminie.
19. Waloryzacja wynagrodzenia w oparciu o postanowienia niniejszego paragrafu może być wedle uzgodnienia stron dokonywana w okresach miesięcznych lub po zakończeniu realizacji umowy, w odniesieniu do całego okresu, w którym występowały przesłanki do zastosowania waloryzacji opisane w pkt 10.