BZP: Przebudowa klatki schodowej i dostosowanie jej do istniejących przepisów przeciwpożarowych w budynku internatu Ośrodka Kształcenia i Wychowania w Człuchowie przy ulicy Kusocińskiego 4
27.05.2025
2025/BZP 00248585/01
Pomorska Wojewódzka Komenda Ochotniczych Hufców Pracy
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa klatki schodowej i dostosowanie
jej do istniejących przepisów przeciwpożarowych w budynku internatu Ośrodka Kształcenia i Wychowania w Człuchowie przy ulicy Kusocińskiego 4
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Pomorska Wojewódzka Komenda Ochotniczych Hufców Pracy
1.3.) Oddział zamawiającego: PWK OHP
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 001036744
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Aleja Grunwaldzka 56
1.5.2.) Miejscowość: Gdańsk
1.5.3.) Kod pocztowy: 80-241
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@pomorska.ohp.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://ohp.pl/nasze-jednostki/wojewodzkie-komendy-ohp/pomorskie
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa klatki schodowej i dostosowanie
jej do istniejących przepisów przeciwpożarowych w budynku internatu Ośrodka Kształcenia i Wychowania w Człuchowie przy ulicy Kusocińskiego 4
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e119cde7-caa5-45e7-8abc-6aa15b3ec87a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00248585
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00080705/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Przebudowa klatki schodowej i dostosowanie jej do istniejących przepisów przeciwpożarowych w budynku internatu OSiW w Człuchowie przy ulicy Kochanowskiego 4” – nr postępowania PWK.ZP.2710.02.2025.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e119cde7-caa5-45e7-8abc-6aa15b3ec87a3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: np: MS Windows, komputer PC
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Zamawiający wymaga złożenia oferty w postaci katalogu elektronicznego
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PWK.ZP.2710.02.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest budowa i instalacja dwóch zewnętrznych przeciwpożarowych klatek schodowych w celu wyeliminowania elementów zagrożenia życia
w budynku internatu Ośrodka Kształcenia i Wychowania w Człuchowie przy ulicy
Kusocińskiego 4. Zamówienie jest realizowane zgodnie z decyzją finansową Komendy Głównej OHP o przyznaniu planu rzeczowo-finansowego i zadaniach w zakresie budżetu państwa na rok 2025 nr KG.ZRB.323.34.3.2025.AP.1192.
Budynek wykonany w technologii tradycyjnej, murowanej, ściany działowe z płyt g-k, klatka schodowa żelbetowa. Dach o konstrukcji drewnianej pokryty dachówką ceramiczną. Budynek wyposażony w instalacje: wodociągową, kanalizację sanitarną, elektryczną
i odgromową, centralne ogrzewanie z własnej kotłowni olejowej oraz instalacje teletechniczne.
Budynek zaliczony jest do kategorii ZL:
a) Parter i I piętro do kategorii ZL III,
b) II piętro do kategorii ZL V
Budynek niski N, wymagana klasa odporności pożarowej budynku – C,
Wszystkie elementy budynku powinny być nie rozprzestrzeniające ognia (NRO),
Wszystkie elementy budynku wykonano jako NRO, główna konstrukcja nośna – R60, konstrukcja dachu R15, stropy ZL- REI 60, ściany zewnętrzne EI 30, ściany wewnętrzne EI 15, pokrycie dachu RE 15.
Przebudowa dotyczy podziału na dwie strefy przeciwpożarowe – strefa biurowa - Parter
i I piętro do kategorii ZL III i strefa zamieszkania zbiorowego - II piętro do kategorii ZL V.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-06-30 do 2025-08-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby skierowanej do wykonywania zamówienia w latach osoby skierowanej do wykonywania zamówienia na robotę budowlaną jako Kierownik robót branży konstrukcyjno-budowlanej: osoba posiadająca uprawnienia budowlane w zakresie wykonywanych prac branży konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń zgodnych lub podobnych z przedmiotem zamówienia
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Warunki udziału w postępowaniu:1.1. Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu w zakresie:
a) posiadania zdolności do występowania w obrocie gospodarczym, tj.:
- być zarejestrowanymi we właściwym rejestrze lub w centralnej ewidencji
i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do takiego rejestru lub takiej ewidencji;
b) posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów,
- Zamawiający nie stawia w tym zakresie warunku udziału w postępowaniu
c) sytuacji finansowej lub ekonomicznej, tj.:
- być ubezpieczonym od Odpowiedzialności Cywilnej OC w zakresie prowadzonej działalności na wartość sumy ubezpieczenia nie mniejszą niż
100 000,00 zł,
1.2. Zdolność techniczna lub zawodowa
a) wiedza i doświadczenie
Opis spełnienia warunku:
Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał co najmniej dwie roboty budowlane polegające na przeprowadzeniu prac remontowo-budowlanych w budynkach użyteczności publicznej zgodnych lub podobnych do przedmiotu zamówienia, w tym jedna robota budowlana o wartości nie mniejszej niż 1 000.000,00 złotych brutto.
W przypadku podania wartości usługi w walucie innej niż zł, w celu oceny spełniania ww. warunku Zamawiający dokona przeliczenia wskazanej kwoty
na zł według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego obowiązującego
w dniu powierzenia tego zamówienia.
Warunek jest spełniony, jeżeli jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie lub podmiot, na potencjale którego polega wykonawca
spełnia warunek samodzielnie (zakaz łączenia potencjałów). Wzór stanowi Załącznik Nr 5 do SWZ- na wezwanie Zamawiającego
b) dysponowanie osobami skierowanymi przez Wykonawcę do realizacji zamówienia o odpowiednim doświadczeniu i niezbędnych kwalifikacjach zawodowych umożliwiających realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości:
Opis spełnienia warunku:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, będzie dysponował co najmniej jedną osobą –
mogącą spełniać obowiązki osoby funkcyjnej w każdej z branż związanych z realizacją inwestycji, tj.:
a) Kierownik Budowy / Kierownik robót branży konstrukcyjno-budowlanej: 1 osoba posiadająca co najmniej 3 letnie doświadczenie oraz uprawnienia budowlane w zakresie wykonywanych prac w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, która przynajmniej dwukrotnie, przed wszczęciem przedmiotowego postępowania, wykonywała obowiązki kierownika budowy / robót dla inwestycji polegających na przebudowie / remoncie / modernizacji budynku / pomieszczenia / lokalu w budynku wielolokalowym. Musi należeć do Izby inżynierów i techników budownictwa. Wzór wykazu osób stanowi Załącznik nr 7 do SWZ – na wezwanie Zamawiającego.
b) Kierownik robót branży sanitarnej: 1 osoba posiadająca co najmniej 3 letnie doświadczenie oraz uprawnienia budowlane w zakresie wykonywanych prac w specjalności instalacyjnej sanitarnej w zakresie sieci, instalacji/urządzeń, wentylacyjnych, gazowych,
wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, która przynajmniej dwukrotnie, przed wszczęciem przedmiotowego postępowania, wykonywała obowiązki kierownika robót branży instalacyjnej sanitarnej dla inwestycji polegających na przebudowie / remoncie / modernizacji budynku / pomieszczenia / lokalu w budynku wielolokalowym. Musi należeć do Izby inżynierów i techników budownictwa. Załącznik nr 7 do SWZ – na wezwanie Zamawiającego.
c) Kierownik robót branży elektrycznej: 1 osoba posiadająca co najmniej 3 letnie doświadczenie oraz uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, która przynajmniej dwukrotnie, przed wszczęciem przedmiotowego postępowania, wykonywała obowiązki kierownika robót branży elektrycznej dla inwestycji polegających na przebudowie / remoncie / modernizacji budynku / pomieszczenia / lokalu w budynku wielolokalowym; Musi należeć do Izby inżynierów i techników budownictwa. Załącznik nr 7 do SWZ – na wezwanie Zamawiającego.
- UWAGA: Ta sama osoba może posiadać wszystkie lub część z ww. uprawnień.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Załączniki stanowiące integralną część SWZ:Załącznik nr 1 do SWZ - Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia
Załącznik nr 2 do SWZ – Formularz ofertowy
Załącznik nr 3 do SWZ - Projekt umowy
Załącznik nr 4 do SWZ – Oświadczenie art. 125 o braku podstaw wykluczenia i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, Oświadczenie o podjętych środkach naprawczych przeciwko wykluczeniu
Załącznik nr 5 do SWZ – Oświadczenie o podziale obowiązków dla wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie
Załącznik nr 6 do SWZ – Wykaz usług
Załącznik nr 7 do SWZ – Wykaz osób
Załącznik nr 8 do SWZ – Oświadczenie o przynależności do Grupy kapitałowej
Załącznik nr 9 do SWZ – Oświadczenie o aktualności art. 125,
Załącznik nr 10 do SWZ – Potwierdzenie odbycia wizji lokalnej
Załącznik nr 11 do SWZ – Przedmiar Robót Budowlanych
Załącznik nr 12 do SWZ – Projekt Budowlany + rysunki załączniki od 12a do 12k
Załącznik nr 13 do SWZ – Projekt Techniczny + rysunki załączniki od 13a do 13k
Załącznik nr 14 do SWZ – Specyfikacja Techniczna
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 15.000,00 PLN (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100), w formie zgodnej z art. 97 ust. 7 ustawy. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego .Zaleca się dołączenie do oferty dokumentu potwierdzającego dokonanie przelewu.1) w pieniądzu;
2) w gwarancjach bankowych;
3) w gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy
z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
4. Wadium winno być na koncie Zamawiającego nie później niż przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez gwaranta. Wadium wniesione w formie gwarancji i poręczeń musi spełniać co najmniej poniższe warunki:
1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 98 ust.6 ustawy Pzp;
2) z jego treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta;
3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;
4) musi obejmować cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert;
5) nie może zawierać postanowień uzależniających jego dalsze obowiązywanie od zwrotu oryginału dokumentu gwarancyjnego do Gwaranta;
6) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;
Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez gwaranta. Wadium wniesione w formie gwarancji i poręczeń musi spełniać co najmniej poniższe warunki:
1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 98 ust.6 ustawy Pzp;
2) z jego treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta;
3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;
4) musi obejmować cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert;
5) nie może zawierać postanowień uzależniających jego dalsze obowiązywanie od zwrotu oryginału dokumentu gwarancyjnego do Gwaranta;
6) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
6. Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień zawartej umowy w zakresie pkt 7.Strony nie przewidują, zgodnie z art. 439 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, możliwość wprowadzenia zmian Umowy w stosunku do treści oferty w przypadku, gdyż: termin zakończenia prac zawarty w umowie na wykonanie Przebudowy klatki schodowej i dostosowanie jej do istniejących przepisów przeciwpożarowych w budynku internatu Ośrodka Kształcenia i Wychowania
w Człuchowie przy ulicy Kusocińskiego 4 jest krótszy niż sześć miesięcy.
1) nastąpi zmiana stawki podatku VAT ,
2) nastąpi zmiana wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego
na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2207 ze zm.) o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, z wyłączeniem roku 2024, którego zmiana została uwzględniona w ofercie przez Wykonawcę, co Wykonawca potwierdza (ustalone zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 14 września 2021r. Dz.U. z 2021r., poz. 1690),
3) nastąpi zmiana zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokość stawki składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne
4) nastąpi zmiana zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1342).
7. Ciężar udowodnienia kwoty rzeczywiście poniesionych kosztów i ich wpływu na wynagrodzenie Wykonawcy należne z tytułu wykonania Umowy w całości spoczywa na Stronie, która się na nie powołuje.
8. W przypadku zmiany przez władzę ustawodawczą określonej w Umowie procentowej stawki podatku VAT, kwota brutto niezafakturowanej części wynagrodzenia zostanie
w drodze aneksu do niniejszej Umowy, odpowiednio dostosowana (zwiększona lub zmniejszona), przy czym wynikająca z oferty kwota netto pozostanie bez zmian.
9. W celu zmiany wynagrodzenia, o której mowa w ust. 1 i 3 każda ze stron Umowy, w terminie 30 dni od dnia wejście w życie przepisów dokonujących tych zmian, może zwrócić się do drugiej strony z wnioskiem w sprawie odpowiedniej zmiany wynagrodzenia o kwotę kosztu poniesionego przez Wykonawcę a w przypadku stawki VAT od daty jego zmiany. Do wniosku należy dołączyć szczegółowy opis i wyliczenie wpływu zmian na wynagrodzenie Wykonawcy wraz ze wskazaniem terminu ich zaistnienia.
10. Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania od Wykonawcy dodatkowych wyjaśnień odnośnie wyliczonych kosztów weryfikacji wyliczeń dokonanych przez Wykonawcę we własnym zakresie.
11. Zamawiający dopuszcza dodatkowo zmianę postanowień zawartej Umowy w zakresie:
1) zmian redakcyjnych umowy,
2) zmian będących następstwem sukcesji uniwersalnej albo przejęcia z mocy prawa pełni praw i obowiązków dotyczących którejkolwiek ze Stron,
3) zmian danych Stron ujawnionych w rejestrach publicznych,
4) zmiany w innych sytuacjach, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia niniejszej Umowy i mających charakter zmian nie istotnych tzn. takich, o których wiedza na etapie postępowania o udzielenie zamówienia nie wpłynęłaby na krąg podmiotów ubiegających się o to zamówienie lub na wynik postępowania,
5) zmian organizacyjnych Stron, np. zmiana reprezentacji lub siedziby firmy,
6) zmiany w każdym przypadku, gdy zmiana jest korzystna dla Zamawiającego (np.: zmniejszenie wartości zamówienia).