BZP: Przygotowanie i dystrybucja posiłków dla pacjentów
29.05.2025
2025/BZP 00255051/01
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Uniwersytecki Szpital Kliniczny nr 1 im. Norberta Barlickiego Uniwersytetu Medycznego w Łodzi
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Przygotowanie i dystrybucja posiłków dla pacjentów
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Uniwersytecki Szpital Kliniczny nr 1 im. Norberta Barlickiego Uniwersytetu Medycznego w Łodzi
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000288774
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Kopcińskiego 22
1.5.2.) Miejscowość: Łódź
1.5.3.) Kod pocztowy: 90-153
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dzial.zamowien.publicznych@barlicki.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.barlicki.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przygotowanie i dystrybucja posiłków dla pacjentów
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3ada788b-8d2e-474d-b158-2a08d8541230
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00255051
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00002675/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.7 Usługi - Przygotowaniu i dystrybucja posiłków
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/barlicki3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/barlicki
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: zgodnie z SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 71/TP/ZP/U/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia USK nr 1 im N. Barlickiego w Łodzi, Gm. M. Łódź, pow. m. łódzki, województwo łódzkie jest Usługa przygotowania i dystrybucji posiłków dla pacjentów szczegółowo opisana w załącznikach do Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ) w szczególności:, formularz ofertowy- załącznik nr 1, Opis przedmiotu zamówienia i Klasyfikacja diet-załącznik nr 1a, Formularz asortymentowo-cenowy - załącznik nr 2.
Zamawiający zastrzega, że realizuje program pilotażowy w zakresie edukacji żywieniowej oraz poprawy jakości żywienia w szpitalach „Dobry posiłek w szpitalu” zgodnie z treścią rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 20 grudnia 2024 r. w sprawie programu pilotażowego w zakresie edukacji żywieniowej oraz poprawy jakości żywienia w szpitalach - „Dobry posiłek w szpitalu” (Dz. U. 2024 r. poz. 1924 ze zm. )” – do dn. 30.06.2025 r.
4.2.6.) Główny kod CPV: 55320000-9 - Usługi podawania posiłków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 2 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników4.3.5.) Nazwa kryterium: Urozmaicenie jadłospisu dekadowego
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Odległość kuchni wykonawcy
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale V SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to
z odrębnych przepisów:
Zamawiający określa warunki w powyższym zakresie:
A) posiadanie Aktualnego Zezwolenia Państwowej Inspekcji Sanitarnej na prowadzenie działalności w zakresie produkcji posiłków w celu świadczenia usług cateringu.
B) Posiadanie Aktualnego Zezwolenia Państwowej Inspekcji Sanitarnej dla środków transportu dokumentującego, że środki transportu Wykonawcy spełniają wymogi do transportu żywności,
C) Posiadanie wpisu do rejestru zakładów podlegających urzędowej kontroli organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej, zgodnie z art. 62 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz.U. z 2023 r., poz. 1448 tj.)
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający określa następujące warunki w powyższym zakresie:
A) Wykonanie minimum jednej usługi odpowiadającej swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia (tj. przygotowywanie i dostarczanie całodziennych posiłków: śniadań, obiadów, kolacji) dla obiektu użyteczności publicznej/ obiektu ochrony zdrowia w ciągu ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, o wartości brutto nie mniejszej niż: 200 000,00 zł
Uwaga! W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych, należy podać wartość zrealizowanej części zamówienia do dnia złożenia oferty (nie wartość całej umowy).
B) Posiadanie przez Wykonawcę wymaganego sprzętu do realizacji zamówienia (minimalna wymagana ilość i rodzaj sprzętu): lodówki – 2 szt. duże; waga kuchenna, wózki kelnerskie długie lekkie – 5 szt.; regały metalowe – 2 szt.; wyparzarki – 2 szt.; mikrofale -5 szt.; suszarki na talerze, talerze płaskie i głębokie do wydawania posiłków; kubki jednorazowe na napoje; pojemniki plastikowe na pieczywo, pojemniki plastikowe z przykrywami na dodatki do śniadań i kolacji, podesty plastikowe pod termosy ze styropianu– 5 szt.; sztuczce jednorazowe; pojemniki do mikrofali na zupę; szafki do szatni w ilości 12 szt.; opakowania jednorazowe ze styropianu, blender, czajnik – 2 szt., telefon służbowy – 2 szt., odzież ochronna + buty dla pracowników, beczki plastikowe z przykrywami na odpady - 3 szt.; Wykonawca może wykazać dodatkowo inny sprzęt nie wyszczególniony.
C) Dysponowanie osobami zdolnymi do realizacji zamówienia publicznego (wydawanie posiłków, opracowywanie jadłospisów, produkcja posiłków z uwzględnieniem diet, obróbka wstępna surowców oraz proces myjący i dezynfekcji naczyń kuchennych i sprzętu produkcyjnego, zakup i transport produktów spożywczych ),
Dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania przedmiotowego zamówienia, posiadającymi aktualne uprawnienia, (minimum 11 osób na obie zmiany czyli po 5 osób na każdej zmianie plus 1 osoba koordynująca;
a) Minimum 1 osoba posiadająca kwalifikacje dietetyka;
b) Minimum 2 osoby posiadające kwalifikacje technologa żywienia;
c) Minimum 1 osoba pełniąca funkcję Koordynatora (kierownika) odpowiedzialnego za jakość wykonywanej usługi na terenie Szpitala i pełniąca nadzór nad pracującymi w placówce Zamawiającego;
d) Minimum 10 osób do wydawania posiłków na poszczególne oddziały kliniczne (minimum 10 osób na obie zmiany, czyli po 5 osób na każdej zmianie); osoby te mają być kompetentne, znających się na wykonywanej pracy. Wymaga się, by pracownik był podporządkowany jednemu oddziałowi klinicznemu.
e) posiadają aktualne profilaktyczne badania lekarskie;
f) posiadają stosowne kwalifikacje zawodowe do realizacji niniejszej umowy;
g) posiadają udokumentowane odbycie u Wykonawcy szkolenia wstępnego, szkolenia okresowego oraz instruktażu stanowiskowego zgodnie z wykonywanym zawodem;
h) posiadają odpowiednią wiedzę w zakresie właściwości substancji niebezpiecznych oraz bezpiecznego sposobu stosowania tych substancji (dotyczy sytuacji posługiwania się przez pracowników przy wykonywaniu pracy substancjami niebezpiecznymi);
i) posiadają odpowiednią wiedzę w zakresie obsługi maszyn i urządzeń wykorzystywanych przy wykonywaniu pracy;
j) posiadają odpowiednią wiedzę w zakresie identyfikacji czynników szkodliwych i uciążliwych na swoich stanowiskach pracy i ograniczania ich oddziaływania na otoczenie;
k) zostali zapoznani z obowiązującymi u Zamawiającego zarządzeniami, regulaminami, instrukcjami i innymi przepisami wiążącymi się bezpośrednio z wykonywaną przez nich pracą;
l) zostali zapoznani z zagrożeniami występującymi u Zamawiającego;
m) posługują się biegle językiem polskim i znają polski alfabet.
D) Wdrożenie przez Wykonawcę systemu przestrzegania zasad higieny w procesie produkcji i właściwej jakości zdrowotnej żywności w swojej jednostce (zasady systemu HACCP) zgodnie z art. 59 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz.U. z 2023 r., poz. 1448 tj.):
posiadanie Certyfikatu HACCP potwierdzającego wdrożenie tego systemu w jednostce Wykonawcy w obszarze produkcji i dystrybucji posiłków wydanego przez zewnętrzny podmiot uprawniony do przeprowadzenia certyfikacji; Zamawiający dopuszcza złożenie przez Wykonawcę aktualnego certyfikatu HACCP / ISO 22000 obejmującego żywienie szpitalne, wydanego przez uprawniony podmiot certyfikujący, akredytowany
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania – zgodnie z Załącznikiem nr 3 do SWZ.
3. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, do oferty zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenia podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 3b do SWZ). – jeżeli dotyczy.
4. Informacje zawarte w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1 stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu i spełnia warunki udziału w postępowaniu.
5. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć oświadczenie Wykonawcy wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy zgodnie ze wzorem podanym w Załączniku nr 7 do SWZ – jeżeli dotyczy.
6. Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie, aktualnych na dzień złożenia niżej wymienionych podmiotowych środków dowodowych:
6.2 W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia:
6.2.1 Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. 2024 poz. 1616 t.j.), z innym Wykonawca, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 5 do SWZ;
6.2.2 Oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w załączonym do oferty oświadczeniu o braku podstaw do wykluczenia, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, - załącznik nr 6 do SWZ;
6.2.3 Oświadczenia Podmiotu udostępniającego zasoby o aktualności informacji zawartych w załączonym do oferty oświadczeniu o braku podstaw do wykluczenia, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego - załącznik nr 6a do SWZ
6.2.4 Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 2. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć oświadczenie Wykonawcy dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu Załącznik nr 3a do SWZ
3. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, do oferty zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenia podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 3b do SWZ). – jeżeli dotyczy.
4. Informacje zawarte w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1 stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu i spełnia warunki udziału w postępowaniu.
5. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć oświadczenie Wykonawcy wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy zgodnie ze wzorem podanym w Załączniku nr 7 do SWZ – jeżeli dotyczy.
6. Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie, aktualnych na dzień złożenia niżej wymienionych podmiotowych środków dowodowych:
6.1 W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu określonych w rozdziale IV ust. 2 pkt. 4:
1) Aktualne Zezwolenie Państwowej Inspekcji Sanitarnej na prowadzenie działalności w zakresie produkcji posiłków w celu świadczenia usług cateringu.
2) Aktualne Zezwolenie Państwowej Inspekcji Sanitarnej dla środków transportu dokumentująca, że środki transportu Wykonawcy spełniają wymogi do transportu żywności,
3) wpis do rejestru zakładów podlegających urzędowej kontroli organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej, zgodnie z art. 62 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz.U. z 2020 r., poz. 2021 tj. ze zm).
4) Wykaz usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej (Wzór w Zał. 8 do SWZ0
5) Oświadczenie o dysponowaniu sprzętem, przy pomocy którego będą świadczone usługi wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami: (Wzór w Zał. 9 do SWZ).
6) Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi osobami (Wzór w Zał. 10 do SWZ).
7) Certyfikat HACCP potwierdzający wdrożenie tego systemu w jednostce Wykonawcy w obszarze produkcji i dystrybucji posiłków wydany przez zewnętrzny podmiot uprawniony do przeprowadzenia certyfikacji. Zamawiający dopuszcza złożenie przez Wykonawcę aktualnego certyfikatu HACCP / ISO 22000 obejmującego żywienie szpitalne, wydanego przez uprawniony podmiot certyfikujący, akredytowany
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1. Zamawiający dla potrzeb oceny zgodności z kryteriami oceny ofert określa następujące przedmiotowe środki dowodowe, jakie mają dostarczyć Wykonawcy wraz z ofertą:a. Jadłospis dekadowy
b. Mapa Google (czytelny skan wydruku z Systemu Google Maps, z zaznaczoną trasą dojazdu pomiędzy kuchnią Wykonawcy a siedzibą Zamawiającego i wynik liczby kilometrów tej trasy)
2. Jeżeli Wykonawca nie złoży ww. przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe będą niekompletne, Zamawiający wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.
3. Postanowienia ust. 2 powyżej nie stosuje się, jeżeli przedmiotowy środek dowodowy służy potwierdzeniu zgodności z cechami lub kryteriami określonymi w opisie kryteriów oceny ofert lub, pomimo złożenia przedmiotowego środka dowodowego, oferta podlega odrzuceniu albo zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania
4. Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
25. Na ofertę składają się następujące dokumenty:a. „Formularz Oferty” przygotowany zgodnie ze wzorem podanym w Załączniku nr 1 do SWZ.
b. „Formularz asortymentowo-cenowy” przygotowany zgodnie ze wzorem podanym w Załączniku nr 2 do SWZ.
c. „Opis przedmiotu zamówienia i Klasyfikacja Diet” – przygotowany zgodnie ze wzorem podanym w Załączniku nr 1A do SWZ
d. Przedmiotowe środki dowodowe - przygotowane zgodnie z częścią II.A do do SWZ
e. Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania przygotowane zgodnie ze wzorem podanym w Załączniku nr 3 do SWZ.
f. Oświadczenie Wykonawcy dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu przygotowane zgodnie ze wzorem Załączniku nr 3a do SWZ.
g. Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby dotyczące przesłanek wykluczenia oraz potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, przygotowane zgodnie ze wzorem podanym w Załączniku nr 3b do SWZ (o ile dotyczy).
h. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów (o ile dotyczy).
i. Pełnomocnictwo do podpisania oferty, oświadczeń i dokumentów składających się na ofertę, o ile upoważnienie to nie wynika z innych dokumentów dołączonych do oferty.
j. W przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum), do oferty powinno zostać załączone pełnomocnictwo dla Osoby Uprawnionej do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy.
k. Oświadczenie w trybie art. 117 ust. 4. Ustawy, sporządzone według załącznika nr 7 do SWZ – jeżeli dotyczy
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale VI ust. 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia.
3. Podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w rozdziale VI składa na wezwanie Zamawiającego każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
4. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 PZP, jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługę, do których realizacji te uprawnienia są wymagane – nie dotyczy przedmiotowego postępowania.
5. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
6. W przypadku, o którym mowa w ust. 4 i 5, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy – (zgodnie z załącznikiem nr 7 do SWZ).