BZP: Modernizacja istniejącego kompleksu sportowego „Orlik 2012” wraz z budową nowego obiektu sportowego- sprawnościowy plac zabaw przy Szkole Podstawowej Nr 3 w Czeladzi
30.05.2025
2025/BZP 00257088/01
Szkoła Podstawowa nr 3 im. Janusza Korczaka w Czeladzi
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja istniejącego kompleksu sportowego „Orlik 2012” wraz z budową nowego obiektu sportowego- sprawnościowy plac zabaw przy Szkole Podstawowej Nr 3 w Czeladzi
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Szkoła Podstawowa nr 3 im. Janusza Korczaka w Czeladzi
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000727050
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Stanisława Staszica 47
1.5.2.) Miejscowość: Czeladź
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-250
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki
1.5.7.) Numer telefonu: 32/ 265 -22- 90
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sp3korczak@sp3.czeladz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: sp3.czeladz.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja istniejącego kompleksu sportowego „Orlik 2012” wraz z budową nowego obiektu sportowego- sprawnościowy plac zabaw przy Szkole Podstawowej Nr 3 w Czeladzi
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8f603ecf-668e-4406-b581-e22dcc4416da
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00257088
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00246307/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Modernizacja istniejącego kompleksu sportowego „Orlik 2012” wraz z budową nowego obiektu sportowego- sprawnościowy plac zabaw przy Szkole Podstawowej Nr 3 w Czeladzi
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://sp3-czeladz.logintrade.net/zapytania_email,198674,3c8f23e4293ce7bf524e58f0a54519e1.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: z zastrzeżeniem postanowień dotyczących negocjacji treści oferty oraz przypadku awarii platformy, na której prowadzone jest postepowanie komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami może się odbywać wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, tj: poprzez Platformę przetargową , która jest stroną internetową prowadzonego postępowania. Adres strony internetowej prowadzonego postępowania - strona na której opublikowane będzie postępowanie, udostępniane będą zmiany i wyjaśnienia treści SWZ oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia oraz za pośrednictwem której będzie prowadzona komunikacja z wykonawcami (URL): https://sp3-czeladz.logintrade.net/zapytania_email,198674,3c8f23e4293ce7bf524e58f0a54519e1.html
Ciąg dalszy w Rozdziale 13 SWZ.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Instrukcje użytkowników Platformy przetargowej - Wykonawca zamierzający złożyć ofertę (ofertę składa się wyłącznie poprzez Platformę przetargową) zobowiązany jest:
1) zapoznać się z instrukcjami użytkowników Platformy przetargowej dostępnymi pod adresem: https://sp3-czeladz.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html
Są tam instrukcje:
a) „Rejestracja Wykonawcy na platformie”,
b) „Zadawanie pytań do postępowania”,
c) „Wymagania techniczne”,
d) „Udział w trybie podstawowym z możliwością negocjacji” oraz
2) zaakceptować „Regulamin korzystania z Platformy przetargowej” dostępny pod adresem: https://sp3-czeladz.logintrade.net/rejestracja/regulamin.html
2. Regulamin korzystania z Platformy przetargowej - Złożenie oferty poprzez Platformę przetargową oznacza akceptację regulaminu, o którym mowa w ust. 1 pkt 2.
3. Wymagania techniczne związane z korzystaniem z Platformy przetargowej - wskazane są na stronie internetowej Platformy przetargowej - pod adresem podanym w ust 1 pkt 1).
4. Wsparcie techniczne - w zakresie działania Platformy przetargowej udziela jej dostawca, tj. Logintrade S.A., ul. Legnicka 57d, lokal B/J, 54-203 Wrocław, nr tel. +48 71 787 35 34, e-mail: helpdesk@logintrade.net od poniedziałku do piątku (dni robocze) w godz. 8:00 – 16:00.
5. Sposób złożenia oferty- Sposoby złożenia oferty za pośrednictwem Platformy przetargowej oraz potwierdzenia złożenia oferty (w zależności od wyboru opcji z logowaniem lub bez logowania), zostały opisane w Instrukcjach użytkowników Platformy przetargowej. Zaleca się dokonanie logowania. W celu złożenia oferty należy wejść na stronę platformy przetargowej.
6. Oferty, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotowe środki dowodowe w tym oświadczenia, o których mowa w art. 117 ust 4 ustawy pzp, oraz zobowiązania podmiotu udostępniającego zasoby o których mowa w art. 118 ust 3 ustawy pzp, zwane dalej „zobowiązaniem podmiotu udostepniającego zasoby”, przedmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwo, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne t.j: Dz.U. z 2024 r. poz. 1557), z zastrzeżeniem formatów, o których mowa w art. 66 ust.1 ustawy Pzp, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych. ( § 2 ust 1 rozporządzenia dot. wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych).
7. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż określone w ust. 6, przekazywane w postępowaniu o udzielenie zamówienia, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne lub jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych przez Zamawiającego w SWZ. (§ 2 ust 2 rozporządzenia dot. wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych).
8. Składanie oferty - Ofertę składa się wyłącznie poprzez Platformę przetargową pod rygorem nieważności, zgodnie z wyborem Wykonawcy:
1) w formie elektronicznej (oznacza to postać elektroniczną opatrzoną kwalifikowanym podpisem elektronicznym), lub
2) w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym
- Uwaga: Ilekroć w niniejszej SWZ jest mowa o ofercie, należy przez to rozumieć również ofertę dodatkową.
9. Tajemnica przedsiębiorstwa- W przypadku gdy dokumenty elektroniczne w postępowaniu o udzielenie zamówienia, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji Wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku.
Ciąg dalszy w Rozdziale 14 SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): kwestie RODO uregulowano w Rozdziale 22 SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): kwestie RODO uregulowano w Rozdziale 22 SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/1/SP3/2025/RB
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
Zamawiający określił wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności, zgodnie z art. 101 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest realizacją zadania inwestycyjnego pod nazwą: Modernizacja istniejącego kompleksu sportowego „Orlik 2012” wraz z budową nowego obiektu sportowego- sprawnościowy plac zabaw przy Szkole Podstawowej nr 4 w Czeladzi. Zakres prac obejmuje branże budowalną, elektryczną oraz sanitarną. Zakres prac/ robót to w szczególności :
a) Sprawnościowy plac zabaw :
• Oczyszczenie i zabezpieczenie terenu,
• Ogrodzenie terenu ogrodzeniem budowlanym,
• Wstępne wytyczenie lokalizacji planowanych nawierzchni i urządzeń,
• Zdjęcie warstwy gruntu zadarnionego (humus do rozplantowania, pozostały grunt do utylizacji),
• Demontaż/skucie oringu betonowego (obrzeża ogniska) wraz z wywiezieniem gruzu ,
• Przygotowanie terenu metodą ręczną lub mechaniczną,
• Wykonanie fundamentów systemowych pod planowane ogrodzenie,
• Wykonanie fundamentów systemowych pod poszczególne elementy wyposażenia,
• Roboty budowlane związane z wykonaniem podbudowy pod proj. nawierzchnie,
• Ponowne wytyczenie planowanych nawierzchni,
• Wyrównanie i przygotowanie terenu pod nawierzchnie utwardzone,
• Wykonanie nawierzchni utwardzonych i nawierzchni bezpiecznych,
• Montaż elementów małej architektury i elementów wyposażenia na fundamentach systemowych,
• Montaż tablic z regulaminem,
• Wykonanie mapy powykonawczej na zakończenie budowy,
• Uprzątnięcie terenu,
• Rekultywacja trawnika.
• Prace porządkowe
b) Boisko do piłki nożnej :
• Demontaż i przygotowanie do transportu nawierzchni trawiastej syntetycznej z przeznaczeniem do ponownego montażu w innym miejscu;
• Demontaż pozostałej części nawierzchni trawiastej syntetycznej z przeznaczeniem do utylizacji;
• Transport nawierzchni zdemontowanej do magazynu oraz pozostałej części do utylizacji;
• Demontaż obrzeży wokół boiska oraz ponowny montaż z ich wypoziomowaniem;
• Czyszczenie i kamerowanie systemu drenażu boiska;
• Wymiana uszkodzonych ciągów drenażu wraz z odtworzeniem warstw podbudowy nawierzchni;
• Wykonanie warstwy wyrównawczej pod nową nawierzchnię;
• Montaż nowej nawierzchni z trawy syntetycznej wraz z liniami segregacyjnymi;
• Montaż infrastruktury towarzyszącej dla boiska (bramek, tablic);
• Uzupełnienie i wymiana siedzisk dla ławek w obrębie boiska;
• Montaż tabliczki z regulaminem oraz tablicy informacyjnej.
c) Boisko wielofunkcyjne :
• Zabezpieczenie istniejącego wyposażenia boiska wielofunkcyjnego, które nie zostanie zdemontowane na czas prowadzonej modernizacji;
• Zabezpieczenie przestrzeni wokół boiska (wraz z otaczającą zielenią) przed zanieczyszczeniami powstającymi w czasie natrysku;
• Zabezpieczenie terenu przed dostępem osób trzecich wraz z oznakowaniem;
• Wykonanie czyszczenia całej nawierzchni poliuretanowej z usunięciem mchów, głębokich zanieczyszczeń wraz z zastosowaniem środków odpowiednich do istniejącej materiału nawierzchni tak, aby nie pogorszyć jej stanu;
• Wykonanie zmycia środków czyszczących zachowują przepisy odnośnie ochrony środowiska;
• Dokonanie miejscowych, punktowych napraw uszkodzonej nawierzchni (ubytków w postaci dziur i pęknięć) w sposób trwały oraz aby po dokonaniu wszystkich czynności modernizujących nie były widoczne;
• Wykonanie nowej warstwy użytkowej tzw. retoping w postaci natrysku strumieniowego z granulatu EPDM oraz systemu poliuretanowego. Technologi i wykonanie musi być zgodne z kartą techniczną producenta systemu;
• Malowanie linii segregacyjnych boiska do koszykówki w kolorze białym oraz siatkówki w kolorze żółtym;
• Usunięcie zabezpieczeń ochronnych wraz z ich utylizacją, wyczyszczenie urządzeń wyposażenia boiska (kosze do koszykówki, słupki do naciągu siatki do siatkówki);
• Zakup i montaż nowych 2 tablicy do koszykówki wraz z obręczą i siatką
• Wymiana siatki ogrodzeniowej wraz z furtką wejścia wyposażoną w system automatyczne dociągu furtki po jej otwarciu.
d) Ogrodzenie wraz z piłkochwytami:
• Demontaż siatki stalowej ogrodzeniowej z terenu wokół boiska do gry w piłkę nożną oraz boiska wielofunkcyjnego;
• Oczyszczenie rdzewiejących miejsc na słupkach ogrodzeniowych i zabezpieczenie środkami antykorozyjnymi wraz z odtworzeniem powłoki ochronnej i kolorystycznej;
• Przycięcie słupków piłkochwytu do wysokości pozostałego ogrodzenia, zabezpieczenie antykorozyjnie miejsc cięcia oraz zamontowanie kapturów zabezpieczających profil;
• Wprowadzenie modyfikacji w słupkach ogrodzeniowych dla wzmocnienia instalacji siatki ogrodzeniowej.
• Zainstalowanie dodatkowych poprzeczek zespalająco-ściągających słupki przy ziemi pozwalających zamocować do nich siatkę z zawinięciem oraz dodatkowych poprzecznych wzmocnień w miejscach instalacji furtek (miejsca montażu wzmocnień zaznaczono na rysunku A.06);
• Wykonanie dodatkowego pośredniego słupa ogrodzeniowego dla montażu nowej furtki od strony osiedla (miejsce montażu zaznaczono na rys. A.06);
• Wymiana istniejących furtek (2 szt), wymiana istniejącej bramy wjazdowej na nową o wys. 4,0 m;
• Montaż systemu automatycznego dociągów wszystkich furtek po ich otwarciu tj. 2 szt wejścia na boisko do piłki nożnej, 1 szt na boisko wielofunkcyjne oraz 1 szt na teren sprawnościowego placu zabaw. Samodomyk musi zostać tak dobrany i wyregulowany, aby nie powodował uderzenia przy zamknięciu tzw. z cichym domykiem;
• Czyszczenie z graffiti i malowanie muru oporowego na którym zainstalowane jest ogrodzenie;
• Montaż siatki ogrodzeniowej stalowej powlekanej z wykorzystaniem istniejących słupków;
• Wywiezienie i utylizacja starego ogrodzenia;
• Wykonanie nowej linii piłkochwytów (8 słupków) tuż za linią boiska z wybiegiem (na terenie utwardzonym) wraz z montażem siatki;
• Montaż nowego ogrodzenia przy dla sprawnościowego placu zabaw wraz z nową furtką.
Opis Przedmiotu Zamówienia stanowi Załącznik Nr 4 do SWZ, OPZ składa się z Dokumentacji Projektowej i STWiORB.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45212200-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów sportowych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45214200-2 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych związanych ze szkolnictwem
39293300-5 - Sztuczna trawa
45233253-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych
45340000-2 - Instalowanie ogrodzeń, płotów i sprzętu ochronnego
37451000-4 - Sprzęt do sportów uprawianych na boiskach
45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego
31520000-7 - Lampy i oprawy oświetleniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-10-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Sposób oceny ofert -
Ocena w zakresie kryterium „Cena ofertowa brutto” – będzie dokonana na podstawie ilości wyliczonych punktów. Wyliczenia dokona się w następujący sposób: Pc = (CN/ CB) x 100 punktów gdzie poszczególne litery/znaki oznaczają:
„Pc” – Ilość punktów dla oferty badanej w Kryterium „Cena oferty brutto”
„CN” – Najniższa Cena ofertowa za zamówienie spośród wszystkich rozpatrywanych i niepodlegających odrzuceniu ofert,
„CB” – Badana Cena -Cena ofertowa badanej/ przeliczanej oferty,
„/”- dzielone
„x”- pomnożenie
Oferta najkorzystniejsza - Za ofertę najkorzystniejszą będzie uznana oferta, która nie podlega odrzuceniu, i uzyskała najwyższą ilość punktów.
Uwaga: Jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w którym jedynym kryterium oceny ofert jest cena, nie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę (art. 249 ustawy Pzp).
Uwaga: Jeżeli zostanie złożona oferta, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, dla celów zastosowania kryterium ceny Zamawiający dolicza do przedstawionej w tej ofercie ceny kwotę podatku od towarów i usług, którą miałby obowiązek rozliczyć.
Uwaga: Przy obliczaniu Zamawiający zastosuje zaokrąglenie do dwóch miejsc po przecinku według zasady, że trzecia cyfra po przecinku od 5 w górę powoduje zaokrąglenie drugiej cyfry po przecinku w górę o 1. Jeśli trzecia cyfra po przecinku jest mniejsza niż 5, to druga cyfra po przecinku nie ulega zmianie.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Warunki udziału w postępowaniu spośród warunków o których mowa w art. 112 ust 2 Pzp:1) Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający NIE określa warunków w tym zakresie.
2) Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej: Zamawiający NIE określa warunków w tym zakresie.
3) Sytuacja ekonomiczna lub finansowa: Zamawiający NIE określa warunków w tym zakresie;
4) Zdolność techniczna lub zawodowa w zakresie doświadczenia :
a) Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek jeżeli wykaże, że: w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał jedną należycie wykonaną robotę budowlaną obejmującą budowę lub przebudowę lub remont na obiekcie sportowym - nawierzchni z trawy syntetycznej o powierzchni co najmniej 1500 m2. W przypadku przebudowy określona powierzchnia dotyczy powierzchni po przebudowie.
b) Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek jeżeli wykaże, że : w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał jedną należycie wykonaną robotę budowlaną obejmującą budowę lub przebudowę lub remont na obiekcie sportowym - nawierzchni z poliuretanu o powierzchni co najmniej 500 m2
c) Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek jeżeli wykaże, że: w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał jedną należycie wykonaną robotę budowlaną obejmującą budowę lub przebudowę lub remont placu zabaw lub siłowni na wolnym powietrzu lub obiektu małej architektury- o powierzchni co najmniej 80 m2
Uwaga: Pojęcie budowa, przebudowa, remont należy rozumieć zgodnie z definicjami zawartymi w ustawie Prawo Budowlane (t.j. Dz.U. z 2025r. poz. 418).
Uwaga : Jeżeli Wykonawca nabył doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, to wykonane roboty muszą dotyczyć robót budowlanych , w których wykonywaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
Uwaga : Mając na uwadze art. 117 ust. 1 Pzp Zamawiający nie określa, szczególnego sposobu spełniania określonego wyżej warunku, przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (brak skorzystania z dyspozycji zawartej w art. 117 ust. 1 ustawy Pzp), co oznacza możliwość sumowania zasobów w tym zakresie.
Możliwe jest sumowanie doświadczenia pomiędzy wykonawcami wspólnie ubiegającymi się o zamówienie jeżeli co najmniej jeden z wykonawców spełnia warunek wskazany w ust 1 pkt 4) litera a) a drugi wykonawca spełnia warunek wskazany w ust 1 pkt 4 litera b).
Uwaga : W związku z art. 117 ust 3 Pzp w odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych wykonawców, którzy wykonają roboty budowane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
Uwaga : W związku z art. 118 ust. 2 Pzp w odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
5) Zdolność techniczna lub zawodowa w zakresie kwalifikacji zawodowych :
Wykonawca musi wykazać dysponowanie co najmniej jedną osobą posiadającą prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj. odpowiednie uprawnienia budowlane w zakresie kierowania robotami w specjalności:
a) konstrukcyjno-budowlanej - osoba ta będzie pełniła funkcję Kierownika Budowy;
b) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych- osoba ta będzie pełniła funkcje Kierownika Robót;
c) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych- osoba ta będzie pełniła funkcję kierownika Robót.
lub im odpowiadające, ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
oraz zrzeszoną/ymi we właściwym samorządzie zawodowym zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (tekst jednolity: Dz. U. z 2023r. poz. 551),
lub spełniającą warunki, o których mowa w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz.U. z 2025r. poz. 418) tj. osobą/ami której/których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych lub spełniającą wymogi o których mowa w art. 20a ustawy z dnia 15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa („świadczenie usług transgranicznych”).
Uwaga: Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia uprawnień budowlanych różnych branż przez jedną osobę.
Uwaga: W związku z art. 117 ust 3 Pzp w odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych wykonawców, którzy wykonają usługi do realizacji których te zdolności są wymagane.
Uwaga: W związku z art. 118 ust. 2 Pzp w odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają usługi do realizacji których te zdolności są wymagane. W przypadku powoływania się na zdolności podmiotu udostępniającego zasoby Wykonawca składa zobowiązanie tego podmiotu do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
Uwaga : Mając na uwadze art. 117 ust. 1 Pzp Zamawiający nie określa, szczególnego sposobu spełniania określonego wyżej warunku, przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (brak skorzystania z dyspozycji zawartej w art. 117 ust. 1 ustawy Pzp), co oznacza możliwość sumowania zasobów w tym zakresie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga przedmiotowych środków dowodowych.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wraz z ofertą należy złożyć (dotyczy oferty składanej w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu): 1)Oświadczenie Wykonawcy/ wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie składane na podstawie art. 125 ust 1 Pzp - zgodnie z Załącznikiem Nr 2 do SWZ Oświadczenie to składa Wykonawca, każdy ze wspólników w przypadku składania oferty wspólnie przez konsorcjum lub spółkę cywilną. Jeżeli oświadczenia składają wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie: oświadczenie w zakresie braku podstaw wykluczenia musi złożyć każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania w oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykluczenia) Oświadczenie w zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu składa podmiot, który w odniesieniu do danego warunku udziału w postępowaniu potwierdza jego spełnianie; Dopuszcza się oświadczenie złożone łącznie, tj. podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie składające ofertę lub przez pełnomocnika występującego w imieniu wszystkich podmiotów, jeżeli każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia spełnia postawiony warunek. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia może zaistnieć sytuacja, że tylko jeden z nich spełnia określony warunek udziału postawiony w postepowaniu - w takiej sytuacji wykonawca, który nie spełnia warunku udziału wykreśli treść oświadczenia w zakresie spełnieniu określonego warunku udziału z oświadczenia. 2) Informacja z KRKi CEiDG lub innego właściwego rejestru- w celu potwierdzenia, że osoba działające w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia tych dokumentów jeżeli zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów. 3) Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentacji dla określonej osoby reprezentującej Wykonawcę – jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentacji nie wynika z dokumentów o których mowa w pkt 2. 4) Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ustanowienie pełnomocnika może być dokonane w umowie konsorcjum lub odrębnym dokumencie pełnomocnictwa. Umowę konsorcjum lub pełnomocnictwo z którego wynika komu udzielono pełnomocnictwa należy dołączyć do oferty. Pełnomocnictwo może być do ich reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. W przypadku spółki cywilnej pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki lub umowa spółki cywilnej, z której wynika upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki (nie dotyczy jeżeli wszyscy wspólnicy spółki cywilnej podpiszą ofertę). 5) Oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 Pzp („(…) z którego wynika, które Roboty, usługi wykonają poszczególni wykonawcy.”) – o ile dotyczy (odnosi się do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w tym do wykonawców prowadzących działalność w formie spółki cywilnej - Załącznik Nr 6 do SWZ.6) Przedmiotowe środki dowodowe na potwierdzenie równoważności, o których mowa w Rozdziale 8 SWZ.
Ciąg dalszy w informacjach dodatkowych.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.2. Pełnomocnictwo
1) wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Oznacza to że ustanowienie pełnomocnika do reprezentowania wspólników w postepowaniu o udzielenie zamówienia jest obowiązkowe. Ustanowienie pełnomocnika może być dokonane w umowie konsorcjum lub odrębnym dokumencie pełnomocnictwa. Umowę konsorcjum lub pełnomocnictwo z którego wynika komu udzielono pełnomocnictwa należy dołączyć do oferty.
Obowiązek wyznaczenia przedstawiciela uprawnionego do reprezentacji współwykonawców w stosunkach z zamawiającym dotyczy również spółki cywilnej.
2) w przypadku spółki cywilnej wystarczającym będzie gdy upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynikać będzie z dołączonej do oferty umowy spółki cywilnej lub uchwały wspólników, wskazującej jednego ze wspólników jako umocowanego do reprezentacji spółki (wszystkich wspólników). Ofertę może podpisać wyznaczony pełnomocnik lub wszyscy wspólnicy spółki.
3) dokument pełnomocnictwa powinien określać postępowanie o udzielenie zamówienia, którego dotyczy, wymieniać wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia (mocodawców), oraz określać osobę pełnomocnika oraz zakres jego umocowania,
4) dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie,
3. Korespondencja z Pełnomocnikiem - wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, na adres wskazany w ofercie jako adres do korespondencji.
4. Oświadczenie o którym mowa w art. 125 ust 1 Pzp (Załącznik Nr 2 do SWZ) :
1) w zakresie braku podstaw do wykluczenia Oświadczenie w zakresie braku podstaw wykluczenia musi złożyć każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
2) w zakresie spełnienia warunków udziału- Oświadczenie w zakresie spełniania warunków udziału składa podmiot, który w odniesieniu do danego warunku udziału w postępowaniu potwierdza jego spełnianie;
dopuszcza się oświadczenie złożone łącznie, tj. podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie składające ofertę lub przez pełnomocnika występującego w imieniu wszystkich podmiotów.
1) W przypadku, o którym mowa w art. 117 ust. 2 lub 3 ustawy Pzp, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są dołączyć do oferty oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy („(…) z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.”)- (Załącznik Nr 6 do SWZ).
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje zmiany w umowie. Zakres tych zmian ujęto w § 12 Projektowanych Postanowień Umownych (Załącznik Nr 3 do SWZ) .Zmiany dot. przedłużenia terminu, zmiany wynagrodzenia, w zakresie przedmiotu umowy.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty srodowiskowe
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-06-16 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: ofertę należy złożyć za pośrednictwem Platformy przetargowej, na której Zamawiający prowadzi postępowanie,bezpośredni link do postępowania podano w Rozdziale 1 ust 12 SWZ.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-06-16 10:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-07-14
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamówienie jest Dofinansowane ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej, w Ramach Programu Modernizacji Kompleksów Sportowych „Moje Boisko- ORLIK 2012” – Edycja 2024. Minister Sportu i Turystyki udziela dofinansowania.Ciąg Dalszy dot dokumentów jakie nalezy złożyć z ofertą:
Jeżeli Wykonawca korzysta z Podmiotu Udostepniającego Zasoby (PUZ)
na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp to
wraz z ofertą dodatkowo należy złożyć :
7) Oświadczenie Podmiotu Udostępniającego Zasoby składane zgodnie z art. 125 ust 1 ustawy Pzp – zgodnie z Załącznikiem Nr 5 ;
8) Zobowiązanie Podmiotu Udostępniającego Zasoby do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia na Załączniku Nr 7 do SWZ lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Zobowiązanie to potwierdza, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów;
9) Informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru- w celu potwierdzenia, że osoba działające w imieniu Podmiotu Udostępniającego Zasoby jest umocowana do jego reprezentowania. Podmiot nie jest zobowiązany do złożenia tych dokumentów jeżeli zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile podmiot wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów np. w Oświadczeniu o którym mowa w pkt 7);
10) Pełnomocnictwo dla osoby działającej w imieniu Podmiotu Udostępniającego Zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp jeżeli jest to osoba której umocowanie nie wynika z dokumentów o których mowa w pkt 9.