BZP: Budowa systemu retencji wód opadowych i melioracyjnych oraz nawadniania terenów rolnych w zlewni Dębińskiej Strugi w gminie Nowy Staw
23.05.2025
2025/BZP 00245393/01
GMINA NOWY STAW
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Budowa systemu retencji wód opadowych i melioracyjnych oraz nawadniania terenów rolnych w zlewni Dębińskiej Strugi w gminie Nowy Staw
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: GMINA NOWY STAW
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 170747922
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: ul. Gen. Józefa Bema 1
1.4.2.) Miejscowość: Nowy Staw
1.4.3.) Kod pocztowy: 82-230
1.4.4.) Województwo: pomorskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL638 - Starogardzki
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@nowystaw.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.nowystaw.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00245393
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-05-23
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.1.) Nazwa zmienianego ogłoszenia:
Ogłoszenie o zamówieniu3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00243555
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
Zakres zamówienia obejmuje budowę systemu retencji wód opadowych i melioracyjnych oraz nawadniania terenów rolnych w zlewni Dębińskiej Strugi w gminie Nowy Staw. Projektowany system retencji wody zostanie wyposażony w instalacje i urządzenia, których działanie umożliwi utrzymanie wody w dobrym stanie czystości oraz ograniczy procesy eutrofizacji skutkujące zarastaniem i obumieraniem zbiorników wodnych.
Ponadto zamówienie będzie obejmowało wykonanie 4 pomostów pływających, 3 wiat, zagospodarowanie terenu w zakresie oświetlenia terenu, oświetlenie wiat, instalacji fotowoltaicznej i małej architektury (ławki, śmietniki, stojaki rowerowe).
Po zmianie:
Zakres zamówienia obejmuje budowę systemu retencji wód opadowych i melioracyjnych oraz nawadniania terenów rolnych w zlewni Dębińskiej Strugi w gminie Nowy Staw. Projektowany system retencji wody zostanie wyposażony w instalacje i urządzenia, których działanie umożliwi utrzymanie wody w dobrym stanie czystości oraz ograniczy procesy eutrofizacji skutkujące zarastaniem i obumieraniem zbiorników wodnych.
Ponadto zamówienie będzie obejmowało wykonanie 4 pomostów pływających, 3 wiat, zagospodarowanie terenu w zakresie oświetlenia terenu, oświetlenie wiat, instalacji fotowoltaicznej i małej architektury (ławki, śmietniki, stojaki rowerowe), oraz dostawę 2 łodzi i 1 przyczepy podłodziowej.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
1. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
1.1.Wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości co najmniej 6 000 0000 zł.;
1.2.Wykonawca wykaże, że w każdym roku lub roku obrotowym przypadającym w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert osiągnął przychód w obszarze objętym zamówieniem tj. w branży hydrotechnicznej w wysokości co najmniej 7 000 000 zł,
2. zdolności technicznej lub zawodowej:
2.1. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca (w tym konsorcjum) wykaże, że wykonał w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym krótszym okresie, realizację 2 zadań wykonanych w ramach dwóch odrębnych umów, tj.:
a) minimum 1 zadania (rozumianego jako 1 umowa inna niż w punkcie b) odpowiadającego swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia, tj. wykonania robót hydrotechnicznych na zbiorniku lub cieku wodnym polegającym na odmuleniu dna obiektu hydrotechnicznego o wartości wykonanej umowy nie mniejszej niż 4 000 000,00 zł brutto,
b) minimum 1 zadania (rozumianego jako 1 umowa inna niż w punkcie a) polegającego na wykonaniu robót odmuleniowych (bagrowniczych) na zbiornikach wodnych, rzekach lub ciekach wodnych, polegających na wydobyciu pogłębiarką ssąco-refulującą (tzw. refulera) urobku w ilości min. 40 000 m3; UWAGA: podana ilość musi być wykonana w ramach jednego zamówienia (jednej umowy) i nie dopuszcza się sumowania ilości wydobytego osadu z kilku zadań (umów).
2.2. Wykonawca spełni warunek, jeśli wykaże, że:
Dysponuje lub będzie dysponował osobami z uprawnieniami do pełnienia funkcji kierownika budowy, posiadającymi kwalifikacje zawodowe i doświadczenie odpowiednie do pełnionej funkcji:
a) przynajmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynierii hydrotechnicznej bez ograniczeń,
- posiadający doświadczenie na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót przy realizacji co najmniej 2 robót odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia. Czas pełnienia funkcji kierownika budowy lub kierownika robót w ramach 1 umowy powinien trwać nieprzerwanie co najmniej 3 miesiące a wartość każdej z robót co najmniej 3 000 000 zł brutto.
b) przynajmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniejszych lub innych obowiązujących przepisów oraz co najmniej dwuletnie doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi w w/w specjalności;
Po zmianie:
1. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
1.1.Wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości co najmniej 6 000 0000 zł.;
1.2.Wykonawca wykaże, że w każdym roku lub roku obrotowym przypadającym w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert osiągnął przychód w obszarze objętym zamówieniem tj. w branży hydrotechnicznej w wysokości co najmniej 7 000 000 zł,
2. zdolności technicznej lub zawodowej:
2.1. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca (w tym konsorcjum) wykaże, że wykonał w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym krótszym okresie, realizację 2 zadań wykonanych w ramach dwóch odrębnych umów, tj.:
a) minimum 1 zadania (rozumianego jako 1 umowa inna niż w punkcie b) odpowiadającego swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia, tj. wykonania robót hydrotechnicznych na zbiorniku lub cieku wodnym polegającym na odmuleniu dna obiektu hydrotechnicznego o wartości wykonanej umowy nie mniejszej niż 4 000 000,00 zł brutto,
b) minimum 1 zadania (rozumianego jako 1 umowa inna niż w punkcie a) polegającego na wykonaniu robót odmuleniowych (bagrowniczych) na zbiornikach wodnych, rzekach lub ciekach wodnych, polegających na wydobyciu pogłębiarką ssąco-refulującą (tzw. refulera) urobku w ilości min. 40 000 m3; UWAGA: podana ilość musi być wykonana w ramach jednego zamówienia (jednej umowy) i nie dopuszcza się sumowania ilości wydobytego osadu z kilku zadań (umów).
2.2. Wykonawca spełni warunek, jeśli wykaże, że:
Dysponuje lub będzie dysponował osobami z uprawnieniami do pełnienia funkcji kierownika budowy, posiadającymi kwalifikacje zawodowe i doświadczenie odpowiednie do pełnionej funkcji:
a) przynajmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynierii hydrotechnicznej bez ograniczeń,
- posiadającą doświadczenie na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót przy realizacji co najmniej 2 robót odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia, tj. wykonania robót hydrotechnicznych na zbiorniku lub cieku wodnym polegającym na odmuleniu dna obiektu hydrotechnicznego. Czas pełnienia funkcji kierownika budowy lub kierownika robót w ramach każdej roboty powinien trwać nieprzerwanie co najmniej 3 miesiące a wartość każdej z robót co najmniej 3 000 000 zł brutto.
b) przynajmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniejszych lub innych obowiązujących przepisów oraz co najmniej dwuletnie doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi w w/w specjalności (dwuletnie doświadczenie należy rozumieć i obliczać jako ciągłość kierowania robotami budowlanymi w ramach świadczonych usług po uzyskaniu uprawnień)
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.7. Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
1.Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej
2. Oświadczenia Wykonawcy
że w przynajmniej jednym roku lub roku obrotowym przypadającym w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert osiągnął przychód w obszarze objętym zamówieniem – potwierdzający odpowiednio spełnianie warunku opisanego w rozdziale VII pkt 2.3.2 IDW – załącznik Nr 5;
3. Wykaz robót budowlanych
wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty potwierdzający odpowiednio spełnianie warunku opisanego w rozdziale VII pkt 2.4.1 IDW - załącznik Nr 4;
4. Wykaz osób
potwierdzający odpowiednio spełnianie warunku opisanego w rozdziale VII pkt 2.4.2 IDW - załącznik Nr 6;
Po zmianie:
1.Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia określonej (wymaganej) przez Zamawiającego w niniejszej SWZ - potwierdzający odpowiednio spełnianie warunku opisanego w rozdziale VII pkt 2.3.1 IDW.
2. Oświadczenia Wykonawcy
że w przynajmniej jednym roku lub roku obrotowym przypadającym w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert osiągnął przychód w obszarze objętym zamówieniem – potwierdzający odpowiednio spełnianie warunku opisanego w rozdziale VII pkt 2.3.2 IDW – załącznik Nr 5;
3. Wykaz robót budowlanych
wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty potwierdzający odpowiednio spełnianie warunku opisanego w rozdziale VII pkt 2.4.1 IDW - załącznik Nr 4;
4. Wykaz osób
potwierdzający odpowiednio spełnianie warunku opisanego w rozdziale VII pkt 2.4.2 IDW - załącznik Nr 6;
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
7.4. Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia Przed zmianą:
1. Umowa w sprawie realizacji zamówienia publicznego zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z
treści niniejszej specyfikacji warunków zamówienia oraz danych zawartych w ofercie.
2. Zamawiający określa warunki umowy na realizację zamówienia w niniejszym postępowaniu w projekcie umowy.
3. Do zawartej umowy będą miały zastosowanie przepisy art. 454 i 455 ustawy Pzp.
Po zmianie:
1. Do zawartej umowy będą miały zastosowanie przepisy art. 454 i 455 ustawy Pzp.
2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian umowy w zakresie, o charakterze oraz warunkach ich wprowadzenia opisanych poniżej:
1) w stosunku do terminu realizacji umowy:
a) z powodu działania siły wyższej uniemożliwiającej zachowanie terminu wykonania prac, przy czym termin „siła wyższa” oznacza wydarzenia nieprzewidywalne i poza kontrolą Stron umowy, powodujące niemożliwość wywiązania się z umowy w jej obecnym brzmieniu;
b) wystąpienia przyczyn zewnętrznych niezależnych od Zamawiającego oraz Wykonawcy, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, skutkujące niemożliwością prowadzenia robót;
c) nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na termin realizacji przedmiotu umowy;
d) w sytuacji wystąpienia robót nieobjętych niniejszą umową (robót dodatkowych, zamiennych, podobnych lub innych), w szczególności nie ujętych w dokumentacji projektowej, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w wyniku którego doszło do zawarcia umowy, a które są konieczne do realizacji przedmiotu umowy, gdy z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie wykonania tych robót od przedmiotu umowy wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub wykonanie umowy jest uzależnione od wykonania tych robót, a które jednocześnie wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu umowy;
e) konieczność wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, w tym również aktualizacji rozwiązań projektowych, w szczególności z uwagi na postęp technologiczny;
f) konieczność poprawy warunków wykonywania robót zagrażających bezpieczeństwu życia, zdrowia i mienia;
g) zmiany obowiązujących przepisów prawa, uniemożliwiających wykonanie przedmiotu umowy w założonym terminie, w sytuacji gdy zmiany te były niemożliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy;
h) brakiem możliwości prowadzenia robót na skutek nieprzewidzianych warunków geologicznych, geotechnicznych lub hydrologicznych (np. kurzawki, osuwiska, wody gruntowe itp.) odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji projektowej, rozpoznania terenu w zakresie znalezisk archeologicznych, wykopalisk lub koniecznych badań archeologicznych występowania niewybuchów lub niewypałów, wyjątkowo niekorzystnych warunków pogodowych a także innych przeszkód lub skażeń, które mogą skutkować w świetle dotychczasowych założeń niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy;
i) w przypadku, gdy wystąpią lub zostaną ujawnione odbiegające od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenu budowy, w szczególności dotyczące niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiektów budowlanych – dopuszcza się wydłużenie terminu wykonania przedmiotu umowy o liczbę dni, w których z powodu tych okoliczności brak było możliwości wykonywania umowy w sposób, który pozwoliłby na terminowe wykonanie przedmiotu umowy;
j) w przypadku wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji;
k) z powodu działania podmiotów/osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są spowodowane z winy którejkolwiek ze Stron;
l) zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności:
(1) nieterminowe przekazanie terenu budowy przez Zamawiającego;
(2) wstrzymanie robót przez Zamawiającego;
Szczegółowy zakres zmian został zawarty w TOMie III SWZ Wzór umowy, paragrafie 14.