BZP: Wykonanie usługi pn.: Aktualizacja śródokresowa Regionalnej Strategii Innowacji dla Wielkopolski 2030 (RIS 2030)
23.05.2025
2025/BZP 00245405/01
Województwo Wielkopolskie z siedzibą Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wykonanie usługi pn.: Aktualizacja śródokresowa Regionalnej Strategii Innowacji dla Wielkopolski 2030 (RIS 2030)
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Województwo Wielkopolskie z siedzibą Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631257816
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: al. Niepodległości 34
1.5.2.) Miejscowość: Poznań
1.5.3.) Kod pocztowy: 61-714
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL415 - Miasto Poznań
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@umww.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.umww.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie usługi pn.: Aktualizacja śródokresowa Regionalnej Strategii Innowacji dla Wielkopolski 2030 (RIS 2030)
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-91bdbf77-4834-4da8-a7fc-33407f8d6c36
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00245405
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00041421/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.33 Badanie potencjału i barier innowacyjności wielkopolskich przedsiębiorstw
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027 ; projekt Wielkopolskie Inteligentne Specjalizacje – Ekosystem na rzecz neutralności klimatycznej (WIS-E 4 NET ZERO)
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://e-zp.umww.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W niniejszym postępowaniu komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się za pośrednictwem Systemu E-Zamówienia Publiczne Województwo Wielkopolskie z siedzibą UMWW w Poznaniu,
(zwanego dalej Systemem e-ZP lub Systemem) dostępnego pod adresem: https://e-zp.umww.pl.
Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane są przy użyciu: Systemu e-ZP dostępnego pod adresem: https://e-zp.umww.pl.
Ponadto wszelkie informacje dotyczące postępowania, w tym: zapytania i odpowiedzi dla Wykonawców, modyfikacje treści SWZ,
informacje o wynikach postępowania, itp. będą zamieszczane w Systemie e-ZP.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto w Systemie e-ZP. Rejestracja i korzystanie z Systemu e-ZP jest bezpłatne. Zaleca się rejestrację konta w Systemie e-ZP na adres email wskazany w formularzu ofertowym.
2. Użytkownik niezarejestrowany może jedynie przeglądać treści udostępniane w części publicznej Systemu. Jest to równoznaczne
z tym, że użytkownicy niezarejestrowani nie posiadają dostępu do wszystkich
funkcjonalności systemu. Dokonując rejestracji Wykonawca akceptuje Regulamin korzystania z Systemu E-Zamówienia Publiczne
Województwo Wielkopolskie z siedzibą UMWW w Poznaniu.
3. W Systemie e-ZP znajdują się także: instrukcja dla Wykonawcy (Instrukcja obsługi Systemu FINN E-Zamówienia Publiczne) oraz filmy instruktażowe - prezentujące podstawowe czynności dokonywane przez Wykonawców za pomocą Systemu (rejestracja, zadawanie pytań, złożenie oferty, wycofanie oferty). Instrukcja dostępna jest pod adresem: https://pomoc.e-zp.finn.pl.
4. Specyfikacja połączenia, formatu przesyłanych danych oraz kodowania i oznaczania czasu odbioru danych Systemu e-ZP:
1). Format kodowania treści w obrębie Systemu - UTF8,
2). Komunikacja pomiędzy przeglądarką Wykonawcy, a serwerem jest wykonywana przy użyciu bezpiecznego protokołu HTTPS,
3). Oznaczeniem czasu odbioru danych przez System jest data oraz dokładny czas (hh:mm:ss) - czas lokalny serwera synchronizowany odpowiednim źródłem czasu.
5. Wymagania techniczne związane z korzystaniem z Systemu (tj. informacje dotyczące specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych oraz kodowania i oznaczania czasu przekazania danych):
1). stały dostęp do sieci Internet i minimalna prędkość połączenia internetowego nie mniejsza niż 512 kb/s,
2). zaktualizowana przeglądarka internetowa Chrome w wersji 77 i późniejsze lub Mozilla Firefox w wersji 63 i późniejsze,
3). system operacyjny Microsoft Windows 7 i późniejsze lub Apple mac iOS 10.14 i późniejsze, dystrybucje systemu Linux.
6. Złożenie oferty w trybie podstawowym poprzez System e-ZP wymaga posiadania przez Wykonawcę kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub podpisu osobistego lub podpisu zaufanego.
7. Pliki można podpisać przed dołączeniem do Systemu za pomocą zewnętrznych narzędzi do podpisu lub po dołączeniu do Systemu e-ZP przy pomocy kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu osobistego lub podpisu zaufanego.
8. Korzystanie z wbudowanej w System e-ZP funkcjonalności składania podpisu elektronicznego (kwalifikowany podpis elektroniczny, podpis osobisty, podpis zaufany) możliwe jest pod warunkiem, że system teleinformatyczny, z którego korzysta Wykonawca, wyposażony jest w jeden z poniższych komponentów:
• wirtualna maszyna Java firmy Oracle w wersji co najmniej 1.8.0_221 (Java SE JRE 8 Update 221)z obsługą technologii Java Web Start (JavaWS) lub
• wirtualna maszyna OpenJDK w wersji co najmniej 1.8.0_222 z zainstalowanym rozszerzeniem IcedTea Web Start.
9. Powyższe wymagania nie ograniczają możliwości korzystania przez Wykonawcę z zewnętrznego oprogramowania do składania podpisu elektronicznego,
a) kwalifikowany podpis elektroniczny (dopuszczalne formaty podpisów: PaDES - format.pdf, XaDES - pozostałe formaty),
b) podpis zaufany,
c) podpis osobisty.
10. Zamawiający zaleca składanie ww. plików w formacie pdf.
11. Maksymalny rozmiar przesyłanych plików oferty w trybie podstawowym oraz wiadomości wynosi 150 MB.
12. W zależności od formatu podpisu: Podpis kwalifikowany (PAdES, XAdES), podpis osobisty (XAdES), podpis zaufany (PAdES, XAdES) i jego typu (zewnętrzny, otaczający) Wykonawca dołącza do Systemu e-ZP uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z podpisem (typ otaczający).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1 ze zm.), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
a) Administratorem danych osobowych jest Województwo Wielkopolskie z siedzibą Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu przy al. Niepodległości 34, 61-714 Poznań, e-mail: kancelaria@umww.pl, fax 61 626 69 69, adres
skrytki urzędu na platformie ePUAP: /umarszwlkp/SkrytkaESP.
b) W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych można kontaktować się z Inspektorem ochrony danych
osobowych, listownie pod adresem administratora danych, lub elektronicznie poprzez skrytkę elektroniczną ePUAP:/umarszwlkp/SkrytkaESP lub e-mail: inspektor.ochrony@umww.pl.
c) Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia, zawarcia i rozliczenia umowy oraz w celu archiwizacji, a w przypadku dofinansowania ze środków unijnych w celu monitoringu, sprawozdawczości i kontroli.
d) Państwa dane oferentów będą ujawnione:
i. podmiotom świadczącym usługi, na rzecz administratora danych, na podstawie zawartych umów dotyczących: serwisu i wsparcia systemów informatycznych, utylizacji dokumentacji niearchiwalnej, przekazywania przesyłek pocztowych,
ii. w ramach postępowania w oparciu o przepisy prawa w szczególności przepisy ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych,
iii. w oparciu o przepisy ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej,
iv. w oparciu o przepisy właściwe dla instytucji kontrolnych wobec Zamawiającego,
v. podmiotom dokonującym badań i kontroli na zlecenie UMWW w związku z dofinansowaniem ze środków unijnych.
e) Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia lub dłużej tj. przez okres obowiązywania umowy chyba, że niezbędny będzie dłuższy okres przechowywania, z uwagi na dochodzenie roszczeń lub inny obowiązek wymagany przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
f) Obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego - konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
g) Przetwarzane dane osobowe nie będą służyły do podejmowania
automatyzowanych decyzji oraz profilowania, stosowanie do art. 22 RODO oraz nie będą przekazywane poza EOG i organizacji międzynarodowych.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Osobie, której dane osobowe są przetwarzane w ramach postępowania o zamówienie publiczne przysługuje:
a) Na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących. W przypadku skorzystania przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane przez zamawiającego, z uprawnienia, o którym mowa w art. 15 ust. 1–3 RODO, zamawiający może żądać od osoby występującej z żądaniem wskazania dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia,
b) Na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupełnienia Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników),
c) Na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii
Europejskiej lub państwa członkowskiego). Prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania. W przypadku gdy wniesienie żądania dotyczącego prawa, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole postępowania lub załącznikach do tego protokołu, od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający nie udostępnia tych danych, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO. Udostępnianie protokołu postępowania lub załączników do tego protokołu ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych, z wyjątkiem danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, zebranych w toku postępowania o udzielenie zamówienia. Ograniczenia zasady jawności, o
których mowa w powyżej i art. 18 ust. 3–6 ustawy Pzp stosuje się odpowiednio,
d) Prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO,
e) Ponadto osobie, której dane dotyczą nie przysługuje: w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; na
podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DRG-I-1-1.433.1.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zrealizowanie działań niezbędnych do dokonania aktualizacji zapisów Regionalnej Strategii Innowacji dla Wielkopolski 2030 (RIS 2030) – łącznie 9 zadań:
1. Analiza sytuacji województwa wielkopolskiego pod względem poziomu rozwoju gospodarczego, w szczególności w zakresie poziomu innowacyjności.
2. Realizacja badania pn.: Potencjał innowacyjny przedsiębiorstw w województwie wielkopolskim.
3. Analiza potencjału innowacyjnego podmiotów wielkopolskiego ekosystemu innowacji oraz perspektywicznych obszarów rozwoju innowacyjnej gospodarki.
4. Analiza uwarunkowań regulacyjno-prawnych prowadzenia polityki innowacyjnej w województwie wielkopolskim.
5. Przeprowadzenie konsultacji dotyczących działalności innowacyjnej w regionie oraz aktualizacji inteligentnych specjalizacji w województwie wielkopolskim.
6. Przygotowanie propozycji zmian zapisów (aktualizacji) RIS 2030.
7. Przeprowadzenie konsultacji dotyczących aktualizacji zapisów RIS 2030.
8. Opracowanie ostatecznej wersji aktualizacji RIS 2030.
9. Przygotowanie aktualizacji RIS 2030 w wersji dostępnego cyfrowo dokumentu oraz abstraktu, broszury i prezentacji multimedialnej na temat zaktualizowanej RIS 2030.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 4 do SWZ – opis przedmiotu zamówienia (OPZ).
4.2.6.) Główny kod CPV: 79300000-7 - Badania rynkowe i ekonomiczne; ankietowanie i statystyka
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
79310000-0 - Usługi badania rynku
73110000-6 - Usługi badawcze
73200000-4 - Usługi doradcze w zakresie badań i rozwoju
73220000-0 - Usługi doradcze w zakresie rozwoju
79411100-9 - Usługi doradcze w zakresie rozwoju działalności gospodarczej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 500 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 50
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Liczba dodatkowych wywiadów CAWI z przedstawicielami przedsiębiorstw
4.3.6.) Waga: 15
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Dodatkowa liczba spotkań w subregionach
4.3.6.) Waga: 15
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Dodatkowe doświadczenie członków zespołu badawczego
4.3.6.) Waga: 20,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego zgodnie z art. 112 ust. 2 ustawy dotyczące:Zdolności technicznej lub zawodowej (art. 112 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp) Zamawiający określa minimalne warunki dotyczące:
1. Doświadczenia Wykonawcy:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) w okresie 10 lat liczonych wstecz przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonuje należycie, co najmniej 2 (dwie) usługi polegające na opracowaniu lub aktualizacji lub ewaluacji strategii rozwoju lub programu rozwoju o zasięgu ponadlokalnym lub lokalnym – dla obszaru o liczbie mieszkańców wynoszącej co najmniej 100 tys. osób, o wartości co najmniej 250 tys. zł brutto każda z tych usług,
b) w okresie 5 lat liczonych wstecz przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonuje należycie, co najmniej 2 (dwie) usługi badawcze, o wartości co najmniej 100 tys. zł brutto każda, zakończone raportem końcowym, obejmujące realizację badań ilościowych wśród przedsiębiorstw, przy czym w każdym przypadku liczba zbadanych przedsiębiorstw nie może być mniejsza niż 300.
UWAGA:
Zamawiający nie dopuszcza, aby Wykonawca w celu potwierdzenia spełnienia warunku udziału w postępowaniu w pkt a) oraz pkt b) wykazał realizację tych samych usług.
2. Kwalifikacji zawodowych/doświadczenia osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że skieruje do realizacji zamówienia zespół osób, zdolnych do osobistej realizacji przedmiotu zamówienia, składający się z co najmniej 4 osób, w skład którego wchodzą:
2.1. 1 osoba- koordynator/kierownik zespołu, który spełnia jednocześnie poniższe wymagania:
a) posiada wykształcenie co najmniej wyższe magisterskie;
b) posiada doświadczenie w koordynowaniu realizacji co najmniej 1 (jednego) projektu, zakończonego raportem końcowym, o wartości co najmniej 100 tys. zł brutto, zrealizowanego w okresie 5 lat przed upływem terminu składania ofert;
c) posiada doświadczenie w koordynowaniu prac związanych z opracowaniem, lub aktualizacją, lub ewaluacją (zakończoną raportem końcowym) co najmniej 1 (jednej) strategii rozwoju, lub programu rozwoju, o zasięgu ponadlokalnym lub lokalnym – dla obszaru o liczbie mieszkańców wynoszącej co najmniej 100 tys. osób, zrealizowanych w okresie 10 lat przed upływem terminu składania ofert;
d) posiada doświadczenie w koordynowaniu realizacji co najmniej 2 (dwóch) usług badawczych (badań) (zakończonych raportem końcowym) wykorzystujących technikę badawczą zogniskowanych wywiadów grupowych (FGI) dotyczących zagadnień bezpośrednio związanych ze sferą gospodarczą, zrealizowanych w okresie 5 lat przed upływem terminu składania ofert.
UWAGA:
Doświadczenie koordynatora / kierownika zespołu wykazane na potwierdzenie spełnienia wymagania w pkt b) nie może być jednocześnie wykazywane na potwierdzenie spełnienia wymagania z pkt c).
2.2. 1 osoba- ekspert ds. strategii, który spełnia jednocześnie poniższe wymagania:
a) posiada co najmniej stopień naukowy doktora;
b) posiada doświadczenie w zakresie opracowywania, lub aktualizacji, lub ewaluacji (zakończonych raportem końcowym), regionalnych, lub krajowych strategii rozwoju, lub programów rozwoju, związanych bezpośrednio z inteligentnymi specjalizacjami, lub innowacyjnością, tj. w okresie 10 lat przed upływem terminu składania ofert był autorem lub współautorem co najmniej 2 (dwóch) tego rodzaju dokumentów;
c) w okresie 5 lat przed upływem terminu składania ofert był autorem lub współautorem co najmniej 2 (dwóch) prac: publikacji wydanych w recenzowanych czasopismach naukowych znajdujących się w wykazie Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, lub recenzowanych monografii naukowych, których tematyka odnosiła się bezpośrednio do zagadnień związanych z polityką regionalną.
UWAGA:
Jeżeli ekspert ds. strategii (osoba skierowana przez Wykonawcę do realizacji zamówienia) posiada większe doświadczenie niż minimalne opisane powyżej, Zamawiający przyzna dodatkowe punkty w kryterium: dodatkowe doświadczenie członków zespołu badawczego szczegółowo opisanym w rozdz. 16 ust. 16.4. SWZ.
2.3. 1 osoba- ekspert ds. przedsiębiorstw, który spełnia jednocześnie poniższe wymagania:
a) posiada co najmniej stopień naukowy doktora;
b) posiada doświadczenie w zakresie realizacji prac: projektów, lub ekspertyz branżowych, lub analiz, zakończonych raportem końcowym, których cele odnosiły się bezpośrednio do zagadnień związanych z działalnością innowacyjną przedsiębiorstw, lub działalnością B+R przedsiębiorstw, lub współpracą przedsiębiorstw w zakresie działalności innowacyjnej, lub współpracą przedsiębiorstw w zakresie działalności B+R, tj. w okresie 5 lat przed upływem terminu składania ofert był autorem lub współautorem co najmniej 2 (dwóch) tego rodzaju prac;
c) w okresie 5 lat przed upływem terminu składania ofert był autorem lub współautorem co najmniej 2 (dwóch) prac: publikacji wydanych w recenzowanych czasopismach naukowych znajdujących się w wykazie Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, lub recenzowanych monografii naukowych, których tematyka odnosiła się bezpośrednio do zagadnień związanych z działalnością innowacyjną przedsiębiorstw, lub działalnością B+R przedsiębiorstw, lub współpracą przedsiębiorstw w zakresie działalności innowacyjnej, lub współpracą przedsiębiorstw w zakresie działalności B+R.
UWAGA:
Jeżeli ekspert ds. przedsiębiorstw (osoba skierowana przez Wykonawcę do realizacji zamówienia) posiada większe doświadczenie niż minimalne opisane powyżej, Zamawiający przyzna dodatkowe punkty w kryterium: dodatkowe doświadczenie członków zespołu badawczego szczegółowo opisanym w rozdz. 16 ust. 16.4. SWZ.
2.4. 1 osoba- ekspert ds. badań ilościowych, który spełnia jednocześnie poniższe wymagania:
a) posiada wykształcenie co najmniej wyższe licencjackie;
b) posiada doświadczenie w realizacji badań ilościowych prowadzonych techniką CAWI lub CATI lub CAPI, tj. zrealizował w okresie 5 lat przed upływem terminu składania ofert co najmniej 2 (dwie) prace (ewaluacje, lub ekspertyzy, lub analizy, lub publikacje naukowe, lub projekty), w których wykorzystał którąś z ww. technik badawczych do badania przedsiębiorstw – w ramach każdej z nich zbadał minimum 100 podmiotów.
UWAGA:
Wykonawca w celu wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 2. może wykazać realizację tych samych usług, które wskazał na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 1. lit a) lub lit. b).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający wymaga przedstawienia następujących podmiotowych środków dowodowych:
1. wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 10 lat (w przypadku warunku udziału określonego w rozdz. 5 ust. 5.1 lit. a) SWZ oraz 5 lat (w przypadku warunku udziału określonego w rozdz. 5 ust. 5.1 lit. b) SWZ liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy; potwierdzającego spełnienie warunku określonego w rozdz. 5 ust. 5.1 lit. a) i b) SWZ, zgodnie z Załącznikiem nr 5 do SWZ (składane na wezwanie Zamawiającego przez Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona).
2. wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego /wykaz członków zespołu badawczego/, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; potwierdzającego spełnienie warunku określonego w rozdz. 5 ust. 5.2 pkt 5.2.1., 5.2.2., 5.2.3., 5.2.4. SWZ, zgodnie z Załącznikiem nr 6 do SWZ.
UWAGA
Na podstawie art. 274 ust. 2 Pzp Zamawiający żąda od Wykonawców złożenia wraz z ofertą podmiotowego środka dowodowego zgodnie z załącznikiem nr 6 do SWZ, potwierdzającego spełnienie warunku udziału w postępowaniu dot. kwalifikacji zawodowych/doświadczenia osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia, wskazującego m.in. dodatkowe doświadczenie eksperta ds. strategii i eksperta ds. przedsiębiorstw, dodatkowo punktowane w kryteriach oceny ofert, szczegółowo opisanych w rozdz. 16 SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) Formularz ofertowy zgodny z Załącznikiem nr 1 do SWZ,2) Dokumenty potwierdzające uprawnienia osób podpisujących ofertę Wykonawcy do działania w jego imieniu (w tym także pełnomocnictwo), o ile uprawnienia te nie wynikają z dokumentów rejestrowych,
3) Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnieniu warunków udziału w postępowaniu – zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SWZ (o czym mowa w pkt 5.5. niniejszego ogłoszenia),
4) Wykaz osób – zgodnie z załącznikiem nr 6 do SWZ,
5) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby – o ile zachodzi,
6) Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy – o ile zachodzi.