BZP: „Redukcja liczebności populacji ssaków drapieżnych na terenie OHZ Nadleśnictwa Płaska w Żylinach”
22.05.2025
2025/BZP 00244046/01
Nadleśnictwo Płaska w Żylinach
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Redukcja liczebności populacji ssaków drapieżnych na terenie OHZ Nadleśnictwa Płaska w Żylinach”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Nadleśnictwo Płaska w Żylinach
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 790011262
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Sucha Rzeczka 60
1.5.2.) Miejscowość: Płaska
1.5.3.) Kod pocztowy: 16-326
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL843 - Suwalski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: plaska@bialystok.lasy.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_bialystok/nadl_plaska
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Redukcja liczebności populacji ssaków drapieżnych na terenie OHZ Nadleśnictwa Płaska w Żylinach”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-31fb3c33-4f74-494f-9891-c170a41ccbcb
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00244046
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00236832/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Odstrzał drapieżników na terenie OHZ w ramach projektu OPL2
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
"Razem dla natury – ochrona gatunków i siedlisk na terenach cennych przyrodniczo” (OPL2)"
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_plaska3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_plaska
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 6.1. Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu platformy, adres: https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_plaska oraz poczty elektronicznej, z zastrzeżeniem, że złożenie Oferty następuje wyłącznie przy użyciu platformy https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_ plaska .
6.2. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, cyfrowego odwzorowania dokumentów w postaci papierowej (elektronicznych kopii dokumentów stworzonych w postaci papierowej) oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z platformy https://platformazakupowa.pl, i są dostępne przy każdym postępowaniu na platformie https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin oraz w instrukcji dla wykonawców dostępnej na platformie https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
6.3. Maksymalny rozmiar jednego pliku przesyłanego za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty wynosi 150 MB natomiast przy komunikacji wielkość pliku to maksymalnie 500 MB.
Pozostałe informacje znajdują się w rozdziale nr 6 SWZ
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_plaska
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Tak
3.9.) Sposób dostępu do narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych: https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_plaska
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych)(Dz. Urz. UE L 119 z 04 maja 2016 r., str. 1 – „RODO”) Zamawiający informuje, iż administratorem danych osobowych jest Nadleśnictwo Płaska w Żylinach, Sucha Rzeczka 60, 16-326 Płaska.
Administrator wyznaczył Pełnomocnika ds. Ochrony Danych Osobowych firmę Projekt PDP Rafał Piątek z którym w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych można skontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem rafal.piatek@projektpdp.pl. lub telefonicznie pod numerem + 48 783 294 864.
23.2. Zamawiający przetwarza dane osobowe zebrane w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w sposób gwarantujący zabezpieczenie przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem.
23.3. Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX PZP, do upływu terminu do ich wniesienia.
Pozostałe informacje znajdują się w rozdziale nr 23 SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SA.270.2.9.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
3.1 Przedmiotem zamówienia jest usługa redukcji liczebności populacji ssaków drapieżnych poprzez ich odstrzał na terenie Ośrodka Hodowli Zwierzyny Nadleśnictwa Płaska w Żyli-nach w Puszczy Augustowskiej w roku łowieckim 2025/2026 w ramach projektu „Razem dla natury – ochrona gatunków i siedlisk na terenach cennych przyrodniczo” (OPL2), dofi-nansowanego z Programu FENIKS 2021-2027. Będzie ona realizowana poprzez odstrzał maksymalnie 190 ssaków drapieżnych (tj. lis, borsuk, jenot, kuna leśna i domowa, tchórz, norka amerykańska, i szakal w przypadku wystąpienia w Puszczy Augustowskiej), zgodnie z wystawionymi upoważnieniami do wykonywania polowania indywidualnego, na terenie Ośrodka Hodowli Zwierzyny PGL LP w Nadleśnictwie Płaska w Żylinach (obwód łowiecki nr 37 i 43) od podpisania umowy do 31.0.2026 roku. Polowania odbywają się na terenie, na którym występuje głuszec (Tetrao urogallus). Redukcja drapieżnictwa jest działaniem czynnej ochrony na rzecz głuszca i jest kluczowym działaniem dla ochrony tego gatunku. Dotyczy zarówno głuszców bytujących na terenie OHZ Nadleśnictwa Płaska w Żylinach, jak również ptaków wsiedlanych w tym obszarze.
3.2 Usługa musi być zrealizowana wyłącznie przez myśliwego posiadającego stosowne upraw-nienia oraz ważne upoważnienie do wykonywania polowania indywidualnego, wystawione przez Zamawiającego tj. Nadleśnictwo Płaska w Żylinach. Upoważnienia do wykonywania polowania będą wystawiane sukcesywnie (w cyklach miesięcznych) w miarę realizacji umowy. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy zgodnie z obowią-zującymi przepisami prawa.
3.3 Każdy pozyskany osobnik ssaka drapieżnego musi być odnotowany w książce ewidencji pobytu na polowaniu indywidualnym.
Pozostałe informacje dotyczące OPZ znajdują się w rozdziale nr 3 do SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 90721700-4 - Usługi ochrony gatunków zagrożonych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
77600000-6 - Usługi myśliwskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-03-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze ofert Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium oceny ofert:
a) Cena - (C) – 60 %
b) Termin płatności – (TP) - 40 %
19.2. Sposób obliczania punktów:
W ramach kryterium „Cena” – (C) ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru:
Cn
C = ------------ x 60 % x 100 pkt
Co
gdzie:
C – liczba punktów w ramach kryterium „Cena”,
Cn – najniższa cena spośród ofert ocenianych
Co – cena oferty ocenianej
Ocenie w ramach kryterium „Cena” podlegać będzie cena łączna brutto podana w Formularzu Oferty (Załącznik nr 1 do SWZ).
Z uwagi na postanowienia art. 225 ust. 1 PZP, jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami.
W ramach kryterium „Termin płatności” – (TP) sposób obliczania punktów będzie zastosowany następująco:
a) Maksymalna ilość punktów możliwa do przydzielenia w toku oceny w obrębie tego kryterium, przyjmuje się 40 pkt.
b) W ramach kryterium „Termin płatności” ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru:
TP bad
TP = ------------ x100 pkt x 40 %
TP max
gdzie:
TP – liczba punktów w ramach kryterium „Termin płatności”,
TP bad – Termin płatności badanej oferty,
TP max – najdłuższy Termin płatności spośród badanych ofert.
c) Uzyskane wyliczenie ilości punktów zostanie ostatecznie ustalona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku z zachowaniem zaokrągleń matematycznych.
d) Sposób obliczenia punktów dla kryterium „Termin płatności ”:
1) Kryterium „Termin płatności ” na całość zamówienia będzie rozpatrywane na podstawie zadeklarowanej w formularzu ofertowym liczbie dni na dokonanie płatności za rachunek wystawiony po wykonaniu zamówienia.
2) W ramach tego kryterium zamawiający przyzna punkty za udzielenie terminu płatności dłuższego niż 7 dni tj. od minimalnego okresu wymaganego przez Zamawiającego, przy czym Wykonawca deklarując 7 dni w formularzu ofertowym otrzyma 0 punktów w ramach kryterium „Termin płatności”.
3) Najkrótszy możliwy Termin płatności wymagany przez zamawiającego to 7 dni liczone od daty ostatecznego odbioru robót.
4) Najdłuższy możliwy Termin płatności jaki będzie uwzględniany przy ocenie oferty to okres 30 dni. Wykonawca deklarując Termin płatności dłuższy niż 30 dni, otrzyma 40 punktów w ramach kryterium „Termin płatności”.
5) Wykonawca może zaproponować Termin płatności w pełnych dniach tj. np. 7, 8, 9,10, (…),dni. Jeżeli Wykonawca wpisze Termin płatności krótszy niż 7 dni to przygotuje ofertę niezgodnie z SWZ co skutkować będzie odrzuceniem oferty. W przypadku nie wypełnienia w formularzu ofertowym stosownej rubryki Zamawiający uzna, że Wykonawca deklaruje najkrótszy tj. 7 dniowy termin płatności.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
13.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.13.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej.
a) Warunek ten w zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować: 3 osobami do realizacji zamówienia, które posiadają stosowne uprawnienia do wykonania polowania indywidualnego: członkostwo PZŁ, pozwolenie na posiadanie broni, aktualne zaświadczenie o przystrzeleniu broni, z której będzie realizowane zamówienia. Osoby skierowane do realizacji przedmiotu zamówienia muszą posiadać co najmniej 1 rok doświadczenia w redukcji minimum 5 sztuk drapieżników w obwodach łowieckich leśnych, w okresie 5 lat od terminu składania ofert. Ww. doświadczenie musi być potwierdzone dowodami, że ww. usługi zostały wykonane należycie. Dowodami potwierdzającymi, że usługi zostały wykonane należycie powinny być referencje z załączonymi do nich kopiami upoważnień do wykonywania polowania indywidualnego (tzw. odstrzałów) z wpisami pozyskanych w drodze polowania drapieżnikami.
Pozostałe informacje znajdują się w rozdziale nr 13 SWZ
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 14.2. Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia oraz niepodlegania wykluczeniu, wymaganych od Wykonawcy, o którym mowa w pkt 13.2. Specyfikacji warunków zamówienia obejmuje:
a) Wykaz osób skierowanych do realizacji zamówienia wraz z informacjami na temat po-siadanych przez nie: doświadczenia, uprawnień i pozwoleń niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia, które zostały określone w dziale 13 pkt 13.2 ppkt 4 SWZ
Wzór wykazu stanowi załącznik nr 7 do SWZ.
b) Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem. W przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat, wraz z zaświadczeniem, Zamawiający żąda złożenia przez Wykonawcę dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności.
c) Zaświadczenie albo inny dokument właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem. W przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem Zamawiający żąda złożenia przez Wykonawcę dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności.
d) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzone nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
e) oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 594 z późn. zm.), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę lub ofertę częściową, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty lub oferty częściowej niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - (wzór oświadczenia Wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej stanowi Załącznik nr 6 do SWZ),
f) oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania określonych w: a) art. 108 ust. 1 b) art. 109 ust. 1 pkt 1 PZP - wzór wzór oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu stanowi Załącznik nr 8 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Nie dotyczy5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
9.1. W terminie składania ofert określonym w pkt 10.1. SWZ wykonawca zobowiązany jest złożyć Zamawiającemu Ofertę zawierającą:a) formularz ofertowy (sporządzony wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SWZ) sporządzony pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej, podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym,
b) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podst art. 108 ust.1-6, art. 109 ust. 1 pkt 1, 4, 5, 7 Pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. Z 2024 r. poz. 507), spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, w zakresie wskazanym przez zamawiającego – zgodnie z Załącznikiem nr 3 do SWZ na podstawie art. 125 ust 1 ustawy PZP, sporządzone pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej oraz dla każdego z podmiotów udostępniających Wykonawcy zasoby, sporządzone pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej, o ile wykonawca polega na zasobach innych podmiotów.
c) oświadczenie Wykonawcy dotyczące przesłanek wykluczenia z art. 5k rozporządzenia Rady (UE) nr 833/2014 z dnia 31 lipca 2014 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie, Dz.Urz.UE.L Nr 229, str. 1 (wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do SWZ), sporządzone pod rygorem nieważności w formie elektronicznej (tj. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej, podpisane przez osobę/osoby upoważnione do reprezentacji podmiotu składającego oświadczenie, złożone przez:
- Wykonawcę,
- każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia),
d) oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby dotyczące przesłanek wykluczenia z art. 5k rozporządzenia Rady (UE) nr 833/2014 z dnia 31 lipca 2014 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie, Dz.Urz.UE.L Nr 229, str. 1 (wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do SWZ), sporządzone pod rygorem nieważności w formie elektronicznej (tj. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej podpisane przez osobę/osoby upoważnione do reprezentacji podmiotu składającego oświadczenie, złożone przez:
- każdego z podmiotów udostępniających Wykonawcy zasoby na zasadzie art. 118 PZP (o ile Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów).
e) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w zdaniu poprzednim, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca dostarczy dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów,
f) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w pkt 9.1. lit e) SWZ, sporządzone pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej,
g) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie dla pełnomocnika ustanowionego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, jeżeli ofertę składają Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, sporządzone pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
24.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.24.2. Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty i powinno ono zawierać w szczególności wskazanie:
1) postępowania o udzielenie zamówienie publicznego, którego dotyczy;
2) wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia;
3) ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.
24.3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, dokument ”Oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału”, o którym mowa w pkt. 9.1 SWZ, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zakres dopuszczalnych zmian umowy znajduje się we wzorze umowy - załącznik nr 9 do SWZ7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-05-30 08:30
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_plaska
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-05-30 09:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
20.1. Zamawiający zawiera umowę w sprawie zamówienia publicznego, z uwzględnieniem art. 577 ustawy Prawo zamówień publicznych, w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, jeżeli zawiadomienie to zostało przesłane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, albo 10 dni, jeżeli zostało przesłane w inny sposób.20.2. Zamawiający może zawrzeć umowę w sprawie zamówienia publicznego przed upływem terminu, o którym mowa w pkt 1 Specyfikacji warunków zamówienia, jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia prowadzonym w trybie podstawowym złożono tylko jedną ofertę.
20.3. Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zostanie poinformowany przez Zamawiającego o miejscu i terminie podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego.
20.4. Wykonawca, o którym mowa w pkt 20.1 Specyfikacji warunków zamówienia, ma obowiązek zawrzeć umowę w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w projektowanych postanowieniach umowy, który stanowi Załącznik nr 9 do Specyfikacji warunków zamówienia. Umowa zostanie uzupełniona o zapisy wynikające ze złożonej oferty.
Pozostałe informacje znajdują się w rozdziale nr 20 SWZ