BZP: Świadczenie usługi prania wraz z dzierżawą czipowanej bielizny, wdrożenie elektronicznego systemu bezdotykowego identyfikacji prania oraz dzierżawa urządzeń vendingowych.
29.05.2025
2025/BZP 00255124/01
Szpital Miejski w Miastku Sp. z o.o.
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usługi prania wraz z dzierżawą czipowanej bielizny, wdrożenie elektronicznego systemu bezdotykowego identyfikacji prania oraz dzierżawa urządzeń vendingowych.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Szpital Miejski w Miastku Sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 222007697
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Wybickiego 30
1.5.2.) Miejscowość: Miastko
1.5.3.) Kod pocztowy: 77-200
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL636 - Słupski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@szpitalmiastko.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.szpitalmiastko.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usługi prania wraz z dzierżawą czipowanej bielizny, wdrożenie elektronicznego systemu bezdotykowego identyfikacji prania oraz dzierżawa urządzeń vendingowych.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f62084e5-6caa-41c4-80c6-e93194e4c744
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00255124
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-f62084e5-6caa-41c4-80c6-e93194e4c7443.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp- client/tenders/ocds-148610-f62084e5-6caa-41c4-80c6-e93194e4c744
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Określone w Dziale XXIII SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Określone w Dziale XXIII SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 05/TP/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywne świadczenie usługi prania wraz z dzierżawą czipowanej bielizny, wdrożenie elektronicznego systemu bezdotykowego identyfikacji prania oraz dzierżawa urządzeń vendingowych.
2. Zamawiający określa szacunkową ilość prania: 4000 kg/ miesiąc w okresie 24 miesięcy daje 96 000 kg.
3. Oferowany przedmiot zamówienia musi spełniać wymagania Zamawiającego zgodnie z Opisem Przedmiotu Zamówienia (Część III SWZ).
4.2.6.) Główny kod CPV: 98310000-9 - Usługi prania i czyszczenia na sucho
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
98311000-6 - Usługi odbierania prania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada koncesję, zezwolenie lub opinię właściwego organu epidemiologicznego potwierdzającą, że Wykonawca dysponuje pralnią posiadającą pełną barierę higieniczną;2. Zamawiający uzna, że wykonawca posiada wymagane zdolności techniczne lub zawodowe zapewniające należyte wykonanie zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał co najmniej dwie usługi prania wraz z dzierżawą bielizny i wykorzystaniem systemu RFID lub równoważnego dla placówek medycznych o liczbie łóżek minimum 100 i wartości nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto rocznie każda.
b) posiada minimum:
- 2 pralnice tunelowe do prania wodnego dla bielizny fasonowej (w tym odzieży
barierowej),
- 1 pralnicę tunelową do prania wodnego dla bielizny płaskiej,
- 1 pralnico – wirówkę do prania wodnego bielizny noworodkowej i dziecięcej,
- agregat do czyszczenia chemicznego dla bielizny i odzieży, która ze względu na skład surowcowy nie może być prana wodnie,
- 1 komorę ozonową do dezynfekcji fartuchów rentgenowskich, pasów do KTG i innego asortymentu, który nie może być prany wodnie ani czyszczony chemicznie,
- automatyczne urządzenie do sortowania odzieży operacyjnej,
- urządzenia do automatycznego składania odzieży operacyjnej,
- tunel finischer do obróbki ubrań operacyjnych,
- dwa samochody (do transportu bielizny czystej i brudnej), które posiadają pozytywną opinie właściwego Inspektora Sanitarnego potwierdzająca spełnienie warunków sanitarnych i dopuszczenie ich do transportu bielizny szpitalnej.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego;
b) oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 594 z późn.zm.) – Załącznik nr 3 do SWZ,
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy, usługi zostały wykonane lub są wykonywane (Załącznik nr 4 do SWZ), oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy, usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
b) Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami (Załącznik nr 5 do SWZ),
c) Pozytywna opinia właściwego organu sanitarno – epidemiologicznego potwierdzającego, iż pralnia, w której wykonane będą usługi posiada zezwolenie właściwego organu sanitarno epidemiologicznego na pranie bielizny szpitalnej, noworodkowej oraz pranie bielizny skażonej.
d) Pozytywna opinia właściwego organu sanitarno – epidemiologicznego świadczące o tym, że Wykonawca dysponuje środkami transportu przystosowanymi do przewozu bielizny szpitalnej, spełniającymi wymagania sanitarne.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1) w celu potwierdzenia zgodności oferowanego przedmiotu zamówienia z wymaganiami zamawiającego określonymi w SWZ:a) karty techniczne tkaniny potwierdzającej gramaturę i skład chemiczny tkaniny;
b) wyniki badań tkanin wykonane przez niezależną jednostkę badawczą, potwierdzające parametry techniczne zgodnie z normą PN-EN 13795 w wymaganym zakresie dla pozycji 3 i 5 wymienionych w tabeli nr 1 w Załączniku do Opis przedmiotu zamówienia;
c) Certyfikat „Gwarant Czystości i Higieny” w zakresie świadczenia usług pralniczych;
d) Zamawiający wymaga dostarczenia próbek po 1 szt. z każdego koloru (fuksja i morski) - dla pozycji 3 i 5 wymienionych w tabeli nr 1 w Załączniku do Opis przedmiotu zamówienia.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
1) w celu potwierdzenia zgodności oferowanego przedmiotu zamówienia z wymaganiami zamawiającego określonymi w SWZ:a) karty techniczne tkaniny potwierdzającej gramaturę i skład chemiczny tkaniny;
b) wyniki badań tkanin wykonane przez niezależną jednostkę badawczą, potwierdzające parametry techniczne zgodnie z normą PN-EN 13795 w wymaganym zakresie dla pozycji 3 i 5 wymienionych w tabeli nr 1 w Załączniku do Opis przedmiotu zamówienia;
c) Certyfikat „Gwarant Czystości i Higieny” w zakresie świadczenia usług pralniczych;
d) Zamawiający wymaga dostarczenia próbek po 1 szt. z każdego koloru (fuksja i morski) - dla pozycji 3 i 5 wymienionych w tabeli nr 1 w Załączniku do Opis przedmiotu zamówienia.