BZP: Organizacja transportu oraz transport 13 obiektów muzealnych na trasie: Genewa (Szwajcaria) - Galeria Malarstwa Alfonsa Karpińskiego w Stalowej Woli (Polska)
03.06.2025
2025/BZP 00261024/01
Muzeum Regionalne w Stalowej Woli
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Organizacja transportu oraz transport 13 obiektów muzealnych na trasie:
Genewa (Szwajcaria) - Galeria Malarstwa Alfonsa Karpińskiego w Stalowej Woli (Polska)
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Muzeum Regionalne w Stalowej Woli
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 83041400600000
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Sandomierska 1
1.5.2.) Miejscowość: Stalowa Wola
1.5.3.) Kod pocztowy: 37-450
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL824 - Tarnobrzeski
1.5.7.) Numer telefonu: 158448556
1.5.8.) Numer faksu: 158448557
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: oferty@muzeum.stalowawola.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.muzeum.stalowawola.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Organizacja transportu oraz transport 13 obiektów muzealnych na trasie:
Genewa (Szwajcaria) - Galeria Malarstwa Alfonsa Karpińskiego w Stalowej Woli (Polska)
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c216ecd6-e989-4362-a86e-c6554b075451
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00261024
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00047589/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.5 Przygotowanie do transportu oraz transport dzieł sztuki na potrzeby organizacji wystaw czasowych w 2025 r. (Zamówienie udzielane w częściach)
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c216ecd6-e989-4362-a86e-c6554b0754513.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu platformy e-zamówienia, która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
3. Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu z wykonawcami: Pan Marcin Młynarski (w sprawach proceduralnych), Pani Monika Kuraś (w sprawach przedmiotu zamówienia – transportach dzieł sztuki).
4. Adres strony internetowej prowadzonego postępowania (link prowadzący bezpośrednio do widoku postępowania na Platformie e-Zamówienia):
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-c216ecd6-e989-4362-a86e-c6554b075451
5. Postępowanie można wyszukać również ze strony głównej Platformy e-Zamówienia (przycisk „Przeglądaj postępowania/konkursy”).
6. Identyfikator (ID) postępowania na Platformie e-Zamówienia:
ocds-148610-c216ecd6-e989-4362-a86e-c6554b075451
7. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
8. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
9. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych.
10. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, których wykaz dla przedmiotowego postępowania jest podany w rozdziale SWZ, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki do formularzy komunikacyjnych.
11. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
a) w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i przekazuje się jako załącznik), lub
b) jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści „Formularza do komunikacji”).
12. Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1913 oraz z 2021 r. poz. 1655) wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”.
W przypadku gdy wykonawca nie wyodrębni i nie zabezpieczy w ten sposób poufności informacji, Zamawiający nie bierze odpowiedzialności za ewentualne ujawnienie ich treści razem z informacjami jawnymi.
13. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem dedykowanych formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1) Administratorem Pani / Pana danych osobowych w Muzeum Regionalnym w Stalowej Woli jest P. Krystian Koterbicki, z którym można się skontaktować poprzez e-mail: iod@carit.com
2) Pani / Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego o nr sprawy: AG.260.3.25.
3) Odbiorcami Pani / Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy Pzp.
4) Pani / Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.
5) Obowiązek podania przez Panią / Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/ Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
6) W odniesieniu do Pani / Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.
7) Posiada Pani / Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani / Pana dotyczących,
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników),
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego),
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani / Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani / Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie przysługuje Pani / Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych,
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: AG.260.3.25
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest organizacja transportu oraz transport 13 obiektów muzealnych na trasie: Genewa (Szwajcaria) - Galeria Malarstwa Alfonsa Karpińskiego w Stalowej Woli (Polska).
1. Zamówienie obejmuje kompleksową usługę logistyczną na realizację zagranicznego transportu 12 obrazów oraz 1 obiektu (porcelana) na trasie Genewa (Szwajcaria) - Galeria Malarstwa Alfonsa Karpińskiego w Stalowej Woli (Polska) wypożyczonych od osoby prywatnej na potrzeby organizacji wystawy czasowej, zgodnie z następującymi wymaganiami:
1) przygotowanie formalno prawne wszystkich dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia transportu 12 obrazów, w tym:
a) sprawdzenie czy obiekty nie wymagają pozwolenia na wywóz, jeśli tak, organizacja takiego pozwolenia,
b) organizacja odprawy celnej na terenie Szwajcarii i Polski (Muzeum nie posiada numeru celnego EORI),
c) otwarcie odprawy czasowej z możliwością jej przekształcenia w odprawę ostateczną (np. w przypadku zakupu obrazów przez Muzeum Regionalne w Stalowej Woli),
d) organizacja odprawy celnej na terenie Szwajcarii (na podstawie udzielonych pełnomocnictw),
e) organizacja odprawy celnej na terenie Polski (na podstawie udzielonych pełnomocnictw).
2) Zapewnienie specjalistycznych skrzyń transportowych do transportu dzieł sztuki, wraz z odpowiednimi materiałami pakowymi, zgodnie z najlepszą praktyką w zakresie pakowania obiektów zabytkowych do transportu oraz dodatkowymi wytycznymi konserwatorskimi opisanymi w załączniku w Załączniku A.
3) odbiór obrazów w Genewie, profesjonalne pakowanie (na miejscu będzie przedstawiciel Muzeum Regionalnego w Stalowej Woli), transport do Polski,
4) przeprowadzenie odpraw celnych na terenie Szwajcarii oraz Polski,
5) dostarczenie obrazów do Galerii Malarstwa Alfonsa Karpińskiego w Stalowej Woli, ul. Rozwadowska 12 (Oddział Muzeum Regionalnego).
2. Szczegółowy wykaz obrazów zostanie przekazany Wykonawcy w dniu podpisania umowy. Wartość wszystkich obrazów wynosi poniżej 230 000 zł słownie: (dwieście trzydzieści tysięcy zł).
3. Wykonawca oszacuje jaki samochód będzie optymalny do transportu eksponatów.
4. Eksponaty należy opakować w materiały opakowaniowe zgodnie ze standardami wymaganymi w transporcie dzieł sztuki, zgodnie z wymaganiami określonymi w Załączniku A.
5. Wykonawca zamówienia zapewnieni samochód przeznaczony do transportu dzieł sztuki, wyposażony w klimatyzację zapewniającą odpowiednie warunki wilgotności i temperatury w części bagażowej: stałą temperaturę 18C +/- 20C oraz stałą wilgotność 45-55%.
6. Muzeum Regionalne w Stalowej Woli nie zapewnia kuriera muzealnego na czas transportu. Pracownik Muzeum Regionalnego w Stalowej Woli będzie natomiast na miejscu w Genewie podczas przekazania obrazów.
7. Zamówienie nie uwzględnia transportu powrotnego – zwrotu obiektów. Transport powrotny będzie przedmiotem odrębnego postępowania.
8. Wykonawca zamówienia musi uwzględnić wszystkie koszty związane z prawidłową realizacją zamówienia: tj.: koszty paliwa, opłaty drogowe, ewentualne noclegi, wyżywienie, itp.).
9. Zamawiający rozliczy usługę ryczałtowo.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79950000-8 - Usługi w zakresie organizowania wystaw, targów i kongresów
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
60000000-8 - Usługi transportowe (z wyłączeniem transportu odpadów)
79920000-9 - Pakowanie i podobne usługi
63524000-8 - Usługi przygotowywania dokumentów transportowych
79950000-8 - Usługi w zakresie organizowania wystaw, targów i kongresów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-07-10
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający będzie oceniał oferty, które nie zostały odrzucone, według następujących kryteriów:
1) Cena [C] – waga kryterium – 60 pkt
2) Doświadczenie koordynatora transportu skierowanego do realizacji zamówienia [D] – 40 pkt
Zasady oceniania oferty w kryterium „Cena”
punkty w kryterium „Cena” zostaną obliczone zgodnie z poniższym wzorem:
najniższa całkowita cena ofertowa
C = x 60 pkt
cena całkowita oferty badanej
C- liczba punktów przyznanych ofercie w kryterium,
Najniższa całkowita cena ofertowa – to najniższa cena całkowita brutto spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu,
Cena całkowita oferty badanej – to cena całkowita brutto oferty badanej niepodlegającej odrzuceniu.
Maksymalna liczba punktów, jaką może uzyskać oferta w tym kryterium wynosi 60 punktów.
Zasady oceny ofert w kryterium „Doświadczenie koordynatora transportu skierowanego do realizacji zamówienia”.
Kryterium „Doświadczenie koordynatora transportu skierowanego do realizacji zamówienia” zostanie ocenione na podstawie podanego w formularzu ofertowym, doświadczenia w koordynowaniu transportu dzieł sztuki osoby skierowanej do realizacji zamówienia jako koordynator transportu.
W przypadku wskazania Koordynatora transportu, który ma wymagane minimalne doświadczenie koordynacji 2 transportów dzieł sztuki, z czego min. jeden dotyczący transportu międzynarodowego - oferta otrzyma w tym kryterium 0,00 pkt.
Wykonawca zobligowany jest wskazać w Formularzu ofertowym imię i nazwisko koordynatora transportu skierowanego do realizacji zamówienia.
Zamawiający przyzna punkty w tym kryterium następująco:
koordynacja 2 transportów dzieł sztuki, min. 1 transport międzynarodowy – 0,00 pkt.
koordynacja 3 transportów dzieł sztuki – 10,00 pkt.
koordynacja 4 transportów dzieł sztuki – 20,00 pkt.
koordynacja 5 transportów dzieł sztuki – 30,00 pkt.
Koordynacja 6 transportów dzieł sztuki – 40,00 pkt.
Maksymalna liczba punktów, jaką może uzyskać oferta w tym kryterium wynosi 40.
Punkty a) do e) nie ulegają sumowaniu.
Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana ta oferta, która po zsumowaniu liczby punktów uzyskanych we wskazanych wyżej kryteriach „Ceny” i „Doświadczenia koordynatora transportu skierowanego do realizacji zamówienia” uzyska największą liczbę punktów, według wzoru:
P = C + D
gdzie:
P - całkowita liczba punktów przyznanych ofercie,
C - liczba punktów przyznanych badanej ofercie w kryterium „Cena”,
D - liczba punktów przyznanych badanej ofercie w kryterium „Doświadczenie koordynatora transportu skierowanego do realizacji zamówienia”.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie koordynatora transportu skierowanego do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1) nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 oraz nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 4-7;
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
- Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienia Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
- Kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że posiada aktualną licencję na wykonywanie krajowego i międzynarodowego transportu drogowego, zgodnie z ustawą o transporcie drogowym z dnia 6 września 2001 r. (tj. Dz. U. z 2024 poz. 1539).
Sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienia Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
Zdolności technicznej lub zawodowej.
Określenie warunku:
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że:
a) posiada wymagane doświadczenie, tj. posiada niezbędne doświadczenie umożliwiające realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości, w tym: -wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych – wykonuje) co najmniej 2 usługi polegające na transporcie lądowym muzealiów (np.: obrazów, obiektów historycznych lub tkanin, rzeźb, itp.) zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dn. 2 września 2014 w sprawie zabezpieczania zbiorów muzeum przed pożarem, kradzieżą i innym niebezpieczeństwem grożącym ich zniszczeniem lub utratą; o wartości dzieł nie mniejszej niż 50 000,00 zł brutto (pięćdziesiąt tysięcy złotych) oraz wartością usługi nie mniejszą niż 20 000,00 zł brutto.
Zamawiający informuje, że jedna usługa oznacza jedną umowę.
UWAGA!
W przypadku, gdy ww. zakres usług, będzie stanowił część usługi o szerszym zakresie, Wykonawca zobowiązany jest wyodrębnić rodzajowo, usługi niezbędne do wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu.
Ww. wykonane lub wykonywane usługi muszą być potwierdzone dowodami określającymi, czy usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
b) posiada potencjał kadrowy, tj.: osoby skierowane przez wykonawcę do realizacji zamówienia posiadające niezbędne kwalifikacje zawodowe umożliwiające realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości.
Powyższy warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje minimum: dwoma osobami posiadającymi co najmniej dwuletnie doświadczenie w transporcie dzieł sztuki i/lub muzealiów.
Dodatkowo Zamawiający wymaga odelegowania do realizacji zamówienia osoby do koordynowania transportu dzieł sztuki, pełniącej funkcję Koordynatora transportu. Wykonawca skieruje osobę do realizacji zamówienia na stanowisku koordynatora transportu, który posiadać będzie doświadczenie zawodowe w zakresie pełnienia funkcji koordynatora przy minimum 2 transportach dzieł sztuki, z czego min. jeden dotyczący transportu międzynarodowego.
Jednocześnie Zamawiający wskazuje, że doświadczenie Koordynatora transportu skierowanego do realizacji zamówienia podlegać będzie ocenie w kryterium „Doświadczenie Koordynatora transportu”. W przypadku wskazania Koordynatora transportu, który ma wymagane minimalne doświadczenie koordynacji 2 transportów dzieł sztuki, z czego min. jeden dotyczący transportu międzynarodowego - oferta otrzyma w tym kryterium 0,00 pkt.
2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek, o którym mowa w:
a) Pkt 5.1. 1) SWZ zostanie spełniony wyłącznie jeżeli każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie potwierdzi, iż spełnia ww. warunek,
b) Pkt 5.1. 2) SWZ zostanie spełniony wyłącznie jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie potwierdzi, iż spełnia ww. warunek.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji; Jeżeli wykonawca wskaże w formularzu ofertowym/oświadczeniu, Zamawiający samodzielnie pobierze z ogólnodostępnych rejestrów);
2) Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 594), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej;
3) Oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w art. 109 ust. 1 pkt 5, 6, 7 ustawy Pzp. – Załącznik 11.
4) Oświadczenie Wykonawcy – dot. art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. poz. 835) – Załącznik nr 10 do SWZ;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: - potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu dotyczących uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:
1) odpowiednie zezwolenie, licencja, koncesja lub wpis do rejestru działalności regulowanej (…), tj. aktualnej licencji na wykonywanie krajowego i międzynarodowego transportu drogowego, zgodnie z ustawą o transporcie drogowym z dnia 6 września 2001 r. (tj. Dz. U. z 2024 poz.1539).
- potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej:
1) Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy (wg Załącznika do SWZ–Wykaz wykonanych usług).
Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz, o którym mowa powyżej dotyczy usług, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, w których wykonywaniu bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.
2) Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacjami na temat ich doświadczenia i kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Na ofertę składają się następujące dokumenty:1) Wypełniony i podpisany elektronicznie FORMULARZ OFERTOWY – Załącznik nr 1 do SWZ
Wykonawca w formularzu ofertowym musi wskazać:
- cenę,
- imię i nazwisko osoby skierowanej do realizacji zamówienia – koordynatora transportu,
- informacje dot. doświadczenia koordynatora transportu skierowanego do realizacji zamówienia.
BRAK WSKAZANIA CENY ORAZ IMIENIA I NAZWISKA KOORDYNATORA TRANSPORTU BĘDZIE SKUTKOWAŁO ODRZUCENIEM OFERTY JAKO NIEZGODNEJ Z WARUNKAMI ZAMÓWIENIA.
W formularzu ofertowym Wykonawca musi wskazać imię i nazwisko osoby skierowanej do realizacji zamówienia - Koordynatora Transportu oraz informacje na temat posiadanego przez koordynatora doświadczenia w koordynowaniu transportu dzieł sztuki.
Informacje dot. doświadczenia należy wskazać poprzez zaznaczenie jednego, odpowiedniego wariantu tj. koordynacja 2 lub 3 lub 4 lub 5 lub 6 transportów dzieł sztuki. Wykonawca zaznacza tylko jedną z ww. opcji.
W przypadku nie wskazania przez Wykonawcę w formularzu ofertowym osoby skierowanej do realizacji zamówienia pełniącej funkcję koordynatora transportu Zamawiający odrzuci ofertę jako niezgodną z warunkami zamówienia.
W sytuacji, gdy wykonawca nie zaznaczy w formularzu żadnej z opcji dot. doświadczenia koordynatora transportu Zamawiający przyjmie, że koordynator transportu posiada minimalne doświadczenie, tj. koordynowanie 2 transportów dzieł sztuki i przyzna ofercie 0,00 pkt.
W przypadku zaznaczenia więcej niż jednego z możliwych wariantów doświadczenia Zamawiający odrzuci ofertę jako niezgodną z warunkami zamówienia.
2) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia – Załącznik nr 2 do SWZ
3) Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu – Załącznik nr 3 do SWZ
4) Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – Załącznik nr 4 do SWZ (jeśli dotyczy)
5) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby – Załącznik nr 5 do SWZ (jeśli dotyczy)
6) Parafowany Wzór umowy – Załącznik nr 7 do SWZ
7) Stosowne pełnomocnictwa – w przypadku gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio z odpisu z właściwego rejestru.
8) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.2) W przypadku składania oferty przez dwóch lub więcej Wykonawców, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, a pełnomocnictwo / upoważnienie do pełnienia takiej funkcji wystawione zgodnie z wymogami ustawowymi, podpisane przez prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z Wykonawców, winno być dołączone do oferty.
3) W przypadku wyłonienia w postępowaniu, jako najkorzystniejszej oferty składanej wspólnie przez dwóch lub więcej Wykonawców, Zamawiający może przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego, w wyznaczonym terminie zażądać kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
4) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Każdy z warunków określonych w pkt 5.1 SWZ winien spełniać co najmniej jeden z tych Wykonawców albo wszyscy Wykonawcy wspólnie.
2) Warunki określone w pkt 6.1 SWZ powinien spełniać każdy z Wykonawców samodzielnie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający dopuszcza możliwość zmian treści umowy w okolicznościach szczegółowo opisanych we wzorze umowy - Załączniku nr 7 do SWZ, Paragraf nr 12.1. Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, z zastrzeżeniem zmian przewidzianych w niniejszym paragrafie oraz zmian określonych w art. 455 ust. 1 pkt 2-4) oraz ust. 2 ustawy Pzp.
2. Zmiany treści umowy mogą dotyczyć:
1) zmiany terminu realizacji Umowy, o których mowa w §4 Umowy, w przypadku:
a) zaistnienia sytuacji niezależnej od Stron Umowy, w szczególności spowodowanej decyzją użyczającego obiekty;
b) wystąpienia Siły wyższej;
c) zmiany terminu wystawy obiektów objętych niniejszą Umową.
2) listy obiektów w przypadku zaistnienia sytuacji niezależnej od Stron Umowy, w szczególności spowodowanej decyzją użyczającego obiekty;
3) sposobu realizacji przedmiotu umowy w przypadku:
a) zaistnienia sytuacji niezależnej od Stron Umowy, w szczególności spowodowanej decyzją użyczającego obiekty;
b) wystąpienia Siły wyższej;
c) wynagrodzenia umownego brutto Wykonawcy poprzez zwiększenie lub zmniejszenie jego wysokości w przypadku zaistnienia następujących okoliczności: nastąpiła zmiana powszechnie obowiązującego prawa regulującego stawkę podatku VAT .
3. W przedstawionych w ust. 2 pkt. 1) przypadkach wystąpienia opóźnień Strony ustalą nowe terminy, z tym zastrzeżeniem, że maksymalny okres przesunięcia terminu zakończenia realizacji przedmiotu umowy, w odniesieniu do przesłanki, o której mowa w ust. 2 pkt. 1 lit. a-b), równy będzie okresowi przerwy lub przestoju.
4. Wszelkie zmiany i uzupełnienia umowy mogą być dokonane wyłącznie za wspólną zgodą Zamawiającego i Wykonawcy w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Zmiany do umowy może inicjować zarówno Zamawiający, jak i Wykonawca.
5. Zmiany, o których mowa w ust. 1 i 2 mogą zostać wprowadzone w życie po odpowiednich negocjacjach Wykonawcy z Zamawiającym (obejmujących m.in. rodzaj zmiany, termin jej wprowadzenia, rekalkulacje wynagrodzenia) i akceptacji ustaleń przez obie strony umowy.
6. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-06-11 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma e-zamowienia. Szczegółowy opis sposobu złożenia oraz przygotowania ofert zawiera Rozdział 11 SWZ.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-06-11 12:15
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiający wymaga delegowania do realizacji zamówienia osoby do koordynowania transportu dzieł sztuki, pełniącej funkcję Koordynatora transportu.Wykonawca uprawniony jest do zmiany osoby pełniącej funkcję Koordynatora transportu wyłącznie z uzasadnionych przyczyn, niezależnych od Wykonawcy i po uzyskaniu każdorazowo pisemnej zgody Zamawiającego, przy czym osoba przejmująca obowiązki wcześniej skierowanej osoby do realizacji zamówienia musi posiadać doświadczenie nie mniejsze niż wskazane w ofercie w odniesieniu do osoby zastępowanej.
Wykonawca przedstawi Zamawiającemu przed podpisaniem umowy szczegółowy harmonogram realizacji zamówienia.
Wykonawca zobowiązuje się do posiadania ważne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie niższą niż 500 000 PLN (słownie: pięćset tysięcy zł). Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu kopii polisy OC najpóźniej w dniu zawarcia Umowy.
Usługę należy wykonać zgodnie z wytycznymi Zawartymi w Załączniku A: Wymagania podstawowe dot. obchodzenia się z eksponatami podczas pakowania i transportu
Wszelkie wynikające z realizacji przyszłej umowy informacje są poufne (w szczególności dotyczy to kwestii szczegółowych transportu, szczegółowych terminów, zabezpieczenia muzealiów w trakcie transportu).