BZP: Przebudowa odcinka ulicy Poznańskiej i remont odcinka ulicy Kasprzaka
27.05.2025
2025/BZP 00249465/01
Miasto Gorzów Wlkp.
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa odcinka ulicy Poznańskiej i remont odcinka ulicy Kasprzaka
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Gorzów Wlkp.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000650181
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Sikorskiego 4
1.5.2.) Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
1.5.3.) Kod pocztowy: 66-400
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL431 - Gorzowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: iwona.pieczkowska@um.gorzow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.wrota.lubuskie.pl/umgorzow/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa odcinka ulicy Poznańskiej i remont odcinka ulicy Kasprzaka
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-13eaa6da-9ad1-4879-8833-50dcf7e10e89
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00249465
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00044085/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.29 Remont dróg
1.1.32 Przebudowa odcinka ulicy Poznańskiej w Gorzowie Wielkopolskim
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11122113.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1112211
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej opisane są w SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zapisy dotyczące ochrony danych osobowych zawarte są w SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BZP.271.24.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zamówienie jest realizowane w ramach zadania pn. „Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez przebudowę dróg na terenie miasta – Przebudowa ulicy Poznańskiej”. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi powiatowej nr 2548F: ul. Poznańskiej na odcinku o łącznej długości około 981 m w km 1+730 do 2+711w miejscowości Gorzów Wlkp.
Objęty inwestycją odcinek drogi powiatowej obecnie posiada nawierzchnię bitumiczną. Przedmiotowa nawierzchnia posiada spękania, ubytki oraz wyremontowane wyboje. Prace budowlane związane z przebudową będą prowadzone po istniejącym śladzie jezdni.
Zakres prac przewiduje między innymi:
− sfrezowanie istniejących zdegradowanych warstw i wykonaniu nowych: ścieralnej o gr. 4 cm z mieszanki SMA11S oraz wiążącej o gr. 8 cm z AC16W, na istniejącej podbudowie po sfrezowaniu,
− Wykonaniu zatoki autobusowej w nawierzchni z betonu C30/37, na podbudowie zasadniczej z betonu 16/20 oraz podbudowie pomocniczej z kruszywa stabilizowanego cementem C1,5/2,0 wraz z peronem z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm szarej, na podsypce cementowo-piaskowej gr. 4 cm, ułożonej na podbudowie z kruszywa łamanego 0-31,5 mm, 15 cm oraz warstwie odsączającej z piasku gr. 10 cm.
− Wykonaniu zaprojektowanego odcinka drogi rowerowej o szerokości 2,5 m z nawierzchni z betonu asfaltowego AC 8 S gr. 5 cm, ułożonej na warstwie podbudowy zasadniczej z kruszywa stabilizowanego mechanicznie 0-31,5 mm, gr. 12 cm oraz warstwie podbudowy pomocniczej z gruntu stabilizowanego cementem klasy C1,5/2,0 , gr. 15 cm.
− Wykonaniu oznakowania poziomego i pionowego na przebudowanym odcinku drogi zgodnie z opracowanym Projektem Stałej Organizacji Ruchu
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych związanych z remontem ul. Kasprzaka w Gorzowie Wlkp. Zamówienie swoim zakresem obejmuje remont drogi krajowej nr 22 na odcinku od km 58+549,60 od km 57+742,00, o łącznej długości ok. 192,4 m. Inwestycja zlokalizowana jest na działce numer 1350 Obręb: 11 Zakanale.
Roboty realizowane będą na podstawie dokonanego zgłoszenia robót, do którego nie wniesiono sprzeciwu.
W celu poprawy warunków ruchu na przedmiotowej ulicy zaprojektowano jej remont polegający na wykonaniu nowych warstw: ścieralnej z SMA 11 grubości 4 cm i wiążącej z AC 16W grubości 4 cm po sfrezowaniu istniejących zdegradowanych warstw bitumicznych. Zakres przedmiotu zadania obejmuje również regulację wpustów deszczowych.
Zakres zadania będzie obejmował m.in. wykonanie następujących robót :
− wykonanie warstwy ścieralnej SMA 11S gr. 4 cm - ok. 2818,00 m2,
− wykonanie warstwy wiążącej AC 16W gr. 4 cm - ok. 2818,00 m2,
− Frezowanie istniejącej zdegradowanej nawierzchni bitumicznej - ok. 2818,00 m2 ,
− Regulacja wpustów – 4 szt.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 2 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Warunek w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej.Zamówienie częściowe Nr 1 – Przebudowa odcinka ulicy Poznańskiej
Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że:
a) w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – to w tym okresie) wykonał w sposób należyty, zgodnie z zasadami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył:
− co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą remoncie lub budowie lub przebudowie drogi posiadającej nawierzchnię z masy mineralno-bitumicznej o powierzchni minimum 7 400 m2 lub dwie takie roboty o łącznej powierzchni minimum 7 400 m2
b) dysponuje lub będzie dysponował na potrzeby realizacji zamówienia osobami zdolnymi do jego wykonania, tj. kierownikiem budowy/robót drogowych (1 osoba) posiadającym :
− uprawnienia budowane w specjalności drogowej (w ograniczonym zakresie lub bez ograniczeń)
− doświadczenie zawodowe w sprawowaniu funkcji kierownika robót w specjalności drogowej przy realizacji co najmniej jednej zakończonej inwestycji polegającej na remoncie lub budowie lub przebudowie drogi posiadającej nawierzchnię z masy mineralno-bitumicznej
− minimum 3- letni staż pracy na stanowisku Kierownika Budowy/ Kierownika Robót drogowych
Zamówienie częściowe Nr 2 – Remont odcinka ulicy Kasprzaka
Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że:
a) w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – to w tym okresie) wykonał w sposób należyty, zgodnie z zasadami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył:
− co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie lub rozbudowie lub przebudowie lub remoncie drogi posiadającej nawierzchnię bitumiczną o powierzchni minimum 2800 m2
b) dysponuje lub będzie dysponował na potrzeby realizacji zamówienia osobami zdolnymi do jego wykonania, tj. kierownikiem budowy/robót drogowych (1 osoba) posiadającym :
− uprawnienia budowane w specjalności drogowej (w ograniczonym zakresie lub bez ograniczeń)
− minimum 3- letni staż pracy na stanowisku Kierownika Budowy/ Kierownika Robót drogowych
Uwaga (wspólne dla obu zamówień częściowych) :
− W zakresie wymienionych powyżej uprawnień, Zamawiający uzna odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadające im ważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U.2023, poz. 334).
− Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców, przy czym zastrzega, że co najmniej jeden podmiot wykazał się wymaganym doświadczeniem.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. Pełnomocnictwo powinno jednoznacznie określać nazwę postępowania, do którego się odnosi, precyzować zakres umocowania oraz wskazywać pełnomocnika, wyliczać wszystkich wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o zamówienie. Każdy z Wykonawców występujących wspólnie musi podpisać się pod takim pełnomocnictwem.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia składa każdy z wykonawców w zakresie, w jakim wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w zakresie uregulowanym w art. 454-455 ustawy Pzp oraz wskazanym w Projekcie Umowy stanowiącym załącznik do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-06-12 10:30
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1112211
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-06-12 10:40
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-07-11
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji:
Część 1 : Tak
Część 2 : Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. sekcja IV. 4.1.14.) Potrzeby osób niepełnosprawnych zostały uwzględnione w dokumentacji projektowej dotyczącej zamówienia częściowego nr 1. W przypadku zamówienia częściowego nr 2 planowane roboty nie obejmują wykonania elementów infrastruktury drogowej związanej z poruszaniem się osób niepełnosprawnych po jezdni.2. sekcja VI.6.7.) Możliwość unieważnienia postępowania jeśli środki publiczne na sfinansowanie zamówienia nie zostaną przyznane dotyczy tylko zamówienia częściowego Nr 1 - Przebudowa odcinka ulicy Poznańskiej
3. Wykonawca składa wraz z ofertą, którą stanowi wypełniony i podpisany Formularz Ofertowy oraz wypełniona i podpisana Tabela Elementów Rozliczeniowych, następujące oświadczenia i dokumenty:
1) Aktualne na dzień składania ofert Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw wykluczenia z postępowania - Załącznik Nr 2 do SWZ.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (spółki cywilne, konsorcja) oświadczenie to składa każdy z Wykonawców;
2) Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy lub osoby działającej w imieniu podmiotu udostępniającego zasoby (jeżeli umocowanie osoby podpisującej nie wynika z dokumentów rejestrowych);
3) Pełnomocnictwo dla lidera konsorcjum (jeśli oferta składana jest przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia);
4) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia wraz z oświadczeniem podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzającym brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby – Załącznik nr 3 do SWZ (jeśli dotyczy).
Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby może być zastąpione innym podmiotowym środkiem dowodowym potwierdzającym, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tego podmiotu;
5) Oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy – w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - Załącznik nr 4 do SWZ (jeśli dotyczy);