BZP: Usługa przeprowadzenia badania „Perspektywa deinstytucjonalizacji usług społecznych na poziomie władz podkarpackich gmin i powiatów
26.05.2025
2025/BZP 00247621/01
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Rzeszowie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa przeprowadzenia badania „Perspektywa deinstytucjonalizacji usług społecznych na poziomie władz podkarpackich gmin i powiatów
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Rzeszowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 180193953
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Hetmańska 9
1.5.2.) Miejscowość: Rzeszów
1.5.3.) Kod pocztowy: 35-045
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski
1.5.7.) Numer telefonu: 17 74 70 614
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: a.sienko@rops.rzeszow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.rops.rzeszow.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
POMOC SPOŁECZNA
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa przeprowadzenia badania „Perspektywa deinstytucjonalizacji usług społecznych na poziomie władz podkarpackich gmin i powiatów
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d2f9af82-2ccf-4cb5-98b5-57e04c90b708
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00247621
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00041415/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.26 Usługa polegająca na wykonaniu badań społecznych w ramach projektu SR
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Projekt pn.: „Społeczna równowaga” w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027, Priorytet FEPK.07 Kapitał ludzki gotowy do zmian, Działanie 7.19 Integracja społeczna.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/rops_rzeszow
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja w postępowaniu o
udzielenie zamówienia i w konkursie,
w tym składanie ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału
w postępowaniu lub konkursie, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a
Wykonawcą,
z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie Pzp, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki
komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o
świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r., poz. 344).
2. Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie
podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się w postaci elektronicznej,
w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx, .odt. Ofertę, a także oświadczenia
o jakich mowa w Dziale X ust. 1 SWZ składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej
opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3. Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem
https://platformazakupowa.pl/. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia
ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie
z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za
pośrednictwem https://platformazakupowa.pl/ do konkretnego Wykonawcy.
4. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na
https://platformazakupowa.pl/ przesłanych przez zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie
może trafić do folderu SPAM.
5. Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i
przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. z 2020 r., poz. 2452), określa niezbędne wymagania
sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na https://platformazakupowa.pl/, tj.:
a. stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
b. komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,
jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje;
c. zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa z wyjątkiem Internet Explorer;
d. włączona obsługa JavaScript;
e. zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf;
f. szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.;
g. oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu
lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
6. Zalecenia:
a. formaty plików wykorzystywanych przez Wykonawców powinny być zgodne z “OBWIESZCZENIEM PREZESA RADY
MINISTRÓW z dnia 9 listopada 2017 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie
Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych
i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych”;
b. Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .xls .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf;
c. w celu ewentualnej kompresji danych Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów: (.zip, .7Z);
d. wśród formatów powszechnych a NIE występujących w rozporządzeniu występują: .rar .gif .bmp .numbers .pages. Dokumenty
złożone w takich plikach zostaną uznane za złożone nieskutecznie.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: ttps://platformazakupowa.pl/pn/rops_rzeszow
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, zwanego dalej „RODO”, informujemy:
1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Rzeszowie (ROPS), ul. Hetmańska
9, 35-045 Rzeszów, adres e-mail: sekretariat@rops.rzeszow.pl
2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych (IOD) w ROPS jest możliwy poprzez wysłanie wiadomości na adres e-mail:
iod@rops.rzeszow.pl .
Z IOD należy kontaktować się wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych, w tym realizacji praw
związanych z ochroną danych osobowych.
3. Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego: „Świadczenie usługi cateringowej polegającej na
zapewnieniu serwisu kawowego w związku z realizacją spotkań Regionalnej Grupy Interesariuszy” prowadzonym w trybie podstawowym art. 275 pkt. 1 w związku z art. 359 pkt. 2 ustawy Pzp.
4. Dane osobowe przetwarzane są na podstawie ustawy Pzp z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz.1320), zwanej dalej ustawą Prawo zamówień publicznych;
5. Dane osobowe będą przekazywane następującym odbiorcom:
a. umieszczone na Platformie zakupowej Zamawiającego;
b. Prezesowi Urzędu Zamówień Publicznych;
c. wnioskodawcom zgodnie z ustawą Pzp;
d. wnioskodawcom zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. z 2022 r., poz. 902 t.j.);
e. organom publicznym i osobom uprawnionym do przeprowadzenia
w Regionalnym Ośrodku Polityki Społecznej w Rzeszowie czynności kontrolnych i audytowych (np. Urząd Zamówień Publicznych,
Krajowa Izba Odwoławcza, Regionalna Izba Obrachunkowa, Najwyższa Izba Kontroli, Krajowa Administracja Skarbowa);
f. administratorowi internetowej Platformy zakupowej Open Nexus
Sp. z o.o. na podstawie art. 28 ust. 3 RODO.
6. Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres realizacji zadania, do którego zostały zebrane, a następnie przez czas
wynikający
z przepisów ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz.U. z 2020 r., poz 164 t.j.). Kategoria
archiwalna u Administratora: B5.
7. Posiadacie Państwo prawo do:
a. dostępu do danych osobowych i ich sprostowania;
b. usunięcia danych, jeśli zachodzą umożliwiające to okoliczności;
c. ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
d. wniesienia skargi do organu nadzorczego (Urząd Ochrony Danych Osobowych), gdy uznacie Państwo, że przetwarzanie danych
narusza przepisy RODO;
8. Przetwarzanie Państwa danych osobowych jest wymogiem prawnym, wynikającym z przepisów, o których mowa w punkcie 3.
Dalsze przetwarzanie Państwa danych osobowyc
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: OZP.261.34.2025.ASI
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usługa przeprowadzenia badania „Perspektywa deinstytucjonalizacji usług społecznych na poziomie władz podkarpackich gmin i powiatów
4.2.6.) Główny kod CPV: 79300000-7 - Badania rynkowe i ekonomiczne; ankietowanie i statystyka
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający dokona oceny złożonych ofert, zgodnie z następującymi zasadami:
1) Cena (C) – 60%
2) Doświadczenie zespołu badawczego (D) – 40%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie zespołu badawczego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania oraz spełniają warunki dotyczące:1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.
Zamawiający nie określa warunku ww. zakresie.
2. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej.
Zamawiający nie określa warunku ww. zakresie.
3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Zamawiający nie określa warunku ww. zakresie.
4. Zdolności technicznej lub zawodowej
1) w zakresie doświadczenia:
1. Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia winien wykazać, że posiada doświadczenie w realizacji usług odpowiadających przedmiotowi zamówienia tj. że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał:
a) co najmniej dwie usługi polegające na realizacji badania metodą CATI
(wywiady telefoniczne wspomagane komputerowo), każda na próbie minimum 100 osób);
b) co najmniej dwie usługi badania metodą FGI (zogniskowane wywiady grupowe), każda o wartości nie mniejszej niż 10 000,00 zł brutto
(słownie: dziesięć tysięcy złotych brutto).
W przypadku, gdy usługi są w trakcie realizacji na dzień składania oferty, Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli do upływu terminu składania ofert, wartość zrealizowanej części zamówienia wynosi co najmniej 10 000,00 zł brutto.
2)w zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
1. Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia winien wykazać, że na dzień składania oferty dysponuje zespołem badawczym, zdolnym do należytego wykonania zamówienia w skład którego wchodzą:
a) Kierownik badania – 1 osoba posiadająca doświadczenie w kierowaniu co najmniej 3 (trzema) badaniami ilościowymi lub jakościowymi,
z których każde miało wartość co najmniej 30 000,00 zł brutto;
b) Moderator FGI – 1 osoba posiadająca doświadczenie w moderacji co najmniej 2 (dwóch) FGI z osobami decyzyjnymi;
c) Ankieterzy – co najmniej 2 osoby, z których każda posiada doświadczenie w realizacji minimum 100 wywiadów metodą CATI.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: aktualne na dzień składania
ofert oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia z
postępowania (ZAŁ. NR 3)
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: ) W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału
w postępowaniu:
a) Wykaz usług wykonanych lub wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ilości osób, ich wartości, przedmiotu, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów* czy zostały wykonane lub są wykonane należycie.
*dowodem, o którym mowa powyżej są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez przedmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane lub są wykonywane. W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów.
b) Wykaz osób skierowanych do realizacji przedmiotu zamówienia wraz
z informacjami na temat ich kwalifikacji i doświadczenia
niezbędnego do wykonania zamówienia publicznego oraz informacją
o podstawie do dysponowania tymi osobami.
2.Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które Zamawiający posiada, jeżeli Wykonawca wykaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.
3.W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności podmiotowych środków dowodowych pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający może żądać od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski pobranych samodzielnie przez Zamawiającego podmiotowych środków dowodowych.
4. W zakresie nieuregulowanym ustawą p.z.p. lub niniejszą SWZ do oświadczeń i dokumentów składanych przez Wykonawcę w postępowaniu zastosowanie mają w szczególności przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
NIE DOTYCZY5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
aktualne na dzień składaniaofert oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia z
postępowania (ZAŁ. NR 3)
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.2025-05-06 Biuletyn Zamówień Publicznych
Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Dostawy
Ogłoszenie nr 2025/BZP 00217763/01 z dnia 2025-05-06
W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w pkt IX ppkt 1 do SWZ, składa każdy z Wykonawców.
3. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanymw art. 454-455 p.z.p. oraz wskazanym we wzorze Umowy, stanowiącym Załącznik Nr 4 do SWZ.
Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemne