BZP: Dostawa opasek bezpieczeństwa oraz czujek bezpieczeństwa wraz z systemem teleopieki i monitoringu dla osób starszych
02.06.2025
2025/BZP 00258424/01
MIEJSKI OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dostawa opasek bezpieczeństwa oraz czujek bezpieczeństwa wraz z systemem teleopieki i monitoringu dla osób starszych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKI OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 005445037
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Warszawska 9a
1.5.2.) Miejscowość: Stargard
1.5.3.) Kod pocztowy: 73-110
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL428 - Szczeciński
1.5.7.) Numer telefonu: 915784583
1.5.8.) Numer faksu: 915770001
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@mops.stargard.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://mops.stargard.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa opasek bezpieczeństwa oraz czujek bezpieczeństwa wraz z systemem teleopieki i monitoringu dla osób starszych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8f672203-f4cd-4688-98e5-50eb8ba93736
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00258424
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-02
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00225936/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Teleopieka dla uczestników projektu finansowanego z Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego 2021-2027 Bezpieczny senior w Stargardzie.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Przedmiot zamówienia został dofinansowany w ramach realizacji projektu pn. Zwiększenie dostępności usług opiekuńczych i asystenckich dla osób starszych w Gminie Miasto Stargard "Bezpieczny senior w Stargardzie" nr FEPZ.06.18-IP.01-0006/23 ze środków Unii Europejskiej z Programu Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego 2021-2027
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11203343.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym oferty oraz wszelkie oświadczenia, dokumenty, wnioski (w tym o wyjaśnienie treści SWZ), pytania i odpowiedzi, zawiadomienia i informacje przekazywane są wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej i wyłącznie za pośrednictwem Platformy Zakupowej ON (Open Nexus), zwanej dalej: „Platformą” pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/um_stargard/proceedings
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z platformy zakupowej Open Nexus https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin oraz w instrukcjach zawartych na stronie https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje lub
https://docs.google.com/document/d/1S_1GyJ5TQoDkIwMQKOcKtU31hkOVU3ZEMqrSXyA2g8w/edit#heading=h.6jynaot9cbnq
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
• administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Stargardzie;
• Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego;
• odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320);
• Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia lub na okres przechowywania tych danych zgodnie z wytycznymi o dofinansowania z środków UE;
• obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
• w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
• posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
• nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Jednocześnie Zamawiający przypomina o ciążącym na Pani/Panu obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które Zamawiający pośrednio pozyska od wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z włączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
* Wyjaśnienie: informacja w tym zakresie jest wymagana, jeżeli w odniesieniu do danego administratora lub podmiotu przetwarzającego istnieje obowiązek wyznaczenia inspektora ochrony danych osobowych.
** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
*** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DA.251.1.2025.AO
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiotem zamówienia jest dostawa opasek bezpieczeństwa z systemem teleopieki i monitoringu na rzecz osób w wieku 65 lat i więcej finansowanego w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego 2021-2027 pod nazwą Zwiększenie dostępności usług opiekuńczych i asystenckich dla osób starszych w Gminie Miasto Stargard "Bezpieczny senior w Stargardzie" - zgodnie z parametrami opisanymi w SWZ.
2) Zamawiający wymaga, aby dostarczony asortyment stanowiący przedmiot zamówienia był fabrycznie nowy, nieużywany, posiadał wymagane parametry techniczne, określone w opisie przedmiotu zamówienia, znajdował się w stanie nieuszkodzonym, technicznie sprawnym, kompletnym i gotowym do użytkowania oraz spełniał wszystkie przepisy powszechnie obowiązujące odnoszące się do przedmiotu zamówienia i był wolny od wad prawnych. Zamawiający wyklucza dostawę produktu powystawowego.
3) Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia 26 szt. opasek bezpieczeństwa w ciągu 5 dni od dnia podpisania umowy.
4) Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia wraz z wniesieniem przedmiotu zamówienia do siedziby Zamawiającego.
5) Zakres terytorialny świadczenia obejmuje obszar Gminy-Miasta Stargard.
6) Opaski bezpieczeństwa dla seniorów skierowane są do osób w wieku 65 lat i więcej, będących beneficjentami projektu.
7) Wykonawcy zobowiązany będzie do :
a) świadczenia usługi całodobowego monitoringu ( 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę) i przyzywania natychmiastowej pomocy w przypadku zagrożenia życia, zdrowia, bezpieczeństwa dla użytkowników opasek wskazanych przez Zamawiającego, gwarantującego szeroko pojęty system bieżącego monitorowania stanu seniora w miejscu jego zamieszkania oraz pozwalającego na natychmiastową reakcję – przy wykorzystaniu urządzeń opisanych w punkcie 12,
b) utrzymywania centrum monitoringu w stałej gotowości w okresie trwania umowy poprzez zatrudnianie odpowiedniej ilości (min. pięciu) przeszkolonych dyspozytorów :
• ratownika medycznego posiadającego kwalifikacje określone w ustawie z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz.U. 2024 r., poz. 652 ze zm.),
lub
• opiekuna medycznego posiadającego kwalifikacje określone dyplom w zawodzie opiekuna medycznego (Kształcenie w zawodzie opiekuna medycznego kończy się egzaminem zawodowym organizowanym przez Okręgowe Komisje Egzaminacyjne. Osoby, które zdadzą egzamin otrzymują dyplom potwierdzający kwalifikacje w zawodzie opiekuna medycznego lub świadectwo potwierdzające kwalifikacje w zawodzie opiekuna medycznego). Zawód opiekuna medycznego jest wymieniony w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania (Dz. U. z 2018 r. poz. 227, ze zm.) pod symbolem 532102 w ramach grupy: Pracownicy opieki osobistej w ochronie zdrowia i pokrewni; Pomocniczy personel medyczny (symbol 5321),
lub
• pielęgniarki/pielęgniarza posiadającego kwalifikacje określone aktualne prawo do wykonywania zawodu, legitymowanie się wpisem do Centralnego Rejestru Pielęgniarek i Położnych (CRPiP) prowadzonego przez Naczelna Radę Pielęgniarek i Położnych w formie elektronicznej na podstawie art. 43 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. 2024 r. poz. 814 ze zm.).
i innych niezbędnych osób w celu zapewnienia gwarancji prawidłowego świadczenia usługi w trybie 24 godziny/7 dni w tygodniu. Centrum powinno być wyposażone
w technologie informacyjno-komunikacyjne pozwalające na monitorowanie zgłoszeń SOS przychodzących od podopiecznych, automatyczną identyfikację osoby wzywającej pomocy, kontakt głosowy i przyzywania natychmiastowej pomocy po otrzymaniu sygnału. W przypadku wystąpienia zdarzenia zagrażającego zdrowiu lub życiu użytkownika opaski nastąpi skuteczne powiadomienie jednej z osób wskazanych do kontaktu o wywołanym alarmie i zaistniałym problemie i w razie konieczności wezwanie służb ratunkowych: Pogotowia Ratunkowego i/lub Policji i/lub Straży Pożarnej oraz prowadzone będzie telefoniczne nadzorowanie przebiegu sytuacji od chwili uzyskania sygnału o uruchomieniu alarmu do momentu przybycia wezwanych służb/osób.
c) zatrudniania (w tym na umowy cywilnoprawne) wystarczającej liczby osób (min. 5) do obsługi kilku połączeń przychodzących jednocześnie. Połączenia z urządzenia wywoływane za pomocą przycisku SOS, muszą posiadać najwyższy priorytet odbioru. Niedopuszczalne jest umieszczanie informacji głosowych przed połączeniem z ratownikiem obsługującym Centrum teleopieki (np. komunikatów RODO oraz innych informacji), co skutkuje wydłużeniem czasu oczekiwania.
d) konfiguracji systemu monitoringu każdego użytkownika i wykonania testu łączności urządzenia przed rozpoczęciem świadczenia usługi całodobowego monitoringu dla danego użytkownika opaski w ciągu maksymalnie 3 dni kalendarzowych od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego przekazania mu opaski bezpieczeństwa,
e) aktywacji usługi dla każdego użytkownika, monitorowanie i obsługa zdarzeń technicznych (np. niski stan baterii, wyłączenie opaski, zdalny reset zawieszonej opaski itp. i w razie konieczności kontakt telefoniczny z użytkownikiem), natychmiastowe podejmowanie działań w celu usunięcia awarii lub usterki, bieżące informowanie Zamawiającego i użytkowników opasek lub ich opiekunów o zakłóceniu działania systemu (czasie trwania awarii lub usterki i terminie jej usunięcia), w tym dla pojedynczego użytkownika - przez cały okres trwania umowy;
f) rozpoczęcia świadczenia usługi pełnego monitoringu dla każdego użytkownika opaski bezpieczeństwa w terminie nie dłuższym niż 3 dni od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego przekazania mu urządzenia,
g) dostarczenie Zamawiającemu wzorów druków kart informacyjnych dla użytkowników opasek, opatrzonych klauzulą w zakresie wyrażenia zgody na objęcie usługą monitoringu oraz na przetwarzanie danych osobowych w zakresie niezbędnym do realizacji tej usługi, zgodnie z obowiązującymi przepisami,
h) wprowadzania do bazy danych Wykonawcy danych identyfikujących użytkowników opasek, ich opiekunów prawnych i faktycznych oraz sytuacji zdrowotnej, w tym przyjmowanych na stałe leków i ich dawek z karty informacyjnej zawierającej również listę kontaktów oraz inne niezbędne dane dla rozpoczęcia i świadczenia właściwej usługi całodobowego monitoringu – niezwłocznie po otrzymaniu od Zamawiającego zgłoszenia o przekazaniu danemu użytkownikowi opaski i dotyczącej go wypełnionej karty informacyjnej
i) przeszkolenia użytkowników opasek oraz pracowników wskazanych przez Zamawiającego z zakresu obsługi urządzenia oraz zasad świadczenia usługi w sposób (dopuszcza się formy szkolenia online lub przekazanie/udostępnienie nagrania ze szkoleniem) i w terminach uzgodnionych z użytkownikami opasek i z Zamawiającym;
j) zapewnienia działającego sprzętu, opieki gwarancyjnej dostarczonego sprzętu oraz wsparcia technicznego dla użytkowników opasek oraz Zamawiającego przez cały okres obowiązywania umowy;
k) zapewnienia bezpośredniego, stałego kontaktu przez wyznaczonego przedstawiciela centrum monitoringu (koordynatora) z wyznaczonymi pracownikami Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Stargardzie w celu bieżącej współpracy we wszelkich sprawach dotyczących zakupionego sprzętu oraz wdrażanej i świadczonej usługi całodobowego monitoringu
l) przedstawiania Zamawiającemu comiesięcznych raportów oraz raportu końcowego z wykonania usługi, obejmujących w szczególności informacje o ilości i rodzaju podjętych działań, w tym ilości wywołanych sygnałów za pomocą przycisku alarmowego i rodzaju podjętej interwencji w przypadku wywołania alarmu i jej wyniku oraz na żądanie Zamawiającego w całym okresie obowiązywania umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85311100-3 - Usługi opieki społecznej dla osób starszych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych
33100000-1 - Urządzenia medyczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 17 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Jakość produktu i jakość przetwarzania danych
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników
4.3.5.) Nazwa kryterium: Funkcje użytkowe produktu
4.3.6.) Waga: 5
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Aspekt społeczny
4.3.6.) Waga: 5
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż 14 zestawów fabrycznie nowych sensorów bezprzewodowych (czujek bezpieczeństwa) umożliwiających pomiar poziomu :
• tlenku węgla (czadu),
• gazu (metanu i propan-butanu),
• obecności dymu,
• wody (zalania)
wraz z systemem całodobowej teleopieki i monitoringu na rzecz osób w wieku 65 lat i więcej finansowanego w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego 2021-2027 pod nazwą Zwiększenie dostępności usług opiekuńczych i asystenckich dla osób starszych w Gminie Miasto Stargard "Bezpieczny senior w Stargardzie" w następujących konfiguracjach:
5 zestawów (tlenek węgla(czad), gaz, dym, woda)
5 zestawów ( gaz, dym, woda)
2 zestawy (gaz, tlenek węgla (czad), dym)
1 zestaw (woda, dym)
1 zestaw (gaz, dym)
zgodnie z parametrami opisanymi w SWZ;
2) Zamawiający wymaga, aby oferowany asortyment stanowiący przedmiot zamówienia był fabrycznie nowy, nieużywany, posiadał wymagane parametry techniczne, określone w opisie przedmiotu zamówienia, znajdował się w stanie nieuszkodzonym, technicznie sprawnym, kompletnym i gotowym do użytkowania oraz spełniał wszystkie przepisy powszechnie obowiązujące odnoszące się do przedmiotu zamówienia i był wolny od wad prawnych. Zamawiający wyklucza dostawę produktu powystawowego.
3) Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia, montażu, testu i uruchomienia 14 szt. zestawów czujek bezpieczeństwa w konfiguracji wyżej wskazanej przez Zamawiającego, w ciągu 14 dni od dnia podpisania umowy w lokalizacjach wskazanych przez Zamawiającego.
4) Zakres terytorialny świadczenia obejmuje obszar Gminy-Miasta Stargard.
5) Czujki bezpieczeństwa dla seniorów skierowane są do osób w wieku 65 lat i więcej, będących beneficjentami projektu.
6) Czujki bezpieczeństwa muszą monitorować otoczenie osób w wieku 65 lat i więcej przez 7 dni w tygodniu/ 24 godziny na dobę, przez okres co najmniej do 30.11.2026 r. od dnia montażu czujek w zgłoszonej konfiguracji w miejscu zamieszkania Uczestnika projektu,
7) Wykonawca zobowiązany będzie do :
a) dostarczenia i montażu (zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz normami przez wykwalifikowany personel) czujek bezpieczeństwa w konfiguracji i miejscu wskazanym przez Zamawiającego,
b) demontażu czujników m.in. w przypadku zgonu, zmiany miejsca zamieszkania Użytkownika, umieszczenia Użytkownika w DPS lub Zakładzie Opiekuńczo-Leczniczym oraz rezygnacji Użytkownika z udziału w projekcie, zakończenia projektu i przekazania ich do Zamawiającego,
c) świadczenia usługi zapewniającej teleopiekę całodobowego monitoringu (7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę) i przyzywania natychmiastowej pomocy w przypadku zagrożenia życia, zdrowia, bezpieczeństwa dla użytkowników czujek wskazanych przez Zamawiającego, gwarantującego szeroko pojęty system bieżącego monitorowania stanu otoczenia seniora w miejscu jego zamieszkania oraz pozwalającego na natychmiastową reakcję w momencie przekroczenia dopuszczalnych norm zawartości tlenku węgla (czadu) i/lub metanu/propanu-butanu i/lub dymu i/lub wody w mieszkaniu Użytkownika w zależności od konfiguracji zamontowanych zestawów czujek,
d) utrzymywania centrum monitoringu w stałej gotowości w okresie trwania umowy poprzez zatrudnianie odpowiedniej ilości (minimum pięciu) przeszkolonych dyspozytorów :
• ratownika medycznego posiadającego kwalifikacje określone w ustawie z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz.U. 2024 r., poz. 652 ze zm.),
lub
• opiekuna medycznego posiadającego kwalifikacje określone dyplom w zawodzie opiekuna medycznego (Kształcenie w zawodzie opiekuna medycznego kończy się egzaminem zawodowym organizowanym przez Okręgowe Komisje Egzaminacyjne. Osoby, które zdadzą egzamin otrzymują dyplom potwierdzający kwalifikacje w zawodzie opiekuna medycznego lub świadectwo potwierdzające kwalifikacje w zawodzie opiekuna medycznego). Zawód opiekuna medycznego jest wymieniony w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania (Dz. U. z 2018 r. poz. 227, ze zm.) pod symbolem 532102 w ramach grupy: Pracownicy opieki osobistej w ochronie zdrowia i pokrewni; Pomocniczy personel medyczny (symbol 5321),
lub
• pielęgniarki/pielęgniarza posiadającego kwalifikacje określone aktualne prawo do wykonywania zawodu, legitymowanie się wpisem do Centralnego Rejestru Pielęgniarek i Położnych (CRPiP) prowadzonego przez Naczelna Radę Pielęgniarek i Położnych w formie elektronicznej na podstawie art. 43 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. 2024 r. poz. 814 ze zm.).
i innych niezbędnych osób w celu zapewnienia gwarancji prawidłowego świadczenia usługi w trybie 24 godziny/7 dni w tygodniu. Centrum powinno być wyposażone
w technologie informacyjno-komunikacyjne pozwalające na monitorowanie sygnałów przychodzących z czujników. W przypadku wystąpienia zdarzenia zagrażającego zdrowiu lub życiu użytkownika nastąpi skuteczne powiadomienie jednej z osób wskazanych do kontaktu o wywołanym alarmie ( zaistniałym problemie ) w razie konieczności wezwanie służb ratunkowych: Pogotowia Ratunkowego i/lub Policji i/lub Straży Pożarnej.
e) zatrudniania (w tym na umowy cywilnoprawne) wystarczającej liczby osób (min. 5) do natychmiastowej obsługi kilku sygnałów przychodzących jednocześnie,
f) zamontowania czujek bezpieczeństwa zgodnie z obowiązującymi normami i instrukcjami oraz konfiguracji systemu monitoringu każdego użytkownika i wykonania testu łączności urządzeń przed rozpoczęciem świadczenia usługi całodobowego monitoringu dla danego użytkownika w ciągu maksymalnie 14 dni kalendarzowych od dnia podpisania u mowy/zgłoszenia przez Zamawiającego danych użytkownika.
g) aktywacji usługi dla każdego użytkownika, monitorowania i obsługi zdarzeń technicznych (np. dotyczących niskiego stanu baterii, wyłączenia systemu, braku zasięgu sieci, zdalnego resetu zawieszonego sprzętu i itp. i w razie konieczności kontaktu telefonicznego z użytkownikiem lub jego opiekunem, natychmiastowego podejmowania działań w celu usunięcia awarii lub usterki, bieżącego informowania Zamawiającego i użytkowników opasek lub ich opiekunów i o zakłóceniu działania systemu (czasie trwania awarii lub usterki i terminie jej usunięcia), w tym dla pojedynczego użytkownika - przez cały okres trwania umowy;
h) rozpoczęcia świadczenia usługi pełnego monitoringu dla każdego użytkownika zestawu czujek w terminie nie dłuższym niż 3 dni od dnia zamontowania przez wykwalifikowany personel czujników zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i normami,
i) wprowadzania do bazy danych Wykonawcy danych identyfikujących użytkowników czujek, ich opiekunów prawnych i faktycznych oraz sytuacji zdrowotnej, w tym przyjmowanych na stałe leków i ich dawek z karty informacyjnej zawierającej również listę kontaktów oraz inne niezbędne dane dla rozpoczęcia i świadczenia właściwej usługi zapewniającej teleopiekę całodobowego monitoringu,
j) przeszkolenia użytkowników czujek oraz pracowników wskazanych przez Zamawiającego z zakresu obsługi urządzeń oraz zasad świadczenia usługi w sposób (dopuszcza się formy szkolenia online lub przekazanie/udostępnienie nagrania ze szkoleniem) i w terminach uzgodnionych z użytkownikami czujek i z Zamawiającym;
k) zapewnienia działającego sprzętu, opieki gwarancyjnej dostarczonego sprzętu oraz wsparcia technicznego dla użytkowników zestawów czujek oraz Zamawiającego przez cały okres obowiązywania umowy;
l) zapewnienia bezpośredniego, stałego kontaktu przez wyznaczonego przedstawiciela centrum zapewniającego teleopiekę całodobowego monitoringu (koordynatora) z wyznaczonymi pracownikami Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Stargardzie w celu bieżącej współpracy we wszelkich sprawach dotyczących zakupionego sprzętu oraz wdrażanej i świadczonej usługi całodobowego monitoringu
m) przedstawiania Zamawiającemu comiesięcznych raportów oraz raportu końcowego z wykonania usługi, obejmujących w szczególności informacje o ilości i rodzaju podjętych działań, w tym ilości wywołanych sygnałów i rodzaju podjętej interwencji w przypadku wywołania alarmu i jej wyniku oraz na żądanie Zamawiającego w całym okresie obowiązywania umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85311100-3 - Usługi opieki społecznej dla osób starszych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych
33100000-1 - Urządzenia medyczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 17 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Jakość produktu i jakość przetwarzania danych
4.3.6.) Waga: 30,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Aspekty społeczne
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zdolność techniczna lub zawodowa:W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu Zamawiający żąda złożenia następujących dokumentów w zakresie:
1) w zakresie warunku zdolności technicznej
a) Wykonawca składający ofertę na część 1 musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał w sposób należyty i prawidłowy co najmniej dwie usługi polegające na dostawie co najmniej 26 opasek bezpieczeństwa wraz ze świadczeniem usług teleopieki przez okres co najmniej 8 m-cy każda,
b) Wykonawca składający ofertę na część 2 musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał w sposób należyty i prawidłowy co najmniej dwie usługi polegające na dostawie i montażu co najmniej 14 czujek bezpieczeństwa wraz ze świadczeniem usług teleopieki przez okres co najmniej 8 m-cy każda.
2) w zakresie warunku zdolności zawodowej:
a) Wykonawca składający ofertę na część 1 musi wykazać, że dysponuje co najmniej pięcioma osobami pełnoletnimi posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych, przebywającą legalnie na terenie RP, posługującą się językiem polskim w mowie i piśmie umożliwiającym swobodne porozumiewanie się posiadającymi następujące kwalifikacje:
• ratownika medycznego określone w ustawie z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz.U. 2024 r., poz. 652 ze zm.),
lub
• opiekuna medycznego określone dyplomem w zawodzie opiekuna medycznego (Kształcenie w zawodzie opiekuna medycznego kończy się egzaminem zawodowym organizowanym przez Okręgowe Komisje Egzaminacyjne. Osoby, które zdadzą egzamin otrzymują dyplom potwierdzający kwalifikacje w zawodzie opiekuna medycznego lub świadectwo potwierdzające kwalifikacje w zawodzie opiekuna medycznego). Zawód opiekuna medycznego jest wymieniony w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania (Dz. U. z 2018 r. poz. 227, ze zm.) pod symbolem 532102 w ramach grupy: Pracownicy opieki osobistej w ochronie zdrowia i pokrewni; Pomocniczy personel medyczny (symbol 5321),
lub
• pielęgniarki/pielęgniarza określone aktualne prawo do wykonywania zawodu, legitymowanie się wpisem do Centralnego Rejestru Pielęgniarek i Położnych (CRPiP) prowadzonego przez Naczelna Radę Pielęgniarek i Położnych w formie elektronicznej na podstawie art. 43 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. 2024 r. poz. 814 ze zm.).
b) Wykonawca składający ofertę na część 2 musi wykazać, że dysponuje co najmniej pięcioma osobami pełnoletnimi posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych, przebywającą legalnie na terenie RP, posługującą się językiem polskim w mowie i piśmie umożliwiającym swobodne porozumiewanie się posiadającymi następujące kwalifikacje:
• ratownika medycznego określone w ustawie z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz.U. 2024 r., poz. 652 ze zm.),
lub
• opiekuna medycznego określone dyplomem w zawodzie opiekuna medycznego (Kształcenie w zawodzie opiekuna medycznego kończy się egzaminem zawodowym organizowanym przez Okręgowe Komisje Egzaminacyjne. Osoby, które zdadzą egzamin otrzymują dyplom potwierdzający kwalifikacje w zawodzie opiekuna medycznego lub świadectwo potwierdzające kwalifikacje w zawodzie opiekuna medycznego). Zawód opiekuna medycznego jest wymieniony w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania (Dz. U. z 2018 r. poz. 227, ze zm.) pod symbolem 532102 w ramach grupy: Pracownicy opieki osobistej w ochronie zdrowia i pokrewni; Pomocniczy personel medyczny (symbol 5321),
lub
• pielęgniarki/pielęgniarza określone aktualne prawo do wykonywania zawodu, legitymowanie się wpisem do Centralnego Rejestru Pielęgniarek i Położnych (CRPiP) prowadzonego przez Naczelna Radę Pielęgniarek i Położnych w formie elektronicznej na podstawie art. 43 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. 2024 r. poz. 814 ze zm.).
c) W przypadku składania oferty na część 1 i część 2 Zamówienia, Wykonawca może wykazać się tymi samymi osobami spełniającymi wymagania określone w lit. a i b powyżej, o ile zapewni ich dostępność w zakresie niezbędnym do należytego wykonania zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu wstępnym składanym na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp – wzór oświadczenia zawiera załącznik Nr 9 do SWZ; Uwaga: W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ww. oświadczanie składa każdy z Wykonawców.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wykaz wykonanych dostaw wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, dat wykonania oraz podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane, według wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SWZ;
2) wykaz osób skierowanych do realizacji przedmiotu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, według wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. W przypadku wnoszenia oferty wspólnej przez dwa lub więcej podmioty gospodarcze (konsorcja/spółki cywilne) oferta musi spełniać wymagania określone w art. 58 ustawy Prawo zamówień publicznych, w tym:1) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 58 ust. 2 ustawy Pzp Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. W związku z powyższym niezbędne jest przedłożenie w ofercie dokumentu zawierającego pełnomocnictwo w celu ustalenia podmiotu uprawnionego do występowania w imieniu Wykonawców w sposób umożliwiający ich identyfikację,
2) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika jaki zakres rzeczowy wykonania zamówienia realizować zamierzają poszczególni wykonawcy,
3) W celu wykazania niepodlegania wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia w rozdziale V wymagane jest załączenie do oferty oświadczenia i przedłożenia na wezwanie dokumentów dla każdego konsorcjanta oddzielnie.
2. W odniesieniu do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający wymaga aby:
1) W zakresie zdolności techniczne lub zawodowej, o której mowa w rozdziale V ust. 4 pkt 1 i 2 SWZ - w zakresie wykonanych usług wykazał się konsorcjant, który będzie wykonywał kluczowy zakres usług.
2) pozostałe warunki udziału w postępowaniu podlegają sumowaniu.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z zapisami SWZ7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty społeczne