BZP: Usługa bankowa w zakresie udzielenia i obsługi długoterminowego kredytu w 2025 r., w kwocie 1.113.640,00 zł PLN na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczki
03.06.2025
2025/BZP 00259694/01
Gmina Miasta Gostynina
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa bankowa w zakresie udzielenia i obsługi długoterminowego kredytu w 2025 r., w kwocie 1.113.640,00 zł PLN na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczki
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miasta Gostynina
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 611015431
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 26
1.5.2.) Miejscowość: Gostynin
1.5.3.) Kod pocztowy: 09-500
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL923 - Płocki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@gostynin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.gostynin.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa bankowa w zakresie udzielenia i obsługi długoterminowego kredytu w 2025 r., w kwocie 1.113.640,00 zł PLN na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczki
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-15a58011-84cd-44be-bd28-be0213e03ec2
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00259694
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00067574/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 Usługa bankowa w zakresie udzielenia i obsługi długoterminowego kredytu w kwocie 1.113.640,00 zł PLN na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczki w 2025 r.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://gostynin.logintrade.net/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://gostynin.logintrade.net/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Rejestracja na Platformie, w tym złożenie oferty w formie elektronicznej, wymaga posiadania konta użytkownika. Posiadanie konta na Platformie oraz składanie ofert w postępowaniach nie wiąże się z żądnymi kosztami dla Wykonawców.
Zgodnie z art. 67 ustawy p.z.p., Zamawiający podaje podstawowe wymagania techniczne związane z korzystaniem z Platformy
(dostępne na stronie https://gostynin.logintrade.net/ zakładka wymagania techniczne):
1) stały dostęp do sieci Internet i minimalna prędkość połączenia internetowego nie mniejsza niż 500 KB/s
2) obsługa przez przeglądarkę protokołu XMLHttpRequest - ajax
3) włączona obsługa JavaScript
4) zainstalowany Acrobat Reader
5) zainstalowane środowisko uruchomieniowe Java - Java SE Runtime Environment 6 Update 24 lub nowszy.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): zgodnie z zapisami Rozdziału II SWZ OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH, Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.1.6.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa bankowa w zakresie udzielenia i obsługi długoterminowego kredytu w 2025 r., w kwocie 1.113.640,00 zł PLN, na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczki.
– Rodzaj waluty: PLN
– Kwota kredytu: 1.113.640,00 zł PLN (słownie: jeden milion sto trzynaście tysięcy sześćset czterdzieści złotych).
– Okres kredytowania: do 10 lat.
– Karencja w spłacie kapitału: do 31 marca 2026 roku.
– Spłata kapitału po upływie karencji w okresach: kwartalnych, do dnia 31 grudnia 2036 roku
4.2.6.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2036-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z zapisami SWZ w części XIX. OPIS KRYTERIÓW OCENY OFERT, WRAZ Z PODANIEM WAG TYCH KRYTERIÓW I SPOSOBU OCENY OFERT.
1. Kryteriami, którymi Zamawiający będzie kierował się przy wyborze oferty są cena i czas uruchomienia kredytu od dnia przekazania dyspozycji.
cena – 60%
czas uruchomienia kredytu od dnia przekazania dyspozycji – 40%
Sposób oceniania ofert:
1) w kryterium cena zostanie zastosowany następujący wzór arytmetyczny:
( n : w ) x 60 = liczba punktów otrzymanych w kryterium,
gdzie:
n – najniższa cena brutto spośród wszystkich niepodlegających odrzuceniu ofert,
w – cena brutto dla badanej oferty,
2) w kryterium czas uruchomienia kredytu od dnia przekazania dyspozycji:
Zamawiający przyzna 40 punktów w przypadku uruchomienia kredytu nie później niż następnego dnia roboczego od dnia przekazania faksem lub mailem Wykonawcy dyspozycji i odpowiednio 10 punktów mniej za każdy kolejny dodatkowy dzień. W przypadku gdy okres uruchomienia będzie dłuższy niż 4 dni robocze Wykonawca otrzyma w tym kryterium 0 pkt.
3. Zamawiający zastosuje zaokrąglanie wyników do dwóch miejsc po przecinku. Wszystkie oceny zostaną wpisane do protokołu.
4. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta uzyska najwyższą liczbę punktów.
5. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona
z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
6. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: czas uruchomienia kredytu od dnia przekazania dyspozycji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie,
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,
o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Dla wykazania spełniania warunków wymagane jest posiadanie zezwolenia przewidzianego ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Prawo bankowe (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 1646 z późn. zm.) lub inny dokument, z którego wynika zezwolenie do prowadzenia działalności bankowej w Polsce,
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: zgodnie z zapisami części X SWZ, ust. 5 pkt. 2 i dalej:
2) w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia:
a) informację z KRK w zakresie określonym w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem,
b) oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 p.z.p., o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. – o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej,
c) odpis lub informację z KRS lub z CEiIDG, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
6. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium RP, zamiast odpisu lub informacji z KRS, CEiIDG lub innego właściwego rejestru, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, potwierdzające odpowiednio, że: nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
7. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się ww. dokumentów, lub gdy dokumenty te nie odnoszą się do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4, art. 109 ust. 1 pkt 1, 2 lit. a i b oraz pkt 3 ustawy, zastępuje się je odpowiednio w całości lub
w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania osoby, której dokument miał dotyczyć.
8. Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli:
1) może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. – o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile Wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 p.z.p dane umożliwiające dostęp do tych środków;
2) podmiotowym środkiem dowodowym jest oświadczenie, którego treść odpowiada zakresowi oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1.
9. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które Zamawiający posiada, jeżeli Wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość
i aktualność.
10. W zakresie nieuregulowanym ustawą p.z.p. lub niniejszą SWZ do oświadczeń i dokumentów składanych przez Wykonawcę w postępowaniu zastosowanie mają w szczególności przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. – w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020...
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: zgodnie z zapisami części X SWZ, ust. 5 pkt. 1:
1) w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu:
a) aktualne zezwolenia na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Prawo Bankowe – nie dotyczy banków które mogą prowadzić działalność bankową w postaci udzielania kredytów na podstawie przepisów powszechnie obowiązujących bez konieczności posiadania ww. zezwolenia.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Formularz cenowy. Wykonawca dołącza do oferty również oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Dowód wniesienia wadium. Zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa, jeżeli dotyczy. Wraz z ofertą składa się, jeżeli dotyczy: oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; ewentualne pełnomocnictwo; oraz ewentualne zobowiązanie podmiotu trzeciego.Wraz z podmiotowymi środkami dowodowymi Wykonawca na żądanie Zamawiającego składa również projekt umowy uwzględniający wszystkie istotne postanowienia umowy wymagane przez Zamawiającego, (zgodnie z zał. Nr 4 do SIWZ) wyróżnione innym kolorem lub pogrubione.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 5.000,00 złotych (słownie: pięć tysięcy 00/100).6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Niezbędną treścią umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą są Istotne postanowienia umowy. 2.Zamawiający wymaga, aby w przedłożonym na wezwanie projekcie umowy Wykonawca uwzględnił wszystkie istotne
postanowienia. 3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 p.z.p. oraz możliwość wprowadzenia zmian postanowień umowy: w zakresie wykorzystania, terminów i kwot spłaty kredytu – w zależności od potrzeb. 4. Zmiany dla swej ważności wymagają formy pisemnej w postaci aneksu podpisanego przez obie strony umowy. Kredytobiorca nie ponosi kosztów związanych z ww. zmianami.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-06-11 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://gostynin.logintrade.net/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-06-11 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Wykonawca nie może powierzyć wykonania części zamówienia podwykonawcy (podwykonawcom).2. Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia w szczególności naliczanie odsetek, przelewy transz kredytu, potwierdzanie salda na koniec każdego roku, przekazywanie informacji na temat bieżącego stanu zadłużenia oraz zmian stawki bazowej WIBOR 1M.
Osobami uprawnionymi do porozumiewania się z Wykonawcami są:
1) w zakresie proceduralnym:
Robert Gontarek, Katarzyna Tyrajska tel. 48 24 236 07 37;
2) w zakresie merytorycznym:
Bożena Sokołowska, tel. 48 24 236 07 14.
1. Wymagania związane z realizacją zamówienia w zakresie zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, obejmują następujące rodzaje czynności:
– uruchomienie kredytu w systemie bankowym,
– obliczanie należnych odsetek bankowych,
– informowanie o bieżącym stanie kredytu.
2. W terminie 5 dni roboczych od zawarcia umowy z Zamawiającym na realizację niniejszego przedmiotu zamówienia zobowiązany jest przedstawić listę ww. osób. Zamawiający zastrzega prawo kontroli spełniania ww. warunku na każdym etapie realizacji umowy.
3. Zamawiający nie określa dodatkowych wymagań związanych z zatrudnianiem osób, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 p.z.p.
Środki ochrony prawnej określone zostały w Rozdziale XXIII SWZ.
Wraz z podmiotowymi środkami dowodowymi Wykonawca składa zgodnie z zapisami części X SWZ, ust. 5 pkt. 3 - Na wezwanie Zamawiającego projekt umowy, uwzględniający wszystkie istotne postanowienia umowy wymagane przez Zamawiającego, (zgodnie z zał. Nr 4 do SIWZ) wyróżnione innym kolorem lub pogrubione.
Zamawiający zgodnie z zapisami części III SWZ, ust. 9 nie dopuszcza składania ofert częściowych.
Zamówienie nie zostaje podzielone na części ze względów organizacyjnych, ekonomicznych i celowościowych. Przedmiotowe zadanie obejmuje, świadczenie usługi udzielania kredytu i z uwagi na specyfikę nie podlega podziałowi na części. Udzielenie kredytu wymaga zachowania jednorodnych warunków, kredyt przeznaczony jest na określony cel i wymaga wyrażenia zgody
w formie uchwały przez RIO. Jednolity zakres usług nie pozwala na wykonanie jakiegokolwiek elementu zamówienia przez innego wykonawcę. Podział spowodowałby bowiem naruszenie spójności finansowania. Podzielenie kwoty kredytu na mniejsze postępowania podniosło by koszty całkowite np. w postaci kilku prowizji. Podmiot zamówienia tworzy nierozerwalną całość, co oznacza, że podział zamówienia na części groziłby nadmiernymi trudnościami technicznymi lub nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia. Potrzeba skoordynowania działań rożnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia mogłaby zagrozić właściwemu wykonaniu zadania. Podział zamówienia na części mógłby również doprowadzić do braku ofert. Przedmiot zamówienia jest jednorodny w swoim zakresie, a samo zamówienie nie wymaga stosowania różnych przepisów Pzp, zastosowanie mają jedynie przepisy dotyczące usług. Ponadto należy wskazać, iż kwestia podzielności świadczenia nie została uregulowana w ustawie pzp, wobec czego zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy – Zamawiający stosuje w tym zakresie przepisy Kodeksu cywilnego, w szczególności art. 379 § 2 „świadczenie jest podzielone, jeżeli może być spełnione częściowo bez istotnej zmiany przedmiotu lub wartości”. Mając na uwadze powyższe należy uznać, iż świadczenie nie może zostać spełnione częściowo bez istotnej zmiany przedmiotu, co oznacza, że należy je traktować jako jedną całość. Jednocześnie nie zastosowanie podziału zmówienia na części nie powoduje ograniczenia konkurencji. Ponadto doświadczenie Zamawiającego potwierdza, ze brak podziału zamówienia na części nie wpływa na ograniczenie udziału sektora małych i średnich przedsiębiorst ...