BZP: Remont murków oporowych, budowa elementów wzmacniających murki przy budynku o nr. inwent. A-49...
03.06.2025
2025/BZP 00259667/01
Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont murków oporowych, budowa elementów wzmacniających murki przy budynku o nr. inwent. A-49...
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000276015
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Więźniów Oświęcimia 20
1.5.2.) Miejscowość: Oświęcim
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-600
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL21A - Oświęcimski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@auschwitz.org
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.auschwitz.org/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont murków oporowych, budowa elementów wzmacniających murki przy budynku o nr. inwent. A-49...
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0765e22d-7b26-443f-a00b-4362a84cd70a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00259667
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-0765e22d-7b26-443f-a00b-4362a84cd70a3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywać się będzie przy użyciu platformy e-Zamówienia: https://ezamowienia.gov.pl/pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne oraz organizacyjne, dotyczące komunikacji Zamawiającego z Wykonawcami, zasady funkcjonowania Platformy eZamowienia, a także sposób składania ofert oraz zamieszczania przez Wykonawców wszelkich oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej
https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/#regulamin-serwisu
oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum pomocy”
https://ezamowienia.gov.pl/pl/komponent-edukacyjny/
Zamawiający informuje, iż w przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z zasadami korzystania z Platformy eZamowienia, Wykonawca winien skontaktować się z dostawcą rozwiązania teleinformatycznego platformy pod numerem telefonu 22 458 77 99 lub w zakładce „Zgłoś problem”.
Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”).
Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”). W przypadku załączników, które są zgodnie
z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się do przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 19
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na: „remoncie murków oporowych, budowie elementów wzmacniających murki przy budynku o nr. inw. A-49 (dawny budynek Krematorium I) wraz z towarzyszącymi pracami konserwatorskimi przy murkach oporowych , a także budowa fundamentów wraz z przeniesieniem dwóch tablic informacyjnych wraz z realizacją badań archeologicznych”.
Zamówienie zakresem obejmuje :
1.1 Roboty budowlane
1.2 Prace konserwatorskie
1.3 Badania archeologiczne
1.4 Dokumentacja zadania
Budynek o nr inw. A-49 wpisany jest do rejestru zabytków pod nr rej. A-714/95 oraz na listę Światowego Dziedzictwa UNESCO.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45212314-0 - Roboty budowlane w zakresie pomników historycznych lub miejsc pamięci
92522100-7 - Usługi ochrony obiektów historycznych
92522000-6 - Usługi ochrony obiektów i budynków historycznych
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
71355100-2 - Usługi fotogrametryczne
71351914-3 - Usługi archeologiczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 133 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: 1. Zamawiający przewiduje w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, ,udzielenia zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy PZP dotychczasowemu wykonawcy, stanowiącego nie więcej niż 10 % wartości zamówienia podstawowego i polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych dotyczących:
1 Wykonania prefabrykowanych fundamentów żelbetowych
2. Montażu cokołu granitowego i konstrukcji stalowej tablic informacyjnych
3. Malowania proszkowego konstrukcji stalowej
4. Osadzenia cokołu granitowy wraz z konstrukcją stalową i tablicą informacyjną.
5. Dokumentacji powykonawczej,
ujętych w zamówieniu podstawowym, w przypadku konieczności realizacji takich przy zbiorowej mogile.
2. Zamówienia, o których mowa w pkt 1, zostaną udzielone na warunkach wynikających z zawartej pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą umowy, a w przypadku, gdy nie będą mogły być ustalone w ten sposób, w drodze porozumienia stron.
Wynagrodzenie wykonawcy za realizację zamówienia podobnego ( tj. robót budowlanych) zostanie ustalone w następujący sposób:
a. ceny jednostkowe robót zostaną przyjęte z kosztorysu robót budowlanych, zgodne z wartościami zamieszczonymi w ofercie Wykonawcy, opracowanego metodą kalkulacji szczegółowej i zawierającego koszty wykonania wszystkich zakresów przedmiotu przyszłej umowy,
b. ceny czynników produkcji zostaną przyjęte z zeszytów SEKOCENBUD (jako średnie) za okres ich wbudowania. Podstawą do określenia nakładów rzeczowych będą KNR-y. W przypadku braku odpowiednich pozycji + KNNR-y, a następnie wycena indywidualna Wykonawcy zatwierdzona przez Zamawiającego,
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji zadania , o którym mowa w dziale IV ust.1 SWZ
4.3.6.) Waga: 5
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Dysponowanie dodatkowymi osobami posiadającymi doświadczenie analogiczne do doświadczenia osób wchodzących w składu zespołu pracowników technicznych , o których mowa w Dziale V pkt 3.2.3. SWZ
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Dodatkowe Dysponowanie dyplomowanym konserwatorem
4.3.6.) Waga: 15
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 9
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:3.1. w zakresie doświadczenia wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich siedmiu (7) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie należycie wykonał i zakończył co najmniej:
3.1.1. dwie realizacje obejmujące łącznie roboty budowalne i prace konserwatorskie przy obiektach budowlanych murowanych wpisanych do rejestru zabytków* lub rejestru o podobnym charakterze prowadzonym przez organy ustanowione w tym celu w innych państwach** na kwotę min. 200 000 netto każda.
3.1.2. jedną pracę konserwatorską obejmującą zakresem konserwację muru (mur kamienny , ceglany) o powierzchni min. 50 m² w obiekcie budowlanym wpisanym do rejestru zabytków* lub rejestru o podobnym charakterze prowadzonym przez organy ustanowione w tym celu w innych państwach**.
*Przez obiekt wpisany do rejestru zabytków Zamawiający rozumie obiekt budowlany wpisany do rejestru zabytków w rozumieniu Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami lub analogicznego do rejestru zabytków sposobu ochrony zabytków prowadzonego przez organy ustanowione w tym celu w innych państwach. Nie spełnia tych kryteriów obiekt wpisany do gminnej czy też miejskiej ewidencji zabytków.
**Rejestr o podobnym charakterze prowadzony przez organy ustanowione w tym celu w innych państwach - zgodnie z miejscem położenia zabytku, każdy rejestr bądź wykaz lub ewidencja zabytków, tak w Europie, jak i na świecie, będące odpowiednikiem rejestru zabytków w rozumieniu ustawy z dnia 23 lipca 2003 r.
o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.
3.2. w zakresie osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia – wykonawca wykaże dysponowanie osobami spełniającymi niżej określone wymagania:
3.2.1. Kierownikiem budowy (jedna osoba), posiadającym uprawnienia budowlane
bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz posiadającym doświadczenie polegające na:
a. co najmniej 18-miesięcznym udziale w realizacji robót budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków* lub rejestru o podobnym charakterze prowadzonym przez organy ustanowione w tym celu w innych państwach,
b. co najmniej 3-letnim doświadczeniem w kierowaniu robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków* lub rejestru o podobnym charakterze prowadzonym przez organy ustanowione w tym celu w innych państwach** (licząc jako suma przepracowanych miesięcy od momentu uzyskania uprawnień do kierowania robotami
przy zabytkach nieruchomych) w przeciągu ostatnich 10 lat
przed upływem terminu składania ofert,
c. przynależność do właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa potwierdzona zaświadczeniem.
3.2.2. Kierownikiem prac konserwatorskich - dyplomowanym konserwatorem posiadającym:
a. tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich w zakresie konserwacji
i restauracji dzieł sztuki lub konserwacji zabytków w specjalności dotyczącej konserwacji rzeźby i detalu architektonicznego lub rzeźby, posiadającym 9 miesięcy doświadczenia opisanego w art. 37a ustawy
z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami,
b. min. 3-letnie doświadczenie (nabyte po uzyskaniu tytułu zawodowego magistra i doświadczenia zawodowego wskazanego w lit a) w kierowaniu pracami konserwatorskimi prowadzonymi przy obiektach budowlanych wpisanych do rejestru zabytków* lub rejestru o podobnym charakterze prowadzonym przez organy ustanowione w tym celu w innych państwach**.
3.2.3. Zespołem pracowników technicznych w skład którego wchodzą :
3.2.3.1. Pracownik techniczny wykonujący prace konserwatorskie (min. jedna osoba ) posiadającą min. 24 - miesięczne doświadczenie w realizacji prac konserwatorskich w obiektach budowlanych wpisanych do rejestru zabytków* lub rejestru o podobnym charakterze prowadzonym przez organy ustanowione w tym celu w innych państwach**, w tym min. 6 miesięcy doświadczenia
w realizacji prac konserwatorskich przy materiałach mineralnych.
3.2.3.2. Zespół pracowników technicznych wykonujących roboty budowlane składający się z co najmniej dwóch (2) osób, z których każda posiada min. 18-miesięczne doświadczenie w realizacji robót budowlanych w co najmniej 2 obiektach budowlanych wpisanych do rejestru zabytków* lub rejestru o podobnym charakterze prowadzonym przez organy ustanowione w tym celu w innych państwach**.
3.2.4. Kierownikiem badań archeologicznych posiadającym uprawnienia do prowadzenia badań archeologicznych zgodnie z art. 37e ustawy o ochronie zabytków (Dz.U. z 2003 r. Nr 162, poz. 1568 z późniejszymi zmianami), tj.: badaniami archeologicznymi kieruje osoba, która ukończyła studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, w zakresie archeologii i przez co najmniej 12 miesięcy brała udział w badaniach archeologicznych (doświadczenie zawodowe może być nabyte poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej). Dodatkowo posiada co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe (rozumiane jako suma przepracowanych miesięcy na funkcji kierownika badań archeologicznych) liczone od momentu uzyskania uprawnień do prowadzenie badań archeologicznych, oraz dodatkowo w okresie trzech lat przed datą otwarcia przetargu wykonał co najmniej 3 usługi polegające na kierowaniu badaniami archeologicznymi związanymi z wykonywaniem robót budowlanych lub prac konserwatorskich przy obiekcie wpisanym do rejestru zabytków będącym obiektem murowanym lub obiektem związanym z funkcjonowaniem założeń obozowych z okresów wojen nowożytnych, trwające łącznie nie krócej niż 12 miesięcy.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie wymaga złożenia podmiotowych środków dowodowych w celu wykazania braku podstaw wykluczenia z postępowania, o których mowa w Dziale V pkt 2 SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 2. Zamawiający wymaga złożenia nw. podmiotowych środków dowodowych (aktualnych na dzień ich złożenia) w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, dotyczących zdolności technicznej i zawodowej, określonych w Dziale V pkt 3.1 i 3.2 SWZ:
2.1. w związku z bezpośrednim powiązaniem sposobu oceny spełniania przez Wykonawcę warunku udziału w niniejszym postępowaniu dotyczącego dysponowania osobami, które zostaną skierowane do realizacji zamówienia (Dział V pkt 3.2. SWZ) z oceną ofert określoną w Kryterium nr 3: „Dysponowanie dodatkowymi osobami posiadającymi
doświadczenie analogiczne do doświadczenia osób wchodzących w składu zespołu
pracowników technicznych , o których mowa w Dziale V pkt 3.2.3. SWZ” i Kryterium nr 4: „Dodatkowe Dysponowanie dyplomowanym konserwatorem”, Zamawiający wymaga na podstawie art. 126 ust. 2 PZP złożenia wraz z ofertą Wykazu osób (Załącznik nr 5 do SWZ) skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór Wykazu osób stanowi Załącznik nr 5 do SWZ,
2.2. Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych - w celu wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu w zakresie doświadczenia (Dział V pkt 3.1. SWZ) – Wykaz robót i usług wykonanych nie wcześniej niż w okresie 7 lat od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Wzór Wykazu robót i usług stanowi Załącznik nr 4 do SWZ.
UWAGA: Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót i usług wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, Wykaz robót i usług tj. Załącznik nr 4 do SWZ ma przedstawiać roboty i usługi, w wykonaniu których Wykonawca bezpośrednio uczestniczył.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca przystępujący do niniejszego postępowania jest zobowiązany wnieść wadiumw wysokości 4500,00 zł na okres związania ofertą.
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie
do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
3.1. Pieniądzu,
3.2. Gwarancjach bankowych,
3.3. Gwarancjach ubezpieczeniowych,
3.4. Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy
z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
4. W przypadku wniesienia wadium w formach określonych powyżej w pkt 3.2.- 3.4., dokument winien być wystawiony na Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau
w Oświęcimiu, ul. Więźniów Oświęcimia 20, 32-603 Oświęcim.
5. Wadium w formie pieniężnej wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego
nr 80 1130 1150 0012 1268 9790 0005, Bank Gospodarstwa Krajowego.
6. Wnosząc wadium Wykonawca winien powołać się na nazwę niniejszego postępowania
oraz nr nadany postępowaniu przez Zamawiającego
7. Wadium w formie niepieniężnej:
7.1. Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w formie elektronicznej.
7.2. Treść dokumentu wadium winna zawierać nazwę niniejszego postępowania oraz nr nadany postępowaniu przez Zamawiającego.
7.3. Udzielona gwarancja:
7.3.1. musi być gwarancją samoistną, nieodwołalną, bezwarunkową i płatną
na pierwsze żądanie, bez konieczności przedkładania jakichkolwiek dodatkowych dokumentów,
7.3.2. musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie Pzp,
7.3.3. z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty Zamawiającemu całej kwoty wadium,
7.3.4. treść gwarancji nie może zawierać klauzuli zwalniającej gwaranta
od odpowiedzialności wskutek zwrotu dokumentu gwarancji,
7.3.5. w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy Pzp), Zamawiający wymaga, aby poręczenie
lub gwarancja obejmowała swą treścią wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum).
8. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1) ustawy Prawo zamówień publicznych, w następujących okolicznościach:1.1 w przypadku konieczności przedłużenia terminu, określonego w §2 ust. 1 niniejszej umowy, realizacji przedmiotu umowy z powodu:
a. podpisania aneksu do umowy na podstawie przesłanki, o której mowa w art. 455 ust. 1 pkt 3) ustawy Prawo zamówień publicznych, o ile realizacja dodatkowych robót budowlanych lub prac konserwatorskich wpływa na termin wykonania niniejszej umowy,
b. działania Siły Wyższej, określonej w §23, mającej bezpośredni wpływ
na termin wykonywania robót lub prac,
c. jeżeli przyczyny, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu wykonania przedmiotu umowy będą następstwem okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający, będą następstwem m.in. nieterminowego przekazania terenu budowy, konieczności zmian dokumentacji w zakresie, w jakim ww. okoliczności miały lub będą mogły mieć wpływ na dotrzymanie terminu zakończenia realizacji przedmiotu umowy,
d. ujawnienia się w trakcie realizacji przedmiotu umowy nieznanych wcześniej przeszkód wstrzymujących dalszą realizację przedmiotu zamówienia, których Strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności,
e. wystąpienia w toku realizacji prac okoliczności powodujących konieczność zmiany technologii prowadzenia prac z uwagi na niepożądane efekty technologii przewidzianych w dokumentacji projektowej,
f. konieczność wykonania dokumentacji zamiennej, uzyskania decyzji administracyjnych,
g. konieczności wykonania prac i robót dodatkowych, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy związanych z potrzebą usunięcia skutków błędów projektowych - w takim przypadku termin wykonania przedmiotu umowy może zostać przedłużony o okres niezbędny na usunięcie błędu w projekcie przez projektanta,
h. konieczności przerwania realizacji umowy na czas wizyt, delegacji, uroczystości organizowanych na terenie Muzeum,
i. w przypadku wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonywanie przedmiotu umowy zgodnie z technologią prowadzenia prac konserwatorskich i robót budowlanych - fakt ten musi zostać udokumentowany wpisem kierownika budowy lub kierownika prac konserwatorskich do dziennika budowy i dziennika prac konserwatorskich oraz zgłoszony niezwłocznie Zamawiającemu i musi zostać potwierdzony przez inspektora nadzoru,
j. gdy wystąpią opóźnienia w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp., do wydania których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostać wydane oraz nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
k. w przypadku odkryć związanych z zabytkowym charakterem obiektu budowlanego, które wpływają na zmianę zakresu lub terminu realizacji umowy.
1.2 W przypadku konieczności zmiany osób wskazanych w §7 ust. 4.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-06-18 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Złożenie oferty wraz z oświadczeniem i innymi dokumentami oraz jej wycofanie odbywa się przy użyciu platformy e-Zamówienia.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-06-18 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę w przypadkach, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2025 r., poz. 514):„1. Z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego
na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych wyklucza się:
1) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych
w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę
na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3;
2) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym
w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy
oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014
albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3;
3) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych
w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę
lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3.”