BZP: Przebudowa placu zabaw przynależącego do Klubu Dziecięcego Jacek w gminie Niepołomice w miejscowości Wola Batorska
23.05.2025
2025/BZP 00245763/01
Gmina Niepołomice
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa placu zabaw przynależącego do Klubu Dziecięcego Jacek w gminie Niepołomice w miejscowości Wola Batorska
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Niepołomice
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 351555370
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Zwycięstwa 13
1.5.2.) Miejscowość: Niepołomice
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-005
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski
1.5.7.) Numer telefonu: 122509468
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: anna.topor@niepolomice.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.niepolomice.eu
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa placu zabaw przynależącego do Klubu Dziecięcego Jacek w gminie Niepołomice w miejscowości Wola Batorska
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b55371af-135d-45a1-bf78-5c74a9a9af9a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00245763
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00061122/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.16 Przebudowa klubu dziecięcego "Jacek" w Woli Batorskiej
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://e-propublico.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W niniejszym postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem platformy on-line działającej pod adresem https://e-propublico.pl (dalej jako: ”Platforma”)
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający określa następujące wymagania sprzętowo – aplikacyjne pozwalające na korzystanie z Platformy:
a) stały dostęp do sieci Internet;
b) posiadanie dowolnej i aktywnej skrzynki poczty elektronicznej (e-mail),
c) komputer z zainstalowanym systemem operacyjnym Windows 7 (lub nowszym) albo Linux,
d) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa - Platforma współpracuje z najnowszymi, stabilnymi wersjami wszystkich głównych przeglądarek internetowych (Internet Explorer 10+, Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera),
e) włączona obsługa JavaScript oraz Cookies
Zamawiający dopuszcza następujący format przesyłanych danych: pliki w formatach określonych odpowiednimi przepisami prawa, tj. m.in.: .doc, .docx, .txt, .xls, .xlsx, .ppt, .csv, .pdf, .jpg, .git, .png, .tif, .dwg, .ath, .kst, .zip, .rar, przy czym zaleca się wykorzystywanie plików w formacie .pdf, .doc, .docx., .xlsx, .xml. Maksymalny rozmiar pojedynczego pliku to 80 MB, przy czym nie określa się limitu liczby plików
Zamawiający określa następujące informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych:
a) załączony i przesłany przez Wykonawcę za pomocą Platformy plik oferty wraz z załącznikami, nie jest dostępny dla Zamawiającego i przechowywany jest na serwerach Platformy w formie zaszyfrowanej. Zamawiający otrzyma dostęp do pliku dopiero po upływie terminu otwarcia ofert;
b) oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi przyporządkowaną do dokumentu elektronicznego datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss), widoczne przy wysłanym dokumencie w kolumnie ”Data przesłania”;
c) o terminie przesłania decyduje czas pełnego przeprocesowania transakcji pliku na Platformie
Ofertę, wraz ze stanowiącymi jej integralną część załącznikami, składa się pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej za pośrednictwem Platformy, podpisaną kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający oświadcza, że spełnia wymogi określone w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r.), dalej: RODO, tym samym dane osobowe podane przez Wykonawcę będą przetwarzane zgodnie z RODO oraz zgodnie z przepisami krajowymi. Zamawiający informuje, że: 1) administratorem danych osobowych Wykonawcy jest GMINA NIEPOŁOMICE, Pl. Zwycięstwa 13 , 32-005 Niepołomice. 2) odbiorcami przekazanych przez Wykonawcę danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym zostanie udostępniona dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy Pzp; 3) dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały okres obowiązywania umowy. Wykonawca jest zobowiązany, w związku z udziałem w przedmiotowym postępowaniu, do wypełnienia wszystkich obowiązków formalno-prawnych wymaganych przez RODO i związanych z udziałem w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia. Zamawiający informuje, że; 1) udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO (dane osobowe dotyczące wyroków skazujących i czynów zabronionych) w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy Pzp, do upływu terminu na ich wniesienie; 2) udostępnianie protokołu i załączników do protokołu ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych, z wyjątkiem tych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (tj. danych osobowych ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy polityczne, przekonania religijne lub światopoglądowe, przynależność do związków zawodowych oraz przetwarzania danych genetycznych, danych biometrycznych w celu jednoznacznego zidentyfikowania osoby fizycznej lub danych dotyczących zdrowia, seksualności lub orientacji seksualnej tej osoby), zebranych w toku postępowania o udzielenie zamówienia; 3) w przypadku korzystania przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane przez Zamawiającego, z uprawnienia, o którym mowa w art. 15 ust. 1–3 RODO (związanych z prawem Wykonawcy do uzyskania od administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe jego dotyczące, prawem Wykonawcy do bycia poinformowanym o odpowiednich zabezpieczeniach, o których mowa w art. 46 RODO, związanych z przekazaniem jego danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej oraz prawem otrzymania przez Wykonawcę od administratora kopii danych osobowych podlegających przetwarzaniu), Zamawiający może żądać od osoby występującej z żądaniem wskazania dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia; 4) skorzystanie przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane, z uprawnienia, o którym mowa w art. 16 RODO (uprawnienie do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych), nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników; 5) w postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania; 6) w przypadku, gdy wniesienie żądania dotyczącego prawa, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole postępowania lub załącznikach do tego protokołu, od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający nie udostępnia tych danych, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 18 ust. 2 rozporządzenia 2016/679
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.16.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Inwestycja polega na przebudowie, rozbudowie i doposażeniu placu zabaw przy Klubie Dziecięcym "Jacek", znajdującym się w Szkole Podstawowej im. Witolda Witosa w Woli Batorskiej 597 na dz. nr 26863, 2687; 673/27; 1890/11 gmina Niepołomice
Zadanie inwestycyjne dofinansowane jest ze środków Funduszu Pracy w ramach Resortowego Programu "Aktywne Place Zabaw". Zakres zadania z wykorzystaniem prawa opcji obejmuje możliwość zwiększenia zakresu robót podstawowych, jeśli pojawią się wolne środki w budżecie Gminy Niepołomice, które będzie można przeznaczyć na realizację zagospodarowania terenu - Etap 2.
Uwaga: Wykonawca zobowiązany jest wykonać inwentaryzację powykonawczą w ramach zaoferowanej ceny ofertowej oraz certyfikację placu zabaw.
W ramach inwestycji przewidziano
a) całość ogrodzenia placu zabaw wraz ze ścieżkami oraz zabezpieczenie instalacji podziemnej elektrycznej niskoprądowej,
b) strefę wypoczynku - w skład, której wchodzą:
- Ławki parkowe - 4 szt.
Ławki z oparciem o wymiarach: dł. 150 cm, wys. całkowita 85 cm, gł. 60 cm. Ławki wykonane z drewna Robinii akacjowej o średnicy ok. 18 cm bez ostrych krawędzi, siedziska/oparcia wykonane z mocnego drewna Robinii akacjowej, bez ostrych krawędzi, odpornego na warunki atmosferyczne. Kotwienie na gruncie płaskim, na głębokości 80/70/60 cm.,
- Kosze na śmieci - 2 szt.
Kosze na śmieci typu: parkowy - wykończenie oraz kolorystyka analogicznie jak dla ławek. Konstrukcja wykonana z drewna Robinii akacjowej. Brak ostrych krawędzi oraz szczelin, które mogłyby umożliwić zakleszczenia: palców, głowy i innych części ciała. Kotwienie na gruncie płaskim, na głębokości 80/70/60 cm.
Wymiary: wys. całkowita 76 cm, szer. kosza 30 cm, dł. kosza 37 cm, pojemność 36 l.,
- Zadaszenie - żagiel - 2 szt.
Zadaszenie w postaci trójkątnego żagla wykonanego z tkaniny siatkowej z HDPE odpornej na warunki atmosferyczne, chroniącej przed szkodliwym promieniowaniem UV. Konstrukcja z Robinii - bardzo trwałego drewna akacjowego o średnicy ~ 18 cm bez ostrych krawędzi, odpornego na działanie warunków atmosferycznych. Kotwienie na gruncie płaskim, na głębokości 100 cm.
Wymiary: dł. 475 cm, szer. 420 cm, wys. całkowita 240 cm.
- Altana - 1 szt.
Konstrukcja altany wykonana z drewna z Robinii akacjowej. Rozmiar po obrysie podstawy: 350x350 cm. Wysokość w szczycie ok. 320 cm. Wysokość ażuru 199 cm. Dach odeskowany metodą pióro-wpust, gr. kantówek: 38x89 mm, słupy nośne wys. 199 cm, gr. 90x90 mm. Poszycie dachowe - gont bitumiczny w kolorze antracytowym RAL7016. Okap ok. 20 cm. Podłoga z kostki brukowej w kolorze szarym.
- Komplet ogrodowy - 1 szt.
Komplet 2 ławek bez oparcia ze stołem w całości wykonany z drewna Robinii akacjowej. Konstrukcja z Robinii - bardzo trwałego drewna akacjowego o średnicy ~ 18 cm bez ostrych krawędzi, odpornego na działanie warunków atmosferycznych. Siedziska/oparcia wykonane z mocnego drewna Robinii akacjowej, bez ostrych krawędzi, odpornego na warunki atmosferyczne. Brak ostrych krawędzi oraz szczelin, które mogłyby umożliwić zakleszczenia: palców, głowy i innych części ciała. Kotwienie na gruncie płaskim, na głębokości 80/70/60 cm.
Wymiary: dł. 150 cm, szer. 170 cm, wys. całkowita: 75 cm.
c) nasadzenia drzew i krzewów;
d) nawierzchnia naturalna - trawa, wraz z fragmentami maty przerostowej i elementów przejść wykonanych z naturalnych pni drewnianych
e) strefę zabawy cz. I z nawierzchnią bezpieczną w kolorze niebieskim RAL5019, w skład strefy wchodzą:
- Ścieżka sensoryczna - 1 szt.
Ścieżka sensoryczna z barierką drewnianą, składająca się z 5 kwater każda o pow. 1 m2 z różnymi materiałami. Kwatery wypełnione są: korą, piaskiem, otoczkami, żwirem oraz zrębkami kolorowymi. Obramowanie kwater wykonane zostało z obrzeża elastycznego typu ekoboard. Na spodzie wyłożona agrotkanina zapobiegająca przerastaniu chwastów.
- Duża piaskownica z domkiem do zabawy piaskiem i samochodem - 1 szt.
Piaskownica o wymiarach: dł. 560 cm, szer. 560 cm, wys. całkowita 210 cm.
Konstrukcja z Robinii - bardzo trwałego drewna akacjowego o średnicy ~ 18 cm bez ostrych krawędzi, odpornego na działanie warunków atmosferycznych. Podesty/platformy z Robinii - drewna akacjowego, bez ostrych krawędzi. Dachy wykonane z mocnego drewna Robinii akacjowej, bez ostrych krawędzi. Osłony wykonane z drewna Robinii akacjowej, bez ostrych krawędzi. Drzwiczki z bezpiecznej, atestowanej gumy z tekstylnym zbrojeniem. Elementy manipulacyjne wykonane z płyty HPL, odpornej na działanie warunków atmosferycznych. Panel samochodowy i kierownica wykonane z płyty HDPE, odpornej na działanie warunków atmosferycznych.
Liny stalowe w oplocie polipropylenowym, łączone trwałymi elementami z aluminium, stali nierdzewnej i/lub tworzywa sztucznego. Siedziska/oparcia wykonane z drewna Robinii akacjowej, bez ostrych krawędzi. Łańcuchy ze stali nierdzewnej, kalibrowane, uniemożliwiające zakleszczenie palców. Kotwienie na gruncie płaskim, na głębokości 80/70/60 cm.
- Pojedyncza huśtawka - 1 szt.
Pojedyncza huśtawka o wymiarach: dł. 215 cm, szer. 280 cm, wys. całkowita 240 cm. Huśtawka z siedziskiem typu koszyk. Konstrukcja wykonana z Robinii - bardzo trwałego drewna akacjowego o średnicy ~ 18 cm bez ostrych krawędzi, odpornego na działanie warunków atmosferycznych. Brak ostrych krawędzi oraz szczelin, które mogłyby umożliwić zakleszczenia: palców, głowy i innych części ciała. Kotwienie na gruncie płaskim, na głębokości 80/70/60 cm.
- Zjeżdżalnia z tunelem i mostkiem - 1 szt.
Zjeżdżalnia o wymiarach: dł. 450 cm, szer. 360 cm, wys. całkowita 270 cm.
Konstrukcja z Robinii - bardzo trwałego drewna akacjowego o średnicy ~ 18 cm bez ostrych krawędzi, odpornego na działanie warunków atmosferycznych. Podesty/platformy z Robinii - drewna akacjowego, bez ostrych krawędzi. Transparentne osłony z poliwęglanu odporne na warunki atmosferyczne. Osłony wykonane z drewna Robinii akacjowej, bez ostrych krawędzi. Ślizgi wykonane ze stali nierdzewnej. Elementy kolorowe wykonane z płyty HPL, odpornej na działanie warunków atmosferycznych. Luneta wykonana ze stali nierdzewnej oraz płyty HDPE, odpornej na działanie warunków atmosferycznych. "Głuchy telefon" - konstrukcja - rura ze stali nierdzewnej, kwiatki z HPL; instalacja pod gruntem z tworzywa sztucznego. Tunel z rury dwuściennej wykonanej z polipropylenu. Łańcuchy ze stali nierdzewnej, kalibrowane, uniemożliwiające zakleszczenie palców. Poręcze ze stali nierdzewnej. Uchwyty z liny stalowej w oplocie polipropylenowym. Kotwienie na gruncie płaskim, na głębokości 70/60 cm.
- Zabawka autko - 3 szt.
Autko o wymiarach: dł. 85 cm, szer. 25 cm, wys. całkowita 25 cm.
Konstrukcja z Robinii - bardzo trwałego drewna akacjowego o średnicy ~ 18 cm bez ostrych krawędzi, odpornego na działanie warunków atmosferycznych. Elementy wykonane z bezpiecznej, atestowanej gumy z tekstylnym zbrojeniem.
Kotwienie na gruncie płaskim, na głębokości 70/60 cm.
- Tablica kredowa - 1 szt.
Tablica o wymiarach: dł. 155 cm, szer. 25 cm, wys. całkowita 150 cm.
Konstrukcja z Robinii - bardzo trwałego drewna akacjowego o średnicy ~ 18 cm bez ostrych krawędzi, odpornego na działanie warunków atmosferycznych. Tablice do rysowania wykonane z płyty HPL, odpornej na działanie warunków atmosferycznych, brak ostrych krawędzi oraz szczelin, które mogłyby umożliwić zakleszczenia: palców, głowy i innych części ciała. Kotwienie na gruncie płaskim, na głębokości 80/70/60 cm.
f) zabawki ozdobne:
- Zabawka żyrafa - 1 szt.
Żyrafa o wymiarach: dł. 190 cm, szer. 160 cm, wys. całkowita 215 cm.
Konstrukcja z Robinii - bardzo trwałego drewna akacjowego o średnicach ~ 14 i 18 cm bez ostrych krawędzi, odpornego na działanie warunków atmosferycznych. Transparentne osłony z poliwęglanu z nadrukiem odpornym na warunki atmosferyczne.
Elementy wykonane z bezpiecznej, atestowanej gumy z tekstylnym zbrojeniem.
Liny stalowe w oplocie polipropylenowym, łączone trwałymi elementami z tworzywa sztucznego, stali nierdzewnej lub aluminium. Łańcuchy ze stali nierdzewnej, kalibrowane, uniemożliwiające zakleszczenie palców. Kotwienie na gruncie płaskim, na głębokości 70/60 cm.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa oraz STWiORB będące załącznikiem do SWZ.
Zastosowane w dokumentacji nazwy producentów lub znaki towarowe służą tylko i wyłącznie doprecyzowaniu przedmiotu zamówienia i określeniu standardów technicznych i funkcjonalnych oraz określeniu standardów jakościowych i technologicznych. Zamawiający dopuszcza zaoferowanie produktów nie gorszych pod względem posiadanych parametrów jakościowych i technicznych od produktów określonych za pomocą nazw producentów pod warunkiem, że oferowane produkty posiadają parametry techniczne i jakościowe co najmniej takie same lub lepsze jak produkty podane za pomocą nazw producenta w dokumentacji.
Najpóźniej w dniu podpisania umowy Wykonawca , którego oferta została wybrana przedstawi harmonogram rzeczowo - finansowy i kosztorys ofertowy.
Prawo opcji obejmuje realizację etapu II:
- strefę zieloną - projektowana zieleń - drzewa i krzewy oraz nawierzchnia naturalna - trawa,
- strefę zabawy cz. II - z nawierzchnią bezpieczną w kolorze niebieskim RAL5024, w skład strefy wchodzą zabawki typu: huśtawka pojedyncza "bocianie gniazdo", kuchnia zabawkowa, zabawki muzyczne i edukacyjne, tablica z alfabetem, zegarem i liczydłem, statek piracki oraz zabawki aligatory - 2 szt. i zabawka lew.
Zakres zadania z wykorzystaniem prawa opcji obejmuje możliwość zwiększenia zakresu robót podstawowych, jeśli pojawią się wolne środki w budżecie Gminy Niepołomice, które będzie można przeznaczyć na realizację etapu II.
Załączona dokumentacja projektowa obejmuje w/w zakres
4.2.6.) Główny kod CPV: 45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
43320000-2 - Urządzenia budowlane
43325000-7 - Wyposażenie parków i placów zabaw
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45111290-7 - Roboty przygotowawcze do świadczenia usług
45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby
45112200-7 - Usuwanie powłoki gleby
45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45233100-0 - Roboty w zakresie budowy autostrad, dróg
45233140-2 - Roboty drogowe
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45112720-8 - Roboty w zakresie kształtowania terenów sportowych i rekreacyjnych
45340000-2 - Instalowanie ogrodzeń, płotów i sprzętu ochronnego
45342000-6 - Wznoszenie ogrodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Prawo opcji obejmuje realizację etapu II:- strefę zieloną - projektowana zieleń - drzewa i krzewy oraz nawierzchnia naturalna - trawa,
- strefę zabawy cz. II - z nawierzchnią bezpieczną w kolorze niebieskim RAL5024, w skład strefy wchodzą zabawki typu: huśtawka pojedyncza "bocianie gniazdo", kuchnia zabawkowa, zabawki muzyczne i edukacyjne, tablica z alfabetem, zegarem i liczydłem, statek piracki oraz zabawki aligatory - 2 szt. i zabawka lew.
Zakres zadania z wykorzystaniem prawa opcji obejmuje możliwość zwiększenia zakresu robót podstawowych, jeśli pojawią się wolne środki w budżecie Gminy Niepołomice, które będzie można przeznaczyć na realizację etapu II.Załączona dokumentacja projektowa obejmuje w/w zakres
155912,63 zł
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Cena
okres rękojmi i gwarancji
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: okres rękojmi i gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1 Zdolność techniczna lub zawodowaO udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej. Zamawiający uzna warunek za spełniony poprzez wykazanie przez Wykonawcę, że:
a) w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie wykonał, co najmniej jedno zamówienie polegające na wykonaniu placu zabaw(budowie/rozbudowie/przebudowie) o wartości tego zamówienia minimum 100 000,00 zł brutto. W przypadku wykazania kilku robót o mniejszej wartości, wartość robót nie będzie sumowana.
b) dysponuje następującymi osobami skierowanymi przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za wykonanie zadania:
- co najmniej osobą ( kierownik budowy) posiadającą uprawnienia do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, które uprawniają do kierowania robotami budowlanymi lub odpowiadające im uprawnienia równoważne
2 Sytuacja ekonomiczna lub finansowa
O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej. Zamawiający uzna warunek za spełniony poprzez posiadanie przez Wykonawcę dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną co najmniej 350 000,00 zł .
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1 Wykaz osób
Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
2 Wykaz robót budowanych
Wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz robót budowlanych dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
3 Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej
Dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasobyZobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów ( jeśli dotyczy)
Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, składane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp w zakresie wykazu dostaw, usług lub robót budowlanych, które wykonają wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ( jeśli dotyczy)
Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby
Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby ( jeśli dotyczy)
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty i powinno ono zawierać w szczególności wskazanie:
1) postępowania o udzielenie zamówienie publicznego, którego dotyczy;
2) wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia;
3) ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, dokument ”Oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału”, o którym mowa w pkt. 9.1 SWZ, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści niniejszej umowy, wymagają aneksu sporządzonego z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności. Zamawiający poza możliwością zmiany na podstawie art. 455 ustawy Pzp, przewiduje również możliwość dokonania zmiany postanowień umowy w następujących przypadkach:1) zmiany nazwy, siedziby lub innych danych Wykonawcy,
2) zmiany obowiązujących przepisów prawnych, jeżeli w wyniku tych zmian konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego,
3) zmiany zakresu prac, które wykonawca powierzył podwykonawcom, a które określone są w złożonej ofercie,
4) wprowadzenia do realizacji części zamówienia przez podwykonawcę pomimo, że Wykonawca nie dopuścił takiej możliwości w treści oferty, za zgodą Zamawiającego i z zachowaniem zasad dotyczących podwykonawców,
5) zmiany osób przewidzianych do realizacji zamówienia przez strony w przypadku nieprzewidzianych zdarzeń w szczególności takich jak: śmierć, choroba, ustanie stosunku pracy, utrata uprawnień, inne uzasadnione okoliczności niepozwalające wykonywać wskazanej osobie powierzonych czynności pod warunkiem, że osoby zaproponowane będą posiadały takie same kwalifikacje jak osoby wskazane w umowie,
6) zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy, na uzasadniony wniosek Wykonawcy i pod warunkiem, że zmiana ta wynika z okoliczności których wykonawca nie mógł przewidzieć na etapie składania oferty i nie jest przez niego zawiniona, w szczególności gdy jest spowodowana:
a) wystąpieniem nie sprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających Wykonawcy wykonanie robót zgodnie z warunkami wykonania,
b) innych okoliczności niezależnych od Wykonawcy,
c) zmianą umowy określoną w art. 455 pzp ( po spełnieniu przesłanek) a wpływających na termin wykonania robót,
d) okolicznościami, za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający, w szczególności będących następstwem nieterminowego przekazania placu budowy, konieczności zmian dokumentacji projektowej w zakresie w jakim ww. okoliczności miały mieć wpływ na dotrzymanie terminu zakończenia,
e) wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji,
f) jeżeli wystąpi brak możliwości wykonywania robót z powodu nie dopuszczania do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy,
g) przekroczenia przewidzianych przepisami prawa terminów trwania procedur administracyjnych, liczonych zgodnie z zasadami określonymi w kodeksie postępowania administracyjnego,
h) gdy wystąpi konieczność wykonania robót zamiennych lub innych robót niezbędnych do wykonania przedmiotu Umowy ze względu na zasady wiedzy technicznej, oraz udzielenia zamówień dodatkowych, które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu Umowy;
7) Wprowadzeniu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu umowy proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę jeżeli zmiany te są korzystne dla Zamawiającego
8) zmiany warunków finansowania w szczególności zmiana zasad płatności wynagrodzenia należnego Wykonawcy;
9) zmiany wynagrodzenia brutto w związku ze zmianą stawki podatku VAT;
10) zmiany harmonogramu rzeczowo-finansowego nie wpływające na dochowanie terminów umownych;
11) zmiany terminów kwot płatności, w szczególności jeżeli zmiana taka umożliwi Zamawiającemu sprawne i zgodne z zawartymi umowami pozyskanie zewnętrznych środków finansowych
2. Warunki zmiany: Wszelkie zmiany i uzupełnienia umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności (nie dotyczy zmiany harmonogramu pkt. 10)
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy