BZP: Poprawa bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych w ciągu dróg wojewódzkich Województwa Małopolskiego – z podziałem na części
26.05.2025
2025/BZP 00248218/01
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Poprawa bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych w ciągu dróg wojewódzkich Województwa Małopolskiego – z podziałem na części
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000588890
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Głowackiego 56
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 30-085
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: i.gesiarz@zdw.krakow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdw.krakow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
zarzadzanie drogami wojewódzkimi
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Poprawa bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych w ciągu dróg wojewódzkich Województwa Małopolskiego – z podziałem na części
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-32038d9a-423e-4c80-88c4-2bd38c7d5aba
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00248218
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00074841/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.14 Poprawa bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych w ciągu dróg wojewódzkich
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-32038d9a-423e-4c80-88c4-2bd38c7d5aba3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Składanie ofert (wraz z załączonymi do niej dokumentami, w tym m.in. oświadczeniem, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP) – w ramach modułu składania ofert systemu e-Zamówienia. Komunikacja w pozostałym zakresie - za pośrednictwem poczty e-mail (adres: postepowanie42.25@zdw.krakow.pl).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W niniejszym postępowaniu wszelka komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu następujących środków komunikacji elektronicznej (drogą elektroniczną): a) systemu e-Zamówienia (moduł składania ofert), b) poczty elektronicznej (adres e-mail: postepowanie42.25@zdw.krakow.pl). Szczegółowe informacje na temat trybu komunikacji pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami zawarte są w cz. IV SWZ. Zamawiający wymaga, aby dokumenty składane w postępowaniu przez Wykonawców były opatrywane wymaganym podpisem elektronicznym (kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym) - zgodnie z informacjami określonymi w SWZ. Nie dopuszcza się złożenia oferty (formularza ofertowego, formularza kosztorysu ofertowego) w postaci scanów / zdjęć dokumentów papierowych sporządzonych w formie pisemnej – podpisanych własnoręcznie) – bez względu na ewentualne opatrzenie ich dodatkowo podpisem elektronicznym. Przekazanie scanu dokumentu papierowego (nawet opatrzonego podpisem elektronicznym) nie będzie uznawane za skuteczne złożenie oferty – taka oferta podlegać będzie odrzuceniu jako niespełniająca wymagań wynikających z SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z klauzulą informacyjną zawartą w cz. VI SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z klauzulą informacyjną zawartą w cz. VI SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZDW-DN-4-26-42/25
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zamówienie pn. Poprawa bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych w ciągu dróg wojewódzkich Województwa Małopolskiego – z podziałem na części:
Część nr 1 – budowa doświetlenia przejść dla pieszych: RDW Kraków, RDW Jakubowice
Zamówienie obejmuje wykonanie doświetlenia przejść dla pieszych usytuowanych w ciągu dróg wojewódzkich zlokalizowanych na terenie Rejonu Dróg Wojewódzkich w Krakowie z/s w Zabierzowie i Rejonu Dróg Wojewódzkich w Jakubowicach.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych obejmujących w szczególności: - realizację robót ziemnych wraz z wykonaniem przewiertów pod drogami, - wykonanie kanalizacji kablowej z użyciem rur osłonowych i odtworzeniem terenu, - montaż konstrukcji wsporczych (fundamenty, wysięgniki, słupy oświetleniowe), - montaż opraw asymetrycznych, czujników obecności pieszego, czujnika zmierzchowego lub zegara astronomicznego z czujnikiem zmierzchowym, - montaż okablowania (kabel WLZ, instalacja zasilająca i sterująca), - opracowanie dokumentacji technicznej branżowej i powykonawczej, - przygotowanie map do celów projektowych z naniesieniem przebiegu nowych tras kablowych i uzgodnień branżowych, - uzgodnienie projektów stałej organizacji ruchu, - uruchomienie doświetlenia w terenie, w następujących lokalizacjach (46 punktów): • DW 776 odc. 030 km 0+613 m. Sulechów, • DW 791 odc. 141 km 0+200 m. Olkusz, • DW 794 odc. 140 km 0+382 m. Zadroże, • DW 776 odc. 030 km 0+323 m. Sulechów, • DW 794 odc. 010 km 1+288 m. Strzegowa, • DW 794 odc. 067 km 0+632 m. Wolbrom, • DW 965 odc. 090 km 0+768 m. Bochnia, • DW 948 odc. 015 km 4+042 m. Grojec, • DW 794 odc. 130 km 0+053 m. Trzyciąż, • DW 781 wlot drogi gminnej, skrzyżowanie z ul. Floriańską m. Targanice, • DW 781 wlot drogi gminnej, skrzyżowanie z ul. Głowackiego m. Andrychów, • DW 781 wlot drogi gminnej, skrzyżowanie z ul. Centralną m. Sułkowice, • DW 794 odc. 200 km 0+353 m. Brzozówka, • DW 965 odc. 050 km 1+500 m. Bochnia, • DW 965 odc. 090 km 1+359 m. Bochnia, • DW 965 odc. 100 km 0+018 m. Bochnia, • DW 794 odc. 130 km 3+166 m. Zadroże, • DW 772 km 611+100 m. Książ Wielki, • DW 772 km 639+200 m. Słomniki, • DW 773 odc. 080 km 1+558 m. Skała, • DW 780 odc. 270 km 0+553 m. Libiąż, • DW 783 odc. 380 km 0+156 m. Racławice, • DW 791 odc. 070 km 2+048 m. Klucze, • DW 791 odc. 250 km 0+024 m. Trzebinia, • DW 794 odc. 190 km 0+478 m. Brzozówka, • DW 794 odc. 220 km 0+822 m. Zielonki, • DW 933 odc. 180 km 0+796 m. Libiąż, • DW 781 odc. 085 km 0+000 m. Wygiełzów, • DW 794 odc. 130 km 2+011 m. Zadroże, • DW 794 odc. 130 km 2+728 m. Zadroże, • DW 949 odc. 080 km 4+917 m. Polanka Wielka, • DW 775 odc. 055 km 0+012 m. Proszowice, • DW 775 odc. 055 km 0+700 m. Proszowice, • DW 776 odc. 110 km 0+009 m. Proszowice, • DW 776 odc. 110 km 0+800 m. Opatkowice, • DW 776 odc. 102 km 0+457 m. Proszowice, • DW 780 odc. 330 km 0+347 m. Chełmek, • DW 948 odc. 075 km 0+310 m. Kety, • DW 948 odc. 080 km 0+015 m. Kęty, • DW 948 odc. 015 km 4+524 m. Grojec, • DW 772 km 631+200 m. Szczepanowice, • DW 772 km 644+300 m. Domiarki, • DW 780 odc. 160 km 0+000 m. Kwaczała, • DW 933 odc. 200 km 3+620 m. Chrzanów, • DW 949 odc. 040 km 2+120 m. Zasole, • DW 949 odc. 050 km 0+020 m. Zasole.
Szczegółowe określenie przedmiotu zamówienia zawiera Opis przedmiotu zamówienia (OPZ) stanowiący zał. nr 1 SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 34996000-5 - Drogowe urządzenia kontrolne, bezpieczeństwa lub sygnalizacyjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie następujące kryteria oceny ofert: cena – 60 % oraz okres gwarancji i rękojmi – 40 %.
W kryterium okres gwarancji i rękojmi ocenie podlegać będzie długość okresu gwarancji jakości i rękojmi za wady zaoferowana przez Wykonawcę na wykonany przedmiot umowy – w stosunku do długości przedziału określającego dopuszczalne limity okresu gwarancji i rękojmi określone przez Zamawiającego, tj. minimalny okres gwarancji i rękojmi, który może zaoferować Wykonawca, wynosi 36 miesięcy licząc od daty odbioru końcowego przedmiotu umowy, natomiast maksymalny okres gwarancji i rękojmi, który może zaoferować Wykonawca, wynosi 60 miesięcy licząc od daty odbioru końcowego przedmiotu umowy.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zamówienie pn. Poprawa bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych w ciągu dróg wojewódzkich Województwa Małopolskiego – z podziałem na części: Część nr 2 – budowa doświetlenia przejść dla pieszych: RDW Tarnów, RDW Myślenice, RDW Nowy Sącz
Zamówienie obejmuje wykonanie doświetlenia przejść dla pieszych usytuowanych w ciągu dróg wojewódzkich zlokalizowanych na terenie Rejonu Dróg Wojewódzkich w Tarnowie, Rejonu Dróg Wojewódzkich w Myślenicach i Rejonu Dróg Wojewódzkich w Nowym Sączu.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych obejmujących w szczególności: - realizację robót ziemnych wraz z wykonaniem przewiertów pod drogami, - wykonanie kanalizacji kablowej z użyciem rur osłonowych i odtworzeniem terenu, - montaż konstrukcji wsporczych (fundamenty, wysięgniki, słupy oświetleniowe), - montaż opraw asymetrycznych, czujników obecności pieszego, czujnika zmierzchowego lub zegara astronomicznego z czujnikiem zmierzchowym, - montaż okablowania (kabel WLZ, instalacja zasilająca i sterująca), - opracowanie dokumentacji technicznej branżowej i powykonawczej, - przygotowanie map do celów projektowych z naniesieniem przebiegu nowych tras kablowych i uzgodnień branżowych, - uzgodnienie projektów stałej organizacji ruchu, - uruchomienie doświetlenia w terenie, w następujących lokalizacjach (46 punktów): • DW 955 odc. 020 km 1+290 m. Rudnik, • DW 962 odc. 010 km 0+235 m. Jabłonka, • DW 971 odc. 015 km 4+690 m. Krynica Zdrój, • DW 975 odc. 030 km 2+425 m. Żabno, • DW 946 odc. 070 km 0+300 m. Sucha Beskidzka, • DW 956 odc. 040 km 0+142 m. Sułkowice, • DW 964 odc. 350 km 0+011 m. Niepołomice, • DW 977 odc. 225 km 1+035 m. Stróżówka, • DW 980 odc. 060 km 4+120 m. Siemiechów, • DW 981 odc. 070 km 0+162 m. Stróże, • DW 964 odc. 340 km 0+146 m. Niepołomice, • DW 957 odc. 020 km 1+695 m. Skawica, • DW 957 odc. 170 km 0+233 m. Ludźmierz, • DW 964 odc. 180 km 0+625 m. Raciborsko, • DW 965 odc. 140 km 0+345 m. Nowy Wiśnicz, • DW 966 odc. 015 km 1+247 m. Lednica Górna, • DW 966 odc. 015 km 1+545 m. Lednica Górna, • DW 969 odc. 120 km 0+766 m. Łącko, • DW 977 odc. 140 km 0+603 m. Ciężkowice, • DW 768 odc. 090 km 2+700 m. Rudy Rysie, • DW 969 odc. 075 km 4+745 m. Maniowy, • DW 966 odc. 040 km 1+802 m. Trąbki, • DW 966 odc. 120 km 0+120 m. Łapanów, • DW 967 odc. 030 km 0+755 m. Myślenice, • DW 967 odc. 040 km 0+100 m. Myślenice, • DW 967 odc. 090 km 3+370 m. Kunice, • DW 968 odc. 060 km 6+271 m. Lubomierz, • DW 977 odc. 230 km 0+602 m. Gorlice, • DW 979 odc. 010 km 3+630 m. Zagórzany, • DW 980 odc. 130 km 5+622 m. Binarowa, • DW 981 odc. 080 km 0+973 m. Biała Niżna, • DW 957 odc. 080 km 3+615 m. Zawoja, • DW 964 odc. 060 km 1+150 m. Czasław, • DW 967 odc. 170 km 0+020 m. Gierczyce, • DW 971 odc. 045 km 0+000 m. Muszyna, • DW 979 odc. 010 km 1+518 m. Zagórzany, • DW 981 odc. 100 km 2+120 m. Kąclowa, • DW 993 odc. 030 km 0+015 m. Dominikowice, • DW 946 odc. 020 km 0+975 m. Kuków, • DW 967 odc. 121 km 0+950 m. Gdów, • DW 968 odc. 050 km 1+705 m. Mszana Górna, • DW 981 odc. 120 km 1+937 m. Florynka, • DW 964 odc. 111 km 0+480 m. Dobczyce, • DW 953 odc. 070 km 3+650 m. Kalwaria Zebrzydowska, • DW 977 odc. 265 km 2+418 m. Ropica Górna, • DW 977 odc. 265 km 5+144 m. Ropica Górna.
Szczegółowe określenie przedmiotu zamówienia zawiera Opis przedmiotu zamówienia (OPZ) stanowiący zał. nr 1 SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 34996000-5 - Drogowe urządzenia kontrolne, bezpieczeństwa lub sygnalizacyjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie następujące kryteria oceny ofert: cena – 60 % oraz okres gwarancji i rękojmi – 40 %.
W kryterium okres gwarancji i rękojmi ocenie podlegać będzie długość okresu gwarancji jakości i rękojmi za wady zaoferowana przez Wykonawcę na wykonany przedmiot umowy – w stosunku do długości przedziału określającego dopuszczalne limity okresu gwarancji i rękojmi określone przez Zamawiającego, tj. minimalny okres gwarancji i rękojmi, który może zaoferować Wykonawca, wynosi 36 miesięcy licząc od daty odbioru końcowego przedmiotu umowy, natomiast maksymalny okres gwarancji i rękojmi, który może zaoferować Wykonawca, wynosi 60 miesięcy licząc od daty odbioru końcowego przedmiotu umowy.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie niniejszego zamówienia (każdej z części zamówienia stanowiących przedmiot niniejszego postępowania) mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie określa wymagań w tym zakresie;
2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – Zamawiający nie określa wymagań w tym zakresie;
3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej – Zamawiający w tym zakresie określa następujące minimalne poziomy zdolności:
Wykonawca spełnia warunek jeżeli wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w kwocie co najmniej 500 000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych 00/100).
UWAGA! Przedmiotowy warunek jest odrębny dla każdej z części zamówienia stanowiących przedmiot niniejszego postępowania – w przypadku składania przez Wykonawcę oferty jedynie na jedną część zamówienia spośród części stanowiących przedmiot niniejszego postępowania Wykonawca winien spełniać przedmiotowy warunek jednostkowo (tzn. winien posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową w kwocie co najmniej 500 000,00 zł), natomiast w przypadku składania przez Wykonawcę ofert na wszystkie (obie) części zamówienia stanowiące przedmiot niniejszego postępowania Wykonawca winien spełniać przedmiotowy warunek podwójnie / w sposób zmultiplikowany (tzn. winien posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową w kwocie co najmniej 1 000 000,00 zł).
4. zdolności technicznej lub zawodowej – Zamawiający w tym zakresie określa następujące minimalne poziomy zdolności:
4.1. Wykonawca spełnia warunek jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – to w tym okresie, wykonał co najmniej dwadzieścia aktywnych doświetleń przejść dla pieszych usytuowanych w ciągu dróg publicznych z wykorzystaniem lamp oświetleniowych asymetrycznych.
UWAGA! - Zamawiający informuje, iż przez użyte sformułowanie „aktywne doświetlenie przejścia dla pieszych” należy rozumieć układ, którego włączenie / wyłączenie odbywa się poprzez zastosowanie czujnika zmierzchowego lub zegara astronomicznego z czujnikiem zmierzchowym, a sterowanie rozjaśnianiem i ściemnianiem opraw asymetrycznych realizowane jest poprzez wyzwalanie czujników obecności pieszego lub inny elektroniczny układ detekcji pieszych. - Wykonanie robót określonych w przedmiotowym warunku mogło nastąpić w ramach jednego lub odrębnych zadań. - Przedmiotowy warunek jest odrębny dla każdej z części zamówienia stanowiących przedmiot niniejszego postępowania – w przypadku składania przez Wykonawcę oferty jedynie na jedną część zamówienia spośród części stanowiących przedmiot niniejszego postępowania Wykonawca winien spełniać przedmiotowy warunek jednostkowo (tzn. winien legitymować się wymaganym, określonym w tym warunku doświadczeniem odnoszącym się do co najmniej dwudziestu wskazanych aktywnych doświetleń przejść dla pieszych), natomiast w przypadku składania przez Wykonawcę ofert na wszystkie (obie) części zamówienia stanowiące przedmiot niniejszego postępowania Wykonawca winien spełniać przedmiotowy warunek podwójnie / w sposób zmultiplikowany (tzn. winien legitymować się wymaganym, określonym w tym warunku doświadczeniem odnoszącym się do co najmniej czterdziestu wskazanych aktywnych doświetleń przejść dla pieszych). - Zamawiający informuje, iż w przypadku wykazywania na potrzeby potwierdzania spełniania przez Wykonawcę niniejszego warunku doświadczenia w realizacji zadania wykonanego przez grupę wykonawców (np. konsorcjum), za miarodajne z punktu widzenia wykazania spełniania tego warunku zostanie uznane jedynie doświadczenie polegające na faktycznej realizacji prac wskazanych w treści tego warunku. Nie zostanie uznane za potwierdzenie spełniania tego warunku legitymowanie się nabyciem doświadczenia w realizacji zadania wykonanego przez grupę wykonawców (np. konsorcjum) jedynie poprzez fakt bycia jednym z członków tej grupy (np. członkiem konsorcjum), jeżeli faktycznie nie zrealizowało się w ramach tego zadania prac wskazanych w treści tego warunku, chyba że Wykonawca wykaże, iż nawet pomimo braku faktycznej realizacji w ramach danego zadania wskazanych w warunku prac to jednak zakres i przedmiot czynności, obowiązków i odpowiedzialności faktycznie odnosił się do całości zadania (tj. również do prac faktycznie niewykonywanych), co oznaczałoby nabycie doświadczenia odnośnie całości jego przedmiotu (tj. również do prac faktycznie niewykonywanych).
4.2. Wykonawca spełnia warunek jeżeli wykaże, że dysponuje:
1) jedną osobą na stanowisko Kierownika robót posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami elektrycznymi;
2) dwiema osobami posiadającymi uprawnienia SEP do 1 kV w zakresie dozoru i eksploatacji.
UWAGA! - Zamawiający dopuszcza możliwość, aby wskazana została jedna (ta sama) osoba, która posiada równocześnie uprawnienia budowlane do kierowania robotami elektrycznymi – na stanowisko Kierownika robót (ppkt 1) oraz posiada uprawnienia SEP w zakresie dozoru i eksploatacji (ppkt 2 – jedna z osób), przy czym w takowej sytuacji odnośnie takiej osoby musi zostać wykazane spełnianie wszystkich wymagań dotyczących uprawnień przypisanych do każdej z łączonych funkcji. - Przedmiotowy warunek jest odrębny dla każdej z części zamówienia stanowiących przedmiot niniejszego postępowania – w przypadku składania przez Wykonawcę oferty jedynie na jedną część zamówienia spośród części stanowiących przedmiot niniejszego postępowania Wykonawca winien spełniać przedmiotowy warunek jednostkowo (tzn. winien dysponować wymaganym, określonym w tym warunku personelem obejmującym jedną osobę na stanowisko Kierownika robót oraz dwie (różne) osoby posiadające uprawnienia SEP do 1 kV w zakresie dozoru i eksploatacji – przy zastrzeżeniu tiretu pierwszego), natomiast w przypadku składania przez Wykonawcę ofert na wszystkie (obie) części zamówienia stanowiące przedmiot niniejszego postępowania Wykonawca winien spełniać przedmiotowy warunek podwójnie / w sposób zmultiplikowany (tzn. winien dysponować wymaganym, określonym w tym warunku personelem obejmującym dwie (różne) osoby na stanowisko Kierownika robót oraz cztery (różne) osoby posiadające uprawnienia SEP do 1 kV w zakresie dozoru i eksploatacji – przy zastrzeżeniu tiretu pierwszego). - Nadmienia się, iż odnośnie osób wskazanych w ppkt 2 (tzn. osób posiadających uprawnienia SEP do 1 kV w zakresie dozoru i eksploatacji) zastosowanie ma klauzula zatrudnienia określona w cz. I pkt 10 SWZ, tzn. wymagane jest, aby osoby te w kontekście realizacji niniejszego zamówienia zatrudnione były na podstawie stosunku pracy.
4.3. Wykonawca spełnia warunek jeżeli wykaże, że dysponuje:
1) co najmniej jedną maszyną do przewiertów sterowanych (wiertnicą) lub przepychów;
2) co najmniej jednym samochodowym podnośnikiem koszowym;
3) co najmniej jednym dźwigiem samojezdnym lub pojazdem ciężarowym z HDS;
4) co najmniej jedną koparką.
UWAGA! Przedmiotowy warunek jest odrębny dla każdej z części zamówienia stanowiących przedmiot niniejszego postępowania – w przypadku składania przez Wykonawcę oferty jedynie na jedną część zamówienia spośród części stanowiących przedmiot niniejszego postępowania Wykonawca winien spełniać przedmiotowy warunek jednostkowo (tzn. winien dysponować wymaganym, określonym w tym warunku sprzętem obejmującym po jednej szt. każdej z maszyn / każdego z pojazdów określonych w ppkt 1 – 4), natomiast w przypadku składania przez Wykonawcę ofert na wszystkie (obie) części zamówienia stanowiące przedmiot niniejszego postępowania Wykonawca winien spełniać przedmiotowy warunek podwójnie / w sposób zmultiplikowany (tzn. winien dysponować wymaganym, określonym w tym warunku sprzętem obejmującym po dwie szt. każdej z maszyn / każdego z pojazdów określonych w ppkt 1 – 4).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP – w zakresie określonym w cz. II pkt 2.1. SWZ. Przedmiotowe oświadczenie winno zostać złożone wraz z ofertą na formularzu udostępnionym w ramach SWZ. 2) Podmiotowe środki dowodowe potwierdzające brak podstaw wykluczenia wskazane w ramach cz. II pkt 4.2. ppkt 1.2. SWZ (wyszczególnienie wszystkich informacji w tym zakresie w treści niniejszego ogłoszenia nie jest możliwe z uwagi na brak wystarczającej ilości miejsca na ich tu wskazanie, toteż zastosowanie ma w tym zakresie odesłanie do treści SWZ, gdzie wskazany jest pełen katalog tych podmiotowych środków dowodowych). Przedmiotowe dokumenty winny zostać złożone w trybie wskazanym w SWZ (na wezwanie Zamawiającego).
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP – w zakresie określonym w cz. II pkt 3.1. SWZ. Przedmiotowe oświadczenie winno zostać złożone wraz z ofertą na formularzu udostępnionym w ramach SWZ. 2) INFORMACJA BANKU LUB SPÓŁDZIELCZEJ KASY OSZCZĘDNOŚCIOWO-KREDYTOWEJ (SKOK) potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem. Informacja ta winna potwierdzać wysokość posiadanych środków lub zdolność kredytową Wykonawcy w zakresie wskazanym w warunku określonym w cz. II pkt 3.1.3. SWZ – w przypadku, gdy w informacji wartość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytowa została wskazana w innych walutach niż PLN (zł), Wykonawca zobowiązany jest do przeliczenia tej waluty według średniego kursu NBP na dzień wystawienia informacji. Przedmiotowa informacja winna zostać złożona w trybie wskazanym w SWZ (na wezwanie Zamawiającego). 3) WYKAZ ROBÓT BUDOWLANYCH wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat od dnia, którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Wykonawca w przedmiotowym wykazie wskaże roboty budowlane określone w warunku wskazanym w cz. II pkt 3.1.4.1. SWZ oraz złoży dowody, że roboty te zostały wykonane należycie. Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, przedmiotowy wykaz winien dotyczyć jedynie robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył. Przedmiotowy wykaz winien zostać złożony na formularzu udostępnionym w ramach SWZ i w trybie tam wskazanym (na wezwanie Zamawiającego). 4) WYKAZ OSÓB skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wykonawca w przedmiotowym wykazie wskaże osoby w zakresie określonym w warunku wskazanym w cz. II pkt 3.1.4.2. SWZ oraz poda informacje ich dotyczące(w zakresie określonym w tym wykazie) niezbędne celem weryfikacji spełniania przez Wykonawcę tego warunku. Przedmiotowy wykaz winien zostać złożony na formularzu udostępnionym w ramach SWZ i w trybie tam wskazanym (na wezwanie Zamawiającego). 5) WYKAZ NARZĘDZI, WYPOSAŻENIA ZAKŁADU LUB URZĄDZEŃ TECHNICZNYCH dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami. Wykonawca w przedmiotowym wykazie wskaże sprzęt (maszyny, pojazdy) w zakresie określonym w warunku wskazanym w cz. II pkt 3.1.4.3. SWZ oraz poda informacje jego dotyczące (w zakresie określonym w tym wykazie) niezbędne celem weryfikacji spełniania przez Wykonawcę tego warunku. Przedmiotowy wykaz winien zostać złożony na formularzu udostępnionym w ramach SWZ i w trybie tam wskazanym (na wezwanie Zamawiającego).
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Dokumenty składane wraz z ofertą (oprócz dokumentów wskazanych wyżej) - zgodnie z zapisami SWZ: a) oświadczenie wstępne dotyczące podmiotu trzeciego (jeżeli dotyczy), b) zobowiązanie podmiotu trzeciego (jeżeli dotyczy), c) oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (jeżeli dotyczy), d) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie osoby (osób) reprezentujących Wykonawcę / Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia / podmiot trzeci (jeżeli dotyczy).SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Składając ofertę Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: - Część nr 1 – 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100), - Część nr 2 – 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100).6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Szczegółowe informacje dotyczące składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zawarte są w SWZ.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Przewiduje się możliwość dokonywania zmian umowy w zakresie dopuszczalnym zgodnie z regulacjami ustawy PZP oraz postanowieniami umownymi zawartymi w zał. nr 9.1. / 9.2. SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-06-10 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: platforma e-Zamówienia (https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-32038d9a-423e-4c80-88c4-2bd38c7d5aba)
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-06-10 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-07-09
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. W ramach strony postępowania na platformie e-Zamówienia zapewniony jest bezpłatny, pełny, bezpośredni i nieograniczony dostęp do SWZ i ogłoszenia o zamówieniu, jak również wszelkich ewentualnych zmian i wyjaśnień treści SWZ i ogłoszenia o zamówieniu oraz innych dokumentów zamówienia bezpośrednio związanych z niniejszym postępowaniem – w ramach odesłania za pomocą / poprzez link (adres): https://www.zdw.krakow.pl/zamowienia-publiczne/zdw-dn-4-26-42-25/.2. Zamówienie stanowiące przedmiot niniejszego postępowania jest podzielone na części, których mają dotyczyć oferty częściowe (Część nr 1 i Część nr 2). Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych na dowolną ilość spośród dwóch (2) części zamówienia stanowiącego przedmiot niniejszego postępowania. Zamawiający nie stosuje zastrzeżeń i ograniczeń co do możliwości składania przez jednego Wykonawcę ofert częściowych oraz możliwości udzielenia jednemu Wykonawcy określonej liczby części zamówienia.
3. Termin wykonania zamówienia (w zakresie wszystkich części zamówienia stanowiących przedmiot niniejszego postępowania): 5 miesięcy od daty zawarcia umowy, przy czym nie później niż do dnia 19.12.2025 r. Za obowiązujący Wykonawcę termin wykonania zamówienia będzie uważana albo data wyznaczająca upływ okresu 5-miesięcznego liczonego od daty zawarcia umowy, albo data 19.12.2025 r. – w zależności od faktu, która data zaistnieje wcześniej mając na uwadze moment czasowy zawarcia umowy. Zaznacza się, iż określenie terminu realizacji zamówienia w kontekście wariantu datowego (w postaci wskazanej wyżej daty) jest wymagane i uzasadnione obiektywną przyczyną – specyfiką przedmiotu zamówienia oraz koniecznością uwzględnienia uwarunkowań finansowych istniejących po stronie Zamawiającego (determinowanych zapisami planów finansowych Województwa Małopolskiego) implikujących konieczność zrealizowania zadania oraz wydatkowania i rozliczenia przez Zamawiającego środków finansowych w terminie przed końcem 2025 r.