BZP: Sporządzenie projektów decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz analiz do wydania zaświadczeń w sprawie zgodności obiektu budowlanego z przepisami ustawy PiZP
27.05.2025
2025/BZP 00249593/01
GMINA NOWA SARZYNA
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Sporządzenie projektów decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz analiz do wydania zaświadczeń w sprawie zgodności obiektu budowlanego z przepisami ustawy PiZP
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA NOWA SARZYNA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 690581749
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Mikołaja Kopernika 1
1.5.2.) Miejscowość: Nowa Sarzyna
1.5.3.) Kod pocztowy: 37-310
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL824 - Tarnobrzeski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@nowasarzyna.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.nowasarzyna.eu
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Sporządzenie projektów decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz analiz do wydania zaświadczeń w sprawie zgodności obiektu budowlanego z przepisami ustawy PiZP
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a0609664-c95c-4144-94b4-4e63a76caa54
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00249593
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-a0609664-c95c-4144-94b4-4e63a76caa543.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Platforma e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
lub
poczta elektroniczna: zamowienia@nowasarzyna.eu (za wyjątkiem oferty oraz dokumentów składanych wraz z ofertą, które należy składać wyłącznie na platformie e-Zamówienia).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu:
a) Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
lub
b) poczty elektronicznej: zamowienia@nowasarzyna.eu.
2. Wnioski, zawiadomienia oraz informacje (zwane dalej ogólnie „korespondencją”) Zamawiający i Wykonawcy przekazują, powołując się na numer ogłoszenia (BZP) lub numerem referencyjnym postępowania, drogą elektroniczną:
1) za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”);
lub
2) za pomocą poczty elektronicznej na adres: zamowienia@nowasarzyna.eu, za wyjątkiem oferty oraz dokumentów składanych wraz z ofertą, które należy składać wyłącznie w sposób wskazany w rozdz. 18 SWZ.
3. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
4. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowe https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
5. Wykonawca ubiegając się o udzielenie zamówienia, w szczególności składając ofertę, akceptuje zasady korzystania z Platformy e-Zamówienia wskazane w SWZ oraz Regulaminie Platformy e Zamówienia.
6. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
7. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
8. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
9. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452), zwanym w dalszej treści: „rozporządzeni Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych”.
10. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 maja 2024 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 773), zwanym w dalszej treści: „rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności”, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania.
UWAGA!
Wśród rozszerzeń powszechnych a niewystępujących w rozporządzeniach, o których mowa w pkt. 9 oraz 10 znajdują się m.in.: .rar, .gif, .bmp. Dokumenty złożone w takich plikach zostaną uznane za złożone nieskutecznie.
11. Ze względu na ograniczoną liczbę znaków, które można wprowadzić do treści ogłoszenia, pozostałe informacje zawarto w rozdz. 13 SWZ dostępnym na stronie prowadzonego postępowania.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) zawarta jest w rozdziale 28 SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.2.8.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 1 zamówienia – Sporządzenie projektów decyzji o warunkach zabudowy – PAKIET I
1. Przedmiotem części 1 zamówienia jest sporządzenie wraz z niezbędnymi analizami 250 szt. projektów decyzji o warunkach zabudowy, w tym zmieniających ostateczne decyzje o warunkach zabudowy z terenu miasta i gminy Nowa Sarzyna
2. Zakres prac obejmuje:
1) sporządzenie wraz z analizami, o których mowa w 61 ust. 5a ustawy PiZP oraz załącznikami graficznymi projektów decyzji o warunkach zabudowy lub zmian ostatecznych decyzji o warunkach zabudowy, w ilości 250 szt.,
2) sporządzenie projektów decyzji odmawiających ustalenia warunków zabudowy w przypadku stwierdzenia w wyniku przeprowadzonej analizy, o której mowa w ppkt. 1, braku możliwości wydania decyzji pozytywnej;
3) nieodpłatne poprawienie sporządzonego projektu decyzji lub analizy, w przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego błędów lub odmowy ich uzgodnienia lub zaopiniowania ze względu na niewłaściwe zapisy w nich zawarte;
4) ponowne sporządzenie bez dodatkowego wynagrodzenia projektu decyzji w przypadku uchylenia decyzji i przekazania do ponownego rozpatrzenia przez organ II instancji, ze względu na niewłaściwe zapisy w niej zawarte;
5) przeprowadzenie wizji lokalnej w terenie w przypadku inwestycji wymagających dokonania takiej czynności;
6) dostarczenie podpisanych projektów decyzji lub analiz, o których mowa w ppkt. 1-4;
7) przesłanie sporządzonych części tekstowych projektów decyzji i analiz na wskazany przez Zamawiającego adres e-mail (w formie edytowalnej – plików z rozszerzeniem .doc);
8) w razie potrzeby:
- współpraca przy rozpatrzeniu ewentualnych uwag, wniosków i zastrzeżeń stron postępowania, w formie pisemnej,
- sporządzenie uzasadnienia podjętego w decyzji rozstrzygnięcia w przypadku odwołania się od decyzji;
9) osobiste odebranie wniosków dotyczących projektowanych inwestycji za potwierdzeniem odbioru w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy w Nowej Sarzynie, w Referacie Planowania Przestrzennego i Gospodarki Komunalnej, systematycznie w ilości nie mniejszej niż 50 szt. na 10 dni;
10) sporządzone projekty decyzji o warunkach zabudowy, w tym zmiany ostatecznych decyzji o warunkach zabudowy, przekazywać należy sukcesywnie w terminie do 10 dni od dnia przekazania wniosków, przy czym termin ten będzie liczony od dnia następnego po przekazaniu wniosków;
11) w przypadku konieczności poprawienia sporządzonego projektu decyzji lub analizy, po stwierdzeniu przez Zamawiającego błędów lub odmowy ich uzgodnienia lub zaopiniowania ze względu na niewłaściwe zapisy w nich zawarte, termin przekazania poprawionego projektu decyzji wynosi 3 dni robocze.
3. Projekty decyzji muszą być sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym:
1) ustawą z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
2) rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 15 lipca 2024 r. w sprawie sposobu ustalania wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. z 2024 r. poz. 1116);
3) rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie oznaczeń i nazewnictwa stosowanych w decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz w decyzji o warunkach zabudowy (Dz. U. z 2003 r. Nr 164, poz. 1589);
4) przepisami odrębnymi.
4. Wzór projektu decyzji sporządzonego przez Wykonawcę zostanie uzgodniony z Zamawiającym, przy czym Zamawiający wymaga aby:
1) analiza, o której mowa w art. 53 ust. 3 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym zawierała:
a) wskazanie uwarunkowań występujących na analizowanym obszarze,
b) określenie, czy dla terenu inwestycji istnieje obowiązek lub potrzeba opracowania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
c) ustalenie zakresu uzgodnień i opinii projektu decyzji;
2) analiza, o której mowa w art. 61 ust. 5 a ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym zawierała między innymi:
a) w formie graficznej – wskazanie granic obszaru analizowanego oraz ustaleń przyjętych w wyniku dokonania analizy,
b) w formie tekstowej:
- wyszczególnienie wszystkich zabudowanych nieruchomości objętych analizą wraz z określeniem dla każdej z nich wskaźników i parametrów wymaganych rozporządzeniem, o którym mowa w pkt. 3 ppkt 2,
- wyliczenia będące podstawą do określenia tych parametrów dla nowej zabudowy oraz uzasadnienie w przypadku, jeśli parametry te określono inaczej, niż na podstawie ustalonych średnich wartości,
- wskazanie uwarunkowań występujących na analizowanym obszarze,
- określenie, czy dla terenu inwestycji istnieje obowiązek lub potrzeba opracowania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
- ustalenie zakresu uzgodnień i opinii projektu decyzji;
5. Projekt decyzji będzie zawierał:
a) w formie graficznej – wskazanie graficzne ustaleń decyzji,
b) w formie tekstowej – uzasadnienie decyzji, obejmujące między innymi ustalenia i wnioski wynikłe z przeprowadzonej analizy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71400000-2 - Usługi architektoniczne dotyczące planowania przestrzennego i zagospodarowania terenu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 2 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w oparciu o następujące kryteria oceny ofert:
1) Cena – (C) – waga 100 pkt,
2. Sposób oceny ofert.
1) Zasady oceny za kryterium „Cena”:
a) punkty za kryterium „Cena” (C) zostaną obliczone w następujący sposób:
C = C(of._min) / C(of._bad) × 100 pkt
gdzie:
C – ilość punktów, jakie otrzyma badana oferta w kategorii wykonanie projektu decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu wraz z analizą,
C(of._min) – najniższa cena w przedmiotowej kategorii spośród ofert nie podlegających odrzuceniu,
C(of._bad) – cena oferty badanej w przedmiotowej kategorii.
3. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana jako najkorzystniejsza. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta, która otrzyma największą ilość punktów. Oferta może uzyskać maksymalnie 100 pkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 2 zamówienia – Sporządzenie projektów decyzji o warunkach zabudowy – PAKIET II
1. Przedmiotem części 2 zamówienia jest sporządzenie wraz z niezbędnymi analizami 250 szt. projektów decyzji o warunkach zabudowy, w tym zmieniających ostateczne decyzje o warunkach zabudowy z terenu miasta i gminy Nowa Sarzyna.
2. Zakres prac obejmuje:
1) sporządzenie wraz z analizami, o których mowa w 61 ust. 5a ustawy PiZP oraz załącznikami graficznymi projektów decyzji o warunkach zabudowy lub zmian ostatecznych decyzji o warunkach zabudowy, w ilości 250 szt.,
2) sporządzenie projektów decyzji odmawiających ustalenia warunków zabudowy w przypadku stwierdzenia w wyniku przeprowadzonej analizy, o której mowa w ppkt. 1, braku możliwości wydania decyzji pozytywnej;
3) nieodpłatne poprawienie sporządzonego projektu decyzji lub analizy, w przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego błędów lub odmowy ich uzgodnienia lub zaopiniowania ze względu na niewłaściwe zapisy w nich zawarte;
4) ponowne sporządzenie bez dodatkowego wynagrodzenia projektu decyzji w przypadku uchylenia decyzji i przekazania do ponownego rozpatrzenia przez organ II instancji, ze względu na niewłaściwe zapisy w niej zawarte;
5) przeprowadzenie wizji lokalnej w terenie w przypadku inwestycji wymagających dokonania takiej czynności;
6) dostarczenie podpisanych projektów decyzji lub analiz, o których mowa w ppkt. 1-4;
7) przesłanie sporządzonych części tekstowych projektów decyzji i analiz na wskazany przez Zamawiającego adres e-mail (w formie edytowalnej – plików z rozszerzeniem .doc);
8) w razie potrzeby:
- współpraca przy rozpatrzeniu ewentualnych uwag, wniosków i zastrzeżeń stron postępowania, w formie pisemnej,
- sporządzenie uzasadnienia podjętego w decyzji rozstrzygnięcia w przypadku odwołania się od decyzji;
9) osobiste odebranie wniosków dotyczących projektowanych inwestycji za potwierdzeniem odbioru w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy w Nowej Sarzynie, w Referacie Planowania Przestrzennego i Gospodarki Komunalnej, systematycznie w ilości nie mniejszej niż 50 szt. na 10 dni;
10) sporządzone projekty decyzji o warunkach zabudowy, w tym zmiany ostatecznych decyzji o warunkach zabudowy, przekazywać należy sukcesywnie w terminie do 10 dni od dnia przekazania wniosków, przy czym termin ten będzie liczony od dnia następnego po przekazaniu wniosków;
11) w przypadku konieczności poprawienia sporządzonego projektu decyzji lub analizy, po stwierdzeniu przez Zamawiającego błędów lub odmowy ich uzgodnienia lub zaopiniowania ze względu na niewłaściwe zapisy w nich zawarte, termin przekazania poprawionego projektu decyzji wynosi 3 dni robocze.
3. Projekty decyzji muszą być sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym:
1) ustawą z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
2) rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 15 lipca 2024 r. w sprawie sposobu ustalania wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. z 2024 r. poz. 1116);
3) rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie oznaczeń i nazewnictwa stosowanych w decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz w decyzji o warunkach zabudowy (Dz. U. z 2003 r. Nr 164, poz. 1589);
4) przepisami odrębnymi.
4. Wzór projektu decyzji sporządzonego przez Wykonawcę zostanie uzgodniony z Zamawiającym, przy czym Zamawiający wymaga aby:
1) analiza, o której mowa w art. 53 ust. 3 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym zawierała:
a) wskazanie uwarunkowań występujących na analizowanym obszarze,
b) określenie, czy dla terenu inwestycji istnieje obowiązek lub potrzeba opracowania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
c) ustalenie zakresu uzgodnień i opinii projektu decyzji;
2) analiza, o której mowa w art. 61 ust. 5 a ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym zawierała między innymi:
a) w formie graficznej – wskazanie granic obszaru analizowanego oraz ustaleń przyjętych w wyniku dokonania analizy,
b) w formie tekstowej:
- wyszczególnienie wszystkich zabudowanych nieruchomości objętych analizą wraz z określeniem dla każdej z nich wskaźników i parametrów wymaganych rozporządzeniem, o którym mowa w pkt. 3 ppkt 2,
- wyliczenia będące podstawą do określenia tych parametrów dla nowej zabudowy oraz uzasadnienie w przypadku, jeśli parametry te określono inaczej, niż na podstawie ustalonych średnich wartości,
- wskazanie uwarunkowań występujących na analizowanym obszarze,
- określenie, czy dla terenu inwestycji istnieje obowiązek lub potrzeba opracowania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
- ustalenie zakresu uzgodnień i opinii projektu decyzji;
5. Projekt decyzji będzie zawierał:
a) w formie graficznej – wskazanie graficzne ustaleń decyzji,
b) w formie tekstowej – uzasadnienie decyzji, obejmujące między innymi ustalenia i wnioski wynikłe z przeprowadzonej analizy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71400000-2 - Usługi architektoniczne dotyczące planowania przestrzennego i zagospodarowania terenu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 2 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w oparciu o następujące kryteria oceny ofert:
1) Cena – (C) – waga 100 pkt,
2. Sposób oceny ofert.
1) Zasady oceny za kryterium „Cena”:
a) punkty za kryterium „Cena” (C) zostaną obliczone w następujący sposób:
C = C(of._min) / C(of._bad) × 100 pkt
gdzie:
C – ilość punktów, jakie otrzyma badana oferta w kategorii wykonanie projektu decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu wraz z analizą,
C(of._min) – najniższa cena w przedmiotowej kategorii spośród ofert nie podlegających odrzuceniu,
C(of._bad) – cena oferty badanej w przedmiotowej kategorii.
3. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana jako najkorzystniejsza. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta, która otrzyma największą ilość punktów. Oferta może uzyskać maksymalnie 100 pkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 3 zamówienia – Sporządzenie projektów decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz analiz do wydania zaświadczeń w sprawie zgodności obiektu budowlanego z przepisami ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
1. Przedmiotem części 3 zamówienia jest sporządzenie wraz z niezbędnymi analizami 245 szt, projektów decyzji o warunkach zabudowy, w tym zmieniających ostateczne decyzje o warunkach zabudowy, 4 szt. decyzji o ustaleniu inwestycji celu publicznego, w tym zmieniających ostateczne decyzje o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz 1 szt. analizy wraz z załącznikami graficznymi, niezbędnej do wydania zaświadczenia w sprawie zgodności obiektu budowlanego z przepisami ustawy PiZP z terenu miasta i gminy Nowa Sarzyna.
2. Zakres prac obejmuje:
1) sporządzenie wraz z analizami, o których mowa w 53 ust. 3 i 61 ust. 5a ustawy PiZP oraz załącznikami graficznymi projektów decyzji:
- o warunkach zabudowy, w ilości 245 szt.,
- o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, w ilości 4 szt.,
w tym zmieniających ostateczne decyzje o warunkach zabudowy lub decyzje o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego;
2) sporządzenie projektów decyzji odmawiających ustalenia warunków zabudowy lub ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego, w przypadku stwierdzenia w wyniku przeprowadzonej analizy, o której mowa w ppkt. 1, braku możliwości wydania decyzji pozytywnej;
3) sporządzenie wraz z załącznikami graficznymi analiz niezbędnych do wydania zaświadczeń w sprawie zgodności obiektu budowlanego z przepisami ustawy PiZP, w ilości 1 szt.;
4) nieodpłatne poprawienie sporządzonego projektu decyzji lub analizy, w przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego błędów lub odmowy ich uzgodnienia lub zaopiniowania ze względu na niewłaściwe zapisy w nich zawarte;
5) ponowne sporządzenie bez dodatkowego wynagrodzenia projektu decyzji w przypadku uchylenia decyzji i przekazania do ponownego rozpatrzenia przez organ II instancji, ze względu na niewłaściwe zapisy w niej zawarte;
6) przeprowadzenie wizji lokalnej w terenie w przypadku inwestycji wymagających dokonania takiej czynności;
7) dostarczenie podpisanych projektów decyzji lub analiz, o których mowa w ppkt. 1 - 5;
8) przesłanie sporządzonych części tekstowych projektów decyzji i analiz na wskazany przez Zamawiającego adres e-mail (w formie edytowalnej – plików z rozszerzeniem .doc);
9) w razie potrzeby:
- współpraca przy rozpatrzeniu ewentualnych uwag, wniosków i zastrzeżeń stron postępowania, w formie pisemnej,
- sporządzenie uzasadnienia podjętego w decyzji rozstrzygnięcia w przypadku odwołania się od decyzji;
10) osobiste odebranie wniosków dotyczących projektowanych inwestycji za potwierdzeniem odbioru w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy w Nowej Sarzynie, w Referacie Planowania Przestrzennego i Gospodarki Komunalnej, systematycznie, po mailowym zgłoszeniu przez Zamawiającego na wskazany przez Wykonawcę adres e-mail w terminie nie dłuższym niż 2 dni robocze, w ilości uzależnionej od składanych przez interesantów wniosków;
11) sporządzone projekty decyzji o warunkach zabudowy, w tym zmiany ostatecznych decyzji o warunkach zabudowy, przekazywać należy sukcesywnie w terminie do 7 dni od dnia przekazania wniosków, przy czym termin ten będzie liczony od dnia następnego po przekazaniu wniosków;
12) w przypadku:
- inwestycji dotyczących wolnostojących, nie więcej niż dwukondygnacyjnych budynków mieszkalnych jednorodzinnych o powierzchni zabudowy do 70 m2, których obszar oddziaływania mieści się w całości na działce lub działkach, na których zostały zaprojektowane, a budowa będzie prowadzona w celu zaspokojenia własnych potrzeb mieszkaniowych inwestora,
- konieczności poprawienia sporządzonego projektu decyzji lub analizy, po stwierdzeniu przez Zamawiającego błędów lub odmowy ich uzgodnienia lub zaopiniowania ze względu na niewłaściwe zapisy w nich zawarte,
termin ten wynosi 3 dni robocze.
3. Projekty decyzji muszą być sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym:
1) ustawą z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
2) rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 15 lipca 2024 r. w sprawie sposobu ustalania wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. z 2024 r. poz. 1116);
3) rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie oznaczeń i nazewnictwa stosowanych w decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz w decyzji o warunkach zabudowy (Dz. U. z 2003 r. Nr 164, poz. 1589);
4) przepisami odrębnymi.
4. Wzór projektu decyzji sporządzonego przez Wykonawcę zostanie uzgodniony z Zamawiającym, przy czym Zamawiający wymaga aby:
1) analiza, o której mowa w art. 53 ust. 3 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym zawierała:
a) wskazanie uwarunkowań występujących na analizowanym obszarze,
b) określenie, czy dla terenu inwestycji istnieje obowiązek lub potrzeba opracowania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
c) ustalenie zakresu uzgodnień i opinii projektu decyzji;
2) analiza, o której mowa w art. 61 ust. 5 a ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym zawierała między innymi:
a) w formie graficznej – wskazanie granic obszaru analizowanego oraz ustaleń przyjętych w wyniku dokonania analizy,
b) w formie tekstowej:
- wyszczególnienie wszystkich zabudowanych nieruchomości objętych analizą wraz z określeniem dla każdej z nich wskaźników i parametrów wymaganych rozporządzeniem, o którym mowa w pkt. 3 ppkt 2,
- wyliczenia będące podstawą do określenia tych parametrów dla nowej zabudowy oraz uzasadnienie w przypadku, jeśli parametry te określono inaczej, niż na podstawie ustalonych średnich wartości,
- wskazanie uwarunkowań występujących na analizowanym obszarze,
- określenie, czy dla terenu inwestycji istnieje obowiązek lub potrzeba opracowania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
- ustalenie zakresu uzgodnień i opinii projektu decyzji;
5. Projekt decyzji będzie zawierał:
a) w formie graficznej – wskazanie graficzne ustaleń decyzji,
b) w formie tekstowej – uzasadnienie decyzji, obejmujące między innymi ustalenia i wnioski wynikłe z przeprowadzonej analizy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71400000-2 - Usługi architektoniczne dotyczące planowania przestrzennego i zagospodarowania terenu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w oparciu o następujące kryteria oceny ofert:
1) Cena – (C) – waga 100 pkt,
2. Sposób oceny ofert.
1) Zasady oceny za kryterium „Cena”:
a) punkty za kryterium „Cena” (C) zostaną obliczone w następujący sposób:
C = C(of._min) / C(of._bad) × 100 pkt
gdzie:
C – ilość punktów, jakie otrzyma badana oferta w kategorii wykonanie projektu decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu wraz z analizą,
C(of._min) – najniższa cena w przedmiotowej kategorii spośród ofert nie podlegających odrzuceniu,
C(of._bad) – cena oferty badanej w przedmiotowej kategorii.
3. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana jako najkorzystniejsza. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta, która otrzyma największą ilość punktów. Oferta może uzyskać maksymalnie 100 pkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.
Zamawiający nie określa wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
2. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Zamawiający nie określa wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Zamawiający nie określa wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
4. Zdolności technicznej lub zawodowej.
W celu potwierdzenia spełnienia tego warunku Wykonawca wykaże, że dysponuje (lub będzie dysponował) co najmniej jedną osobą, która spełnia jeden z następujących warunków:
1) posiada kwalifikacje określone w art. 5 pkt 1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
2) jest wpisana na listę członków Izby Architektów RP i posiada uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności architektonicznej,
3) posiada uprawnienia budowlane do projektowania i kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności architektonicznej.
W przypadku Wykonawców zagranicznych dopuszcza się kwalifikacje równoważne do przedstawionych powyżej zdobyte w innych państwach na zasadach określonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2025 r. poz. 418) w związku z przepisami ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r., poz. 334) lub art. 20a ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 551).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Wykonawcy dołączają do oferty, aktualne na dzień składania ofert, oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania, sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ.
2. Po dokonaniu wstępnej oceny ofert Zamawiający nie będzie wymagał złożenia podmiotowych środków dowodowych potwierdzających brak podstaw do wykluczenia.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawcy dołączają do oferty oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu, aktualne na dzień składania ofert, sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ.
2. Po dokonaniu wstępnej oceny ofert Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu:
1) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do SWZ).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.2. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z powodu niespełniania warunków, o których mowa w rozdziale 7 SWZ, natomiast spełnianie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w rozdziale 8 SWZ muszą zostać spełnione przez Wykonawców łącznie.
4. W przypadku, o którym mowa w pkt. 10.1, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo lub inny dokument ustanawiający pełnomocnika winno być załączone do oferty.
Pełnomocnictwo winno:
a) określać do jakiego postępowania ma zastosowanie,
b) wskazywać pełnomocnika oraz zakres jego umocowania,
c) zawierać nazwę z określeniem adresu i siedziby wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie niniejszego zamówienia.
5. Zaleca się, aby Pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6. Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze.
7. Pełnomocnictwo lub inny dokument ustanawiający pełnomocnika przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku gdy pełnomocnictwo zostało sporządzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczające zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Przez cyfrowe odwzorowanie należy rozumieć dokument elektroniczny będący kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej, umożliwiający zapoznanie się z tą treścią i jej zrozumienie, bez konieczności bezpośredniego dostępu do oryginału.
8. Pełnomocnik pozostaje w kontakcie z Zamawiającym, w toku postępowania zwraca się do Zamawiającego z wszelkimi sprawami i do niego Zamawiający kieruje informacje, korespondencję itp.
9. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
a) oświadczenie, o którym mowa w pkt. 9.1 ppkt. 3 SWZ składa z ofertą każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie;
b) do oferty dołączają oświadczenie, o którym mowa w pkt. 9.1 ppkt. 4 SWZ (w przypadku, o którym mowa w pkt. 8.7 SWZ). Oświadczenie to jest podmiotowym środkiem dowodowym.
c) na wezwanie Zamawiającego zobowiązani są do złożenia podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w pkt. 9.2 SWZ, przy czym podmiotowe środki dowodowe, o których mowa:
- w pkt. 9.2.1 SWZ składa odpowiednio Wykonawca, który wykazuje spełnianie warunku, w zakresie i na zasadach opisanych w pkt. 8.2 SWZ.
10. Wspólnicy spółki cywilnej/uczestnicy konsorcjum są traktowani jak Wykonawcy składający ofertę wspólną.
11. Przed podpisaniem umowy (w przypadku wyboru oferty wspólnej jako najkorzystniejszej) Wykonawcy składający ofertę wspólną mają obowiązek przedstawić Zamawiającemu umowę konsorcjum/umowę spółki cywilnej.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzenia zmian do zawartej umowy na podstawie art. 454-455 ustawy Pzp oraz postanowień § 12 projektu umowy.2. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 454 ustawy Prawo zamówień publicznych:
1) zmiany danych teleadresowych,
2) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego).
3. Zmiany do umowy może inicjować zarówno Zamawiający jak i Wykonawca, składając pisemny wniosek do drugiej strony, zawierający w szczególności opis zmiany i jej uzasadnienie. Wszelkie zmiany treści umowy wymagają zgody obydwu stron i formy pisemnej pod rygorem nieważności.
4. Wykonawca zobowiązany jest wykazać zaistnienie okoliczności wskazanych w § 12 ust. 2 projektu umowy poprzez przedłożenie stosownych ekspertyz, opinii, dokumentów, itp.
5. Podpisanie aneksu do umowy powinno być poprzedzone, pod rygorem nieważności, sporządzeniem protokołu konieczności zawierającego istotne okoliczności wprowadzenia zmian.
5. Konsekwencją zmiany umowy (aneksowania) może być w szczególności zmiana terminu zakończenia realizacji zadania, wydłużenie terminów obowiązywania zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
6. Zmiana wysokości wynagrodzenia wymaga zmiany umowy w drodze aneksu.
7. Ze względu na ograniczoną liczbę znaków, które można wprowadzić do treści ogłoszenia, pozostałe informacje zawarto w projekcie umowy, stanowiącym załącznik nr 3.1 (w przypadku części 1 oraz 2 zamówienia) i/lub nr 3.2 (w przypadku części 3 zamówienia) do SWZ, dostępnym na stronie prowadzonego postępowania.