BZP: Dostawa i montaż rozdzielnic elektrycznych w budynku pras ob. 209/1 na terenie Grupowej Oczyszczalni Ścieków „Dębogórze”
29.05.2025
2025/BZP 00253262/01
PRZEDSIĘBIORSTWO WODOCIĄGÓW I KANALIZACJI SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ W GDYNI
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa i montaż rozdzielnic elektrycznych w budynku pras ob. 209/1 na terenie Grupowej Oczyszczalni Ścieków „Dębogórze”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: PRZEDSIĘBIORSTWO WODOCIĄGÓW I KANALIZACJI SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ W GDYNI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 190563879
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Witomińska 29
1.5.2.) Miejscowość: Gdynia
1.5.3.) Kod pocztowy: 81-311
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski
1.5.7.) Numer telefonu: 48 58 6687 238
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zu@pewik.gdynia.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pewik.gdynia.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający sektorowy - art. 5 ust. 1 pkt 1 - gospodarka wodna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa i montaż rozdzielnic elektrycznych w budynku pras ob. 209/1 na terenie Grupowej Oczyszczalni Ścieków „Dębogórze”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-78752636-7b11-48dc-a63e-9d50466f9f3f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00253262
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Optymalizacja i rozbudowa systemu zbiorowego odprowadzania i oczyszczania ścieków w Aglomeracji Gdynia
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/pewik_gdynia3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/pewik_gdynia
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 13.1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu platformy zakupowej https://platformazakupowa.pl/pn/pewik_gdynia.
13.2. Wymagania techniczne i organizacyjne zostały opisane w Regulaminie Internetowej Platformy zakupowej - platforma zakupowa.pl Open Nexus Sp. z o.o. dostępnym pod adresem https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin.
13.3. Niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna, inna przeglądarka internetowa niż Internet Explorer,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.
13.4. Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
13.5. Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie, uznaje go za wiążący, zapoznał i zastosuje się do Instrukcji składania ofert.
13.6. Wykonawca może dołączyć max. 10 załączników (jest to suma plików dodanych w obu punktach: Oferta oraz Tajemnica przedsiębiorstwa), o maksymalnym rozmiarze 150 MB każdy.
13.7. Za datę przekazania oferty, Załącznika nr 3 SWZ, podmiotowych środków dowodowych, przedmiotowych środków dowodowych oraz informacji, oświadczeń lub dokumentów przekazywanych w postępowaniu, przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem Platformy.
13.8. Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń składane są przez wykonawcę za pośrednictwem Platformy. Sposób sporządzania dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r.
13.9. Zamawiający zaleca przekazywanie wszelkich oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy – formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego” znajdującego się na stronie danego postępowania. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem Platformy poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij”, po którym pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do Zamawiającego.
13.11. Wykonawca może zwrócić się do zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści SWZ.
13.12. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści SWZ wpłynie do zamawiającego nie później niż na 4 dni przed upływem terminu składania ofert, zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający zamieści wyjaśnienia na Platformie w sekcji „Komunikaty”.
17.1. Oferta musi być sporządzona w języku polskim, w postaci elektronicznej i opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Zaleca się złożenie dokumentów z wykorzystaniem formatów danych: .pdf, .doc, .docx, .rtf, .xps, .odt.
17.2. Do przygotowania oferty konieczne jest posiadanie przez osobę upoważnioną do reprezentowania wykonawcy kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego lub podpisu osobistego.
17.3. Sposób przygotowania i zaszyfrowania oferty opisany został w Instrukcji dla wykonawców udostępnionej na Platformie dostępnej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1.Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji
Sp. z o.o. w Gdyni adres: ul. Witomińska 29, 81-311 Gdynia tel.: +48 58 6687 311; fax.: +48 58 6687 200, e-mail: biuro@pewik.gdynia.pl;
Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w PEWIK GDYNIA Sp. z o.o. w Gdyni jest Pan Jakub Treugut, adres e-mail iodo@pewik.gdynia.pl;
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu prowadzenia przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia oraz zawarcia umowy, a podstawą prawną ich przetwarzania jest obowiązek prawny stosowania sformalizowanych procedur udzielania zamówień publicznych spoczywający na zamawiającym;
odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp;
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres współpracy oraz po jej zakończeniu przez okres, jaki przewidują przepisy prawa, w tym przepisy o archiwizacji oraz ustawy o rachunkowości;
obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
posiada Pani/Pan:
−na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
−na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupełnienia Pani/Pana danych osobowych, przy czym skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników;
−na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego, a także nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia;
−prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
nie przysługuje Pani/Panu:
−w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
−prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
−na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
2.Jednocześnie zamawiający przypomina o ciążącym na Pani/Panu obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które zamawiający pośrednio pozyska od wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie, co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/26/FENIKS/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 1220794,32 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest: Dostawa i montaż rozdzielnic elektrycznych w budynku pras ob. 209/1 na terenie Grupowej Oczyszczalni Ścieków „Dębogórze”. Zakres prac obejmuje opracowanie dokumentacji technicznej, dostawę i montaż rozdzielnic elektrycznych wraz z towarzyszącymi robotami budowlanymi.
Szczegóły wykonania przedmiotu zamówienia zawiera Opis przedmiotu zamówienia, który stanowi Załącznik nr 12 SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 31213100-3 - Rozdzielnie
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
45000000-7 - Roboty budowlane
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 21.1.Przy wyborze oferty zamawiający będzie się kierował niżej wymienionymi kryteriami:
„Cena” – C
„Okres gwarancji” – G
21.5.Ocena punktowa w kryterium „Cena” dokonana zostanie na podstawie ceny brutto wskazanej przez wykonawcę w Formularzu Oferty, stanowiącym Załącznik nr 1 SWZ, przeliczonej według wzoru opisanego w tabeli w pkt. 21.2. 21.6. SWZ. Ocena punktowa w kryterium „Okres gwarancji” dokonana zostanie na podstawie wskazanej przez wykonawcę liczby miesięcy udzielonego okresu gwarancji w Formularzu Oferty, stanowiącym Załącznik nr 1 SWZ, za który przyznana zostanie liczba punktów wynikająca z tabeli w pkt. 21.2. SWZ. Bieg okresu gwarancji rozpoczyna się od dnia podpisania Protokołu odbioru Końcowego przez zamawiającego i wykonawcę.
21.7. Punktacja przyznawana w poszczególnych kryteriach będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
21.8. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów w ramach kryteriów oceny ofert.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny i kosztu
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80
Kryterium 2
4.3.5.) Nazwa kryterium: Koszt
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
11.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu wynikające z art. 112 ust. 2 ustawy Pzp dotyczące:11.1.4. zdolności technicznej lub zawodowej – warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca:
11.1.4.1. wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał 2 zamówienia (umowy) polegające na dostawie rozdzielnic elektrycznych wraz z montażem, o wartości brutto nie mniejszej niż 600.000 zł - każde zamówienie,
11.1.4.2. skieruje do realizacji przedmiotu zamówienia między innymi osobę, która będzie pełnić funkcję Kierownika Budowy, posiadającą wykształcenie wyższe, co najmniej 2 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy oraz uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń. Kierownik Budowy powinien wykazać się doświadczeniem przy realizacji, co najmniej 1 zamówienia (umowy) na wykonanie montażu rozdzielnic elektrycznych, o wartości brutto nie mniejszej niż 600.000 zł.
Uprawnienia muszą być zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie z dnia 29 kwietnia 2019 r. (Dz. U. z 2019 r. poz. 831 z późn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub posiadają odpowiednie kwalifikacje zawodowe, które zostały uznane na zasadach określonych w ustawie o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej z dnia 22.12.2015 r. (Dz. U. z 2023 poz. 334 z późn. zm.).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 12.2.W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, wykonawca na wezwanie zamawiającego zobowiązany będzie do złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
12.2.1. oświadczenia dotyczącego aktualności informacji podanych w Załączniku nr 3 – wykorzystując Załącznik nr 6 SWZ,
12.2.2. oświadczenia dotyczącego aktualności informacji podanych w Załączniku nr 4 o ile było składane wraz z ofertą – wykorzystując Załącznik nr 7 SWZ,
12.2.3. oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt. 5, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 594 ze zm.) z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – wykorzystując Załącznik nr 10 SWZ,
12.2.4. odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonej nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 12.2. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, wykonawca na wezwanie zamawiającego zobowiązany będzie do złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
12.2.5. wykazu wykonanych dostaw (wymaganie opisane w pkt. 11.1.4.1. SWZ) nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy,
12.2.6. wykazu osób (wymaganie opisane w pkt. 11.1.4.2. SWZ), skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za nadzór nad realizacją prac, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
-5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
15.1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 15.000 zł (słownie złotych: piętnaście tysięcy 00/100) przed upływem terminu składania ofert.15.2. Wadium może być wniesione według wyboru wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach:
a) pieniądzu;
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
15.3. Wniesione wadium musi obejmować okres związania ofertą. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium.
15.4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek 89103011200000000034067001 w Banku Handlowym S.A. w Warszawie z dopiskiem na przelewie: Wadium w postępowaniu nr ZP/26/FENIKS/2025 pn.: Dostawa i montaż rozdzielnic elektrycznych w budynku pras ob. 209/1 na terenie Grupowej Oczyszczalni Ścieków „Dębogórze”.
15.5. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym zamawiającego przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej, jako ostateczny termin składania ofert). Zamawiający zaleca, aby dokument potwierdzający dokonanie przelewu został załączony do oferty.
15.6. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia należy przekazać za pośrednictwem Platformy zamawiającemu w oryginale, w postaci elektronicznej podpisanej przez wystawcę.
15.7. Oferta wykonawcy, który nie wniósł wadium, lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp zostanie odrzucona.
15.8. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku określone zostały w art. 98 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
11.3. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki, o których mowa w pkt. 11.1.4. SWZ mogą być spełnione łącznie (przynajmniej jeden z nich musi spełniać dany warunek).11.4. W odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, o których mowa w pkt. 11.1.4. SWZ wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych wykonawców, którzy wykonają prace, do realizacji, których te zdolności są wymagane.
11.5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielnie zamówienia w przypadku opisanym w pkt. 11.4. SWZ dołączą do oferty oświadczenie, z którego wynikać będzie, które czynności
w ramach zamówienia wykonają poszczególni wykonawcy.
11.6. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby powinno potwierdzać, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określać w szczególności:
a) zakres dostępnych dla wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
b) sposób i okres udostępnienia wykonawcy do wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
c) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje zamówienie, którego wskazane zdolności dotyczą.
17.6. Do oferty należy dołączyć: 17.6.2. Pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, 17.6.3.1. Oświadczenie wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia – wzór stanowi Załącznik 3 SWZ
23.5. Przed podpisaniem umowy wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (w przypadku wyboru ich oferty, jako najkorzystniejszej) przedstawią zamawiającemu kopię umowy regulującej współpracę tych wykonawców. Umowa taka winna określać strony umowy, cel działania, sposób współdziałania, zakres prac przewidzianych do wykonania każdemu z nich, solidarną odpowiedzialność za wykonanie zamówienia, oznaczenie czasu trwania konsorcjum (obejmującego okres realizacji przedmiotu zamówienia, gwarancji), wykluczenie możliwości wypowiedzenia umowy konsorcjum przez któregokolwiek z jego członków do czasu wykonania zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
23.4. Wykonawca ma obowiązek zawrzeć umowę w sprawie zamówienia na warunkach określonych we wzorze umowy, który stanowi Załącznik nr 12 SWZ. We wzorze umowy w paragrafach 2, 3 i 9 Zamawiający działając w oparciu o art. 455 ustawy Pzp określił przewidziane zmiany oraz okoliczności, które mogą powodować konieczność wprowadzenia zmian w treści zawartej umowy w stosunku do treści złożonej oferty.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-06-25 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: platforma zakupowa firmy Open Nexus adres: https://platformazakupowa.pl/pn/pewik_gdynia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-06-25 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
W postępowaniu o udzielenie zamówienia mogą brać udział wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 i art. 109 ust. 1 pkt. 4 ustawy Pzp oraz na podstawie art. 5k rozporządzenia Rady (UE) nr 833/2014 z dnia 31 lipca 2014 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz. Urz. UE nr L 229 str.1).17.5. Do przygotowania oferty zaleca się wykorzystanie Formularza Oferty - Załącznika nr 1 SWZ.
17.6. Do oferty należy dołączyć:
17.6.1. Pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik.
17.6.2. Pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – dotyczy ofert składanych przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
17.6.3. Oświadczenia tymczasowo zastępujące wymagane podmiotowe środki dowodowe:
17.6.3.1. Oświadczenie wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia – wzór stanowi Załącznik 3 SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie składa każdy z wykonawców. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia wraz z oświadczeniem, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby.
17.6.3.2 Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, o ile wykonawca składający ofertę polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby – wzór stanowi Załącznik nr 4 SWZ.
17.6.4. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o których mowa w pkt. 11.6. SWZ - wzór stanowi Załącznik nr 5 SWZ, o ile wykonawca składający ofertę polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
17.6.5. Wycenę prac – wypełniony Załącznik nr 2 SWZ.
17.6.6. Wadium - w przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna – oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osobę upoważnioną (osoby upoważnione) do wystawienia.
17.8. Pełnomocnictwo do złożenia oferty musi być złożone w oryginale w takiej samej formie, jak składana oferta (t.j. w formie elektronicznej).
22.1. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, jako najkorzystniejsza, zobowiązany będzie do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5 % ceny brutto. Zabezpieczenie musi zostać wniesione przed zawarciem umowy.
22.2. Zabezpieczenie może być wnoszone, według wyboru wykonawcy, w jednej lub w kilku formach:
a) pieniądzu;
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
c) gwarancjach bankowych;
d) gwarancjach ubezpieczeniowych;
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
22.3. Zamawiający nie wyraża zgody na wniesienie zabezpieczenia w formach określonych w art. 450 ust. 2 ustawy Pzp.
22.4. Jeżeli zabezpieczenie zostanie wniesione w pieniądzu, zamawiający przechowa je na oprocentowanym rachunku bankowym. Zamawiający zwróci zabezpieczenie wniesione w pieniądzu z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy Wykonawcy.