BZP: Projekt kompleksowej termomodernizacji budynku głównego SP ZOZ Szpitala Specjalistycznego MSWiA w Złocieńcu
30.05.2025
2025/BZP 00256681/01
SAMODZIELNY PUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ SZPITAL SPECJALISTYCZNY MINISTERSTWA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI W ZŁOCIEŃCU
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Projekt kompleksowej termomodernizacji budynku głównego SP ZOZ Szpitala Specjalistycznego MSWiA w Złocieńcu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: SAMODZIELNY PUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ SZPITAL SPECJALISTYCZNY MINISTERSTWA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI W ZŁOCIEŃCU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 330086948
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Kańsko 1
1.5.2.) Miejscowość: Złocieniec
1.5.3.) Kod pocztowy: 78-520
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL427 - Szczecinecko-pyrzycki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@szpitalkansk.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.szpitalkansk.4bip.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Projekt kompleksowej termomodernizacji budynku głównego SP ZOZ Szpitala Specjalistycznego MSWiA w Złocieńcu
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a3c2a92f-2246-423f-97a2-bb9d45347d94
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00256681
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00008034/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Przygotowanie dokumentacji projektowej dot. Termomodernizacji Głównego Budynku Szpitala
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://www.szpitalkansk.4bip.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Komunikacja w postępowaniu, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcami – z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie PZP – odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. 2024 poz. 1513).
2. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu Platformy zakupowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/szpitalkansk.
3. Wymagania techniczne i organizacyjne składania ofert oraz wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej przekazywanej przy użyciu Platformy zakupowej, opisane zostały w Instrukcjach korzystania z Platformy zakupowej dostępnej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, wg zasad wskazanych w ustawie PZP oraz aktach wykonawczych do tej ustawy.
2. Za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich wczytania do Systemu.
3. Występuje limit objętości plików lub spakowanych folderów w zakresie całej oferty lub wniosku do ilości 10 plików lub
spakowanych folderów (pliki można spakować) przy maksymalnej wielkości 150 MB.
4. Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125. ust. 1. ustawy PZP podmiotowe środki dowodowe, w tym oświadczenia,
o których mowa w art. 117. ust. 4. ustawy PZP, pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu dostępującego zasoby, przedmiotowe
środki dowodowe, dokumenty, o których mowa w art. 94. ust. 2. ustawy PZP sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie
dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach: txt, rtf, pdf, doc, dosx, odt, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych
danych.
5. Za datę przekazania oferty, oświadczenia, o którym mowa w art. 125. ust. 1. ustawy PZP, podmiotowych środków dowodowych,
przedmiotowych środków dowodowych oraz innych informacji, oświadczeń lub dokumentów, przekazywanych w postępowaniu,
przyjmuje się datę ich przekazania na Platformę.
6. W postępowaniu o udzielenie zamówienia korespondencja elektroniczna (inna niż oferta Wykonawcy i załączniki do oferty)
odbywa się elektronicznie. Komunikacja w postępowaniu w szczególności składanie dokumentów, oświadczeń, wniosków (innych niż wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu), zawiadomień, zapytań oraz przekazywanie informacji odbywa się
elektronicznie za pośrednictwem formularza Wyślij wiadomość na Platformie zakupowej. Korespondencja przesłana za pomocą tego
formularza nie może być szyfrowana. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i
Wykonawcy posługują się numerem referencyjnym zamówienia.
7. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji
elektronicznej, wskazanych w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 1/05/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający określił wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności, zgodnie z art. 101 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
2. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn. „Projekt kompleksowej termomodernizacji budynku głównego SP ZOZ Szpitala Specjalistycznego MSWiA w Złocieńcu” na terenie SP ZOZ Szpitala Specjalistycznego MSWiA w Złocieńcu, ul. Kańsko 1, 78-520 Złocieniec. Wykonawca powinien zapoznać się z całością dokumentacji dołączonej do SWZ.
3. Planowane prace obejmują wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej.
4. Zamawiający zwraca uwagę Wykonawcy, że przedmiot zamówienia będzie realizowany na użytkowanym obiekcie SP ZOZ Szpitala Specjalistycznego MSWiA w Złocieńcu (czynny szpital), wszelkie prace należy wykonywać w sposób nie-stwarzający zagrożenia dla osób przebywających w obiekcie. Sposób prowadzenia prac nie może znacząco wpływać na funkcjonowanie Szpitala. W związku z powyższym Wykonawca musi tak zabezpieczyć prace, aby funkcjonowanie Szpitala odbywało się
w sposób ciągły i nieprzerwany oraz nie zakłócało pracy Szpitala.
5. Wykonawca przyjmuje do wiadomości, iż roboty budowlane będą prowadzone w czynnym obiekcie użyteczności publicznej. Dokumentacja projektowa musi zatem zawierać odpowiedni opis zabezpieczenia oraz etapowania prac umożliwiający przekazywanie do użytkowania zakończonych części funkcjonalnych obiektu z uwzględnieniem możliwości realizacji poszczególnych etapów. Wykonawca musi uwzględnić w etapowaniu przyszłych robót fakt, że nie można jednorazowo wyłączyć z użytkowania większej części Szpitala. Wszelkie uzgodnienia w tym zakresie należy konsultować z Zamawiającym.
6. Całość zadania obejmuje prace związane z obiektami zabytkowymi, które wpisane są do rejestru zabytków. Teren szpitala wraz z budynkami jest wpisany do rejestru zabytków województwa zachodniopomorskiego pod nr A-1704 decyzją z dnia 5 stycznia 1994 roku (d. nr 1243).
7. Dokumentacja projektowa winna być zgodna z przepisami techniczno-budowlanymi, wytycznymi, przepisami branżowymi, Polskimi Normami, ustaleniami określonymi w pozyskanych decyzjach administracyjnych i warunkach technicznych oraz
z aktualnym poziomem wiedzy techniczne, a także wskazówkami Zamawiającego.
8. Na szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (Załącznik nr 1) składają się następujące dokumenty, które też stanowią podstawę do wyceny oferty i wykonania projektów:
8.1. Zakres prac.
8.2. Zalecenia konserwatorskie z dnia 25 kwietnia 2024 roku Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Szczecinie Delegatura w Koszalinie.
8.3. Audyt energetyczny budynku głównego Szpitala.
8.4. Zaświadczenie nr WST-K.6335.9.2024.JC z dnia 17 maja 2024 roku Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska
w Szczecinie – Deklaracja organu odpowiedzialnego za monitorowanie obszarów Natura 2000.
9. Opis ma charakter pomocniczy. Wystąpienie w trakcie realizacji umowy prac nieujętych w opisie nie będzie uprawniało wykonawcy do żądania dodatkowego wynagrodzenia – jeżeli prace te ujęte były w dokumentacji przedmiotu zamówienia. Wszelkie rysunki i pomiary dołączone do niniejszej SWZ mają charakter pomocniczy i uzupełniający do dalszego wykorzystania i nie przesądzają o rzeczywistych wymiarach i ilościach.
Wszystkie dokumenty opisujące przedmiot zamówienia należy traktować jako wzajemnie uzupełniające się i wynikające
w tym znaczeniu, że w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek wieloznaczności lub niejednoznaczności Wykonawca nie może ograniczyć ani zakresu swojego zobowiązania, ani zakresu należytej staranności przy wykonaniu swoich zobowiązań wynikających z umowy w sprawie zamówienia publicznego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214. ust. 1. pkt 7) ustawy PZP do wartości 50% zamówienia podstawowego
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres skrócenia terminu zakończenia robót
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
2. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie
3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający Wykonawca wykaże, że w odniesieniu do sytuacji ekonomicznej lub finansowej posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia z sumą gwarancyjną o wartości co najmniej 200 000,00 zł:
4. Zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie:
Wykonawca wykaże, że:
a) doświadczenie:
W okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wykonali zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i prawidłowo ukończyli co najmniej dwa projekty budowlane o wartości co najmniej 40% wartości złożonej oferty każda robota.
W przypadku, gdy jakakolwiek wartość dotycząca powyższych warunków wyrażona będzie w walucie obcej, Zamawiający przeliczy tę wartość w oparciu o średni kurs walut Narodowego Banku Polskiego (dalej: NBP) dla danej waluty z dnia, w którym nastąpi publikacja przedmiotowego postępowania. Jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowany średni kurs NBP, Zamawiający przyjmie średni kurs z ostatniego dnia przed dniem publikacji.
Ocena spełniania warunku dokonana zostanie na podstawie złożonego wykazu wykonanych robót i dokumentów potwierdzających, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i pra-widłowo zakończone – na zasadzie spełnia/nie spełnia.
b) kwalifikacje zawodowe:
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował osobami, które zostaną skierowane do realizacji zamówienia, posiadającymi uprawnienia do projektowania zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 roku – Prawo budowlane (t.j. Dz.U. 2024 poz. 725). Dopuszcza się ważne uprawnienia uzyskane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, które uprawniają do projektowania, wydanych przez odpowiedni organ samorządu zawodowego zgodnie z art. 12. ust. 2. ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku – Prawo Budowlane (t.j. Dz.U. 2024 poz. 725) dających podstawę do projektowania w budownictwie oraz wpisanych na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, potwierdzony zaświadczeniem wydanym przez Okręgową Izbę Architektów z określonym w nim terminem ważności. Zgodnie z art. 12a. ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 roku o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U. 2023 poz. 334).
W przypadku wykonawców zagranicznych, w stosunku do osób, od których wymagane są uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą Prawo budowlane, Zamawiający dopuszcza kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a. ustawy Prawo budowlane (t.j. Dz.U. 2024 poz. 725).
Ocena spełniania warunku dokonana zostanie na podstawie złożonego wykazu osób zdolnych do wykonania zamówienia – na zasadzie spełnia/nie spełnia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający, poza możliwością zmiany zawartej umowy na podstawie art. 455. ustawy PZP, przewiduje również możliwość dokonywania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonał wyboru Wykonawcy. Zakres przewidzianych zmian obejmuje:1.1. Wykonawca może dokonać zmiany projektanta przedstawionego w ofercie jedynie za uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego, akceptującego nowego projektanta na następujących warunkach:
a) Wykonawca proponuje zmianę projektanta w szczególności wystąpienia wyjątkowych okoliczności, takich jak: śmierci, choroby lub zdarzeń losowych, niewywiązywania się z obowiązków wynikających z umowy, rezygnacji tej osoby itp.
b) Zamawiający może żądać od Wykonawcy zmiany projektanta jeżeli uzna, że nie wykonuje on swoich obowiązków wynikających z umowy. Wykonawca zobowiązany jest zmienić kierownika zgodnie z żądaniem Zamawiającego w terminie wskazanym we wniosku Zamawiającego, jednak nie krótszym niż 7 dni.
c) Wykonawca musi wykazać, iż proponowany nowy projektant posiada uprawnienia określone w rozdziale X ust. 2. pkt 2.2. lit. b) SWZ.
1.2. zmianę terminu realizacji umowy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy ani od Zamawiającego, przy czym każda ze stron musi tą zmianę zaakceptować. Przesłanki zmiany terminu:
a) Na skutek okoliczności wynikających z zaistnienia tzw. siły wyższej.
b) Jeżeli warunki atmosferyczne, geotechniczne, odmienne od przyjętych w SWZ, warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji, fragmentów budowli, obiektów infrastrukturalnych lub ich części uniemożliwiają prowadzenie prac projektowych zgodnie z wymaganiami opisanymi w specyfikacji technicznej lub sztuką budowlaną. Wstrzymanie prac z tego powodu musi być zaakceptowane przez Zamawiającego.
c) Konieczność wykonania prac zamiennych lub innych robót niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy.
d) Wystąpienie w trakcie wykonywania zamówienia odkrycia, co do którego istnieje przypuszczenie, iż jest ono związane z zabytkiem lub uzasadnione będzie zawiadomienie konserwatora zabytków w celu dokonania oględzin odkrycia lub w razie potrzeby, zorganizowania badania archeologicznego.
e) W przypadku wystąpienie zmian w przepisach prawa uzasadniających zmianę terminu.
f) W przypadku przerwy w wykonywaniu prac projektowych wskutek zdarzeń niemożliwych do przewidzenia w chwili zawarcia umowy.
g) Z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron.
1.3. zmianę wynagrodzenia w przypadku zmiany ustawowej stawki VAT:
a) Wynagrodzenie brutto Wykonawcy ulega zmianie w przypadku wejścia w życie zmiany przepisów w za-kresie wysokości podatku od towarów i usług (VAT) mających zastosowanie w czasie realizacji umowy – dotyczy to sytuacji tak podwyższenia, jak i obniżenia stawki podatku VAT.
b) W sytuacji wystąpienia okoliczności wskazanych w pkt. 2.3. lit. a) Wykonawca składa pisemny wniosek o zmianę umowy w zakresie zmiany wynagrodzenia umownego brutto, przy czym wynagrodzenie umowne netto pozostanie bez zmian.
c) Wniosek, o którym mowa w pkt. 2.3. lit. b) powinien zawierać wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i prawne oraz dokładne wyliczenie kwoty wynagrodzenia (brutto) Wykonawcy po zmianie umowy.
d) Zmiana wynagrodzenia w przypadku zmiany ustawowej stawki VAT obowiązuje z dniem dostarczenia Zamawiającemu wniosku, o którym mowa w pkt 2.3. lit b). Niedostarczenie wniosku jest traktowane jako rezygnacja ze zmiany wynagrodzenia o zmianę stawki podatku VAT.
1.4. Udziału podwykonawcy (lub jego zmiany) na etapie realizacji umowy, jeżeli Wykonawca przestawi oświadczenie lub dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia wobec tego podwykonawcy.
1.5. Zmiany zakresu podwykonawstwa.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty srodowiskowe