BZP: „Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad wykonaniem zadania inwestycyjnego polegającego na budowie budynku wraz z wyposażeniem i infrastrukturą techniczną, z przeznaczeniem na opiekę długoterminową”
03.06.2025
2025/BZP 00260562/01
"PRO-MEDICA" W EŁKU SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad wykonaniem zadania inwestycyjnego polegającego na budowie budynku wraz z wyposażeniem i infrastrukturą techniczną, z przeznaczeniem na opiekę długoterminową”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: "PRO-MEDICA" W EŁKU SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 510996861
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Baranki 24
1.5.2.) Miejscowość: Ełk
1.5.3.) Kod pocztowy: 19-300
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL623 - Ełcki
1.5.7.) Numer telefonu: 87 620 95 71
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@szpital.elk.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.promedica.elk.com.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad wykonaniem zadania inwestycyjnego polegającego na budowie budynku wraz z wyposażeniem i infrastrukturą techniczną, z przeznaczeniem na opiekę długoterminową”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-46206b04-17cc-4bfc-9ccf-ca9f6c16301e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00260562
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Postępowanie realizowane w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności: Komponent D „Efektywność, dostępność i jakość systemu ochrony zdrowia” Inwestycja D4.1.1 „Rozwój opieki długoterminowej poprzez modernizację infrastruktury podmiotów leczniczych na poziomie powiatowym”.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/promedica_elk3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/promedica_elk
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Zamawiający informuje, że komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami w przedmiotowym postępowaniu odbywa się przy użyciu następujących środków komunikacji elektronicznej tj.: Platformy do obsługi postępowań przetargowych, dostępnej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/pn/promedica_elk - oferta, musi zostać przekazana wyłącznie za pomocą powyższej Platformy.
2. Szczegółowe wymagania techniczne i sprzętowe dla Platformy określa SWZ.
3. W korespondencji kierowanej do Zamawiającego Wykonawcy powinni posługiwać się numerem przedmiotowego postępowania.
4. Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 p.z.p., podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu dostępniającego zasoby sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach .pdf .doc .xls .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf
5. Zamawiający w celu ewentualnej kompresji danych rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów:
a) .zip
b) .7Z
6. Zamawiający informuje, że wśród formatów powszechnych a NIE występujących w rozporządzeniu występują: .rar .gif .bmp .numbers .pages. Dokumenty złożone w takich plikach zostaną uznane za złożone nieskutecznie.
7. Ofertę, a także oświadczenia, o których mowa w Rozdziale XIII ust. 3 SWZ składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
8 . Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski lub informacje Wykonawcy przekazują poprzez Platformę.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016r., str. 1), dalej „RODO”, informujemy, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest „Pro-Medica” w Ełku Sp. z o.o. 19- 300 Ełk, ul. Baranki 24;
2) inspektorem ochrony danych osobowych w „Pro-Medica” w Ełku Sp. z o.o. jest Pan Wiesław Skoczyński, kontakt: telefon: 691-
366-446, adres e-mail: iod@szpital.elk.pl ;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie podstawowym z możliwością prowadzenia negocjacji;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w
oparciu o art. 74 ustawy p.z.p
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dnia zakończenia Umowy o objęcie wsparciem ze środków planu rozwojowego Przedsięwzięcia „Rozwój infrastruktury szpitala ,,Pro-Medica’’ w Ełku Sp. z o.o. poprzez budowę budynku wraz z wyposażeniem i infrastrukturą techniczną, z przeznaczeniem na opiekę długoterminową” realizowanego w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności: Komponent D „Efektywność, dostępność i jakość systemu ochrony zdrowia” Inwestycja D4.1.1 „Rozwój opieki długoterminowej poprzez modernizację infrastruktury podmiotów leczniczych na poziomie powiatowym” zwanej dalej
„Umową o objęcie wsparcia w ramach KPO”. Umowa, o której mowa powyżej została zawarta pomiędzy Zamawiającym a Skarbem Państwa reprezentowanym przez Ministra Zdrowia, adres: Ministerstwo Zdrowia
ul. Miodowa 15, 00-952 Warszawa, NIP: 525-19-18-554, REGON: 000287987, zwanym dalej „Instytucją Odpowiedzialną za
realizację Inwestycji lub IOI”.
6) Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane przez Instytucje uprawnione do ich przetwarzania na podstawie zawartej przez Zamawiającego Umowy o objęcie wsparcia w ramach KPO, o której mowa w pkt 5) niniejszego ustępu. Zamawiający będąc w obowiązku zrealizowania obowiązku informacyjnego z art. 14 RODO w imieniu Instytucji Koordynującej (tj. ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego w zakresie zadań, o których mowa w art. 14le ust. 1 i 2 ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju) oraz w imieniu Instytucji Odpowiedzialnej za realizację Inwestycji, wobec osób, których dane udostępni Instytucji
Koordynującej oraz Instytucji Odpowiedzialnej za realizację Inwestycji przekazuje klauzulę informacyjną, która wskazana jest w SWZ (ograniczenie liczby znaków)
7) Dostęp do danych osobowych zawartych w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego mogą mieć także instytucje kontrolujące bądź organy prowadzące kontrole w zakresie udzielania zamówień publicznych wymienione w art. 596 ustawy Pzp;
8) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
9) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
10) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
Więcej inf. mieści się w SWZ (ograniczenie liczby znaków w ogł.)
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 1716/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 4
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Pakiet 1 - Inspektor nadzoru robót konstrukcyjno-budowlanych pełniący jednocześnie funkcję koordynatora inspektorów nadzoru inwestorskiego
1. Przedmiotem zamówienia są usługi pełnienia nadzoru inwestorskiego nad wykonaniem w formule zaprojektuj i wybuduj zadania inwestycyjnego pn.: „Rozwój infrastruktury szpitala ,,Pro-Medica’’ w Ełku Sp. z o.o. poprzez budowę budynku wraz z wyposażeniem i infrastrukturą techniczną, z przeznaczeniem na opiekę długoterminową” realizowanego w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności: Komponent D „Efektywność, dostępność i jakość systemu ochrony zdrowia” Inwestycja D4.1.1 „Rozwój opieki długoterminowej poprzez modernizację infrastruktury podmiotów leczniczych na poziomie powiatowym” zgodnie z treścią Załącznika nr 4 do SWZ - Opis Przedmiotu Zamówienia oraz dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj zadania inwestycyjnego pn.: „Rozwój infrastruktury szpitala ,,Pro-Medica’’ w Ełku Sp. z o.o. poprzez budowę budynku wraz z wyposażeniem i infrastrukturą techniczną, z przeznaczeniem na opiekę długoterminową” realizowanego w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności: Komponent D „Efektywność, dostępność i jakość systemu ochrony zdrowia” Inwestycja D4.1.1 „Rozwój opieki długoterminowej poprzez modernizację infrastruktury podmiotów leczniczych na poziomie powiatowym” Znak sprawy 915/2025 stanowiącej Załącznik nr 10 do niniejszej Specyfikacji Warunków Zamówienia (dokumenty te stanowią podstawę do wykonania robót budowlanych w stosunku, do których nadzór inwestorski będzie pełnił Wykonawca wyłoniony w ramach niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego).
2. Zakres obowiązków Wykonawcy oraz sposób realizacji zamówienia został szczegółowo określony w Załączniku Nr 5 do SWZ – Wzór umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. Do podstawowych obowiązków Wykonawcy należy w szczególności:
1) sprawdzanie jakości wykonywanych robót budowlanych i stosowanych przy ich wykonywaniu wyrobów zgodnie z art. 10 ustawy prawo budowlane;
2) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i przewodów kominowych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania;
3) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także, na żądanie inwestora, kontrolowanie rozliczeń budowy,
4) składanie cotygodniowych raportów przez Koordynatora Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego z postępu robót budowlanych, zaistniałych problemów technicznych i propozycji ich rozwiązania na ręce Zamawiającego. Raport będzie sporządzony i wysłany przez Wykonawcę drogą elektroniczną na adres e-mail Zamawiającego: inwestycje@promedica.elk.pl w każdy poniedziałek za poprzedni tydzień;
5) pełnienie funkcji koordynatora inspektorów nadzoru inwestorskiego
4. Wykonawca uprawniony jest w szczególności do:
1) wydawania kierownikowi budowy lub kierownikowi robót polecenia, potwierdzonego wpisem do dziennika budowy, dotyczącego: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych oraz informacji i dokumentów potwierdzających zastosowanie przy wykonywaniu robót budowlanych wyrobów, zgodnie z art. 10 Ustawy Prawo Budowlane, a także informacji i dokumentów potwierdzających dopuszczenie do stosowania urządzeń technicznych;
2) żądania od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę wydawania osobie kierującej robotami budowlanymi poleceń usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń,
5. Wykonawca będzie nadzorował roboty budowlane w takich odstępach czasu, aby była zapewniona ciągłość nadzoru inwestorskiego, nie rzadziej jednak niż dwa razy w tygodniu oraz na każde wezwanie Zamawiającego lub kierownika budowy, nie później niż do 48 godzin od ustalonego sposobu powiadomienia.
6. Wykonawca w cenie przedmiotu zamówienia zobowiązuje się do uczestniczenia 1 x w roku w przeglądach gwarancyjnych i przeglądzie pogwarancyjnym robót budowlanych, w okresie trwania rękojmi za wady i gwarancji, a także przy rozpatrywaniu reklamacji. Okres trwania rękojmi i gwarancji wynosi 60 miesięcy od daty podpisania protokołu odbioru końcowego robót zgodnie z umową o roboty budowlane.
7. Funkcja inwestora nadzoru budowlanego rozpoczyna się z chwilą dokonania wpisu do dziennika budowy stwierdzającego podjęcie nadzoru nad danymi robotami.
8. Inspektor nadzoru nie może zaciągać w imieniu Zamawiającego żadnych zobowiązań mogących narazić Zamawiającego na straty finansowe i materialne. Dotyczy to w szczególności decyzji związanych ze sposobem realizacji przedmiotu Umowy przez Wykonawcę robót.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi
71521000-6 - Usługi nadzorowania placu budowy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze i ocenie oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie postępował zgodnie z wymaganiami ustawy Pzp oraz kierował się kryteriami oceny ofert określonej w niniejszej SWZ.
2. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiadać będzie wszystkim wymaganiom przedstawionym w pzp oraz SWZ i zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryterium wyboru.
3. W sytuacji, gdy Zamawiający nie będzie mógł dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie wezwie on Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę. Wykonawcy składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach.
4. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert lub innych składanych dokumentów lub oświadczeń. Wykonawcy są zobowiązani do przedstawienie wyjaśnień w terminie wskazanym przez Zamawiającego.
5. Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę w terminie związania ofertą określonym w Rozdziale XVI SWZ.
6. Jeżeli termin związania oferta upłynie przed wyborem najkorzystniejszej oferty, Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta otrzymała najwyższą ocenę, do wyrażenia, w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, pisemnej zgodny na wybór jego oferty.
7. W przypadku braku zgody, o której mowa w punkcie powyżej oferta podlega odrzuceniu, zamawiający zwraca się o wyrażenie takiej zgody do kolejnego Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, chyba że zachodzą przesłanki do unieważnienia postępowania.
8. Ocenie będą podlegały oferty ważne tj. oferty niepodlegające odrzuceniu.
9. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie kierował się następującym kryterium:
1) przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował się kryterium oceny ofert Cena (C) - waga kryterium 100 %,
2) przy wyborze i ocenie oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie postępował zgodnie z wymaganiami ustawy Pzp oraz kierował się kryterium oceny ofert określonej w niniejszej SWZ,
3) przy wyborze oferty Zamawiający będzie kierował się kryterium najniższej ceny.
4) Zamawiający wybierze ofertę z najniższą ceną brutto spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu,
5) Każdy Pakiet podlegać będzie odrębnej ocenie.
6) Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiadać będzie wszystkim wymaganiom przedstawionym w pzp oraz w SWZ i zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryterium wyboru,
7) w sytuacji gdy Zamawiający nie będzie mógł dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie wezwie on Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę. Wykonawcy składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach,
8) w toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert lub innych składanych dokumentów lub oświadczeń, w tym zaoferowanej ceny. Wykonawcy są zobowiązani do przedstawienie wyjaśnień w terminie wskazanym przez Zamawiającego,
9) jeżeli termin związania oferta upłynie przed wyborem najkorzystniejszej oferty, Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta otrzymała najwyższą ocenę, do wyrażenia, w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, pisemnej zgodny na wybór jego oferty,
10) w przypadku braku zgody, o której mowa w punkcie powyżej oferta podlega odrzuceniu, Zamawiający zwraca się o wyrażenie takiej zgody do kolejnego Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, chyba że zachodzą przesłanki do unieważnienia postępowania,
11) cena oferty musi uwzględniać wszelkie koszty jakie Wykonawca poniesie w związku z realizacją przedmiotu zamówienia.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Wg kolejności
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.7.) Kolejność kryterium: 1
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Pakiet 2 - Inspektor nadzoru robót elektrycznych
1. Przedmiotem zamówienia są usługi pełnienia nadzoru inwestorskiego nad wykonaniem w formule zaprojektuj i wybuduj zadania inwestycyjnego pn.: „Rozwój infrastruktury szpitala ,,Pro-Medica’’ w Ełku Sp. z o.o. poprzez budowę budynku wraz z wyposażeniem i infrastrukturą techniczną, z przeznaczeniem na opiekę długoterminową” realizowanego w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności: Komponent D „Efektywność, dostępność i jakość systemu ochrony zdrowia” Inwestycja D4.1.1 „Rozwój opieki długoterminowej poprzez modernizację infrastruktury podmiotów leczniczych na poziomie powiatowym” zgodnie z treścią Załącznika nr 4 do SWZ - Opis Przedmiotu Zamówienia oraz dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj zadania inwestycyjnego pn.: „Rozwój infrastruktury szpitala ,,Pro-Medica’’ w Ełku Sp. z o.o. poprzez budowę budynku wraz z wyposażeniem i infrastrukturą techniczną, z przeznaczeniem na opiekę długoterminową” realizowanego w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności: Komponent D „Efektywność, dostępność i jakość systemu ochrony zdrowia” Inwestycja D4.1.1 „Rozwój opieki długoterminowej poprzez modernizację infrastruktury podmiotów leczniczych na poziomie powiatowym” Znak sprawy 915/2025 stanowiącej Załącznik nr 10 do niniejszej Specyfikacji Warunków Zamówienia (dokumenty te stanowią podstawę do wykonania robót budowlanych w stosunku, do których nadzór inwestorski będzie pełnił Wykonawca wyłoniony w ramach niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego).
2. Zakres obowiązków Wykonawcy oraz sposób realizacji zamówienia został szczegółowo określony w Załączniku Nr 5 do SWZ – Wzór umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. Do podstawowych obowiązków Wykonawcy należy w szczególności:
1) sprawdzanie jakości wykonywanych robót budowlanych i stosowanych przy ich wykonywaniu wyrobów zgodnie z art. 10 ustawy prawo budowlane;
2) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i przewodów kominowych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania;
3) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także, na żądanie inwestora, kontrolowanie rozliczeń budowy,
4) składanie cotygodniowych raportów przez Koordynatora Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego z postępu robót budowlanych, zaistniałych problemów technicznych i propozycji ich rozwiązania na ręce Zamawiającego. Raport będzie sporządzony i wysłany przez Wykonawcę drogą elektroniczną na adres e-mail Zamawiającego: inwestycje@promedica.elk.pl w każdy poniedziałek za poprzedni tydzień;
4. Wykonawca uprawniony jest w szczególności do:
1) wydawania kierownikowi budowy lub kierownikowi robót polecenia, potwierdzonego wpisem do dziennika budowy, dotyczącego: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych oraz informacji i dokumentów potwierdzających zastosowanie przy wykonywaniu robót budowlanych wyrobów, zgodnie z art. 10 Ustawy Prawo Budowlane, a także informacji i dokumentów potwierdzających dopuszczenie do stosowania urządzeń technicznych;
2) żądania od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę wydawania osobie kierującej robotami budowlanymi poleceń usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń,
5. Wykonawca będzie nadzorował roboty budowlane w takich odstępach czasu, aby była zapewniona ciągłość nadzoru inwestorskiego, nie rzadziej jednak niż trzy razy w tygodniu oraz na każde wezwanie Zamawiającego lub kierownika budowy, nie później niż do 48 godzin od ustalonego sposobu powiadomienia.
6. Wykonawca w cenie przedmiotu zamówienia zobowiązuje się do uczestniczenia 1 x w roku w przeglądach gwarancyjnych i przeglądzie pogwarancyjnym robót budowlanych, w okresie trwania rękojmi za wady i gwarancji, a także przy rozpatrywaniu reklamacji. Okres trwania rękojmi i gwarancji wynosi 60 miesięcy od daty podpisania protokołu odbioru końcowego robót zgodnie z umową o roboty budowlane.
7. Funkcja inwestora nadzoru budowlanego rozpoczyna się z chwilą dokonania wpisu do dziennika budowy stwierdzającego podjęcie nadzoru nad danymi robotami.
8. Inspektor nadzoru nie może zaciągać w imieniu Zamawiającego żadnych zobowiązań mogących narazić Zamawiającego na straty finansowe i materialne. Dotyczy to w szczególności decyzji związanych ze sposobem realizacji przedmiotu Umowy przez Wykonawcę robót.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi
71521000-6 - Usługi nadzorowania placu budowy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze i ocenie oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie postępował zgodnie z wymaganiami ustawy Pzp oraz kierował się kryteriami oceny ofert określonej w niniejszej SWZ.
2. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiadać będzie wszystkim wymaganiom przedstawionym w pzp oraz SWZ i zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryterium wyboru.
3. W sytuacji, gdy Zamawiający nie będzie mógł dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie wezwie on Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę. Wykonawcy składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach.
4. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert lub innych składanych dokumentów lub oświadczeń. Wykonawcy są zobowiązani do przedstawienie wyjaśnień w terminie wskazanym przez Zamawiającego.
5. Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę w terminie związania ofertą określonym w Rozdziale XVI SWZ.
6. Jeżeli termin związania oferta upłynie przed wyborem najkorzystniejszej oferty, Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta otrzymała najwyższą ocenę, do wyrażenia, w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, pisemnej zgodny na wybór jego oferty.
7. W przypadku braku zgody, o której mowa w punkcie powyżej oferta podlega odrzuceniu, zamawiający zwraca się o wyrażenie takiej zgody do kolejnego Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, chyba że zachodzą przesłanki do unieważnienia postępowania.
8. Ocenie będą podlegały oferty ważne tj. oferty niepodlegające odrzuceniu.
9. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie kierował się następującym kryterium:
1) przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował się kryterium oceny ofert Cena (C) - waga kryterium 100 %,
2) przy wyborze i ocenie oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie postępował zgodnie z wymaganiami ustawy Pzp oraz kierował się kryterium oceny ofert określonej
w niniejszej SWZ,
3) przy wyborze oferty Zamawiający będzie kierował się kryterium najniższej ceny.
4) Zamawiający wybierze ofertę z najniższą ceną brutto spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu,
5) Każdy Pakiet podlegać będzie odrębnej ocenie.
6) Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiadać będzie wszystkim wymaganiom przedstawionym w pzp oraz w SWZ i zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryterium wyboru,
7) w sytuacji gdy Zamawiający nie będzie mógł dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie wezwie on Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę. Wykonawcy składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach,
8) w toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert lub innych składanych dokumentów lub oświadczeń, w tym zaoferowanej ceny. Wykonawcy są zobowiązani do przedstawienie wyjaśnień w terminie wskazanym przez Zamawiającego,
9) jeżeli termin związania oferta upłynie przed wyborem najkorzystniejszej oferty, Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta otrzymała najwyższą ocenę, do wyrażenia, w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, pisemnej zgodny na wybór jego oferty,
10) w przypadku braku zgody, o której mowa w punkcie powyżej oferta podlega odrzuceniu, Zamawiający zwraca się o wyrażenie takiej zgody do kolejnego Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, chyba że zachodzą przesłanki do unieważnienia postępowania,
11) cena oferty musi uwzględniać wszelkie koszty jakie Wykonawca poniesie w związku z realizacją przedmiotu zamówienia.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Wg kolejności
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.7.) Kolejność kryterium: 1
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Pakiet 3 - Inspektor nadzoru robót sanitarnych
1. Przedmiotem zamówienia są usługi pełnienia nadzoru inwestorskiego nad wykonaniem w formule zaprojektuj i wybuduj zadania inwestycyjnego pn.: „Rozwój infrastruktury szpitala ,,Pro-Medica’’ w Ełku Sp. z o.o. poprzez budowę budynku wraz z wyposażeniem i infrastrukturą techniczną, z przeznaczeniem na opiekę długoterminową” realizowanego w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności: Komponent D „Efektywność, dostępność i jakość systemu ochrony zdrowia” Inwestycja D4.1.1 „Rozwój opieki długoterminowej poprzez modernizację infrastruktury podmiotów leczniczych na poziomie powiatowym” zgodnie z treścią Załącznika nr 4 do SWZ - Opis Przedmiotu Zamówienia oraz dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj zadania inwestycyjnego pn.: „Rozwój infrastruktury szpitala ,,Pro-Medica’’ w Ełku Sp. z o.o. poprzez budowę budynku wraz z wyposażeniem i infrastrukturą techniczną, z przeznaczeniem na opiekę długoterminową” realizowanego w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności: Komponent D „Efektywność, dostępność i jakość systemu ochrony zdrowia” Inwestycja D4.1.1 „Rozwój opieki długoterminowej poprzez modernizację infrastruktury podmiotów leczniczych na poziomie powiatowym” Znak sprawy 915/2025 stanowiącej Załącznik nr 10 do niniejszej Specyfikacji Warunków Zamówienia (dokumenty te stanowią podstawę do wykonania robót budowlanych w stosunku, do których nadzór inwestorski będzie pełnił Wykonawca wyłoniony w ramach niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego).
2. Zakres obowiązków Wykonawcy oraz sposób realizacji zamówienia został szczegółowo określony w Załączniku Nr 5 do SWZ – Wzór umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. Do podstawowych obowiązków Wykonawcy należy w szczególności:
1) sprawdzanie jakości wykonywanych robót budowlanych i stosowanych przy ich wykonywaniu wyrobów zgodnie z art. 10 ustawy prawo budowlane;
2) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i przewodów kominowych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania;
3) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także, na żądanie inwestora, kontrolowanie rozliczeń budowy,
4) składanie cotygodniowych raportów przez Koordynatora Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego z postępu robót budowlanych, zaistniałych problemów technicznych i propozycji ich rozwiązania na ręce Zamawiającego. Raport będzie sporządzony i wysłany przez Wykonawcę drogą elektroniczną na adres e-mail Zamawiającego: inwestycje@promedica.elk.pl w każdy poniedziałek za poprzedni tydzień;
4. Wykonawca uprawniony jest w szczególności do:
1) wydawania kierownikowi budowy lub kierownikowi robót polecenia, potwierdzonego wpisem do dziennika budowy, dotyczącego: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych oraz informacji i dokumentów potwierdzających zastosowanie przy wykonywaniu robót budowlanych wyrobów, zgodnie z art. 10 Ustawy Prawo Budowlane, a także informacji i dokumentów potwierdzających dopuszczenie do stosowania urządzeń technicznych;
2) żądania od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę wydawania osobie kierującej robotami budowlanymi poleceń usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń,
5. Wykonawca będzie nadzorował roboty budowlane w takich odstępach czasu, aby była zapewniona ciągłość nadzoru inwestorskiego, nie rzadziej jednak niż trzy razy w tygodniu oraz na każde wezwanie Zamawiającego lub kierownika budowy, nie później niż do 48 godzin od ustalonego sposobu powiadomienia.
6. Wykonawca w cenie przedmiotu zamówienia zobowiązuje się do uczestniczenia 1 x w roku w przeglądach gwarancyjnych i przeglądzie pogwarancyjnym robót budowlanych, w okresie trwania rękojmi za wady i gwarancji, a także przy rozpatrywaniu reklamacji. Okres trwania rękojmi i gwarancji wynosi 60 miesięcy od daty podpisania protokołu odbioru końcowego robót zgodnie z umową o roboty budowlane.
7. Funkcja inwestora nadzoru budowlanego rozpoczyna się z chwilą dokonania wpisu do dziennika budowy stwierdzającego podjęcie nadzoru nad danymi robotami.
8. Inspektor nadzoru nie może zaciągać w imieniu Zamawiającego żadnych zobowiązań mogących narazić Zamawiającego na straty finansowe i materialne. Dotyczy to w szczególności decyzji związanych ze sposobem realizacji przedmiotu Umowy przez Wykonawcę robót.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi
71521000-6 - Usługi nadzorowania placu budowy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze i ocenie oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie postępował zgodnie z wymaganiami ustawy Pzp oraz kierował się kryteriami oceny ofert określonej w niniejszej SWZ.
2. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiadać będzie wszystkim wymaganiom przedstawionym w pzp oraz SWZ i zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryterium wyboru.
3. W sytuacji, gdy Zamawiający nie będzie mógł dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie wezwie on Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę. Wykonawcy składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach.
4. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert lub innych składanych dokumentów lub oświadczeń. Wykonawcy są zobowiązani do przedstawienie wyjaśnień w terminie wskazanym przez Zamawiającego.
5. Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę w terminie związania ofertą określonym w Rozdziale XVI SWZ.
6. Jeżeli termin związania oferta upłynie przed wyborem najkorzystniejszej oferty, Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta otrzymała najwyższą ocenę, do wyrażenia, w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, pisemnej zgodny na wybór jego oferty.
7. W przypadku braku zgody, o której mowa w punkcie powyżej oferta podlega odrzuceniu, zamawiający zwraca się o wyrażenie takiej zgody do kolejnego Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, chyba że zachodzą przesłanki do unieważnienia postępowania.
8. Ocenie będą podlegały oferty ważne tj. oferty niepodlegające odrzuceniu.
9. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie kierował się następującym kryterium:
1) przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował się kryterium oceny ofert Cena (C) - waga kryterium 100 %,
2) przy wyborze i ocenie oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie postępował zgodnie z wymaganiami ustawy Pzp oraz kierował się kryterium oceny ofert określonej
w niniejszej SWZ,
3) przy wyborze oferty Zamawiający będzie kierował się kryterium najniższej ceny.
4) Zamawiający wybierze ofertę z najniższą ceną brutto spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu,
5) Każdy Pakiet podlegać będzie odrębnej ocenie.
6) Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiadać będzie wszystkim wymaganiom przedstawionym w pzp oraz w SWZ i zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryterium wyboru,
7) w sytuacji gdy Zamawiający nie będzie mógł dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie wezwie on Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę. Wykonawcy składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach,
8) w toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert lub innych składanych dokumentów lub oświadczeń, w tym zaoferowanej ceny. Wykonawcy są zobowiązani do przedstawienie wyjaśnień w terminie wskazanym przez Zamawiającego,
9) jeżeli termin związania oferta upłynie przed wyborem najkorzystniejszej oferty, Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta otrzymała najwyższą ocenę, do wyrażenia, w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, pisemnej zgodny na wybór jego oferty,
10) w przypadku braku zgody, o której mowa w punkcie powyżej oferta podlega odrzuceniu, Zamawiający zwraca się o wyrażenie takiej zgody do kolejnego Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, chyba że zachodzą przesłanki do unieważnienia postępowania,
11) cena oferty musi uwzględniać wszelkie koszty jakie Wykonawca poniesie w związku z realizacją przedmiotu zamówienia.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Wg kolejności
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.7.) Kolejność kryterium: 1
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Pakiet 4 - Inspektor nadzoru robót telekomunikacyjnych
1. Przedmiotem zamówienia są usługi pełnienia nadzoru inwestorskiego nad wykonaniem w formule zaprojektuj i wybuduj zadania inwestycyjnego pn.: „Rozwój infrastruktury szpitala ,,Pro-Medica’’ w Ełku Sp. z o.o. poprzez budowę budynku wraz z wyposażeniem i infrastrukturą techniczną, z przeznaczeniem na opiekę długoterminową” realizowanego w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności: Komponent D „Efektywność, dostępność i jakość systemu ochrony zdrowia” Inwestycja D4.1.1 „Rozwój opieki długoterminowej poprzez modernizację infrastruktury podmiotów leczniczych na poziomie powiatowym” zgodnie z treścią Załącznika nr 4 do SWZ - Opis Przedmiotu Zamówienia oraz dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj zadania inwestycyjnego pn.: „Rozwój infrastruktury szpitala ,,Pro-Medica’’ w Ełku Sp. z o.o. poprzez budowę budynku wraz z wyposażeniem i infrastrukturą techniczną, z przeznaczeniem na opiekę długoterminową” realizowanego w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności: Komponent D „Efektywność, dostępność i jakość systemu ochrony zdrowia” Inwestycja D4.1.1 „Rozwój opieki długoterminowej poprzez modernizację infrastruktury podmiotów leczniczych na poziomie powiatowym” Znak sprawy 915/2025 stanowiącej Załącznik nr 10 do niniejszej Specyfikacji Warunków Zamówienia (dokumenty te stanowią podstawę do wykonania robót budowlanych w stosunku, do których nadzór inwestorski będzie pełnił Wykonawca wyłoniony w ramach niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego).
2. Zakres obowiązków Wykonawcy oraz sposób realizacji zamówienia został szczegółowo określony w Załączniku Nr 5 do SWZ – Wzór umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. Do podstawowych obowiązków Wykonawcy należy w szczególności:
1) sprawdzanie jakości wykonywanych robót budowlanych i stosowanych przy ich wykonywaniu wyrobów zgodnie z art. 10 ustawy prawo budowlane;
2) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i przewodów kominowych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania;
3) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także, na żądanie inwestora, kontrolowanie rozliczeń budowy,
4) składanie cotygodniowych raportów przez Koordynatora Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego z postępu robót budowlanych, zaistniałych problemów technicznych i propozycji ich rozwiązania na ręce Zamawiającego. Raport będzie sporządzony i wysłany przez Wykonawcę drogą elektroniczną na adres e-mail Zamawiającego: inwestycje@promedica.elk.pl w każdy poniedziałek za poprzedni tydzień;
4. Wykonawca uprawniony jest w szczególności do:
1) wydawania kierownikowi budowy lub kierownikowi robót polecenia, potwierdzonego wpisem do dziennika budowy, dotyczącego: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych oraz informacji i dokumentów potwierdzających zastosowanie przy wykonywaniu robót budowlanych wyrobów, zgodnie z art. 10 Ustawy Prawo Budowlane, a także informacji i dokumentów potwierdzających dopuszczenie do stosowania urządzeń technicznych;
2) żądania od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę wydawania osobie kierującej robotami budowlanymi poleceń usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń,
5. Wykonawca będzie nadzorował roboty budowlane w takich odstępach czasu, aby była zapewniona ciągłość nadzoru inwestorskiego, nie rzadziej jednak niż trzy razy w tygodniu oraz na każde wezwanie Zamawiającego lub kierownika budowy, nie później niż do 48 godzin od ustalonego sposobu powiadomienia.
6. Wykonawca w cenie przedmiotu zamówienia zobowiązuje się do uczestniczenia 1 x w roku w przeglądach gwarancyjnych i przeglądzie pogwarancyjnym robót budowlanych, w okresie trwania rękojmi za wady i gwarancji, a także przy rozpatrywaniu reklamacji. Okres trwania rękojmi i gwarancji wynosi 60 miesięcy od daty podpisania protokołu odbioru końcowego robót zgodnie z umową o roboty budowlane.
7. Funkcja inwestora nadzoru budowlanego rozpoczyna się z chwilą dokonania wpisu do dziennika budowy stwierdzającego podjęcie nadzoru nad danymi robotami.
8. Inspektor nadzoru nie może zaciągać w imieniu Zamawiającego żadnych zobowiązań mogących narazić Zamawiającego na straty finansowe i materialne. Dotyczy to w szczególności decyzji związanych ze sposobem realizacji przedmiotu Umowy przez Wykonawcę robót.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi
71521000-6 - Usługi nadzorowania placu budowy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze i ocenie oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie postępował zgodnie z wymaganiami ustawy Pzp oraz kierował się kryteriami oceny ofert określonej w niniejszej SWZ.
2. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiadać będzie wszystkim wymaganiom przedstawionym w pzp oraz SWZ i zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryterium wyboru.
3. W sytuacji, gdy Zamawiający nie będzie mógł dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie wezwie on Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę. Wykonawcy składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach.
4. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert lub innych składanych dokumentów lub oświadczeń. Wykonawcy są zobowiązani do przedstawienie wyjaśnień w terminie wskazanym przez Zamawiającego.
5. Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę w terminie związania ofertą określonym w Rozdziale XVI SWZ.
6. Jeżeli termin związania oferta upłynie przed wyborem najkorzystniejszej oferty, Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta otrzymała najwyższą ocenę, do wyrażenia, w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, pisemnej zgodny na wybór jego oferty.
7. W przypadku braku zgody, o której mowa w punkcie powyżej oferta podlega odrzuceniu, zamawiający zwraca się o wyrażenie takiej zgody do kolejnego Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, chyba że zachodzą przesłanki do unieważnienia postępowania.
8. Ocenie będą podlegały oferty ważne tj. oferty niepodlegające odrzuceniu.
9. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie kierował się następującym kryterium:
1) przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował się kryterium oceny ofert Cena (C) - waga kryterium 100 %,
2) przy wyborze i ocenie oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie postępował zgodnie z wymaganiami ustawy Pzp oraz kierował się kryterium oceny ofert określonej
w niniejszej SWZ,
3) przy wyborze oferty Zamawiający będzie kierował się kryterium najniższej ceny.
4) Zamawiający wybierze ofertę z najniższą ceną brutto spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu,
5) Każdy Pakiet podlegać będzie odrębnej ocenie.
6) Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiadać będzie wszystkim wymaganiom przedstawionym w pzp oraz w SWZ i zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryterium wyboru,
7) w sytuacji gdy Zamawiający nie będzie mógł dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie wezwie on Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę. Wykonawcy składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach,
8) w toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert lub innych składanych dokumentów lub oświadczeń, w tym zaoferowanej ceny. Wykonawcy są zobowiązani do przedstawienie wyjaśnień w terminie wskazanym przez Zamawiającego,
9) jeżeli termin związania oferta upłynie przed wyborem najkorzystniejszej oferty, Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta otrzymała najwyższą ocenę, do wyrażenia, w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, pisemnej zgodny na wybór jego oferty,
10) w przypadku braku zgody, o której mowa w punkcie powyżej oferta podlega odrzuceniu, Zamawiający zwraca się o wyrażenie takiej zgody do kolejnego Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, chyba że zachodzą przesłanki do unieważnienia postępowania,
11) cena oferty musi uwzględniać wszelkie koszty jakie Wykonawca poniesie w związku z realizacją przedmiotu zamówienia.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Wg kolejności
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.7.) Kolejność kryterium: 1
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu:1) Wykonawca spełni warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej lub finansowej jeżeli:
a) (dotyczy Pakietu 1-4) wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną ubezpieczenia w wysokości co najmniej 2 000 000 złotych (dwóch milionów złotych)
2) Wykonawca spełni warunek dotyczący zdolności zawodowej, jeżeli:
a) (dotyczy Pakietu 1) wykaże, że dysponuje następującą osobą zdolną do wykonania zamówienia, która będzie odpowiedzialna za świadczenie usług inspektora nadzoru robót konstrukcyjno-budowlanych:
(a) jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do nadzorowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im uprawnienia równoważne, umożliwiające zrealizowanie przedmiotowego zamówienia, wpisaną na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego inżynierów budownictwa i posiadającą ważne zaświadczenie wydane przez tą izbę, które zawiera informacje, że jest członkiem tej izby – posiadającą min. 3 letnie doświadczenie w zakresie pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Inspektor nadzoru robót konstrukcyjno-budowlanych)
b) (dotyczy Pakietu 2) wykaże, że dysponuje następującą osobą zdolną do wykonania zamówienia, która będzie odpowiedzialna za świadczenie usług inspektora nadzoru robót elektrycznych:
(a) jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do nadzorowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub odpowiadające im uprawnienia równoważne, umożliwiające zrealizowanie przedmiotowego zamówienia, wpisaną na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego inżynierów budownictwa i posiadającą ważne zaświadczenie wydane przez tą izbę, które zawiera informacje, że jest członkiem tej izby – posiadającą min. 3 letnie doświadczenie w zakresie pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Inspektor nadzoru robót elektrycznych)
c) (dotyczy Pakietu 3) wykaże, że dysponuje następującą osobą zdolną do wykonania zamówienia, która będzie odpowiedzialna za świadczenie usług inspektora nadzoru robót sanitarnych:
(a) jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do nadzorowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadające im uprawnienia równoważne, umożliwiające zrealizowanie przedmiotowego zamówienia, wpisaną na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego inżynierów budownictwa i posiadającą ważne zaświadczenie wydane przez tą izbę, które zawiera informacje, że jest członkiem tej izby – posiadającą min. 3 letnie doświadczenie w zakresie pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Inspektor nadzoru robót sanitarnych)
d) (dotyczy Pakietu 4) wykaże, że dysponuje następującą osobą zdolną do wykonania zamówienia, która będzie odpowiedzialna za świadczenie usług inspektora nadzoru robót telekomunikacyjnych:
(a) jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do nadzorowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych (instalacji niskoprądowych - teletechnicznych) bez ograniczeń lub odpowiadające im uprawnienia równoważne, umożliwiające zrealizowanie przedmiotowego zamówienia, wpisaną na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego inżynierów budownictwa i posiadającą ważne zaświadczenie wydane przez tą izbę, które zawiera informacje, że jest członkiem tej izby. (Inspektor nadzoru robót telekomunikacyjnych)
Zgodnie z art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 418 ze zm.) osoby, które, przed dniem wejścia w życie ustawy, uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie. Zamawiający uznaje również wymagane uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi nabyte w innych niż Rzeczpospolita Polska państwach członkowskich Unii Europejskiej, państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, Konfederacji Szwajcarskiej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023r., poz. 334).
2. Warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności zawodowej w zakresie doświadczenia Wykonawcy musi być spełniony:
1) przez Wykonawcę samodzielnie,
2) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia samodzielnie przez co najmniej jednego z tych Wykonawców.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z postępowania Wykonawcy, Zamawiający żąda od Wykonawcy:
1) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1616), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej; wzór oświadczenia stanowi Załącznik Nr 7 do SWZ;
2) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
3) informacji z Krajowego Rejestru Karnego, o której mowa w § 2 ust. 1 pkt 1 - składa informację z odpowiedniego rejestru, takiego jak rejestr sądowy, albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, w zakresie, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 1;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający żąda od Wykonawcy:
1) dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia.
2. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć wymaganych przez Zamawiającego podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w ust. 1, Wykonawca składa inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
3. W celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności zawodowej Zamawiający żąda od Wykonawcy:
1) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za świadczenie usług inspektorów nadzoru budowlanego, wraz z informacjami na temat ich uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, zakresu wykonywanych przez nie czynności, informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami oraz o ich doświadczeniu zawodowym w latach; wzór wykazu osób skierowanych do realizacji zamówienia stanowi Załącznik nr 8 do SWZ;
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Ofertę składa się na Formularzu ofertowym zgodnie z Załącznikiem Nr 1 do SWZ i należy do niej dołączyć:1. Wypełnione i podpisane oświadczenia, o których mowa w Rozdziale XIII ust. 3 SWZ – zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SWZ i Załącznikiem nr 3 do SWZ ; oraz zgodnie Załącznikiem nr 6 do SWZ (jeśli dotyczy).
2. W przypadku wniesienia wadium w formie poręczeń lub gwarancji - wymaga się, by oryginał dokumentu został złożony wraz z ofertą.
3. Odpowiednie pełnomocnictwa
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca wnosi wadium w kwocie:1) Pakiet 1 - 3.300,00 złotych (słownie: trzy tysiące trzysta złotych 00/100).
2) Pakiet 2 - 700,00 złotych (słownie: siedemset złotych 00/100).
3) Pakiet 3 - 800,00 złotych (słownie: osiemset złotych 00/100).
4) Pakiet 4 - 500,00 złotych (słownie: pięćset złotych 00/100).
2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 1-4 pzp:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 98).
3. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku
BNP Paribas O/Ełk 74 2030 0045 1110 0000 0103 8710 z dopiskiem „Wadium” i wskazaniem numeru niniejszego postępowania.
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w pieniądzu zostanie przyjęty termin uznania rachunku bankowego Zamawiającego. Dlatego też Zamawiający zaleca wniesienie wadium w formie pieniądza nie później niż na jeden dzień przed upływem terminu składania ofert.
4. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 pzp, musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:
1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące zatrzymanie wadium określone w art. 98 ust. 6 pzp.
2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłaty całej kwoty wadium;
3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego;
4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem, iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);
5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer niniejszego postępowania;
6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: „Pro-Medica” w Ełku Sp. z o. o.
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 pzp), Zamawiający wymaga, aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
8) jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczeń, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 pzp, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
5. W przypadku wniesienia wadium w formie:
1) pieniężnej - zaleca się, by dowód dokonania przelewu został dołączony do oferty;
2) poręczeń lub gwarancji - wymaga się, by oryginał dokumentu został złożony wraz z ofertą.
6. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 pzp zostanie odrzucona.
7. Zasady zwrotu oraz podstawy zatrzymania wadium określa art. 98 pzp.
8. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 pzp.
9. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.
10. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego.
11. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale XIII ust. 3 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. W odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający działając w oparciu o art. 455 Pzp określa następujące okoliczności, które mogą powodować konieczność wprowadzenia zmian w treści zawartej umowy w stosunku do treści złożonej oferty:1) zmiana terminu obowiązywania umowy oraz terminu zakończenia realizacji przedmiotu niniejszej umowy możliwa jest jedynie w przypadku przedłużenia okresu kwalifikowalności wydatków umowy o objęcie wsparciem ze środków planu rozwojowego Przedsięwzięcia „Rozwój infrastruktury szpitala ,,Pro-Medica’’ w Ełku Sp. z o.o. poprzez budowę budynku wraz z wyposażeniem i infrastrukturą techniczną, z przeznaczeniem na opiekę długoterminową” realizowanego w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności: Komponent D „Efektywność, dostępność i jakość systemu ochrony zdrowia” Inwestycja D4.1.1 „Rozwój opieki długoterminowej poprzez modernizację infrastruktury podmiotów leczniczych na poziomie powiatowym” i jednocześnie z wystąpieniem jednej
z wskazanych poniżej okoliczności:
a) okoliczności spowodowane innymi przyczynami zewnętrznymi niezależnymi od Zamawiającego oraz Wykonawcy w szczególności awariami, remontami, przebudowami dróg dojazdowych, blokadami granic oraz siłami natury,
b) okoliczności spowodowane wystąpieniem siły wyższej w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego, spowodowane wystąpieniem okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć w chwili zawarcia umowy pomimo zachowania należytej staranności,
c) konieczność wykonania robót zamiennych,
W przypadku wystąpienia powyższych okoliczności termin obowiązywania umowy oraz termin zakończenia realizacji przedmiotu niniejszej umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia jego wykonania w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o czas trwania tych okoliczności, z zastrzeżeniem, że przedłużenie terminu wykonania przedmiotu niniejszej umowy nie może wykraczać poza uprzednio przedłużony termin kwalifikowalności wydatków, o którym mowa powyżej, pomniejszony o 14 dni kalendarzowych.
2) pozostałe zmiany:
a) zmiany w zakresie osoby przewidzianej do pełnienia nadzoru inwestorskiego, o której mowa w § 2 ust. 5 niniejszej umowy pod warunkiem, że zaproponowana osoba będzie posiadała nie niższe kwalifikacje niż osoba wskazana w umowie,
Ciąg dalszy rodzajów i zakresów zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia znajduje się w Załączniku Numer 5 do SWZ – Wzór umowy w sprawie zamówienia publicznego (ograniczenie liczby znaków w ogłoszeniu o zamówieniu).
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-06-11 08:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Za posrednictwem Platformy, działającej pod adresem: http://platformazakupowa.pl/pn/promedica_elk
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-06-11 09:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-07-10
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji:
Część 1 : Tak
Część 2 : Tak
Część 3 : Tak
Część 4 : Tak
8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 3
8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:
Kryterium cenySEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Wykonawca przedmiot niniejszego zamówienia zobowiązany jest wykonywać maksymalnie przez okres 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy, ale nie dłużej niż do dnia 15.06.2026 r.*, z zastrzeżeniem, że od dnia zawarcia umowy Wykonawca zobowiązany jest do gotowości do przystąpienia do jej realizacji, gdyż faktyczne rozpoczęcie przystąpienia do realizacji usługi pełnienia nadzoru inwestorskiego będącej przedmiotem niniejszej zamówienia nastąpi od dnia, w którym zgłoszenia gotowości do rozpoczęcia prac dokona Wykonawca realizujący zadanie, o którym mowa w Rozdziale IV pkt 1 SWZ (przewidywany okres zgłoszenia gotowości, o której mowa powyżej to czerwiec-sierpień 2025 r.)1) *Termin ten podyktowany jest końcowym rozliczeniem finansowym projektu oraz jest maksymalnym terminem na wykonanie robót budowlanych objętych przedmiotowym nadzorem inwestorskim. Data 15.06.2026 r. jest ostateczną datą podpisania protokołu odbioru końcowego zadania, o którym mowa w Rozdziale IV pkt 1 SWZ (dotyczy sytuacji, w której termin 13 miesięcy od daty zawarcia umowy z Wykonawcą realizującym roboty budowlane objęte przedmiotowym nadzorem przypadnie na okres po 15.06.2026 r.);
2) faktycznie rozpoczęcie realizacji przedmiotu umowy, za który Wykonawca otrzyma wynagrodzenie nastąpi w sytuacji i w dniu, o którym mowa w pkt 1 niniejszego rozdziału SWZ i płatne będzie na zasadach określonych § 5 Załącznika Nr 5 do SWZ - Wzór umowy w sprawie zamówienia publicznego.