BZP: 2025. Specjalistyczne badania diagnostyczne drzew – 2 zadania
26.05.2025
2025/BZP 00246975/01
Gdański Zarząd Dróg i Zieleni
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
2025. Specjalistyczne badania diagnostyczne drzew – 2 zadania
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gdański Zarząd Dróg i Zieleni
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 190030083
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Partyzantów 36
1.5.2.) Miejscowość: Gdańsk
1.5.3.) Kod pocztowy: 80-254
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gzdiz-przetargi@gdansk.gda.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://gzdiz.gda.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
zarządzanie infrastrukturą drogową i zielenią
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
2025. Specjalistyczne badania diagnostyczne drzew – 2 zadania
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4acb403a-402f-49be-8985-0aadefa03192
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00246975
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00098689/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.9 Specjalistyczne badania drzew
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-4acb403a-402f-49be-8985-0aadefa031923.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://bip.gdansk.pl/gzdiz/zamowienia-publiczne
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: wskazano w SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): wskazano w SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 36/B/PD/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie specjalistycznych badań diagnostycznych drzew wraz z opracowaniem zaleceń co do dalszego postępowania (ekspertyza dendrologiczna)
Zadania 1 – dotyczy 123 drzew
4.2.6.) Główny kod CPV: 90713000-8 - Usługi konsultacyjne w zakresie zagadnień dotyczących środowiska
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający przewiduje możliwość zwiększenia przedmiotu zamówienia o 50% w sytuacji uzyskania od mieszkańców, służb lub wyniku przeprowadzonego przez siebie bieżącego przeglądu stanu drzewostanu informacji o drzewie zagrażającym bezpieczeństwu ludzi lub mienia, co wymaga przeprowadzenia dodatkowych badań specjalistycznych drzewa. Z tego prawa Zamawiający może skorzystać w każdym momencie w zależności od potrzeb wynikających z realizacji niniejszej umowy poprzez złożenie pisemnego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z tego prawa w określonym zakresie.4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Wg kolejności
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.7.) Kolejność kryterium: 1
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie specjalistycznych badań diagnostycznych drzew wraz z opracowaniem zaleceń co do dalszego postępowania (ekspertyza dendrologiczna) Zadanie 2 – dotyczy 27 drzew.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90713000-8 - Usługi konsultacyjne w zakresie zagadnień dotyczących środowiska
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 40 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Wg kolejności
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.7.) Kolejność kryterium: 1
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Wykonawca, który wykaże, iż w okresie ostatnich 3 lat od upływu terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie:Dla Zadania 1
1) wykonał badania specjalistyczne drzew z użyciem tomografu dźwiękowego i/lub zestawu do badań obciążeniowych wraz z opracowaniem wyników dla min. 100 drzew (w tym co najmniej 5 drzew stanowiących pomniki przyrody) na łączną wartość zamówień minimum 100.000,00 zł brutto,
2) dysponuje min. 1 osobą specjalistą dendrologiem lub specjalistą arborystą:
a) posiadającą następujące kwalifikacje: Inspektor Nadzoru Terenów Zieleni i/lub European Tree Technician i/lub dyplom ukończenia podyplomowych studiów zarządzania ryzykiem w otoczeniu drzew i/lub certyfikację VETcert
b) która wykonała w okresie ostatnich 3 lat badania specjalistyczne drzew z użyciem tomografu dźwiękowego i/lub zestawu do badań obciążeniowych dla min. 100 drzew (w tym co najmniej 5 drzew stanowiących pomniki przyrody).
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia mogą spełnić ten warunek w sposób następujący: przynajmniej jeden z wykonawców musi spełnić warunek w zakresie pkt 1, a drugi z wykonawców w zakresie pkt 2.
Dla Zadania 2
1) wykonał badania specjalistyczne drzew z użyciem tomografu dźwiękowego i/lub zestawu do badań obciążeniowych wraz z opracowaniem wyników dla min. 25 drzew (w tym co najmniej 1 drzewo stanowiące pomnik przyrody) na łączną wartość zamówień minimum 20.000,00 zł brutto,
2) dysponuje min. 1 osobą specjalistą dendrologiem lub specjalistą arborystą:
a) posiadającą następujące kwalifikacje: Inspektor Nadzoru Terenów Zieleni i/lub European Tree Technician i/lub dyplom ukończenia podyplomowych studiów zarządzania ryzykiem w otoczeniu drzew i/lub certyfikację VETcert
b) która wykonała w okresie ostatnich 3 lat badania specjalistyczne drzew z użyciem tomografu dźwiękowego i/lub zestawu do badań obciążeniowych dla min. 25 drzew (w tym co najmniej 1 drzewo stanowiące pomnik przyrody).
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia mogą spełnić ten warunek w sposób następujący: przynajmniej jeden z wykonawców musi spełnić warunek w zakresie pkt 1, a drugi z wykonawców w zakresie pkt 2.
W przypadku składania oferty na dwa Zakresy: Zamawiający uzna za wystarczające wykazanie doświadczenia, jak dla Zadania 1 oraz wykazanie 1 osoby na stanowisku specjalisty dendrologa lub specjalisty arborysty.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenia i dokumenty wymagane od wykonawców na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia i spełniania warunków udziału w postepowaniu
1) Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (jeżeli dotyczy).
2) Informacje zawarte w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1 stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Oświadczenie wykonawcy znajduje się w treści formularza ofertowego, nie należy go składać na osobnym formularzu.
Uwaga: W przypadku podwykonawcy lub podmiotu użyczającego potencjał należy do oferty dołączyć dodatkowe oświadczenia o analogicznej treści.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wykaz wykonanych zamówień, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których zostały wykonane;
2) dowody określające czy te zamówienia zostały wykonane lub są wykonywane należycie, np. referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane w okresie ostatnich 3 miesięcy.
3) wykaz osób z uprawnieniami i doświadczeniem, dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) Formularz ofertowy.2) Dowód wniesienia wadium (jeżeli dotyczy).
3) Pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy).
4) Zobowiązanie innego podmiotu (jeżeli dotyczy).
5) Informacja z KRS lub CEIDG.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: Zadanie 1 - 3.200,00 zł, Zadanie 2 - 700,00 zł.6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
wskazano w SWZ6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
zgodnie z zapisami paragrafu 13 "Wzoru umowy".7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-06-05 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-06-05 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji:
Część 1 : Tak
Część 2 : Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Osoba do kontaktu: Dominika Czapska-Szulc, tel (58) 52 44 623.2. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców, jeżeli wykonawca wskazany jest w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy p.z.p.
3. Wykonawca będzie związany ofertą przez okres 30 dni , tj. do dnia 04.07.2025r.