BZP: Budowa bieżni lekkoatletycznej prostej na Stadionie Miejskim w Grabowie nad Prosną
23.05.2025
2025/BZP 00245988/01
MIASTO I GMINA GRABÓW NAD PROSNĄ
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa bieżni lekkoatletycznej prostej na Stadionie Miejskim w Grabowie nad Prosną
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO I GMINA GRABÓW NAD PROSNĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 250854694
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Kolejowa 8
1.5.2.) Miejscowość: Grabów nad Prosną
1.5.3.) Kod pocztowy: 63-520
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL416 - Kaliski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@grabownadprosna.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip2.wokiss.pl/grabownp/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa bieżni lekkoatletycznej prostej na Stadionie Miejskim w Grabowie nad Prosną
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c68283c4-5218-40f0-b065-513c5879edb8
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00245988
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00087473/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Budowa bieżni lekkoatletycznej prostej na Stadionie Miejskim w Grabowie nad Prosną
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/grabownadprosna3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/grabownadprosna
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne
dotyczące korespondencji elektronicznej zostały określone w dokumentacji zamieszczonej pod adresem strony internetowej
prowadzonego postępowania
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): informacje zostały zawarte w pkt 36 SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): informacje zostały zawarte w pkt 36 SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RIOŚ.271.3.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na budowie bieżni lekkoatletycznej 6-torowej na Stadionie Miejskim w Grabowie nad Prosną ( dz. nr 2/2 obr. Grabów nad Prosną), na podstawie dokumentów określonych w pkt. 4.5 SWZ.
2. Zakres rzeczowy objęty niniejszym postępowaniem obejmuje roboty budowlane związane z budową bieżni lekkoatletycznej 6-torowej w tym m.in.:
1) zabezpieczenie istniejących elementów zagospodarowania terenu, znajdujących się w sąsiedztwie projektowanej bieżni,
2) likwidacja istniejącej bieżni i zeskoczni do skoku w dal oraz fragmentu bieżni lekkoatletycznej okrężnej,
3) roboty ziemne,
4) budowa bieżni lekkoatletycznej z nawierzchni poliuretanowej,
5) dostawa wyposażenia lekkoatletycznego tj. bloki startowe,
6) odtworzenie zieleni w tym rekultywacja trawników i towarzszące prace porządkowe.
Uwaga:
Wykonawca we własnym zakresie i na własny koszt zapewni niezbędne media (m.in. woda, prąd) do obsługi placu budowy na czas realizacji robót budowlanych. Prace będą prowadzone przy istniejących obiektach sportowych - korcie tenisowym i boiskach do piłki nożnej - nie mogą one zakłócać funkcjonowania wyżej wymienionego obiektu.
Ze względu na fakt, że teren na który będą prowadzone prace jest terenem przyszkolnym, sportowo-rekreacyjnym, będącym w ciągłym użyciu i takim pozostanie na czas realizacji prac (w okresie letnim odbywać się będą niektóre zajęcia sportowe), a także ze względu na specyfikę obiektu należy bezwzględnie stosować się do wymogu Zamawiającego dotyczącego uzgadniania z użytkownikiem obiektu sposobu oraz organizacji placu budowy w ramach ustalonego, przed podpisaniem umowy z Zamawiającym, harmonogramu prac.
Zamawiający informuje także, że w dniu 24.08.2025r , na terenie objętym zakresem prac związanych z budową bieżni planowane jest wydarzenie plenerowe o charakterze kulturalno-społecznym, które uniemożliwi prowadzenie robót budowlanych. W związku z powyższym w tym dniu wykonawca zobowiązany będzie do wstrzymania wszelkich prac na wskazanym terenie. Ponadto Wykonawca zobowiązany będzie do uporządkowania terenu prowadzonych prac oraz zabezpieczenia wykonanych już robót w sposób umożliwiający przeprowadzenie ww. uroczystości.
Prace nie mogą zakłócać funkcjonowania terenu. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia prac w sposób zapewniający prawidłowe funkcjonowania terenu, ze szczególnym uwzględnieniem charakteru obiektu i bezpieczeństwa osób przebywających na jego obszarze.
Zadanie realizowane jest w ramach naboru wniosków z zakresu infrastruktury sportowej, realizowanych przez wielkopolskie jednostki samorządu terytorialnego w 2025 roku w ramach Programu Lekkoatletycznego oraz współfinansowane ze Środków Województwa Wielkopolskiego.
3. Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia zobowiązany jest również do wykonania wszelkich robót przygotowawczych, ogrodzenia terenu budowy ogrodzeniem tymczasowym, robót porządkowych, utrzymania zaplecza budowy, sporządzenia planu BIOZ, organizacji placu budowy, zapewnienia obsługi geodezyjnej, do wznowienia znaków geodezyjnych w przypadku ich zniszczenia, uszkodzenia lub przesunięcia w trakcie prowadzonych robót, realizacji warunków określonych w opiniach organów, uzgodnieniach, decyzjach, wykonania wszelkich badań i prób, przywrócenia terenu i nawierzchni przyległych do obiektu do stanu poprzedniego oraz innych czynności niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia.
Zaleca się aby Wykonawca dokonał Wizji lokalnej na terenie, gdzie mają być prowadzone prace objęte przedmiotem zamówienia.
4. Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia wykona i dostarczy na dzień odbioru robót budowlanych:
1) dokumentację powykonawczą w 2 egzemplarzach, zawierającą instrukcje użytkowania obiektu oraz wszystkie dokumenty wymienione w załącznikach do SWZ, w tym: min. autoryzację producenta nawierzchni wystawioną na wykonawcę z określeniem nazwy inwestycji wraz z potwierdzeniem gwarancji, atest higieniczny PZH, kartę techniczną wybudowanej nawierzchni potwierdzoną przez jej producenta, aktualne badania potwierdzające zgodność z aktualnymi normami, deklaracje zgodności, raporty z badań itp.
2) potwierdzenie złożenia zawiadomienia o wykonaniu prac geodezyjnych wraz z operatem, sporządzone przez osobę wykonującą samodzielne funkcje w dziedzinie geodezji kartografii oraz posiadającą odpowiednie uprawnienia zawodowe. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest w terminie 30 dni od złożenia w/w zawiadomienia przedłożyć Zamawiającemu dokumentację geodezyjną, zawierającą wyniki geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej. Wyżej wymieniona dokumentacja zostanie przekazana w 3 egzemplarzach
5. Szczegółowy zakres prac i sposób ich realizacji określony został również w załącznikach do SWZ obejmujących:
1) projekt zagospodarowania terenu pn: „Budowa bieżni 6-torowej o długości 130mb”,
2) specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych pn: „Budowa bieżni 6-torowej o długości 130mb”
UWAGA !!!
Z uwagi na przyjęty ryczałtowy charakter wynagrodzenia, Zamawiający wyłącznie po-mocniczo, przekazuje jako załączniki do SWZ przedmiar robót dotyczące przedmiotu zamówienia - nie stanowi on jednak opisu przedmiotu zamówienia. Zamawiający nie dysponuje przedmiarami w formacie „.ath”.
6. Przy realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do stosowania jedynie wyrobów dopuszczonych do używania w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2025 r. poz. 418), ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1213) oraz innych przepisów, o ile mają zastosowanie.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45112720-8 - Roboty w zakresie kształtowania terenów sportowych i rekreacyjnych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 2 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: 1. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp. o wartości nie przekraczającej 100.000,00 PLN .
2. Zamówienia, o których mowa w pkt 8.1 polegać mogą na powtórzeniu robót składających się na zamówienie podstawowe, w szczególności wymienionych w pkt. 4.2 SWZ w kosztorysie złożonym przez Wykonawcę przed zawarciem umowy lub kosztorysie inwestorskim. Zamówienia te będą mogły zostać udzielone, gdy będzie to korzystne dla Zamawiającego lub wpłynie to na poprawę bezpieczeństwa lub walorów użytkowania obiektu oraz po zabezpieczeniu odpowiednich środków finansowych na sfinansowanie wyżej wymienionych zamówień. Ponadto zamówienia te będą udzielane z uwzględnieniem warunków zawartych w umowie dla zamówienia podstawowego, w oparciu o ceny zawarte w kosztorysie złożonym przez Wykonawcę przed zawarciem umowy, a jeśli nie będzie to możliwe, na warunkach wynegocjowanych przez Zamawiającego i Wykonawcę.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Sposób oceny ofert zawarty został w SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: kres gwarancji i rozszerzonej rękojmi za wady na wykonane roboty budowlane
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Za spełniających warunki udziału w postępowaniu Zamawiający uzna Wykonawców, którzy łącznie:1) wykażą wykonanie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jednej roboty budowlanej o wartości brutto nie mniejszej niż 400.000,00 PLN, polegającej na budowie lub przebudowie bieżni lekkoatletycznej o nawierzchni poliuretanowej, która została wykonana w sposób należyty.
Pojęcia użyte w wyżej wymienionym warunku mają znaczenie przypisane im w ustawie z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2025 r. poz. 418.).
Zamawiający uznaje za wystarczające wskazanie w wykazie, o którym mowa w pkt 12.3.1) SWZ tylko takich robót budowlanych, które potwierdzą spełnianie warunku udziału w postępowaniu postawionego przez Zamawiającego.
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami to odpowiedni wykaz, o którym mowa w pkt 12.3.1) SWZ może zawierać tylko taką robotę budowlaną, w której wykonaniu wykonawca bezpośrednio uczestniczył.
2) skierują do realizacji zamówienia osobę, która posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej i pełnić będzie funkcję kierownika budowy w wyżej wymienionej specjalności.
Kierownik budowy musi posiadać uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zamawiający określając wymogi w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza, zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane, odpowiadające im uprawnienia osób, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych (m.in. ustawa z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii
Europejskiej (Dz. U. z 2023 r. poz. 334 z późn. zm).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału
w postępowaniu wyłącznie na wezwanie Zamawiającego (po otwarciu ofert) Wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące podmiotowe środki dowodowe:
1) oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 13.1 SWZ, w zakresie podstaw wykluczenia wskazanych przez Zamawiającego w pkt 11.1 i 11.2 SWZ, zgodnie ze wzorem (wymagany zakres informacji) stanowiącym załącznik do SWZ pn. „Oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie braku podstaw wykluczenia z postępowania”.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu wyłącznie na wezwanie Zamawiającego (po otwarciu ofert) Wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące podmiotowe środki dowodowe:
1) wykaz należycie wykonanych w okresie ostatnich 5 lat od dnia,
w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, robót budowlanych spełniających warunek, o którym mowa w pkt 12.2.1 SWZ – wzór wykazu (wymagany zakres informacji ) stanowi załącznik do SWZ (Doświadczenie zawodowe);
2) dowody określające czy roboty budowlane wymienione w wykazie, o którym mowa w pkt. 13.3.1) SWZ zostały wykonane należycie;
Dowodami, o których mowa wyżej są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego (co jest zobowiązany wykazać) nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
3) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, spełniających warunek o którym mowa w pkt 11.2.2) SWZ – wzór wykazu (wymagany zakres informacji) stanowi załącznik do SWZ (Potencjał osobowy).
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
W niniejszym postępowaniu Zamawiający wymaga złożenia następujących przedmiotowych środków dowodowych:1) aktualny atest PZH dla oferowanej nawierzchni lub dokument równoważny,
2) autoryzacja producenta nawierzchni poliuretanowej, wystawiona dla Wykonawcy i dotyczącą przedmiotowego zadania wraz z potwierdzeniem gwarancji,
3) karta techniczna oferowanej nawierzchni potwierdzona przez producenta,
4) certyfikat World Athletics/ IAAF dla oferowanej nawierzchni,
5) certyfikat ISO 14001:20215 wystawiony dla producenta oferowanego systemu nawierzchni,
6) certyfikat ISO 9001:20215 wystawiony dla producenta oferowanego systemu nawierzchni,
7) raport z badań oferowanej nawierzchni poliuretanowej na zawartość wielopierścieniowych węglowodorów aromatyzowanych,
8) raport z badań migracji określonych pierwiastków EN-71-3:2019
9) raport z badań potwierdzający zgodność z aktualna normą DIN 18035-6:2021-08,
10) raport z badań na zgodność z normą PN-EN 14877:2014,
11) raport z badań na mrozoodporność dla nawierzchni zgodnie z procedurą badawczą, ITB lub równoważne (nie akceptuje się badań zgodnych z normą EN 772-18:2011-07),
12) badania World Atheltics,
13) Krajowa Deklaracja Właściwości Użytkowych wystawiona przez producenta systemu nawierzchni na podstawie uzyskanej Krajowej Oceny Technicznej.
Wykonawca składa przedmiotowe środki dowodowe wraz z ofertą.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
1) aktualny atest PZH dla oferowanej nawierzchni lub dokument równoważny,2) autoryzacja producenta nawierzchni poliuretanowej, wystawiona dla Wykonawcy i dotyczącą przedmiotowego zadania wraz z potwierdzeniem gwarancji,
3) karta techniczna oferowanej nawierzchni potwierdzona przez producenta,
4) certyfikat World Athletics/ IAAF dla oferowanej nawierzchni,
5) certyfikat ISO 14001:20215 wystawiony dla producenta oferowanego systemu nawierzchni,
6) certyfikat ISO 9001:20215 wystawiony dla producenta oferowanego systemu nawierzchni,
7) raport z badań oferowanej nawierzchni poliuretanowej na zawartość wielopierścieniowych węglowodorów aromatyzowanych,
8) raport z badań migracji określonych pierwiastków EN-71-3:2019
9) raport z badań potwierdzający zgodność z aktualna normą DIN 18035-6:2021-08,
10) raport z badań na zgodność z normą PN-EN 14877:2014,
11) raport z badań na mrozoodporność dla nawierzchni zgodnie z procedurą badawczą, ITB lub równoważne (nie akceptuje się badań zgodnych z normą EN 772-18:2011-07),
12) badania World Atheltics,
13) Krajowa Deklaracja Właściwości Użytkowych wystawiona przez producenta systemu nawierzchni na podstawie uzyskanej Krajowej Oceny Technicznej.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Do oferty (tj. dokumentu, o którym mowa w pkt 20.7 SWZ) należy dołączyć:1) oświadczenia, o których mowa w pkt 13.1 SWZ, również w przypadku o którym mowa w pkt 14.3 lub 15.3 SWZ (jeśli dotyczy);
2) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w pkt 14.2 SWZ - w sytuacji, gdy Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp (jeśli dotyczy);
3) oświadczenie, o którym mowa w pkt 15.5 SWZ (jeśli dotyczy)
4) dokument pełnomocnictwa do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, o którym mowa w pkt 15.1 SWZ, z którego będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo (jeśli dotyczy);
5) dokumenty potwierdzające umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, o których mowa w pkt 13.11 SWZ (jeśli dotyczy);
6) dokument pełnomocnictwa, o którym mowa w pkt 20.8.2 SWZ (jeśli dotyczy);
7) dokumenty wymienione w pkt. 16 SWZ, stanowiące przedmiotowe środki dowodowe
8) dowód wniesienia wadium.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert w wysokości 6.500,00 zł ( słownie sześć tysięcy pięćset złotych 00/100)2. Formę wniesienia wadium wybiera Wykonawca spośród przewidzianych w art. 97 ust. 7 ustawy.
3. Wadium musi zabezpieczać złożoną ofertę przez cały okres związania ofertą.
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zama-wiającego: RBS Lututów o/ Grabów nad Prosną Numer konta: 47 9256 0004 0062 0875 2000 0040 w dopiskiem „Wadium, nr sprawy RIOŚ.271.3.2025 ”. Wskazane jest załączenie do oferty składanej na Platformie potwierdzenia dokonania przelewu poprzez wczytanie pliku na Platformie jako załącznik do oferty.
5. Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy Zamawiającego). Tym sa-mym zlecenie dokonania przelewu przez Wykonawcę w dniu składania ofert lub dniu po-przedzającym może okazać się zbyt późne.
6. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji należy załączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicz-nym przez wystawcę poręczenia lub gwarancji oraz powinno zawierać:
1) wskazanie Beneficjenta poręczenia lub gwarancji, którym musi być Miasto i Gmina Grabów nad Prosną, ul. Kolejowa 8 , 63-520 Grabów nad Prosną;
2) nazwę i adres siedziby Wykonawcy;
3) kwotę i termin ważności gwarancji/poręczenia;
4) bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy poręczenia lub gwarancji do zapłaty kwoty wadium, na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
7. Zamawiający zwróci wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1-5 ustawy Pzp.
8. W przypadku, gdy Wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
9. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia, wystąpi odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, w przypadkach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.Pełnomocnictwo, o którym mowa wyżej należy sporządzić w jednej z form wskazanych poniżej, a następnie przekazać Zamawiającemu wyłącznie za pośrednictwem Platformy.
Pełnomocnictwo, o którym mowa powyżej należy złożyć w jednej z poniższych form:
- w formie elektronicznej (tj. postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osobę/osoby uprawnioną/ne do reprezentowania Wykonawców,
- cyfrowego odwzorowania pełnomocnictwa sporządzonego w postaci papierowej po-świadczonego przez mocodawców, tj. dokumentu elektronicznego będącego kopią elektroniczną treści pełnomocnictwa zapisanej w postaci papierowej, opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez mocodawców,
-cyfrowego odwzorowania pełnomocnictwa sporządzonego w postaci papierowej po-świadczonego przez notariusza, tj. dokumentu elektronicznego będącego kopią elektroniczną treści pełnomocnictwa zapisanej w postaci papierowej, opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z postępowania z powodów, o których mowa w pkt 11.1 i 11.2 SWZ, natomiast spełnianie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 12.2 SWZ Wykonawcy wykazują w sposób następujący:
1) co najmniej jeden z wykonawców - w zakresie warunku, o którym mowa w pkt 12.2.1 SWZ (Zamawiający nie dopuszcza „sumowania” doświadczenia dwóch i więcej wykonawców w celu potwierdzenia spełnienia tego warunku);
2) co najmniej jeden z wykonawców – w zakresie warunku, o którym mowa w pkt 12.2.2 SWZ.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenia,
o których mowa w pkt 13.1 SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (z zachowaniem formy przewidzianej w pkt 13.4 SWZ).
4. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania, o których mowa
w art. 11.1 i 11.2 SWZ oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 12.2 SWZ każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zobowiązany jest do złożenia na wezwanie Zamawiającego (po otwarciu ofert) podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w pkt 13.2 SWZ oraz w zakresie, w którym wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w 13.3 SWZ.
5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, z którego wynika które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy, zgodnie ze wzorem (wymagany zakres informacji) stanowiącym załącznik do SWZ pn. „Oświadczenie Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp”. Oświadczenie, o którym mowa powyżej należy sporządzić w formie określonej w pkt 13.4 SWZ, a następnie przekazać Zamawiającemu wyłącznie za pośrednictwem Platformy wraz z ofertą.
6. Zamawiający nie dokonuje zastrzeżenia obowiązku osobistego wykonania przez poszczególnych Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia kluczowych zadań, o którym mowa w art. 60 ustawy Pzp.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian oraz warunki ich wprowadzenia określa projekt umowy będący załącznikiem do SWZ7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-06-09 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/grabownadprosna
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-06-09 10:10
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-07-08
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Zamawiający w niniejszym postępowaniu nie dopuszcza możliwości porozumiewania się przy użyciu pocztyelektronicznej, w związku z czym na adres poczty elektronicznej, który został podany w pkt 1.1.3 SWZ nie należy kierować
żadnej korespondencji.
2.Formę dokumentów lub oświadczeń, załączników jakie należy złożyć Zamawiającemu określona została w SWZ.
3. Wymagania techniczne związane ze składaniem oferty w postaci elektronicznej zawarte zostały w SWZ.
4.Szczegółowy sposób składania oferty, dokumentów lub oświadczeń, załączników zawiera SWZ