BZP: Budowa odnawialnych źródeł energii w powiecie Cieszyńskim na terenach jednostek organizacyjnych Powiatu Cieszyńskiego
29.05.2025
2025/BZP 00254618/01
Powiat Cieszyński reprezentowany przez Zarząd Powiatu Cieszyńskiego
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa odnawialnych źródeł energii w powiecie Cieszyńskim na terenach jednostek organizacyjnych Powiatu Cieszyńskiego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Cieszyński reprezentowany przez Zarząd Powiatu Cieszyńskiego
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 072186224
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Bobrecka
1.5.2.) Miejscowość: Cieszyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-400
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wiz@powiat.cieszyn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.powiat.cieszyn.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa odnawialnych źródeł energii w powiecie Cieszyńskim na terenach jednostek organizacyjnych Powiatu Cieszyńskiego
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-991f4a8b-d30b-4151-830e-daaba7c7db38
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00254618
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00048306/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.10 Budowa odnawialnych źródeł energii na terenie ZS im. Szybińskiego oraz CKZ w Bażanowicach
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
"Budowa odnawialnych źródeł energii w powiecie Cieszyńskim na terenach jednostek organizacyjnych Powiatu Cieszyńskiego” w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 (Fundusz na rzecz Sprawiedliwej Transformacji)
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-991f4a8b-d30b-4151-830e-daaba7c7db383.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności składanie ofert oraz oświadczeń będzie odbywała się w formie elektronicznej, przy wykorzystaniu portalu e-zamówienia tj. systemu zapewniającego
obsługę procesu udzielania zamówień publicznych za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej. Dostęp do portalu możliwy jest za pośrednictwem strony: https://ezamowienia.gov.pl W pozostałym zakresie dotyczącym niniejszego postępowania komunikacja Zamawiającego z Wykonawcami odbywa się za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej w postaci e-mail: wiz@powiat.cieszyn.pl lub drogą elektroniczną na portalu ezamówienia
za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań, zawiadomień i zadawanie pytań.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Centrum pomocy platformy e-Zamówienia pod adresem https://ezamowienia.gov.pl/pl/komponent-edukacyjny/ Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-zamówienia oraz informacje
dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-zamówienia.
W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WIZ.272.11.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 1: Wykonanie instalacji fotowoltaicznej wraz z magazynem energii przy Centrum Kształcenia Zawodowego w Bażanowicach:
- budowa betonowych fundamentów posadowionych na głębokości 1,2 m ppt w których osadzone będą słupy ram konstrukcji wsporczej. Przekrój fundamentu kołowy o średnicy D-30cm. Wykopy pod fundamenty należy wykonywać przy użyciu wiertnic spalinowych ręcznych. Wykop po osadzeniu słupka i jego rektyfikacji, należy zalać betonem C20/25 na wysokość 10 cm. nad terenem. Ilość fundamentów 24 szt.
- konstrukcja wsporcza pod panele fotowoltaiczne - wolnostojący obiekt budowlany o charakterze wiaty jednospadowej, o kącie nachylenia połaci 30 stopni, jako konstrukcja niska o wysokości do 4,0 m. npt. Elementy nośne konstrukcji stanowią ramy z systemowych profili perforowanych. Rama powinna składać się z dwóch słupów osadzonych w betonowych fundamentach oraz rygla o nachyleniu 30 stopni łączącego góra słupy. Każda z ram musi być usztywniona w narożach zastrzałami. Rozstaw osiowy słupów ramy wynosi 3,0 m. Rozstaw ram w szeregu wynosi 2,9 m. Poszczególne ramy połączone są sześcioma płatwiami usytuowanymi na ryglach. Bezpośrednio do płatwi mocowane będą panele fotowoltaiczne. Każdy panel usytuowany wertykalnie do płatwi musi być zamocowany czterema systemowymi zaciskami. Dla zapewnienia wystarczającej stateczności ram w kierunku podłużnym zastosowano dodatkowe stężenia w czterech polach między ramami.
- budowa instalacji fotowoltaicznej:
wykonanie instalacji fotowoltaicznej o mocy nie mniejszej niż 50,0 kWp, wolnostojącej na działce nr 232/10 w Bażanowicach, w tym: prace przygotowawcze, montaż konstrukcji wsporczych pod panele, montaż paneli fotowoltaicznych (75 szt x 665kWp), falownika, rozdzielni instalacji fotowoltaicznej, wykonanie okablowania, wykonanie instalacji odgromowej i połączeń wyrównawczych.
- instalacja magazynu energii - instalacja o łącznej mocy 20 kW i pojemności 40 kWh. W skład magazynu wchodzą ładowarka, kontroler energii, moduły bateryjne, trasy kablowe, systemy monitorowania.
- ogrodzenie – należy wykonać z systemowych elementów ogrodzeniowych, w skład których wchodzą panele ogrodzeniowe o wysokości 1,36 m., słupki o przekroju 60x40 i gr. 2 mm. Płyty cokołowe żelbetowe, komplet obejm montażowych i łączników, furtka jednoskrzydłowa o szerokości 1,0 m. Słupki ogrodzenia należy osadzić w fundamentach betonowych o średnicy 20 cm. i głębokości 80 cm. (beton C20/25). Należy zabezpieczyć antykorozyjnie elementy stalowe ogrodzenia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45223200-8 - Roboty konstrukcyjne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45342000-6 - Wznoszenie ogrodzeń
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne
45223810-7 - Konstrukcje gotowe
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych
45261000-4 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty
45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Przedłużony okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 2: Wykonanie instalacji fotowoltaicznej dla Zespołu Szkół im. Wł. Szybińskiego w Cieszynie.
- wykonanie konstrukcji wsporczej stacji fotowoltaicznej o mocy do 50 kWp – konstrukcję wsporczą pod panele fotowoltaiczne stanowić mają trójkątne ramy z ceowników perforowanych opartych na blasze trapezowej za pośrednictwem krótkich szyn montażowych o wysokości 7 cm., przymocowanych do blachy trapezowej czterema wkrętami samowiercącymi z podkładkami uszczelniającymi. Poszczególne ramy maja być usytuowane w rozstawie co 2,4 m. połączone dwoma płatwiami z ceowników perforowanych umieszczonych odpowiednio jedna przy wierzchołku trójkąta, a druga u jego podstawy. Bezpośrednio do płatwi zamocowane maja być panele fotowoltaiczne usytuowane w pozycji horyzontalnej. Każdy panel mocowany powinien być do płatwi typowymi łącznikami pośrednimi i skrajnymi w czterech miejscach. Panele na obu połaciach dachu mają być usytuowane w dwóch pasach równoległych do krawędzi podłużnej dachu. Panele w szeregu bliższym krawędzi dachowej usytuowane maja być pod kątem 40 stopni do poziomu. W celu osłony podniesionych krawędzi paneli przed parciem wiatru należy zastosować typowe panelowe osłony wiatrowe mocowane bezpośrednio do pochyłych podpór trójkątnych ram nośnych. Całkowita ilość paneli na dachu ma wynosić 71 sztuk a wymiary poszczególnych paneli to 2384x1303x35 mm.
- budowa instalacji fotowoltaicznej:
wykonanie instalacji fotowoltaicznej o mocy łącznej 49,7 kWp, na dachu budynku internatu zespołu Szkół im. Wł. Szybińskiego w Cieszynie przy ul. Kraszewskiego 11, w tym: prace przygotowawcze, montaż konstrukcji wsporczych pod panele, montaż paneli fotowoltaicznych (71 szt. x 700kWp), falownika, rozdzielni instalacji fotowoltaicznej, wykonanie okablowania, wykonanie instalacji odgromowej i połączeń wyrównawczych oraz stacji fotowoltaicznej.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45223200-8 - Roboty konstrukcyjne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne
45223810-7 - Konstrukcje gotowe
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych
45261000-4 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty
45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Przedłużony okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa (zgodnie z art. 115 ustawy Pzp):dla części 1 i 2: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że na dzień składania oferty jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum: 300.000 zł brutto (słownie: trzysta tysięcy złotych).
W przypadku złożenia oferty na obie części, warunek zostanie spełniony w przypadku wykazania polisy o wartości 300.000 zł brutto.
Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia ubezpieczenia OC przez cały okres realizacji zamówienia, oraz przedstawienia Zamawiającemu aktualnej polisy.
2. Zdolność techniczna lub zawodowa (zgodnie z art. 113 ustawy Pzp):.
a) Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), wykonał w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył:
- DLA CZĘŚCI 1 jedną robotę ogólnobudowlaną, polegającą na montażu paneli fotowoltaicznych na gruncie wraz z magazynem energii o wartości minimum 100.000zł brutto;
- DLA CZĘŚCI 2 - jedną robotę polegającą na wykonaniu kompletnej instalacji fotowoltaicznej o wartości minimum 100.000zł brutto.
b) Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobą posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie:
- do kierowania robotami w funkcji kierownika budowy w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz do kierowania robotami w funkcji kierownika robót w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych W ZAKRESIE OBU CZĘŚCI
w rozumieniu ustawy Prawo budowlane lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydano na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów albo uprawnienia równoważne wg przepisów kraju ich uzyskania, z podaniem informacji na temat ich kwalifikacji zawodowych oraz zakresu możliwych do wykonywania czynności.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium przez Wykonawców w wysokości odpowiednio:- dla części 1: 6.000 zł (słownie: sześć tysięcy złotych),
- dla części 2: 7.000 zł (słownie: siedem tysiąc złotych).
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z projektem umowy7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-06-13 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem „Formularza ofertowego” dostępnego na platformie e- Zamówienia https://ezamowienia.gov.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-06-13 09:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-07-12
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji:
Część 1 : Tak
Część 2 : Tak