BZP: „Rozbudowa infrastruktury wodno- kanalizacyjnej na terenie miasta i gminy Sochocin”
03.06.2025
2025/BZP 00260060/01
MIASTO I GMINA SOCHOCIN
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Rozbudowa infrastruktury wodno- kanalizacyjnej na terenie miasta i gminy Sochocin”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO I GMINA SOCHOCIN
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 130378427
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Guzikarzy 9
1.5.2.) Miejscowość: Sochocin
1.5.3.) Kod pocztowy: 09-110
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL922 - Ciechanowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@sochocin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.sochocin.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Rozbudowa infrastruktury wodno- kanalizacyjnej na terenie miasta i gminy Sochocin”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8deb035c-e6d5-4743-99f7-d5a8f562c507
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00260060
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00070989/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Rozbudowa sieci wodociągowej na terenie Gminy Sochocin
1.1.2 Uporządkowanie gospodarki ściekowej na terenie Gminy Sochocin
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-8deb035c-e6d5-4743-99f7-d5a8f562c5073.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami w szczególności składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej zapewnionych przez portal dostępowy pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres email: gmina@sochocin.pl
( bezwzględny zakaz składania ofert w postępowaniu).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 18. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia 2016/679 informujemy:
1. Administratorem danych osobowych zawartych w złożonej do zapytania ofertowego ofercie jest Miasto i Gmina Miasto Sochocin, ul. Guzikarzy 9, 09-110 Sochocin, gmina@sochocin.pl
2. W sprawach związanych z ochroną danych osobowych może Pani/Pan skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych za pomocą adresu e-mail: iod@sochocin.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.
3. Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) i c) RODO w celu przeprowadzenia postępowania o udzielenia zamówienia publicznego”, prowadzonym w trybie ustawy z 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych, dalej „ustawa Pzp”.
4. Dane udostępnione przez Panią/Pana mogą być udostępniane osobom uprawnionym na podstawie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy Pzp.
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okresy wynikające z przepisów prawa oraz archiwizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa:
a. zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp.: protokół wraz z załącznikami przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, w sposób gwarantujący jego nienaruszalność. Jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, zamawiający przechowuje umowę przez cały czas trwania umowy;
b. zgodnie z art. 74 ustawy o rachunkowości – 5 lat rachunkowych dla dokumentów finansowych;
c. okres wskazany w Rozporządzeniu Prezesa RM z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych: dokumentacja zamówień - kategoria B5, umowy zawarte w wyniku postępowania – kategoria B10.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Ochrona danych osobowych osób fizycznych i klauzula informacyjna z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), zwane dalej „rozporządzeniem 2016/679”.
W postępowaniu są przetwarzane dane osobowe podlegające ochronie zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz rozporządzenia 2016/679. Dane te mogą dotyczyć w szczególności samego wykonawcy (osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą), jego pełnomocnika (osoby fizycznej), jak też informacji o osobach, które w swojej ofercie wykonawca przedkłada celem wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, braku podstaw do wykluczenia z postępowania, jak i potwierdzenia wymogów zamawiającego dotyczących wykonania przedmiotu zamówienia.
W postępowaniu i po zakończeniu postępowania do przetwarzania danych osobowych osób fizycznych stosuje się przepisy ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2019 r. poz. 1781) oraz rozporządzenia 2016/679.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: I.271.8.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje rozbudowę sieci wodociągowych i uporządkowanie gospodarki ściekowej na terenie gminy Sochocin.
Przedmiot zamówienia składa się z 2 etapów:
Etap 1 Rozbudowa odcinków sieci wodociągowej na podstawie dokumentacji projektowo- kosztorysowej w ramach następujących Zadań:
1) Zadanie nr 1: Rozbudowa odcinka sieci wodociągowej na terenie działek oznaczonych numerami ewidencyjnymi 103/2, 100/2, 81/4, 81/1, 80/5, 32/5, 32/4 położonych w obrębie 0025- Ślepowrony, gmina Sochocin –
2) Zadanie nr 2: Rozbudowa odcinka sieci wodociągowej na terenie działek oznaczonych numerami ewidencyjnymi 279/2 położonych w obrębie 0017-Kondrajec gmina Sochocin oraz 157, 159/1, 159/3, 159/8,160/2, 161/3, 161/4, 161/5, 161/9, 161/8, 161/8, 161/7, 161/24, 161/16 w obrębie 0010-Jędrzejewo, gmina Sochocin
3) Zadanie nr 3: Rozbudowa odcinka sieci wodociągowej na terenie działek oznaczonych numerami ewidencyjnymi 18/1, 33, 16, 7/1, 5/22, 4/3, 2/9, 2/8, 2/10 położonych w obrębie 0004- Budy Gutarzewskie, gmina Sochocin
Zadanie nr 3 Zamawiający przewiduje z prawem możliwości skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji.
4) Zadanie nr 4: Rozbudowa odcinka sieci wodociągowej na terenie działek oznaczonych numerami ewidencyjnymi: 311/1, 311/2 położonych w obrębie 0023- Sochocin gmina Sochocin
Zadanie nr 4 Zamawiający przewiduje z prawem możliwości skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji.
Uwaga! Pas drogowy drogi powiatowej ( działki nr ewid 311/1, 311/2) ul. Wojska Polskiego i ul. Szkolna jest objęty gwarancją. Wykonawca robót sanitarnych zobowiązany jest do przejęcia zobowiązań gwarancyjnych na naruszony odcinek pasa drogowego.
Etap 2 Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Sochocin, gmina Sochocin wraz z modernizacją czterech przepompowni ścieków na podstawie dokumentacji projektowo- kosztorysowej w ramach następujących Zadań:
1) Zadanie nr 1: Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej na terenie działek oznaczonych numerami ewidencyjnymi 52, 59/12 położonych w obrębie 0023- Sochocin gmina Sochocin
2) Zadanie nr 2: Przebudowa przepompowni ścieków P1 ( stadion) na terenie działek oznaczonych numerami ewidencyjnymi: 310/2, 311/2 położonych w obrębie 0023- Sochocin gmina Sochocin
3) Zadanie nr 3: Przebudowa przepompowni ścieków P2 ( PUK ) na terenie działki oznaczonej numerem ewidencyjnym: 464 położonej w obrębie 0023- Sochocin gmina Sochocin
4) Zadanie nr 4: Przebudowa przepompowni ścieków P3 ( Sucharskiego) na terenie działek oznaczonych numerami ewidencyjnymi: 889, 963/2 położonych w obrębie 0023- Sochocin gmina Sochocin
5) Zadanie nr 5: Przebudowa przepompowni ścieków P4 (Płońska/Szkolna) na terenie działki oznaczonej numerem ewidencyjnym: 86 położonej w obrębie 0023- Sochocin gmina Sochocin
Dokumentacja projektowo-techniczno-kosztorysowa (Etap I i Etap II) zawarta jest
Załączniku nr 8 do SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Prawo opcji dotyczy wykonania zakresu przedmiot zamówienia obejmującego rozbudowę sieci wodociągowych i uporządkowanie gospodarki ściekowej na terenie gminy Sochocin.Etapu 1 Rozbudowa odcinków sieci wodociągowej na podstawie dokumentacji projektowo- kosztorysowej dla Zadania nr 3 oraz Zadania nr 4.
Prawo opcji oznacza, iż Zamawiający na pewno zrealizuje zamówienie gwarantowane. Zamawiający poinformuje Wykonawcę o skorzystaniu z prawa opcji. Prawo opcji realizowane będzie na takich samych warunkach jak zamówienie gwarantowane. Kwota zamówienia w ramach prawa opcji będzie identyczna jak w formularzu cen jednostkowych stanowiącym załącznik nr 1A do SWZ złożonym przez Wykonawcę.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: termin gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na zasadach określonych w rozdziale XII SWZ.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej: Zamawiający w pkt. 4.1) 4.2) określa warunki w powyższym zakresie.
4.1) Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek w zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia tj. co najmniej jednym Kierownikiem Budowy / Robót, który zostanie skierowany do realizacji niniejszego zamówienia, posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi oraz aktualne zaświadczenia o członkostwie w Okręgowej Izbie Inżynierów Budownictwa bądź uprawnienia z Unii Europejskiej - w specjalności:
- instalacyjnej, w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych bez ograniczeń – do pełnienia funkcji kierownika budowy oraz koordynatora kierowników robót,
- instalacyjnej, w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń,
- konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń.
Przez uprawnienia należy rozumieć: uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. 2025 poz. 418 t.j) oraz w Rozporządzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub uznane przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej do pełnienia samodzielnej funkcji w budownictwie.
Uwaga:
1. Zamawiający dopuszcza połączenie wyżej wskazanych funkcji pod warunkiem spełnienia przez osobę łączącą te funkcje wszystkich warunków wymaganych dla poszczególnych funkcji.
2. W przypadku zaproponowania osób zdolnych do wykonania przedmiotu zamówienia, które nie znają języka polskiego, wykonawca powinien zapewnić tłumacza.
4.2) Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek w zakresie doświadczenia, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat, od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – wykonał (zakończył; rozpoczęcie może mieć miejsce wcześniej):
- co najmniej 1 robotę budowlaną o wartości nie mniejszej niż 400 000,00 złotych brutto realizowaną w ramach jednego kontraktu (umowy) polegającą :
na budowie, przebudowie, rozbudowie sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przepompowniami, która to robota została wykonana należycie lub
- co najmniej 1 robotę budowlaną o wartości nie mniejszej niż 400 000,000 złotych brutto realizowana w ramach jednego kontraktu (umowy) związanymi z rozbudową, przebudową czy modernizacją sieci wodociągowych , która to robota została wykonana należycie. Uwaga:
1. W przypadku wykazania roboty budowlanej (zadania) zawierającej w swym zakresie nie tylko wykonanie instalacji lub przebudowę instalacji lub remont instalacji, to w wykazie robót należy uszczegółowić zakres wykonanej roboty w celu umożliwienia Zamawiającemu weryfikacji spełniania warunków zamówienia zawartych w SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 6) W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu Wykonawca składa:
a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane (wzór zał. 4 do SWZ), oraz załącza dowody określające, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty.
Uwaga: Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami w/w wykaz dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
b) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wzór zał. nr 5 do SWZ).
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) W celu potwierdzenia niepodlegania przez Wykonawcę wykluczeniu z postępowania:
a) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (konsorcjum).2) W przypadku, o którym mowa w pkt 1) Wykonawcy w formularzu ofertowym zobowiązani są wymienić dane wszystkich Wykonawców występujących wspólnie oraz ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego zgodnie z art. 58 ust 2 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz załączyć pełnomocnictwo (spełniające wymagania określone w ust. 18).
3) Pełnomocnikiem może być jeden z wykonawców działających wspólnie lub osoba trzecia (np. pracownik jednego z wykonawców). Jeżeli pełnomocnikiem pozostałych wykonawców jest wykonawca będący osobą prawną to może on działać zgodnie z ujawnionymi w dokumentach rejestrowych zasadami reprezentacji. Wszelka korespondencja kierowana będzie wyłącznie do podmiotu występującego jako pełnomocnik.
4) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia żaden z tych Wykonawców nie może podlegać wykluczeniu w okolicznościach, o których mowa w pkt. XII SWZ (Podstawy wykluczenia z postępowania).
5) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie z art. 125 ust. 1 ustawy Pzp o niepodleganiu wykluczeniu składa odrębnie i podpisuje każdy spośród wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Oświadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia wykonawcy z postępowania.
6) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z art. 455 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019r Prawo Zamówień Publicznych dopuszczalna jest zmiana umowy bez przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia:1. Zamawiający przewiduje i dopuszcza możliwość dokonania zmian umowy
załącznik nr 7 do SWZ