BZP: BUDOWA ZBIORNIKA WODNEGO ŻEROMIN - RUTA
23.05.2025
2025/BZP 00245559/01
Gmina Tuszyn
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
BUDOWA ZBIORNIKA WODNEGO ŻEROMIN - RUTA
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Gmina Tuszyn
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590648304
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Piotrkowska 2/4
1.4.2.) Miejscowość: Tuszyn
1.4.3.) Kod pocztowy: 95-080
1.4.4.) Województwo: łódzkie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL712 - Łódzki
1.4.7.) Numer telefonu: 42 2321382
1.4.8.) Numer faksu: 42 6143069
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@tuszyn.info.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.tuszyn.info.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00245559
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-05-23
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00229271
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
1. Przedmiotem zamówienia jest zadanie polegające na zaprojektowaniu i realizacji robót budowlanych związanych z budową zbiornika wodnego „Żeromin-Ruta”, wraz z obiektami towarzyszącymi, położonego w województwie łódzkim, powiecie łódzkim-wschodnim, gminie Tuszyn, miejscowości Żeromin, na działce ewidencyjnej nr 11 obręb 22 Żeromin PGRyb - w formule zaprojektuj i wybuduj.
W efekcie realizacji zadania ma zostać wykonany zbiornik wodny o określonej powierzchni – 0,48 ha i pojemności retencyjnej wynoszącej 9 800 m3.
2. Realizacja przedmiotu zamówienia obejmuje:
1) Wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej wraz z przedmiarem i kosztorysem oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB) dla potrzeb budowy zbiornika wodnego „Żeromin - Ruta”, położonego w miejscowości Żeromin wraz
z zainwentaryzowaniem terenu inwestycji, wykonaniem pomiarów i badań koniecznych do opracowania rozwiązań projektowych, uzyskanie niezbędnych podkładów mapowych (mapy do celów projektowych) umożliwiających realizację zadania. Szczegółowe wymagania dotyczące dokumentacji projektowej zostały określone w Programie Funkcjonalno – Użytkowym (PFU).
2) Wykonawca w terminie 14 dni od dnia podpisania umowy przedstawi Zamawiającemu koncepcję projektową do akceptacji.
3) Uzyskanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego koniecznych opinii, warunków technicznych
i uzgodnień dla zaprojektowania, wykonawstwa i użytkowania przedmiotu zamówienia tj. zbiornika wodnego „Żeromin-Ruta”.
4) Przygotowanie materiałów i wniosków oraz uzyskanie zgód wodno-prawnych / pozwoleń wodno prawnych oraz innych niezbędnych decyzji administracyjnych w tym np. decyzji na usunięcie drzew, decyzji środowiskowej – jeżeli zajdzie taka potrzeba, uzyskanie pozwolenia na użytkowanie jeżeli taki obowiązek zostanie nałożony w decyzji o pozwoleniu na budowę.
5) Przygotowanie i złożenie do właściwego organu administracji architektoniczno-budowlanej zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych / wniosku o pozwolenie na budowę wraz
z uzyskaniem zaświadczenia o braku sprzeciwu na zamiar wykonania robót budowlanych/ pozwolenia na budowę, zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane.
6) Wykonanie robót budowlanych polegających na budowie zbiornika wodnego wraz z drogą dojazdową i oczyszczeniem cieku wodnego, który będzie zasilał w wodę ww. zbiornik oraz innych obiektów towarzyszących.
7) Remont (przebudowa) drogi dojazdowej do zbiornika na odcinku długości 430 m. Przewiduje się wykonanie ulepszonej nawierzchni gruntowej jezdni i poboczy z tłucznia drogowego oraz wykonanie dwóch mijanek. Poprzez ulepszoną nawierzchnię gruntową jezdni należy rozumieć wykonanie warstw podbudowy z tłucznia kamiennego zapewniającą odpowiednią nośność dla ruchu lokalnego. W chwili obecnej jest to wyjeżdżona droga gruntowa.
8) Ponadto realizacja przedmiotu zamówienia obejmuje również pełnienie nadzoru autorskiego podczas realizacji robót budowlanych, zapewnienie pełnej obsługi geodezyjnej podczas wykonywania robót budowlanych.
9) Zaleca się wykonanie badań geologicznych, Zamawiający nie dysponuje przedmiotowymi dokumentami.
3. Zadanie jest współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (operacja typu „Zarządzanie zasobami wodnymi” w ramach poddziałania „Wsparcie na inwestycje związane z rozwojem, modernizacją i dostosowywaniem rolnictwa i leśnictwa”.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony zamieszczono w Programie Funkcjonalno – Użytkowym (PFU). Dokument ten służy do określenia zakresu prac projektowych oraz robót budowlanych. Wykonawca zobowiązany jest do zaprojektowania i wykonania niezbędnych prac budowlanych i odtworzeniowych zgodnie z PFU, wymaganiami powszechnie obowiązującego prawa, aktualnymi normami oraz zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej.
Po zmianie:
1. Przedmiotem zamówienia jest zadanie polegające na zaprojektowaniu i realizacji robót budowlanych związanych z budową zbiornika wodnego „Żeromin-Ruta”, wraz z obiektami towarzyszącymi, położonego w województwie łódzkim, powiecie łódzkim-wschodnim, gminie Tuszyn, miejscowości Żeromin, na działce ewidencyjnej nr 11 obręb 22 Żeromin PGRyb - w formule zaprojektuj i wybuduj.
W efekcie realizacji zadania ma zostać wykonany zbiornik wodny o określonej powierzchni – 0,48 ha i pojemności retencyjnej wynoszącej 9 800 m3.
Elementem przedmiotu zamówienia jest m.in. remont/przebudowa drogi dojazdowej do gruntów i zbiorników. Ilekroć w SWZ i załącznikach jest mowa o „drodze” należy przez to rozumieć drogę dojazdową do gruntów i zbiorników, która częściowo zostanie zlokalizowana na działce nr 4/41 w obrębie Żeromin Zdrój – Gmina Tuszyn. Zamawiający dysponuje ww. działką na cele budowlane.
2. Realizacja przedmiotu zamówienia obejmuje:
1) Wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej wraz z przedmiarem i kosztorysem oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB) dla potrzeb budowy zbiornika wodnego „Żeromin - Ruta”, położonego w miejscowości Żeromin wraz
z zainwentaryzowaniem terenu inwestycji, wykonaniem pomiarów i badań koniecznych do opracowania rozwiązań projektowych, uzyskanie niezbędnych podkładów mapowych (mapy do celów projektowych) umożliwiających realizację zadania. Szczegółowe wymagania dotyczące dokumentacji projektowej zostały określone w Programie Funkcjonalno – Użytkowym (PFU).
2) Wykonawca w terminie 14 dni od dnia podpisania umowy przedstawi Zamawiającemu koncepcję projektową do akceptacji.
3) Uzyskanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego koniecznych opinii, warunków technicznych
i uzgodnień dla zaprojektowania, wykonawstwa i użytkowania przedmiotu zamówienia tj. zbiornika wodnego „Żeromin-Ruta”.
4) Przygotowanie materiałów i wniosków oraz uzyskanie zgód wodno-prawnych / pozwoleń wodno prawnych oraz innych niezbędnych decyzji administracyjnych w tym np. decyzji na usunięcie drzew, decyzji środowiskowej – jeżeli zajdzie taka potrzeba, uzyskanie pozwolenia na użytkowanie jeżeli taki obowiązek zostanie nałożony w decyzji o pozwoleniu na budowę.
5) Przygotowanie i złożenie do właściwego organu administracji architektoniczno-budowlanej zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych / wniosku o pozwolenie na budowę wraz
z uzyskaniem zaświadczenia o braku sprzeciwu na zamiar wykonania robót budowlanych/ pozwolenia na budowę, zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane.
6) Wykonanie robót budowlanych polegających na budowie zbiornika wodnego wraz z drogą dojazdową i oczyszczeniem cieku wodnego, który będzie zasilał w wodę ww. zbiornik oraz innych obiektów towarzyszących.
7) Remont (przebudowa) drogi dojazdowej do zbiornika na odcinku długości 430 m. Przewiduje się wykonanie ulepszonej nawierzchni gruntowej jezdni i poboczy z tłucznia drogowego oraz wykonanie dwóch mijanek. Poprzez ulepszoną nawierzchnię gruntową jezdni należy rozumieć wykonanie warstw podbudowy z tłucznia kamiennego zapewniającą odpowiednią nośność dla ruchu lokalnego. W chwili obecnej jest to wyjeżdżona droga gruntowa.
8) Ponadto realizacja przedmiotu zamówienia obejmuje również pełnienie nadzoru autorskiego podczas realizacji robót budowlanych, zapewnienie pełnej obsługi geodezyjnej podczas wykonywania robót budowlanych.
9) Zaleca się wykonanie badań geologicznych, Zamawiający nie dysponuje przedmiotowymi dokumentami.
3. Zadanie jest współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (operacja typu „Zarządzanie zasobami wodnymi” w ramach poddziałania „Wsparcie na inwestycje związane z rozwojem, modernizacją i dostosowywaniem rolnictwa i leśnictwa”.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony zamieszczono w Programie Funkcjonalno – Użytkowym (PFU). Dokument ten służy do określenia zakresu prac projektowych oraz robót budowlanych. Wykonawca zobowiązany jest do zaprojektowania i wykonania niezbędnych prac budowlanych i odtworzeniowych zgodnie z PFU, wymaganiami powszechnie obowiązującego prawa, aktualnymi normami oraz zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
7.4. Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia Przed zmianą:
1. Zgodnie z art. 455 ust. 1 pkt. 1 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza zmiany w zawartej umowie niezależnie od wartości tych zmian, w następujących okolicznościach, w szczególności dotyczących terminu realizacji i/lub wartości robót, z zastrzeżeniem § 15 umowy. Zmiany dokonywane mogą być na uzasadniony wniosek Wykonawcy, w szczególności gdy spowodowane są następującymi okolicznościami:
1) przerwą w robotach wywołaną niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi uniemożliwiającymi wykonywanie prac lub spełnienie wymogów technologicznych;
2) działaniem siły wyższej np. wystąpienie zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć;
3) wstrzymaniem budowy przez właściwy organ z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę np.: odkrycie niewypałów i niewybuchów itp.;
4) odmiennymi od przyjętych warunkami geologicznymi lub archeologicznymi;
5) odmiennymi od przyjętych warunkami terenowymi (niezinwentaryzowane lub błędnie zinwentaryzowane obiekty budowlane);
6) wystąpieniem zdarzeń niezawinionych przez Wykonawcę;
7) zleceniem wykonania dodatkowych lub zamiennych robót budowlanych, których wykonanie ma wpływ na termin realizacji robót objętych niniejszą umową lub wartość umowy;
8) ograniczeniem zakresu przedmiotu umowy, wtedy wartość robót wyłączonych zostanie ustalona w oparciu o stosowne pozycje kosztorysu inwestorskiego (w takim wypadku nastąpi zmniejszenie łącznego wynagrodzenia ryczałtowego i ustalenie jego nowej wartości), minimalna wartość przedmiotu umowy nie może być jednak mniejsza niż 90% łącznego wynagrodzenia Wykonawcy określonego w § 13 ust. 1 niniejszej umowy;
9) koniecznością zrealizowania jakiejkolwiek części robót, objętej przedmiotem umowy, przy zastosowaniu odmiennych rozwiązań technicznych lub technologicznych, niż wskazane
w dokumentacji projektowej lub technicznej, w sytuacji gdy zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziłoby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy, a także gdy ich zastosowanie jest korzystne dla Zamawiającego;
10) niedostępnością na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej lub technicznej;
11) zmianą obowiązującej stawki podatku od towarów i usług (VAT);
12) zmianą powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub zmianą wynikającą z prawomocnych orzeczeń lub ostatecznych aktów administracyjnych właściwych organów – w takim zakresie, w jakim będzie to niezbędne w celu dostosowania postanowień umowy do zaistniałego stanu prawnego lub faktycznego;
13) opóźnieniem w uzyskaniu dokumentów źródłowych, wad i braków dokumentów źródłowych będących podstawą opracowania dokumentacji projektowej.
2. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z wymienionych w ust. 2 okoliczności w zakresie mającym wpływ na przebieg realizacji zamówienia, termin realizacji umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonania jej przedmiotu w sposób należyty.
Pełna informacja na temat rodzaju, zakresu zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia została zawarta w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ.
Po zmianie:
1. Zgodnie z art. 455 ust. 1 pkt. 1 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza zmiany w zawartej umowie niezależnie od wartości tych zmian, w następujących okolicznościach, w szczególności dotyczących terminu realizacji i/lub wartości robót. Zmiany dokonywane mogą być na uzasadniony wniosek Wykonawcy, w szczególności gdy spowodowane są następującymi okolicznościami:
1) przerwą w robotach wywołaną niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi uniemożliwiającymi wykonywanie prac lub spełnienie wymogów technologicznych;
2) działaniem siły wyższej np. wystąpienie zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć;
3) wstrzymaniem budowy przez właściwy organ z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę np.: odkrycie niewypałów i niewybuchów itp.;
4) odmiennymi od przyjętych warunkami geologicznymi lub archeologicznymi;
5) odmiennymi od przyjętych warunkami terenowymi (niezinwentaryzowane lub błędnie zinwentaryzowane obiekty budowlane);
6) wystąpieniem zdarzeń niezawinionych przez Wykonawcę, w tym m.in.:
- przekroczenia zakreślonych przez prawo terminów wydawania decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp.,
- zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa, jeżeli zmiana taka wpływa na wydłużenie okresu wykonania przedmiotu umowy,
- w przypadku przerwy w wykonywaniu robót budowlanych wskutek zdarzeń niemożliwych do przewidzenia w chwili zawarcia umowy, w szczególności w przypadku wydania postanowienia lub decyzji o wstrzymaniu robót budowlanych w przypadkach określonych w przepisach ustawy - Prawo budowlane albo wydania orzeczenia przez sąd bądź inny podmiot, którego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.
7) zleceniem wykonania dodatkowych lub zamiennych robót budowlanych, których wykonanie ma wpływ na termin realizacji robót objętych niniejszą umową lub wartość umowy;
8) ograniczeniem zakresu przedmiotu umowy, wtedy wartość robót wyłączonych zostanie ustalona w oparciu o stosowne pozycje kosztorysu inwestorskiego (w takim wypadku nastąpi zmniejszenie łącznego wynagrodzenia ryczałtowego i ustalenie jego nowej wartości), minimalna wartość przedmiotu umowy nie może być jednak mniejsza niż 90% łącznego wynagrodzenia Wykonawcy określonego w § 13 ust. 1 niniejszej umowy;
9) koniecznością zrealizowania jakiejkolwiek części robót, objętej przedmiotem umowy, przy zastosowaniu odmiennych rozwiązań technicznych lub technologicznych, niż wskazane
w dokumentacji projektowej lub technicznej, w sytuacji gdy zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziłoby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy, a także gdy ich zastosowanie jest korzystne dla Zamawiającego;
10) niedostępnością na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej lub technicznej;
11) zmianą obowiązującej stawki podatku od towarów i usług (VAT);
12) zmianą powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub zmianą wynikającą z prawomocnych orzeczeń lub ostatecznych aktów administracyjnych właściwych organów – w takim zakresie, w jakim będzie to niezbędne w celu dostosowania postanowień umowy do zaistniałego stanu prawnego lub faktycznego;
13) opóźnieniem w uzyskaniu dokumentów źródłowych, wad i braków dokumentów źródłowych będących podstawą opracowania dokumentacji projektowej.
2. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z wymienionych w ust. 2 okoliczności w zakresie mającym wpływ na przebieg realizacji zamówienia, termin realizacji umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonania jej przedmiotu w sposób należyty.
Pełna informacja na temat rodzaju, zakresu zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia została zawarta w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-05-28 10:00
Po zmianie:
2025-05-29 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-05-28 11:00
Po zmianie:
2025-05-29 11:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2025-06-26
Po zmianie:
2025-06-27