BZP: Przeprowadzka zbiorów Biblioteki Muzeum i Instytutu Zoologii PAN
31.05.2025
2025/BZP 00257186/01
Muzeum i Instytut Zoologii PAN
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Przeprowadzka zbiorów Biblioteki Muzeum i Instytutu Zoologii PAN
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Muzeum i Instytut Zoologii PAN
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 016912059
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Twarda 51/55
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-818
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@miiz.waw.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.miiz.waw.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - Polska Akademia Nauk i tworzone przez nią jednostki organizacyjne
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
naukowo-badawcza
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przeprowadzka zbiorów Biblioteki Muzeum i Instytutu Zoologii PAN
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-25283fb0-cd29-4d93-b55d-5c7c05293870
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00257186
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-31
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-25283fb0-cd29-4d93-b55d-5c7c052938703.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Aby złożyć ofertę w postępowaniu Wykonawca musi posiadać konto na platformie e-zamówienia. www.ezamówienia.gov.pl. Mając konto ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku
Za datę przekazania oferty i oświadczeń, uznaje się datę generowaną przez e-zamówienia, pozostałych zawiadomień, dokumentów lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania pocztą elektroniczną zamawiającego
Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku dostępnego na portalu e-zamówienia.
Oferta powinna być sporządzona w języku polskim i podpisana zgodnie z art. 63 ustawy Pzp. kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem osobistym lub podpisem zaufanym z zachowaniem postaci elektronicznej w formacie danych pdf, doc, docx lub rtf (zaleca się format pdf). Sposób złożenia oferty, w tym zaszyfrowania oferty opisany został w Regulaminie korzystania z portalu e-zamówienia.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym a wykonawcami w szczególności składanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem poczty elektronicznej Zamawiającego przetargi@miiz.waw.pl, lub platformy ezamówienia.
We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i wykonawcy posługują się numerem ogłoszenia (ID postępowania).
Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń składane są przez wykonawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej
Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 czerwca 2017 r. w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępniania i przechowywania dokumentów elektronicznych oraz rozporządzeniu w sprawie rodzajów dokumentów.
Za datę przekazania dokumentów, o których mowa powyżej przyjmuje się datę ich wpływu na serwer Zamawiającego.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DA-01/P/MIIZ/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usługa przeprowadzki zbiorów Biblioteki Muzeum i Instytutu Zoologii PAN (dalej Biblioteka) obejmuje w szczególności:
1. przeprowadzkę zbiorów bibliotecznych z magazynu zlokalizowanego w Warszawie przy ul. Wilczej 64, 00-679 Warszawa (powiat mazowiecki) do magazynu zlokalizowanego w Stacji Badawczej Muzeum i Instytutu Zoologii PAN Łomna-Las w Palmirach ul. Wiśniowa 22, 05-152 (powiat nowodworski);
2. przeprowadzkę zbiorów bibliotecznych pomiędzy budynkami w Stacji Badawczej Muzeum i Instytutu Zoologii PAN Łomna-Las w Palmirach (ul. Wiśniowa 22, 05-152 Palmiry, powiat nowodworski).
Zbiory Biblioteki to głównie czasopisma i książki ustawione na półkach w systemie bibliotecznym. Całość zbiorów to ok. 3677 metrów bieżących plus dwie drewniane szafy z mapami. W magazynach w Warszawie zlokalizowanych jest ok. 71% procent całości zbiorów (ok. 2557 m.b.), a w magazynie w Palmirach pozostałe ok. 29% (ok. 1120 m.b. księgozbioru). Zamawiający zastrzega sobie prawo do 10% zmiany metrażu.
UWAGA!
Z uwagi na fakt, że cały zbiór Biblioteki (zlokalizowany w różnych pomieszczeniach magazynowych w Warszawie i Palmirach) ma docelowo trafić do jednego dedykowanego magazynu przeprowadzka oraz ustawienie zbiorów na regałach musi odbywać się wg uzgodnionego planu i ustalonej metodyki z zachowaniem kolejności sygnatur
4.2.6.) Główny kod CPV: 98392000-7 - Usługi relokacji
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-10-13 do 2025-12-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: termin realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: doswiadczenie osób kluczowych
4.3.6.) Waga: 30
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
I. Zamawiający stawia warunek w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowejZamawiający uzna, że Wykonawca znajduje się w odpowiedniej sytuacji finansowej do realizacji zamówienia, jeśli wykaże posiadanie polisy ubezpieczenia, ustanawiającą ochronę od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej w okresie realizacji zamówienia, z tym zastrzeżeniem, że suma ubezpieczenia nie może być niższa niż kwota brutto, o której mowa w ofercie, a suma gwarancyjna nie może być niższa niż 100% tej kwoty.
II. Zamawiający stawia warunki w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie:
1. doświadczenia,
2. potencjału technicznego
1. Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek w zakresie doświadczenia, jeżeli wykaże:
doświadczenie w realizacji nie mniej niż 2 usług przeprowadzki zbiorów bibliotecznych lub zasobów archiwalnych w skład, którego wchodzi pakowanie, transport, rozpakowanie i układanie w docelowej lokalizacji zrealizowanych w okresie nie dłuższym niż ostatnie 3 lata przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. Wielkość tych zamówień nie może być mniejsza niż 700 m.b. lub 10 tysięcy woluminów, każde.
2. Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek w zakresie potencjału technicznego, jeżeli wykaże, że dysponuje/będzie dysponować :
b) 1 osobą posiadającą doświadczenie w koordynowaniu tego typu usług określoną jako koordynator
c) odpowiednią liczbę osób do przeprowadzenia usługi
d) odpowiednim transportem samochodowym do przeprowadzenia tego typu zamówienia
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych tj. oświadczenia osoby kluczowej - koordynatora o wykonaniu zamówień w których sprawował funkcję kierowania i koordynowania przeprowadzkami (pakowanie, rozpakowywanie oraz umieszczenie na regałach) zbiorów bibliotecznych lu /i zasobu archiwalnego o wielkości nie mniejszej niż niż 700 m.b. lub 10 tysięcy woluminów, a usługa została przeprowadzona w sposób należyty w okresie ostatnich 3 lat lub krótszym, przed datą ogłoszenia postępowania. Jeżeli koordynator wykonał więcej niż 1 zamówienie i będzie oceniony w kryteriach oceny ofert, do oferty muszą zostać dołączone dokumenty na udowodnienie udziału osoby koordynatora w tych zamówieniach a więc imienne referencje czy inne dokumenty wskazujące na tę osobę i podmiot na rzecz którego zamówienie było wykonane.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Oświadczenie potwierdzające przeprowadzenie wizji lokalnej w lokalizacji księgozbioru w WarszawieSEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1) Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie: 2 000,00 PLN (słownie: dwa tysiące),2) Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą tj. do dnia 17 lipca 2025
3) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy, o numerze:
24 1130 1017 0020 1465 5520 0001. Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego (tytuł przelewu: nazwa postępowania) najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data i godzina wpływu na rachunek bankowy Zamawiającego).
4) Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach należy załączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu i powinno zawierać następujące elementy:
- nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib. Beneficjentem wskazanym w gwarancji lub poręczeniu musi być Muzeum i Instytut Zoologii PAN, z siedziba w Warszawie (00-818) ul. Twarda 51/55.
- określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,
- kwotę gwarancji/poręczenia,
- termin ważności gwarancji/poręczenia,
- zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia bezwarunkowo, na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający przewiduje, na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, możliwość dokonywania zmian postanowień niniejszej umowy, w zakresie:1) zmiany wysokości wynagrodzenia w przypadku:
a) zmiany stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego, z tym zastrzeżeniem, że wartość netto wynagrodzenia wykonawcy nie zmieni się, a wartość brutto wynagrodzenia zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów;
b) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę, z tym zastrzeżeniem, że wynagrodzenie wykonawcy ulegnie zmianie o wartość wzrostu całkowitego kosztu wykonawcy wynikającą ze zwiększenia wynagrodzeń osób bezpośrednio wykonujących niniejsze zamówienie do wysokości obowiązującego minimalnego wynagrodzenia, z uwzględnieniem wszystkich obciążeń publicznoprawnych od kwoty wzrostu minimalnego wynagrodzenia;
c) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, z tym zastrzeżeniem, że wynagrodzenie wykonawcy ulegnie zmianie o wartość wzrostu całkowitego kosztu wykonawcy, jaką będzie on zobowiązany dodatkowo ponieść w celu uwzględnienia tej zmiany, przy zachowaniu dotychczasowej kwoty netto wynagrodzenia osób bezpośrednio wykonujących niniejsze zamówienie;
d) zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych, z tym zastrzeżeniem, że wynagrodzenie wykonawcy ulegnie zmianie o wartość wzrostu kosztu wykonawcy, jaką będzie on zobligowany ponieść w przypadku zmiany przepisów dotyczących zasad gromadzenia lub wpłat podstawowych finansowanych przez podmiot zatrudniający do pracowniczych planów kapitałowych w odniesieniu do osób bezpośrednio wykonujących niniejsze zamówienie;
2) zmiany terminu realizacji, w przypadku: siły wyższej w rozumianej jako zdarzenie nadzwyczajne, niezależne od woli człowieka, którego nie można było przewidzieć ani uniknąć mimo zachowania należytej staranności.
2. Zmiany, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. a–d, mogą być wprowadzone wyłącznie wtedy, gdy mają one wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę. W przypadku ich wystąpienia wykonawca może wystąpić do zamawiającego z pisemnym wnioskiem o zmianę wynagrodzenia, przedkładając odpowiednie dokumenty potwierdzające zasadność złożenia takiego wniosku. Wykonawca powinien wykazać ponad wszelką wątpliwość, że zaistniała zmiana ma bezpośredni wpływ na koszty wykonania zamówienia oraz określić stopień, w jakim wpłynie ona na wysokość wynagrodzenia. Wykonawca może złożyć pisemny wniosek o dokonanie waloryzacji najwcześniej w dniu wejścia w życie przepisów wprowadzających zmiany.