BZP: Termomodernizacja budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz ze zmianą sposobu ogrzewania i rozbiórką budynku gospodarczego przy ul. Gliwickiej 44 w Rybniku
29.05.2025
2025/BZP 00254575/01
ZAKŁAD GOSPODARKI MIESZKANIOWEJ
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Termomodernizacja budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz ze zmianą sposobu ogrzewania i rozbiórką budynku gospodarczego przy ul. Gliwickiej 44 w Rybniku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZAKŁAD GOSPODARKI MIESZKANIOWEJ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 271505550
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Tadeusza Kościuszki 17
1.5.2.) Miejscowość: Rybnik
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-200
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki
1.5.7.) Numer telefonu: 32 42 94 865
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dzp@zgm.rybnik.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.zgm.rybnik.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Termomodernizacja budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz ze zmianą sposobu ogrzewania i rozbiórką budynku gospodarczego przy ul. Gliwickiej 44 w Rybniku
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-659ff38c-4760-4128-8852-9b26055f3596
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00254575
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00005215/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 Termomodernizacja budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz ze zmianą sposobu ogrzewania i rozbiórką budynku gospodarczego przy ul. Gliwickiej 44 w Rybniku
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-659ff38c-4760-4128-8852-9b26055f35963.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl.
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
3. Adres strony internetowej prowadzonego postępowania (link prowadzący bezpośrednio do widoku postępowania na Platformie e-Zamówienia):
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-659ff38c-4760-4128-8852-9b26055f3596
Postępowanie można wyszukać również ze strony głównej Platformy e-Zamówienia (przycisk „Przeglądaj postępowania/konkursy”).
4. Identyfikator (ID) postępowania na Platformie e-Zamówienia: ocds-148610-659ff38c-4760-4128-8852-9b26055f3596.
5. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
6. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
7. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.
8. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania.
9. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
1) w formatach danych określonych w przepisach Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (i przekazuje się jako załącznik), lub
2) jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”).
10. Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji Wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna została zawarta w rozdziale I SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzula informacyjna została zawarta w rozdziale I SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DZP.212.0015.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.5.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 2062377,04 PLN
4.1.6.) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 1939112,43 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest termomodernizacja budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz ze zmianą sposobu ogrzewania i rozbiórką budynku gospodarczego przy ul. Gliwickiej 44 w Rybniku.
Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia:
1. Roboty ogólnobudowlane:
1) przygotowanie zaplecza terenu robót,
2) zabezpieczenie terenu robót,
3) prace wyburzeniowe i rozbiórkowe w budynku mieszkalnym:
a) demontaż istniejącej stolarki drzwiowej zewnętrznej,
b) demontaż istniejącej stolarki okiennej,
c) demontaż parapetów wewnętrznych i zewnętrznych,
d) demontaż balustrad schodów zewnętrznych,
e) demontaż schodów zewnętrznych wraz z fundamentami,
f) demontaż armatury i mebli kolidujących z inwestycją,
g) demontaż rynien, rur spustowych i obróbek blacharskich,
h) demontaż elementów elewacyjnych,
i) demontaż zadaszeń nad wejściami do budynku,
j) demontaż istniejącej nawierzchni przy budynku,
k) demontaż wszystkich ogrodzeń działki,
l) demontaż podłóg na gruncie w miejscach nowoprojektowanych posadzek na parterze,
m) demontaż lamp na elewacji,
n) w przypadku uszkodzenia ścian wykonać wyprawę tynkarską jak w danym pomieszczeniu,
o) roboty towarzyszące i porządkowe,
4) wykonanie izolacji przeciwwilgociowej w części podpiwniczonej:
a) wysadzenie roślin/krzewów,
b) wykonanie wykopów,
c) oczyszczenie ścian poprzez mycie, szczotkowanie,
d) skucie luźnych tynków,
e) wykonanie warstwy tynku cementowego,
f) wykonanie izolacji do pełnej głębokości fundamentu,
g) zabezpieczenie izolacji folią kubełkową,
h) zasypanie wykopów,
5) ocieplenie stropu piwnic:
a) przygotowanie powierzchni,
b) izolacja stropu natryskowo wełną mineralną,
6) ocieplenie ścian budynku mieszkalnego od wewnątrz:
a) rozebranie istniejącego wykończenia posadzek pod izolację wewnętrzną ścian,
b) przygotowanie powierzchni,
c) montaż izolacji termicznej,
d) montaż płyt gipsowo – kartonowych,
e) wykonanie gładzi gipsowych,
7) renowacja elewacji z cegły:
a) piaskowanie powierzchni muru,
b) oczyszczenie powierzchni,
c) wymiana uszkodzonych cegieł,
d) spoinowanie murów,
e) impregnacja preparatem hydrofobizującym,
8) renowacja elewacji z kamienia:
a) piaskowanie powierzchni muru,
b) oczyszczenie powierzchni,
c) uzupełnienie ubytków kamienia,
d) spoinowanie murów,
e) impregnacja preparatem hydrofobizującym,
9) renowacja elewacji tynkowanej,
10) roboty towarzyszące przy renowacji elewacji:
a) przełożenie istniejących anten,
b) montaż nowych kratek wentylacyjnych na elewacji,
c) wymiana lamp na elewacji,
11) wykonanie izolacji posadzek piwnic:
a) rozebranie ścianek działowych,
b) rozebranie posadzek,
c) przygotowanie podłoża,
d) wykonanie nowych posadzek wraz z izolacją,
e) montaż/budowa ścianek działowych
12) wykonanie izolacji podłogi na gruncie (parter):
a) rozebranie posadzek,
b) przygotowanie podłoża,
c) wykonanie nowych posadzek wraz z izolacją,
d) odtworzenie okładziny posadzek,
e) dostosowanie zabudowy mebli,
f) montaż armatury,
13) adaptacja pomieszczenia technicznego:
a) przygotowanie podłoża posadzek, ścian i stropu,
b) wykonanie warstwy spadkowej posadzki,
c) izolacja posadzek,
d) ułożenie okładziny posadzek z płytek,
e) zamocowanie płyt gipsowo - kartonowych na ścianach,
f) wykonanie tynków na suficie,
g) malowanie pomieszczenia,
h) zabudowa wentylacji pomieszczenia,
i) wykonanie instalacji elektrycznej wraz z oprzyrządowaniem,
14) połączenie dwóch lokali mieszkalnych (lokal nr 2 i 4): wykonanie instalacji elektrycznej wraz z oprzyrządowaniem,
15) remont klatek schodowych wszystkich lokali mieszkalnych:
a) odbicie głuchych, luźnych, zasolonych i słabo przylegających części tynków,
b) uzupełnienie skutych tynków tynkiem cementowo – wapiennym,
c) wykonanie gładzi na całej powierzchni ścian i sufitów,
d) malowanie ścian i sufitów farbą emulsyjną,
e) lakierowanie ścian po malowaniu lakierem bezbarwnym do wysokości 1,60m,
16) zabezpieczenie belek stropu odcinkowego,
17) ocieplenie stropu poddasza:
a) rozebranie posadzki z desek i polepy,
b) montaż nowej izolacji termicznej,
c) ułożenie płyt OSB
18) ocieplenie skosów poddasza:
a) rozebranie istniejącej zabudowy dachu,
b) uzupełnienie wiatroizolacji,
c) montaż izolacji termicznej,
d) zabudowa płyt OSB,
e) malowanie,
19) ocieplenie lukarn:
a) przygotowanie powierzchni,
b) uzupełnienie paroizolacji,
c) montaż izolacji termicznej,
d) deskowanie połaci płytami OSB,
e) uzupełnienie wiatroizolacji,
f) wykonanie pokrycia dachowego,
20) remont dachu:
a) uzupełnienie i malowanie podbitki dachu,
b) przełożenie i ewentualne uzupełnienie dachówek z mocowaniem gwoździami miedzianymi,
c) wymiana łat i kontrłat w złym stanie technicznym,
d) montaż nowych rynien i rur spustowych,
21) remont schodów zewnętrznych:
a) demontaż schodów,
b) wykonanie podkładów betonowych,
c) budowa ław fundamentowych żelbetowych,
d) wykonanie ścianek schodów,
e) izolacja przeciwwilgociowa konstrukcji schodów w gruncie,
f) tynkowanie ścianek schodów z przygotowaniem podłoża,
g) wykończenie schodów okładziną z płytek granitowych płomieniowanych,
h) zabudowa nowych balustrad schodowych,
22) wykonanie muru pruskiego w postaci listew modrzewiowych montowanych do elewacji,
23) montaż płotków śniegowych,
24) remont kominów wraz z wykonaniem wylotów bocznych zabezpieczonych siatkami,
25) zapewnienie prawidłowej wentylacji pomieszczeń w budynku:
a) oczyszczenie i odgruzowanie przewodów kominowych po zdemontowanych kotłach/piecach kaflowych,
b) szlamowanie przewodów wentylacyjnych i spalinowych,
c) wykonanie przebić w ścianach, zamurowanie przebić,
d) zapewnienie prawidłowej wentylacji grawitacyjnej we wszystkich lokalach mieszkalnych, piwnicy i pomieszczeniu technicznym z wykorzystaniem wolnych przewodów dymowych po rozebranych piecach,
e) osadzenie kratek wentylacyjnych na przewodach,
26) wymiana stolarki okiennej i drzwiowej:
a) wymiana parapetów wewnętrznych,
b) wymiana parapetów zewnętrznych,
c) wymiana drzwi zewnętrznych z wykończeniem ościeży,
d) wymiana okien z wykończeniem ościeży,
27) roboty elektryczne związane m.in. z przerobieniem instalacji po wykonanych pracach,
28) zagospodarowanie terenu:
a) przygotowanie terenu,
b) wykonanie opaski żwirowej wokół budynku,
c) nasadzenia wykopanych roślin a w przypadku uszkodzenia, zasadzenie nowych roślin/krzewów,
d) ułożenie chodnika i dojazdu z kostki brukowej betonowej,
e) wykonanie nawierzchni ażurowej,
f) humusowanie terenu,
g) montaż nowego ogrodzenia posesji,
h) montaż nowej bramy wjazdowej i furtki,
29) budowa wiaty śmietnikowej:
a) wykonanie podłogi na gruncie,
b) budowa ścianek działowych pełnych z cegieł,
c) montaż konstrukcji dachowej,
d) ułożenie pokrycia dachowego z dachówki ceramicznej karpiówki,
e) wykonanie obróbek blacharskich,
f) montaż drzwi/bramy do wiaty.
2. Roboty instalacyjne:
1) rozbiórka starych instalacji centralnego ogrzewania,
2) rozbiórka starych kotłów żeliwnych na paliwo stałe,
3) rozbiórka piecy kaflowych,
4) wykonanie przebić w ścianach i stropach, zamurowanie przebić,
5) przełożenie kolidującej z przewodami i odbiornikami instalacji elektrycznej,
6) wykonanie instalacji grzewczej wraz z zaizolowaniem przewodów,
7) montaż podliczników ciepła indywidualnych dla każdego lokalu mieszkalnego,
8) wykonanie fundamentu pod pompę ciepła,
9) montaż powietrznej pompy ciepła typu monoblok o mocy 15,9kW z kompletnym układem sterowania, oprzyrządowaniem i konstrukcją wsporczą,
10) zabudowa armatury zabezpieczającej pompę ciepła,
11) instalowanie bufora wody grzewczej o pojemności V=200l,
12) montaż elektrycznego pojemnościowego podgrzewacza wody V=50l z grzałką 1,5kW,
13) montaż stacji uzdatniania wody dla instalacji centralnego ogrzewania,
14) montaż przepompowni wody brudnej q=1l/s, H=5m,
15) wykonanie instalacji elektrycznej w pomieszczeniu technicznym,
16) uruchomienie i wyregulowanie instalacji grzewczej wraz z źródłem ciepła,
17) płukanie instalacji, próby szczelności instalacji,
18) remont zewnętrznej kanalizacji deszczowej:
a) wymiana studzienek rewizyjnych,
b) wymiana istniejących przykanalików kanalizacji deszczowej,
c) wymiana istniejącej instalacji zewnętrznej kanalizacji deszczowej,
d) udrożnienie studzienek na sieci kanalizacyjnej w obrębie działki,
e) udrożnienie przewodów sieci kanalizacji deszczowej na terenie działki,
19) podłączeniem nowego oświetlenia zewnętrznego,
20) montaż czujników dymu i czadu.
3. Roboty wyburzeniowe i rozbiórkowe budynku gospodarczego:
1) demontaż istniejącej stolarki drzwiowej zewnętrznej,
2) demontaż istniejącej stolarki okiennej,
3) demontaż armatury,
4) rozebranie dachu wraz z utylizacją pokrycia dachowego,
5) rozebranie stropów drewnianych,
6) rozebranie ścian, gzymsów oraz fundamentów,
7) rozebranie posadzek,
4. Roboty towarzyszące:
1) uporządkowanie terenu robót,
2) wywóz i utylizacja materiałów z rozbiórek oraz materiałów po budowlanych,
3) roboty wykończeniowe i malarskie.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią: dokumentacja projektowa, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiary robót stanowiące załączniki do Specyfikacji Warunków Zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45321000-3 - Izolacja cieplna
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45233250-6 - Roboty w zakresie nawierzchni, z wyjątkiem dróg
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45111100-9 - Roboty w zakresie burzenia
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 270 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: został określony w SWZ w rozdziale XXIV: "Opis kryteriów oceny ofert, wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert"
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wykonania robót
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja na urządzenia i przybory
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja na instalacje wewnętrzne i zewnętrzne
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenia zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:Wykonawca spełni warunek jeżeli wykonał, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie co najmniej jedną robotę budowlaną o wartości co najmniej 450 000,00 zł (czterysta pięćdziesiąt tysięcy złotych) brutto polegającą na dociepleniu ścian budynku z załączeniem dowodów dotyczących robót, określających czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty.
2. W przypadku inwestycji, których wartość została wyrażona w umowie w innej walucie niż PLN należy dokonać przeliczenia tej waluty na PLN przy zastosowaniu średniego kursu NBP na dzień zakończenia inwestycji (w przypadku inwestycji rozliczanych wyłącznie w walutach innych niż PLN).
3. Warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej dotyczący wykonanych robót budowlanych musi być spełniony:
1) przez Wykonawcę samodzielnie; lub
2) przez minimum jeden podmiot udostępniający wiedzę i doświadczenie (podwykonawcę) samodzielnie;
3) w przypadku Wykonawców występujących wspólnie, samodzielnie przez minimum jednego z Wykonawców występujących wspólnie.
Nie jest dopuszczalne łączenie (sumowanie) wyżej wymaganego doświadczenia w ramach doświadczenia różnych podmiotów zaangażowanych w realizację zamówienia.
4. W sytuacji, gdy Wykonawca polega na doświadczeniu grupy Wykonawców, której był członkiem (np. Konsorcjum), doświadczenie będzie oceniane w zależności od konkretnego zakresu udziału tego Wykonawcy, a więc jego faktycznego wkładu w prowadzenie działań, które były wymagane od tej grupy w ramach zamówienia publicznego wykazanego na potwierdzenie spełniania warunku udziału w postępowaniu.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, zostanie wezwany do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych tj.: wykazu wykonanych robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane na formularzu zgodnym z treścią załącznika nr 4 do SWZ, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
2. Okres, o którym mowa w pkt 1, liczy się wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert.
3. Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych i/lub usług, które wykonywał wspólnie z innymi Wykonawcami, wykazy, o których mowa powyżej dotyczą robót budowlanych i/lub usług, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
4. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które Zamawiający posiada jeżeli Wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Formularz oferty. Do przygotowania oferty zaleca się wykorzystanie Formularza oferty, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do SWZ. W przypadku, gdy Wykonawca nie korzysta z przygotowanego przez Zamawiającego wzoru, w treści oferty należy zamieścić wszystkie informacje wymagane w Formularzu oferty.2. Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Wzór oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu stanowi Załącznik nr 2 do SWZ.
3. Oświadczenie, o którym mowa w pkt 2 składają odrębnie:
1) Wykonawca / każdy spośród Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia Wykonawcy oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu;
2) podmiot udostępniający zasoby, na którego potencjał powołuje się Wykonawca celem potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim podmiot udostępnia swoje zasoby Wykonawcy,
4. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania - odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia tych dokumentów, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
5. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby składa wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Zobowiązanie określa w szczególności informacje wymienione w rozdziale X pkt 4 SWZ.
6. Oświadczenie, z którego wynika, które prace wykonają poszczególni Wykonawcy – przy czym obowiązek ten dotyczy wyłącznie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy, którego wzór stanowi Załącznik nr 3 do SWZ.
7. Wadium z uwzględnieniem postanowień rozdziału XIX SWZ.
8. Pełnomocnictwo złożone w sytuacji:
1) Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy;
2) podpisania oferty względnie innych dokumentów składanych wraz z ofertą przez osobę, dla której prawo do ich podpisania nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy (np. wypisu z Krajowego rejestru sądowego) – pełnomocnictwo do podpisania oferty.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 29 000,00 zł (dwadzieścia dziewięć tysięcy złotych 00/100).6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia publicznego. W takim przypadku Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego.2. Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Wzór oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu stanowi załącznik nr 2 do SWZ.
Oświadczenie, składają odrębnie każdy spośród Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia Wykonawcy oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Oświadczenie, z którego wynika, które prace wykonają poszczególni Wykonawcy – przy czym obowiązek ten dotyczy wyłącznie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SWZ.
4. Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.
5. Oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych dotyczące podstaw wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w swoim imieniu.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w przypadkach, o których mowa w art. 455 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz w przypadkach opisanych w projektowanych postanowieniach umownych stanowiących załącznik do Specyfikacji Warunków Zamówienia.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-06-17 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-659ff38c-4760-4128-8852-9b26055f3596
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-06-17 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-07-16
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający wykluczy wykonawców, w stosunku do których zachodzi którakolwiek z okoliczności wskazanych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.Dotyczy sekcji III 3.6.) - 11. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”). W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się do przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
12. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
13. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez Wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
14. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
15. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
16. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (22) 458 77 99 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
17. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: dzp@zgm.rybnik.pl (nie dotyczy składania ofert).
Dotyczy sekcji VI 6.5.) - Zamawiający będzie wymagał od wybranego Wykonawcy wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy – zgodnie z art. 450 ustawy Pzp. Zabezpieczenie ustala się w wysokości 5 % ceny (z podatkiem VAT) podanej w ofercie. Zabezpieczenie należy wnieść przed zawarciem umowy. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 70 % zostanie zwrócone w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane. Pozostała część zabezpieczenia zostanie zwrócona do 15 dni po upływie okresu rękojmi za wady.
Dotyczy sekcji IV 4.2.10.) - Wykonawca zobowiązany jest realizować przedmiot zamówienia w terminie: 270 dni od dnia zawarcia umowy.