BZP: Usługa zorganizowania i przeprowadzenia 4 szkoleń online z zakresu funduszy unijnych
23.05.2025
2025/BZP 00245396/01
Województwo Łódzkie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa zorganizowania i przeprowadzenia 4 szkoleń online z zakresu funduszy unijnych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Województwo Łódzkie
1.3.) Oddział zamawiającego: Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 472071715
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Al. Piłsudskiego 8
1.5.2.) Miejscowość: Łódź
1.5.3.) Kod pocztowy: 90-051
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp.info@lodzkie.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.lodzkie.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa zorganizowania i przeprowadzenia 4 szkoleń online z zakresu funduszy unijnych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-bd5eb7a3-0ea0-4666-b5bc-f14d3bee157a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00245396
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00053231/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.7 Usługi szkoleniowe. Szkolenia z zakresu funduszy unijnych.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Przedmiot zamówienia jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz Funduszu Sprawiedliwej Transformacji w ramach Pomocy Technicznej Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://umwl.ezamawiajacy.pl/pn/UMWL/demand/205926/notice/public/details3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W przedmiotowym postępowaniu przekazywanie sobie przez strony postępowania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji odbywa się za pośrednictwem Platformy pod adresem: https://umwl.ezamawiajacy.pl poprzez kafelek „Wiadomości” kierujący do modułu korespondencji.
Bezpośredni link do postępowania:
https://umwl.ezamawiajacy.pl/pn/UMWL/demand/205926/notice/public/details
2. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia lub informacje, które wpłyną do Zamawiającego, uważa się za dokumenty złożone w terminie, jeśli ich czytelna treść dotrze do Zamawiającego przed upływem tego terminu. Za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich wpływu na Platformę.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej tj.:
1.1. Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
1.2. Komputer klasy PC lub MAC spełniający wymagania zainstalowanego systemu operacyjnego oraz wymagania używanej przeglądarki internetowej;
1.3. Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa w wersji wspieranej przez producenta obsługująca TLS 1.2;
1.4. Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.
2. Zamawiający określa dopuszczalne formaty przesyłanych danych tj. plików o wielkości do 2 GB w txt, rtf, pdf, xps, odt, ods, odp, doc, xls, ppt, docx, xlsx, pptx,csv, jpg, jpeg, tif, tiff, geotiff, png, svg, wav, mp3, avi, mpg, mpeg, mp4, m4a, mpeg4, ogg, ogv, zip, tar, gz, gzip, 7z, html, xhtml, css, xml, xsd, gml, rng, xsl, xslt, tsl, xmlsig, xades, pades, cades, asic, asics, sig, xmlenc, dxf, ath, prd.
3. Zamawiający określa informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych tj.:
3.1. Plik załączony przez Wykonawcę na Platformie Zakupowej i zapisany, widoczny jest w Systemie, jako zaszyfrowany – format kodowania UTF8. Możliwość otworzenia pliku dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiającego po upływie terminu otwarcia ofert.
3.2. Oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z Głównym Urzędem Miar, który udostępnia poprzez Internet usługę umożliwiającą synchronizację czasu w systemach komputerowych z czasem urzędowym obowiązującym w Polsce.
4. Wykonawca powinien zapoznać się z instrukcjami zamieszczonymi w zakładce Baza Wiedzy. W sytuacji awarii Systemu lub przerwy technicznej działania Systemu Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres: zp.info@lodzkie.pl (nie dotyczy składania ofert lub oświadczeń, o których mowa w art. 125 ust. 1 Pzp).
5. W korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Wykonawcy powinni posługiwać się następującą sygnaturą postępowania: OPPIV.272.39.2025.
6. Korzystanie z Platformy przez wykonawców jest bezpłatne.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: OPPIV.272.39.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem umowy jest usługa polegająca na zorganizowaniu i przeprowadzeniu 4 szkoleń on-line z zakresu funduszy unijnych:
1) „Kontrola projektów unijnych”,
2) „Rozliczanie projektów unijnych”,
3) „Nowa perspektywa finansowa 2021-2027”,
4) „Programy operacyjne w ramach perspektywy finansowej 2021-2027”.
2. Przedmiot zamówienia został opisany w Szczegółowym Opisie Przedmiotu Zamówienia (zwanym dalej „SOPZ”), stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ (SOPZ stanowi również Załącznik nr 1 do umowy).
4.2.6.) Główny kod CPV: 80511000-9 - Usługi szkolenia personelu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Dodatkowe czynności
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Dodatkowe doświadczenie trenera
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Zamawiający odstępuje od precyzowania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.2. Zamawiający odstępuje od precyzowania warunku udziału w postępowaniu w zakresie uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej.
3. Zamawiający odstępuje od precyzowania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
4. W zakresie zdolności zawodowej Zamawiający określa następujące warunki udziału w postępowaniu:
Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności zawodowej, jeżeli wykaże, że:
1) w okresie ostatnich trzech lat* przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał co najmniej 3 szkolenia,
2) dysponuje lub będzie dysponować na okres realizacji zamówienia zespołem, w skład którego wchodzić będą co najmniej:
a) trener posiadający co najmniej trzyletnie doświadczenie w pracy trenerskiej, tj. który w okresie ostatnich trzech lat* przed upływem terminu składania ofert, przeprowadził co najmniej 5 szkoleń/warsztatów z zakresu funduszy unijnych;
b) Kierownik Projektu Wykonawcy odpowiedzialny za sprawy organizacyjne i za kontakty bieżące z Zamawiającym, posiadający minimum trzyletnie doświadczenie zawodowe w organizacji szkoleń, tj. który w okresie ostatnich 3 lat* przed upływem składania ofert, odpowiadał za zarządzanie organizacją co najmniej 3 szkoleń o łącznej liczbie przeszkolonych osób nie mniejszej niż 190 osób.
*okres 3 lat jest liczony wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert
Uwaga: Dla spełnienia ww. warunków Wykonawca wskazuje dwie osoby (1 os. Trenera i 1 os. Kierownika Projektu Wykonawcy). Zamawiający nie dopuszcza możliwości łączenia funkcji trenera i Kierownika Projektu Wykonawcy.
Brak wskazania trenera/Kierownika Projektu Wykonawcy lub wskazanie przez Wykonawcę więcej niż jednego trenera/Kierownika Projektu Wykonawcy, lub w przypadku wskazania przez Wykonawcę w ofercie tej samej osoby do pełnienia funkcji trenera i Kierownika Projektu Wykonawcy – oferta Wykonawcy będzie podlegała odrzuceniu jako niezgodna z warunkami określonymi przez Zamawiającego w SWZ.
Wykonawca wskazuje w tabeli Wykazu osób (Załącznik nr 5 do SWZ) opis kwalifikacji zawodowych i doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia. W przypadku Trenera ma to być ta sama osoba, którą Wykonawca wskazał w tabeli Formularza ofertowego w ramach kryteriów oceny ofert, o których mowa w pkt. XX SWZ.
W przypadku zaistnienia w trakcie wykonywania zamówienia okoliczności uniemożliwiających lub utrudniających wykonywanie zamówienia przez wskazaną przez Wykonawcę osobę/osoby, Wykonawca będzie mógł zmienić personel delegowany do wykonywania zamówienia - z zastrzeżeniem, iż w takiej sytuacji Wykonawca zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu osobę, która spełnia wymogi określone powyżej dla osoby oraz uzyskałaby w ramach kryteriów oceny ofert taką sama liczbę punktów, co osoba którą będzie miała zastąpić. Zmiana taka nie wymaga formy aneksu do umowy. Wykonawcy nie będzie przysługiwać roszczenie o zwrot kosztów wynikających bezpośrednio lub pośrednio z usunięcia lub wymiany osób, wyznaczonych przez Wykonawcę do wykonania przedmiotu zamówienia.
5. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek, o którym mowa:
- w pkt. 4 ppkt 1) powyżej musi samodzielnie spełnić jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Analogicznie w przypadku polegania przez wykonawcę na zdolnościach podmiotu trzeciego celem wykazania spełniania warunku, o którym mowa w ust. 4 pkt 1) – to podmiot trzeci ma samodzielnie spełniać ww. warunek udziału w postępowaniu,
- w ust. 4 ppkt 2) powyżej tacy wykonawcy mogą spełniać łącznie.
Natomiast każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zobowiązany jest wykazać brak podstaw do wykluczenia go z postępowania na podstawach wskazanych w SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego w SWZ – wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 10 do SWZ.
Uwaga: w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, powyższe oświadczenie składa każdy z wykonawców z osobna.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu zamawiający żąda:
a) wykazu usług wykonanych w okresie ostatnich 3 lat*, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; wzór wykazu stanowi Załącznik nr 4 do SWZ.
Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonanych wspólnie z innymi wykonawcami, to wykaz usług dotyczy usług, w których wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył;
*okres 3 lat jest liczony wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert;
b) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia, wraz z informacjami na temat – odpowiednio – ich doświadczenia, kwalifikacji zawodowych niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu stanowi wzór stanowi Załącznik nr 5 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Informacja o przedmiotowych środkach dowodowych.1. W celu oceny ofert w kryterium oceny pn. „Dodatkowe czynności” wykonawca składa oświadczenie w punkcie 2 Formularza ofertowego (Załącznik nr 2 do SWZ) dotyczące czynności dodatkowych jakie oferuje w ramach realizacji przedmiotu zamówienia. Oferta w zakresie informacji znajdujących się w pkt. 2 formularza ofertowego nie będzie podlegała uzupełnieniu.
Szczegółowe wymogi co do powyższego środka wskazane zostały w pkt XX.2.2. SWZ.
2. W celu oceny ofert w kryterium oceny pn. „Dodatkowe doświadczenie trenera” wykonawca w tabeli znajdującej się w punkcie 3 Formularza ofertowego (Załącznik nr 2 do SWZ) wpisuje informacje dotyczące dodatkowego doświadczenie trenera. Oferta w zakresie informacji znajdujących się w pkt. 3 formularza ofertowego nie będzie podlegała uzupełnieniu.
Szczegółowe wymogi co do powyższego środka wskazane zostały w pkt XX.2.3. SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Dokumenty składane wraz z ofertą:Ofertę należy sporządzić zgodnie z wzorem Formularza ofertowego stanowiącego Załącznik nr 2 do SWZ
a) oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, o niepodleganiu wykluczeniu oraz o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym przez zamawiającego w SWZ (oświadczenie to stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia i spełnianie warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez zamawiającego podmiotowe środki dowodowe) – wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 3 do SWZ.
Uwaga:
- w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, powyższe oświadczenie składa każdy z wykonawców z osobna,
- w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostepniających zasoby, wykonawca przedstawia także oświadczenie, o którym mowa powyżej podmiotu udostepniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby,
b) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby (jeśli dotyczy),
c) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania wykonawcy (jeśli dotyczy),
d) oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy (jeśli dotyczy) – przykładowy wzór stanowi Załącznik Nr 8 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum, spółka cywilna), wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy (np. lider konsorcjum).Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, o którym mowa powyżej, powinno być w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osób upoważnionych do reprezentowania wykonawców lub w kopii potwierdzonej notarialnie, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez notariusza oraz zostać przekazane w ofercie wspólnej wykonawców.
Pełnomocnictwo to powinno zawierać w szczególności wskazanie:
- postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczą,
- wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby,
- ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.
Przykładowy wzór pełnomocnictwa stanowi Załącznik nr 6 do SWZ