BZP: Wykonanie badań ferromagnetycznych wraz z oczyszczeniem dna z przeszkód na rzece Elbląg na odcinku P2 – Port w ramach projektu inwestycyjnego pn. Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gd
21.05.2025
2025/BZP 00241716/01
Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Wykonanie badań ferromagnetycznych wraz z oczyszczeniem dna z przeszkód na rzece Elbląg na odcinku P2 – Port w ramach projektu inwestycyjnego pn. Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gd
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000145000
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: ul. Bernarda Chrzanowskiego 10
1.4.2.) Miejscowość: Gdynia
1.4.3.) Kod pocztowy: 81-338
1.4.4.) Województwo: pomorskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: umgdy@umgdy.gov.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.umgdy.gov.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00241716
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-05-21
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00227805
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
3.5. Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej Przed zmianą:
1. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, odbywa się przy użyciu
platformy zakupowej https://umgdy.ezamawiajacy.pl
2. Instrukcja obsługi dla wykonawcy zawierająca wymagania techniczne znajduje się pod linkiem:
https://umgdy.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet?
MP_module=main&MP_action=publicFilesList&folder=002c&clientName=umgdy&
3. Zamawiający informuje, że przedmiotowe postępowanie prowadzi z wykorzystaniem formularzy własnych (rozdz. 5 Instrukcji).
4. Dokumenty zamówienia, zmiany i wyjaśnienia treści SWZ inne dokumenty będą dostępne pod adresem wskazanym w pkt 1.
Pobranie w/w dokumentów nie wymaga rejestracji.
5. Oferty w postępowaniu należy złożyć poprzez platformę, o której mowa w pkt 1 po uprzedniej rejestracji (bezpłatna). W zakładce
"Baza Wiedzy" na w/w platformie dostępne są instrukcje dla wykonawcy.
6. Podmiotowe środki dowodowe składać należy przez w/w platformę, poprzez zakładkę "Korespondencja".
Po zmianie:
1. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, odbywa się przy użyciu platformy zakupowej https://umgdy.ezamawiajacy.pl. Zamawiający dopuszcza przesyłanie wniosków o wyjaśnienie treści SWZ za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: zam_pub@umgdy.gov.pl
2. Instrukcja obsługi dla wykonawcy zawierająca wymagania techniczne znajduje się pod linkiem:
https://umgdy.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet?
MP_module=main&MP_action=publicFilesList&folder=002c&clientName=umgdy&
3. Zamawiający informuje, że przedmiotowe postępowanie prowadzi z wykorzystaniem formularzy własnych (rozdz. 5 Instrukcji).
4. Dokumenty zamówienia, zmiany i wyjaśnienia treści SWZ inne dokumenty będą dostępne pod adresem wskazanym w pkt 1.
Pobranie w/w dokumentów nie wymaga rejestracji.
5. Oferty oraz podmiotowe środki dowodowe należy złożyć poprzez platformę, o której mowa w pkt 1 po uprzedniej rejestracji (bezpłatna). W zakładce "Baza Wiedzy" na w/w platformie dostępne są instrukcje dla wykonawcy.
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
3.15. RODO (obowiązek informacyjny) Przed zmianą:
1. Na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych
oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE – ogólne rozporządzenie o ochronie danych z 27 kwietnia 2016 r. – dalej „RODO” informuję, że Administratorem danych osobowych jest Dyrektor Urzędu Morskiego z siedzibą w Gdyni przy ul. Chrzanowskiego 10, 81-338 Gdynia, zwany dalej Dyrektorem jest administratorem danych osobowych następujących osób:
a) Kontrahentów, tj. swoich kontrahentów, będących osobami fizycznymi, w tym osobami fizycznymi prowadzącymi działalność
gospodarczą, z którymi Dyrektor zawarł umowy,
b) Reprezentantów, tj.:- reprezentantów kontrahentów Dyrektora, będących osobami prawnymi lub jednostkami organizacyjnymi
niebędącymi osobami
prawnymi, którym ustawa przyznaje zdolność prawną, zawierających z Dyrektorem umowy w imieniu tych kontrahentów, w tym w
szczególności wspólników, członków organów kontrahentów lub prokurentów takich kontrahentów wskazanych w Krajowym
Rejestrze Sądowym,
- pełnomocników kontrahentów, zawierających z Dyrektorem umowy w imieniu tych kontrahentów na podstawie stosownego
pełnomocnictwa,
c) Osób kontaktowych, tj. pracowników i współpracowników kontrahentów, wskazanych na potrzeby umowy zawieranej pomiędzy
kontrahentem a Dyrektorem jako osoby kontaktowe kontrahenta Dyrektora,
d) Personelu kluczowego, tj. pracowników i współpracowników kontrahentów Dyrektora, których udział jest niezbędny do zawarcia
lub realizacji umowy zawartej pomiędzy Dyrektorem a kontrahentem, w tym w szczególności osób posiadających wymagane
przepisami prawa kwalifikacje do wykonywania pracy określonego rodzaju,
e) przy czym grupa zwana „kontrahentami” – w przypadku braku dalszych doprecyzowań – obejmuje w szczególności klientów,
podwykonawców, dostawców, usługodawców, doradców, pośredników oraz innych partnerów biznesowych, z którymi Dyrektor
zawiera umowy, będących osobami fizycznymi, w tym osobami fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą, osobami
prawnymi lub jednostkami organizacyjnymi niebędącymi osobami prawnymi, którym ustawa przyznaje zdolność prawną.
2. Inspektor Ochrony Danych przyjmuje wszelkie zapytania, wnioski i skargi związane z przetwarzaniem danych osobowych przez
Dyrektora. Zgłoszenia należy kierować na adres e-mail: iod@umgdy.gov.pl lub w formie pisemnej na adres: Urząd Morski w Gdyni,
przy ul. Chrzanowskiego 10, 81-338 Gdynia z dopiskiem „IOD”.
Zgłoszenie powinno zawierać: dane osoby lub osób, których ono dotyczy, powód Zgłoszenia, w tym treść żądania, oraz – w miarę
możliwości – jego podstawę prawną, a także oczekiwany sposób załatwienia sprawy. Podanie tych informacji pozwoli na szybkie
nawiązanie kontaktu, w tym w szczególności, gdy zajdzie potrzeba weryfikacji tożsamości osoby dokonującej Zgłoszenia lub
doprecyzowania z jakiego uprawnienia oraz w jakim zakresie chce ona skorzystać, a także na możliwie najszybsze rozpatrzenie
Zgłoszenia w terminach przewidzianych w przepisach RODO.
Szczegółowe informacje zawarte zostały w Rozdz. XXIII SWZ
Po zmianie:
1. Na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych
oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE – ogólne rozporządzenie o ochronie danych z 27 kwietnia 2016 r. – dalej „RODO” informuję, że Administratorem danych osobowych jest Dyrektor Urzędu Morskiego z siedzibą w Gdyni przy ul. Chrzanowskiego 10, 81-338 Gdynia, zwany dalej Dyrektorem jest administratorem danych osobowych następujących osób:
a) Kontrahentów, tj. swoich kontrahentów, będących osobami fizycznymi, w tym osobami fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą, z którymi Dyrektor zawarł umowy, b) Reprezentantów, tj.:- reprezentantów kontrahentów Dyrektora, będących osobami prawnymi lub jednostkami organizacyjnymi niebędącymi osobami prawnymi, którym ustawa przyznaje zdolność prawną, zawierających z Dyrektorem umowy w imieniu tych kontrahentów, w tym w szczególności wspólników, członków organów kontrahentów lub prokurentów takich kontrahentów wskazanych w Krajowym Rejestrze Sądowym, - pełnomocników kontrahentów, zawierających z Dyrektorem umowy w imieniu tych kontrahentów na podstawie stosownego pełnomocnictwa,
c) Osób kontaktowych, tj. pracowników i współpracowników kontrahentów, wskazanych na potrzeby umowy zawieranej pomiędzy kontrahentem a Dyrektorem jako osoby kontaktowe kontrahenta Dyrektora,
d) Personelu kluczowego, tj. pracowników i współpracowników kontrahentów Dyrektora, których udział jest niezbędny do zawarcia lub realizacji umowy zawartej pomiędzy Dyrektorem a kontrahentem, w tym w szczególności osób posiadających wymagane przepisami prawa kwalifikacje do wykonywania pracy określonego rodzaju,
e) przy czym grupa zwana „kontrahentami” – w przypadku braku dalszych doprecyzowań – obejmuje w szczególności klientów,
podwykonawców, dostawców, usługodawców, doradców, pośredników oraz innych partnerów biznesowych, z którymi Dyrektor zawiera umowy, będących osobami fizycznymi, w tym osobami fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą, osobami prawnymi lub jednostkami organizacyjnymi niebędącymi osobami prawnymi, którym ustawa przyznaje zdolność prawną.
2. Inspektor Ochrony Danych przyjmuje wszelkie zapytania, wnioski i skargi związane z przetwarzaniem danych osobowych przez
Dyrektora. Zgłoszenia należy kierować na adres e-mail: iod@umgdy.gov.pl lub w formie pisemnej na adres: Urząd Morski w Gdyni, przy ul. Chrzanowskiego 10, 81-338 Gdynia z dopiskiem „IOD”.
Zgłoszenie powinno zawierać: dane osoby lub osób, których ono dotyczy, powód Zgłoszenia, w tym treść żądania, oraz – w miarę możliwości – jego podstawę prawną, a także oczekiwany sposób załatwienia sprawy. Podanie tych informacji pozwoli na szybkie nawiązanie kontaktu, w tym w szczególności, gdy zajdzie potrzeba weryfikacji tożsamości osoby dokonującej Zgłoszenia lub doprecyzowania z jakiego uprawnienia oraz w jakim zakresie chce ona skorzystać, a także na możliwie najszybsze rozpatrzenie
Zgłoszenia w terminach przewidzianych w przepisach RODO.
Szczegółowe informacje zawarte zostały w Rozdz. XXIII SWZ
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IX - POZOSTAŁE INFORMACJE3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
9.1. Informacje dodatkowe Przed zmianą:
I.1. Termin realizacji określony jest w tygodniach tj. do 6 tygodni (dla potrzeb ogłoszenia określono 42 dni)
I.2. Oferta musi zawierać:
1) Formularz ofertowy sporządzony zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ.
2) Kosztorys ofertowy, zgodny z załączonym przez Zamawiającego wzorem stanowiącym Załącznik nr 2 do SWZ (z uwagi na ryczałtowy charakter umowy kosztorys ma charakter pomocniczy).
3) oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust 1 Ustawy sporządzonym zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o Zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie składa każdy z Wykonawców oraz podmiot trzeci udostępniający zasoby na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia.
4) dokument potwierdzający zasady reprezentacji Wykonawcy (a także Podmiotu trzeciego udostępniającego zasoby - jeżeli dotyczy)
5) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy (jeżeli dotyczy) - gdy w imieniu Wykonawcy działa osoba, której umocowanie nie wynika z dokumentu, o których mowa w pkt 4) powyżej;
I.3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie należy także złożyć do oferty:
a) pełnomocnictwo do wspólnego złożenia oferty. Pełnomocnik musi być uprawniony do reprezentowania wszystkich Wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia Umowy w sprawie zamówienia publicznego.
b) oświadczenie, zgodnie z art. 117 ust. 4 Ustawy, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy – zgodnie z Załącznikiem nr 9 do SWZ;
I.4. Jeżeli Wykonawca, polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów trzecich udostępniających zasoby w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, należy także złożyć do oferty:
a) zobowiązanie do oddania Wykonawcy zasobów, którego wzór stanowi Załącznik nr 8 do SWZ
b) oświadczenie, o którym mowa w pkt 2. 3) podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w Postępowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby.
II. 1. Zamawiający wykluczy z Postępowania Wykonawcę, w stosunku do którego zachodzi podstawa wykluczenia wskazana w art. 108 ust. 1 Ustawy.
II.2. Ponadto Zamawiający wykluczy z Postępowania Wykonawcę w stosunku, do którego zachodzą podstawy wykluczenia wskazane w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. 2022. 835).
II.3. Zamawiający przewiduje także wykluczenie z Postępowania na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 4 i 10 Ustawy Pzp,
II.4. Zamawiający przed podpisaniem umowy żąda od wybranego Wykonawcy wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5% ceny całkowitej podanej w ofercie.
Po zmianie:
I.1. Termin realizacji określony jest w tygodniach tj. do 6 tygodni (dla potrzeb ogłoszenia określono 42 dni)
I.2. Oferta musi zawierać:
1) Formularz ofertowy sporządzony zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ.
2) oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust 1 Ustawy sporządzonym zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o Zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie składa każdy z Wykonawców oraz podmiot trzeci udostępniający zasoby na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia.
3) dokument potwierdzający zasady reprezentacji Wykonawcy (a także Podmiotu trzeciego udostępniającego zasoby - jeżeli dotyczy)
4) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy (jeżeli dotyczy) - gdy w imieniu Wykonawcy działa osoba, której umocowanie nie wynika z dokumentu, o których mowa w pkt 4) powyżej;
I.3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie należy także złożyć do oferty:
a) pełnomocnictwo do wspólnego złożenia oferty. Pełnomocnik musi być uprawniony do reprezentowania wszystkich Wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia Umowy w sprawie zamówienia publicznego.
b) oświadczenie, zgodnie z art. 117 ust. 4 Ustawy, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy – zgodnie z Załącznikiem nr 9 do SWZ;
I.4. Jeżeli Wykonawca, polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów trzecich udostępniających zasoby w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, należy także złożyć do oferty:
a) zobowiązanie do oddania Wykonawcy zasobów, którego wzór stanowi Załącznik nr 8 do SWZ
b) oświadczenie, o którym mowa w pkt 2. 3) podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w Postępowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby.
II. 1. Zamawiający wykluczy z Postępowania Wykonawcę, w stosunku do którego zachodzi podstawa wykluczenia wskazana w art. 108 ust. 1 Ustawy.
II.2. Ponadto Zamawiający wykluczy z Postępowania Wykonawcę w stosunku, do którego zachodzą podstawy wykluczenia wskazane w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. 2022. 835).
II.3. Zamawiający przewiduje także wykluczenie z Postępowania na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 4 i 10 Ustawy Pzp,
II.4. Zamawiający przed podpisaniem umowy żąda od wybranego Wykonawcy wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5% ceny całkowitej podanej w ofercie.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
1. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej - Wykonawca musi wykazać, że: posiada uprawnienia do świadczenia usługi objętej przedmiotem zamówienia do nabywania, przechowywania lub używania materiałów wybuchowych przeznaczonych do użytku cywilnego w celu oczyszczania terenów z przedmiotów wybuchowych pochodzenia wojskowego zgodnie z przepisami
2. Warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca musi wykazać, że:
1) Wykonał, w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, 2 (dwie) usługi, których przedmiotem były badania ferromagnetyczne w akwenie wodnym oraz 2 (dwie) usługi, których przedmiotem było wydobycie przedmiotów ferromagnetycznych w akwenie wodnym, na łączną wartość powyższych usług nie mniejszą niż 600 000 zł brutto (słownie: sześćset tysięcy złotych 00/100).
2) Skieruje do realizacji Zamówienia:
1 (jedną) osobę, która będzie pełniła funkcję Kierownika Prac Podwodnych, posiadającą dyplom kierownika prac podwodnych oraz aktualne zaświadczenie o odbyciu szkolenia i zdaniu egzaminu, o którym mowa w art. 20 ust. 1 Ustawy z dnia 21 czerwca 2002 r. o materiałach wybuchowych przeznaczonych do użytku cywilnego (t.j. Dz.U. 2022 r. poz. 2378 z późn. zm.) i co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego przy wydobyciu przedmiotów ferromagnetycznych z dna akwenów.
Ocena spełniania w/w warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie złożonych w tym postępowaniu przez Wykonawcę – dokumentów i oświadczeń według formuły „spełnia - nie spełnia”.
W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie Zamówienia spełnienie warunków udziału w postępowaniu oceniane będą łącznie, z wyłączeniem warunku określonego w pkt 2.1) powyżej (doświadczenie wykonawcy), którego spełnienie musi spełnić przynajmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się u udzielenie zamówienia lub podmiot trzeci – podwykonawca udostępniający wykonawcy swoje zasoby w tym zakresie.
Po zmianie:
1. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej - Wykonawca musi wykazać, że: posiada uprawnienia w zakresie niezbędnym do wykonania usługi objętej przedmiotem zamówienia tj. co najmniej do używania materiałów wybuchowych w zakresie niezbędnym do oczyszczenia akwenu z materiałów wybuchowych i niebezpiecznych, zgodnie przepisami ustawy z dnia 21 czerwca 2002 r. o materiałach wybuchowych przeznaczonych do użytku cywilnego (t.j. z 2022 r. poz. 2378).
2. Warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca musi wykazać, że:
1) Wykonał, w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, 2 (dwie) usługi, których przedmiotem były badania ferromagnetyczne w akwenie wodnym oraz 2 (dwie) usługi, których przedmiotem było wydobycie przedmiotów ferromagnetycznych w akwenie wodnym, na łączną wartość powyższych usług nie mniejszą niż 600 000 zł brutto (słownie: sześćset tysięcy złotych 00/100).
2) Skieruje do realizacji Zamówienia:
1 (jedną) osobę, która będzie pełniła funkcję Kierownika Prac Podwodnych, posiadającą dyplom kierownika prac podwodnych oraz aktualne zaświadczenie o odbyciu szkolenia i zdaniu egzaminu, o którym mowa w art. 20 ust. 1 Ustawy z dnia 21 czerwca 2002 r. o materiałach wybuchowych przeznaczonych do użytku cywilnego (t.j. Dz.U. 2022 r. poz. 2378 z późn. zm.) i co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego przy wydobyciu przedmiotów ferromagnetycznych z dna akwenów.
Ocena spełniania w/w warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie złożonych w tym postępowaniu przez Wykonawcę – dokumentów i oświadczeń według formuły „spełnia - nie spełnia”.
W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie Zamówienia spełnienie warunków udziału w postępowaniu oceniane będą łącznie, przy czym Zamawiający uzna warunek doświadczenia za spełniony, gdy: jeden z Wykonawców wykaże, że wykonał 2 (dwie) usługi, których przedmiotem były badania ferromagnetyczne w akwenie wodnym oraz jeden z Wykonawców wykaże, że wykonał 2 (dwie) usługi, których przedmiotem było wydobycie przedmiotów ferromagnetycznych w akwenie wodnym na łączną wartość powyższych usług nie mniejszą niż 600 000 zł brutto (słownie: sześćset tysięcy złotych 00/100). Powyższy wymóg dotyczy również podmiotów trzecich – podwykonawców udostępniających Wykonawcy swoje zasoby w powyższym zakresie.
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.7. Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
1) pozwolenie właściwego wojewody ze względu na siedzibę przedsiębiorstwa uprawniającą do świadczenia usługi objętej przedmiotem zamówienia - na nabywanie, przechowywanie lub używanie materiałów wybuchowych przeznaczonych do użytku cywilnego w celu oczyszczania terenów z przedmiotów wybuchowych pochodzenia wojskowego lub dokumenty potwierdzające spełnianie przez Wykonawcę warunków określonych w art. 9 ust. 3 ustawy z dnia 21 czerwca 2002 r. o materiałach wybuchowych przeznaczonych do użytku cywilnego (t.j. Dz.U. 2019 r., poz. 45 ze zm.)
2) wykaz usług wykonanych w okresie wskazanym Rozdziale IX ust. 3 pkt 1) SWZ, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów na rzecz których roboty zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty były wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Wzór wykazu stanowi Załącznik nr 6 do SWZ;
W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wykazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów potwierdzających czy te usługi zostały wykonane należycie.
W razie konieczności, szczególnie, gdy wykaz usług lub dowody potwierdzające czy usługi zostały wykonane należycie budzą wątpliwości Zamawiającego, Zamawiający może zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego usługi były wykonywane, o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpośrednio Zamawiającemu;
3) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji Zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia niezbędnego do wykonania Zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu stanowi Załącznik nr 7 do SWZ;
Po zmianie:
1) pozwolenie właściwego wojewody ze względu na siedzibę przedsiębiorstwa, wydane na podstawie art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 21 czerwca 2002 r. o materiałach wybuchowych przeznaczonych do użytku cywilnego (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2378), uprawniające co najmniej do używania materiałów wybuchowych w zakresie niezbędnym do oczyszczenia akwenu z materiałów wybuchowych i niebezpiecznych lub dokumenty potwierdzające spełnianie przez Wykonawcę warunków określonych w art. 9 ust. 3 ustawy z dnia 21 czerwca 2002 r. o materiałach wybuchowych przeznaczonych do użytku cywilnego (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 204, z 2022 r. poz. 275, 655).
2) wykaz usług wykonanych w okresie wskazanym Rozdziale IX ust. 3 pkt 1) SWZ, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów na rzecz których roboty zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty były wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Wzór wykazu stanowi Załącznik nr 6 do SWZ;
3) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji Zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia niezbędnego do wykonania Zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu stanowi Załącznik nr 7 do SWZ;
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
6.6. Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Przed zmianą:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie Zamówienia (możliwość składania jednej oferty, przez dwa lub więcej podmiotów) pod warunkiem, że Wykonawcy spełnią łącznie następujące warunki:
1) ustanowią pełnomocnika do reprezentowania ich w Postępowaniu albo do reprezentowania ich w Postępowaniu i zawarcia Umowy;
2) przedłożą wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo udzielone (podpisane) przez każdego
z Wykonawców;
3) złożą ofertę podpisaną w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (każdego z Wykonawców lub pełnomocnika);
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie Zamówienia, oświadczenie składane na podstawie art. 125 ustawy Pzp oraz podmiotowe środki dowodowe o braku podstaw wykluczenia składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o Zamówienie.
3. W myśl art. 117 ust. 4 Ustawy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie obowiązani są złożyć wraz z ofertą oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy (Załącznik nr 9 do SWZ).
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie Zamówienia w terminie poprzedzającym podpisanie Umowy obowiązani są do złożenia Zamawiającemu umowy regulującej współpracę tych podmiotów.
Po zmianie:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie Zamówienia (możliwość składania jednej oferty, przez dwa lub więcej podmiotów) pod warunkiem, że Wykonawcy spełnią łącznie następujące warunki:
1) ustanowią pełnomocnika do reprezentowania ich w Postępowaniu albo do reprezentowania ich w Postępowaniu i zawarcia Umowy;
2) przedłożą wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo udzielone (podpisane) przez każdego z Wykonawców;
3) złożą ofertę podpisaną w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (każdego z Wykonawców lub pełnomocnika);
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie Zamówienia, oświadczenie składane na podstawie art. 125 ustawy Pzp oraz podmiotowe środki dowodowe o braku podstaw wykluczenia składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o Zamówienie.
3. W myśl art. 117 ust. 4 Ustawy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie obowiązani są złożyć wraz z ofertą oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy (Załącznik nr 9 do SWZ).
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie Zamówienia w terminie poprzedzającym podpisanie Umowy obowiązani są do złożenia Zamawiającemu umowy regulującej współpracę tych podmiotów.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-05-23 09:00
Po zmianie:
2025-05-30 09:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-05-23 09:15
Po zmianie:
2025-05-30 09:15
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2025-06-21
Po zmianie:
2025-06-28