BZP: "Świadczenie usług pocztowych dla Urzędu Miasta Knurów" w ramach zadania "Przesyłki pocztowe".
23.05.2025
2025/BZP 00244755/01
Gmina Knurów
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
"Świadczenie usług pocztowych dla Urzędu Miasta Knurów" w ramach zadania "Przesyłki pocztowe".
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Knurów
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276257587
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Dr. Floriana Ogana 5
1.5.2.) Miejscowość: Knurów
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-190
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki
1.5.7.) Numer telefonu: 32 235 10 17
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@knurow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.knurow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
"Świadczenie usług pocztowych dla Urzędu Miasta Knurów" w ramach zadania "Przesyłki pocztowe".
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5d32199e-185c-48af-8c83-93871de12acf
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00244755
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00026069/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.18 Świadczenie usług pocztowych dla Urzędu Miasta Knurów w ramach zadania "Przesyłki pocztowe"
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-5d32199e-185c-48af-8c83-93871de12acf3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W niniejszym postępowaniu komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: zp@knurow.pl (nie dotyczy składania ofert w postępowaniu).
3. Adres strony internetowej - https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający wziąć udział w niniejszym postępowaniu musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin
Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”, z którymi Wykonawca ma obowiązek zapoznania się.
2. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e- zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (22) 458 77 99 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
3. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
4. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
5. Sposób sporządzenia i przekazania dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452).
6. Sposób komunikowania się Zamawiającego z Wykonawcami – z wyłączeniem składania ofert:
1) W niniejszym postępowaniu komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”):
a) za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności zadawanie pytań (w tym wniosków o wyjaśnienie
treści SWZ), przekazywanie wezwań i zawiadomień,
b) formularze do komunikacji umożliwiają dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
c) załączniki zgodnie z PZP lub rozporządzeniem, o którym mowa powyżej w ust. 5 powinny być - zgodnie z wyborem wykonawcy / wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia / podwykonawcy - opatrzone
kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym typu zewnętrznego lub wewnętrznego,
d) w zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się uprzednio podpisane dokumenty wraz z
wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
2) Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta
„Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia.
3) Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
4) Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez Wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
5) Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy
plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
6) Szczegółowe zasady komunikacji określa Instrukcja „Komunikacja w postępowaniu” zamieszczona na stronie internetowej
https://ezamowienia.gov.pl, zakładka: Centrum pomocy.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy, że:
1) Administratorem danych jest Prezydent Miasta Knurów, z siedzibą w Urzędzie Miasta Knurów, 44-190 Knurów, ul. dr. Floriana Ogana 5, tel.: (32) 339-22-66 lub 235-10-17, fax.: (32) 235-15-21, e-mail: um@knurow.pl, strona internetowa: www.knurow.pl, BIP: www.knurow.bip.info.pl,
2) W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych można się kontaktować z Inspektorem Ochrony Danych, dostępnym pod adresem e-mail: iod@knurow.eu. Osoby niekorzystające z poczty elektronicznej mogą złożyć zapytanie pisemne:
a) osobiście do Biura Obsługi Interesanta (Biuro Podawcze Urzędu – parter), 44-190 Knurów, ul. dr. Floriana Ogana 5,
b) pocztą tradycyjną na adres Urząd Miasta Knurów, 44-190 Knurów, ul. dr. Floriana Ogana 5,
c) z wykorzystaniem pisma ogólnego na platformie ePUAP, potwierdzonego Profilem Zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym, wskazując formę w jakiej oczekują odpowiedzi i podając dane kontaktowe niezbędne do sposobu udzielenia odpowiedzi.
3) Dane osobowe są gromadzone i przetwarzane w celu:
a) przeprowadzenia postępowania o zamówienie publiczne, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) - przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze - Ustawa z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych;
b) przeprowadzenia postępowania o zamówienie publiczne, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e) – przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym albo w ramach sprawowania władzy publicznej - Ustawa z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych;
c) wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b).
4) Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego, wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym oraz do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy. W przypadku niepodania swoich danych, nie będzie możliwości:
a) wypełnienia obowiązku prawnego, wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym - przeprowadzenie postępowania o zamówienie publiczne. Może to skutkować konsekwencjami przewidzianymi przepisami prawa;
b) zawarcia lub wykonania umowy.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.2.23.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych dla Urzędu Miasta Knurów.
2. Zakres usługi obejmuje świadczenie powszechnych usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na potrzeby Urzędu Miasta Knurów, w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych, paczek pocztowych oraz ich ewentualnych zwrotów, a także doręczanie Zamawiającemu zwrotnych potwierdzeń odbioru po skutecznym doręczeniu.
3. Przez przesyłki pocztowe, paczki pocztowe będące przedmiotem umowy rozumie się:
1) przesyłki listowe w obrocie krajowym:
a) przesyłka nierejestrowana (zwykła) – przesyłka listowa nadana i doręczona bez pokwitowania:
- ekonomiczna – przesyłka niebędąca przesyłką najszybszej kategorii,
- priorytetowa – przesyłka będąca przesyłką najszybszej kategorii,
b) przesyłka rejestrowana (polecona) - przesyłka pocztowa przyjęta za pokwitowaniem przyjęcia:
- ekonomiczna – przesyłka niebędąca przesyłką najszybszej kategorii,
- priorytetowa – przesyłka będąca przesyłką najszybszej kategorii,
2) przesyłki listowe w obrocie zagranicznym przemieszczane i doręczane na zasadach określonych w przepisach międzynarodowych:
a) przesyłka nierejestrowana (zwykła) – przesyłka listowa nadana i doręczona bez pokwitowania:
- priorytetowa – przesyłka będąca przesyłką najszybszej kategorii,
b) przesyłka rejestrowana (polecona) - przesyłka pocztowa przyjęta za pokwitowaniem przyjęcia:
- priorytetowa – przesyłka będąca przesyłką najszybszej kategorii,
3) paczki krajowe – przesyłka rejestrowana niebędąca przesyłką listową, przyjmowana, sortowana, przemieszczana i doręczaną w obrocie krajowym:
- ekonomiczna – przesyłka niebędąca przesyłką najszybszej kategorii,
- priorytetowa – przesyłka będąca przesyłką najszybszej kategorii,
4) paczki zagraniczne – przesyłka rejestrowana niebędąca przesyłką listową, przyjmowana, sortowana, przemieszczana i doręczaną w obrocie zagranicznym:
- ekonomiczna – przesyłka niebędąca przesyłką najszybszej kategorii,
- priorytetowa – przesyłka będąca przesyłką najszybszej kategorii,
4. Przesyłki pocztowe, paczki pocztowe, o których mowa w ust. 2 pkt 1 lit. b, pkt 2 lit. b, pkt 3 i pkt 4, mogą być nadawane jako doręczane za potwierdzeniem odbioru, w sposób umożliwiający uzyskanie przez nadawcę potwierdzenia jej odbioru przez osobę do tego uprawnioną w postaci dokumentu w formie papierowej.
5. Zamawiający przewiduje możliwość korzystania w ramach umowy z innych usług pocztowych świadczonych przez Wykonawcę.
6. Wymiary przesyłek pocztowych określone zostały w § 1 ust. 5 wzoru umowy.
7. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował placówką pocztową na terenie Gminy Knurów, w której Zamawiający będzie mógł nadać przesyłki pocztowe w wyznaczonym do tego celu okienku oraz składać dokumentację związaną z realizacją przedmiotu zamówienia. Placówka powinna mieścić się w promieniu nie większym niż 1 km od siedziby Zamawiającego i musi być czynna co najmniej 7 godzin dziennie we wszystkie dni robocze z wyjątkiem sobót, co najmniej pięć dni w tygodniu, a jeżeli w tygodniu przypada dzień ustawowo wolny od pracy, liczba ta może być odpowiednio niższa.
8. Jeżeli placówka pocztowa znajduje się w lokalu, w którym prowadzona jest inna działalność gospodarcza, Zamawiający wymaga, aby było wyodrębnione i oznakowane w sposób widoczny nazwą lub logo Wykonawcy stanowisko obsługi klientów w zakresie usług pocztowych przez cały okres trwania umowy, w którym będzie mógł nadać przesyłki pocztowe w wyznaczonym do tego celu okienku oraz składać dokumentację związaną z realizacją przedmiotu zamówienia.
9. Jeżeli placówka pocztowa znajduje się w promieniu większym niż 1 km od siedziby Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest do odbioru przesyłek z siedziby Zamawiającego 1 raz dziennie w ustalonych godzinach z Zamawiającym w czasie pracy Urzędu Miasta Knurów.
10. W sytuacji, o której mowa w ust. 9, Wykonawca zobowiązany jest do każdorazowego odbioru przesyłek pilnych, po otrzymaniu telefonicznego zgłoszenia od Zamawiającego w ciągu 1 godziny od zgłoszenia.
11. Przedmiot zamówienia i zakres świadczenia usług został szczegółowo określony we wzorze umowy stanowiącym załącznik do SWZ. Wykonawca obowiązany jest zapoznać się z SWZ i jej załącznikami i zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach w nich opisanych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 64110000-0 - Usługi pocztowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
64100000-7 - Usługi pocztowe i kurierskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 33 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Punktowo
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Nieodpłatna możliwość elektronicznego monitorowania przesyłek rejestrowanych
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z udziału w postępowaniu w okolicznościach wskazanych:1) w art. 108 ust. 1 PZP oraz w art. 109 ust. 1 pkt 4) PZP, z zastrzeżeniem art. 110 ust. 2 PZP
2) w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
2. Wykluczenie Wykonawcy może nastąpić na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia.
3. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że posiada wpis do rejestru operatorów pocztowych, zgodnie z ustawą z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie.
4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki, o których mowa wyżej w ust. 1 i 3 zostaną spełnione jeżeli:
1) żaden z Wykonawców występujących wspólnie nie będzie podlegać wykluczeniu z postępowania,
2) Wykonawcy łącznie spełnią warunki udziału w postępowaniu,
3) w odniesieniu do warunków dotyczących uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, wskazanych w Rozdz. 4 ust. 3 pkt 2) SWZ, warunek zostanie spełniony jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia będzie posiadał uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi, do których te uprawnienia są wymagane – a wykazanych w oświadczeniu stanowiącym Załącznik Nr 2) do „Formularza ofertowego”.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej;
Wzór oświadczenia znajduje się w Załączniku nr 3 do SWZ.
Oświadczenie powyższe nie będzie wymagane w przypadku, gdy w postępowaniu zostanie złożona tylko jedna oferta.
b) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 PZP, sporządzona nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
c) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa wyżej w lit. b), składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
c.1) nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury,
- wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
d) Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej w lit. c), zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania osoby, której dokument miał dotyczyć - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) potwierdzenie wpisu do rejestru operatorów pocztowych dokonanego zgodnie z przepisami ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo Pocztowe,
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument składa ten z Wykonawców, który wykazuje spełnianie warunku.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Nie wymaga się złożenia wraz z ofertą dokumentów potwierdzających, że oferowane usługi odpowiadają określonym przez Zamawiającego wymaganiom.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Oświadczenia i dokumenty składane wraz z ofertą:1) plik z podpisem „Formularza ofertowego” w przypadku podpisania wypełnionego formularza podpisem zewnętrznym,
2) wypełniony formularz cenowy – Załącznik nr 3) do „Formularza ofertowego”,
3) pełnomocnictwo do podpisania oferty, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą, w formie określonej w rozporządzeniu powołanym w Rozdziale 7 ust. 1 SWZ,
4) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, dotyczące Wykonawcy / Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia / Podwykonawcy, z zastrzeżeniem Rozdziału 7 ust. 4 pkt 1) SWZ,
5) pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy.
6) oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 PZP Wykonawcy / Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Podwykonawcy, sporządzone na Załączniku nr 1) do „Formularza ofertowego” oraz podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji odpowiednio Wykonawcy / Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia / Podwykonawcy,
7) oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 PZP, Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w zakresie określonym w Rozdz. 4 ust. 5 SWZ, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 2) do „Formularza ofertowego”,
8) wadium – dokument (jeżeli jest wymagane),
9) ewentualne zastrzeżone informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji wraz z uzasadnieniem – zgodnie z zasadami wskazanymi w Rozdziale 8 ust. 4 pkt 7) SWZ. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 222 ust. 5 PZP.
2. Składanie dokumentów na wezwanie:
1) Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia wskazanych w ofercie Podwykonawcom, zobowiązany jest przedstawić w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty wymienione w Rozdz. 5 ust. 2 pkt 1) lit. b) SWZ.
2) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokumenty wymienione w Rozdz. 5 ust. 2 pkt 1) lit. a) do b) SWZ składa każdy z tych Wykonawców.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.2. Wraz z ofertą Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są złożyć oświadczenia i dokumenty wskazane w Sekcji V, pkt 5.11 Ogłoszenia o zamówieniu.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wzór umowy stanowi Zał. nr 1 do SWZ.2. Zmiana postanowień umowy zawartej w wyniku niniejszego postępowania dopuszczalna jest, gdy zachodzi co najmniej jedna z okoliczności wskazanych w przypadkach określonych przez Zamawiającego na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1) PZP poniżej oraz we wzorze umowy stanowiącym załącznik do SWZ.
3. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień umowy w drodze aneksu w następujących przypadkach:
1) zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy na skutek zmiany:
a) stawki podatku od towarów i usług,
b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo minimalnej stawki godzinowej ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne,
d) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych,
- jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę,
2) zmiany kwoty przeznaczonej na realizację w budżecie Gminy Knurów lub kwot w poszczególnych latach realizacji umowy, określonych w § 7 ust. 1 umowy, w przypadku:
a) dokonania przeniesień środków niewykorzystanych w danym roku budżetowym na kolejny rok lub brakujących w danym roku budżetowym, z odpowiednim uwzględnieniem kwot prawidłowo dokonanych przeniesień, a także,
b) gdy rzeczywista ilość poszczególnych rodzajów przesyłek wynikająca z faktycznych potrzeb Zamawiającego, o której mowa w § 6 ust. 1 umowy ulegnie zmianie, gdy Zamawiający skorzysta z możliwości, o której mowa w § 1 ust. 4 lub gdy dojdzie do wzrostu cen jednostkowych brutto w trakcie trwania umowy i to wpłynie na wyczerpanie kwoty stanowiącej maksymalne wynagrodzenie Wykonawcy w tym również maksymalne wynagrodzenie w poszczególnych latach budżetowych.
3) zmiany podstaw prawnych regulujących świadczenie usług będących przedmiotem zamówienia, jeżeli zmiana będzie miała wpływ na treść umowy.
4. W przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług, o której mowa w ust. 3 pkt 1) lit. a), Zamawiający zobowiązuje się do uiszczenia opłaty powiększonej o podatek od towarów i usług według obowiązującej stawki.
5. Zmiana umowy w zakresie określonym w ust. 3 pkt 1) lit. b), c) i d) nastąpi na podstawie wniosku Wykonawcy, w którym wykaże wpływ zmian, o których mowa w ust. 3 pkt 1) lit. b), c) i d) na koszty ponoszone przez Wykonawcę w trakcie realizacji zamówienia.
W terminie 14 dni od otrzymania wniosku, Strony zobowiązane są przeprowadzić negocjacje, których przedmiotem będzie dokonanie zmiany wysokości wynagrodzenia oraz – jeżeli uznają, że zmiana taka będzie miała wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę – dokonać zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, w odniesieniu do której nastąpiła zmiana wysokości kosztów wykonania umowy przez Wykonawcę w związku z wejściem w życie przepisów dokonujących następujących zmian:
1) zwiększenia lub zmniejszenia o co najmniej 20% wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
2) zwiększenia lub zmniejszenia o co najmniej 20% wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne,
3) zwiększenia lub zmniejszenia o co najmniej 20% wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych.
Ciąg dalszy zawarty jest w Sekcji IX - Pozostałe informacje, w pkt 3.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-06-03 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Platformy e-zamówienia dostępnej pod adresem https://ezamowienia.gov.pl, zakładka: „Oferty/wnioski”.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-06-03 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-07-02
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Wyznacza się następujące osoby do kontaktu z Wykonawcami:1) Kornelia Loch - Naczelnik Wydziału Zamówień Publicznych UM Knurów, tel. 32 339-23-08,
2) Urszula Czarnecka - Inspektor w Wydziale Zamówień Publicznych UM Knurów, tel. 32 339-23-09,
e-mail: zp@knurow.pl lub urszulac@mail.knurow.eu
2. Termin wykonania zamówienia: na okres 33 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jednak nie wcześniej niż od dnia 01.07.2025r. lub do wyczerpania kwoty stanowiącej maksymalne wynagrodzenie Wykonawcy z tytułu realizacji zamówienia określone w § 7 ust. 1 umowy, w zależności od tego, które ze zdarzeń nastąpi pierwsze.
3. Ciąg dalszy z Sekcji VII - Projektowane postanowienia umowy, z pkt. 7.4.):
6. Maksymalna wartość zmiany wynagrodzenia, jaką dopuszcza Zamawiający w efekcie zastosowania postanowień o zasadach wprowadzenia zmian wysokości wynagrodzenia, o których mowa w ust. 3 niniejszego paragrafu, nie może przekroczyć 5% wysokości łącznego wynagrodzenia Wykonawcy za realizację umowy, z zastrzeżeniem zmian wynikających z pozostałych postanowień dotyczących realizacji przedmiotu umowy.
7. Zgodnie z art. 439 PZP Strony przewidują możliwość waloryzacji wynagrodzenia Wykonawcy w zakresie cen jednostkowych określonych w Formularzu cenowym (stanowiącym załącznik nr 1 do umowy) w wyniku zmian cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją umowy, która to waloryzacja odbywa się zgodnie z zasadami określonymi w § 10 ust. 5, 6 i 7 wzoru umowy.
8. Zamawiający dopuszcza również możliwość dokonania zmiany postanowień umowy w następujących przypadkach:
1) zmiany „cen jednostkowych brutto” w poszczególnych pozycjach wpisanych przez Wykonawcę w Formularzu cenowym (stanowiącym zał. nr 1 do umowy) w sytuacji spowodowanej zmianami tych cen w sposób dopuszczony przez Prawo pocztowe i wynikające ze zmian cennika lub regulaminu Wykonawcy. Zmiana w zakresie cen jednostkowych poszczególnych usług nie wymaga pisemnego aneksu, a jedynie pisemnego poinformowania drugiej Strony oraz nadesłania aktualnego cennika, który zastąpi Formularz cenowy.
2) ceny określone przez Wykonawcę w Formularzu cenowym ulegną obniżeniu w toku realizacji umowy w przypadku, gdy opłaty pocztowe wynikające z cennika lub regulaminu Wykonawcy będą niższe od cen wynikających z Formularza cenowego, Wykonawca ma obowiązek wówczas stosować względem Zamawiającego obniżone opłaty pocztowe dla usług wynikające z jego aktualnego cennika lub regulaminu. Zmiana w zakresie obniżenia cen jednostkowych poszczególnych usług nie wymaga pisemnego aneksu, a jedynie pisemnego poinformowania drugiej Strony oraz nadesłania aktualnego cennika, który zastąpi Formularz cenowy.