BZP: Kompleksowy remont węzłów ciepła w budynkach mieszkalnych wielorodzinnych na osiedlu Stabłowice we Wrocławiu należących do TBS Wrocław Sp. z o.o.
04.06.2025
2025/BZP 00262248/01
TOWARZYSTWO BUDOWNICTWA SPOŁECZNEGO WROCŁAW SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Kompleksowy remont węzłów ciepła w budynkach mieszkalnych wielorodzinnych na osiedlu Stabłowice we Wrocławiu należących do TBS Wrocław Sp. z o.o.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: TOWARZYSTWO BUDOWNICTWA SPOŁECZNEGO WROCŁAW SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.3.) Oddział zamawiającego: Biuro Zamówień Publicznych
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 931934621
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Stanisława Przybyszewskiego 102-104
1.5.2.) Miejscowość: Wrocław
1.5.3.) Kod pocztowy: 51-148
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL514 - Miasto Wrocław
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bzp@tbs-wroclaw.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.tbs-wroclaw.com.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Kompleksowy remont węzłów ciepła w budynkach mieszkalnych wielorodzinnych na osiedlu Stabłowice we Wrocławiu należących do TBS Wrocław Sp. z o.o.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-bd29c543-f91e-473f-ae55-22e2494531e9
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00262248
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://tbs-wroclaw.logintrade.net/zapytania_email,199219,2c417576eeffac1e92f75bba37804648.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://tbs-wroclaw.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja oraz przekazywanie
dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie Pzp, odbywa
się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem platformy zakupowej https://tbs
wroclaw.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html lub za pomocą poczty elektronicznej na adres bzp@tbs-wroclaw.com.pl.
2. Zamawiający określa informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych: przekazywany przez Wykonawcę plik zawierający
ofertę jest zaszyfrowany przez platformę zakupową bez możliwości jego otwarcia przez Zamawiającego przed upływem terminu
otwarcia ofert.
3. Za datę przekazania wymienionych oświadczeń lub dokumentów przyjmuje się datę i godzinę zarejestrowania ich na platformie
zakupowej po stronie Zamawiającego lub datę i godzinę wpływu wiadomości na skrzynkę poczty elektronicznej Zamawiającego.
4. Zamawiający dopuszcza następujący format przesyłanych danych: .pdf, .doc, .docx, .rtf, .odt, .xls, .xlsx., .xml.
5. Zamawiający informuje, że platforma zakupowa umożliwia jednorazowe przesłanie plików o łącznej wielkości nie przekraczającej
50 MB. W związku z tym większe pliki zaleca się skompresować do jednego pliku archiwum (ZIP) w celu nieprzekroczenia tej
wielkości.
6. W przypadku przekazywania w postępowaniu dokumentu elektronicznego w formacie poddającym dane kompresji, opatrzenie
pliku zawierającego skompresowane dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem
osobistym, jest równoznaczne z opatrzeniem wszystkich dokumentów zawartych w tym pliku odpowiednio kwalifikowanym podpisem
elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
7. Wnioski o wyjaśnienie treści SWZ należy przesyłać za pośrednictwem platformy zakupowej https://tbs
wroclaw.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html lub za pomocą poczty elektronicznej bzp@tbs-wroclaw.com.pl. Wyjaśnienia,
odpowiedzi, modyfikacje, przy spełnieniu odpowiednich przesłanek, zostaną opublikowane na platformie zakupowej. W przypadku
rozbieżności pomiędzy treścią SWZ, a treścią udzielonych odpowiedzi lub wprowadzonych zmian, jako obowiązującą należy przyjąć
treść późniejszego oświadczenia Zamawiającego.
8. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji
elektronicznej, wskazanych w niniejszej SWZ.
9. Postępowanie, którego dotyczy niniejszy dokument, oznaczone jest symbolem BZP.360.10.2025. Wykonawcy proszeni są o
powoływanie się na ten symbol we wszystkich kontaktach z przedstawicielami prowadzącego postępowanie.
10. Zamawiający może również komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej. Osobą upoważnioną do
kontaktów z Wykonawcami jest p. Emilia Boruta-Kołodziej. Adres poczty elektronicznej: bzp@tbs-wroclaw.com.pl.
11. Niniejsze postępowanie prowadzone jest w języku polskim w postaci elektronicznej.
12. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być
zgody z wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu
sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji
elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. z 2020 r. poz. 2452).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający informuje, zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych i uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne rozporządzenie o
ochronie danych) zwane dalej „RODO”, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Towarzystwo Budownictwa Społecznego Wrocław Spółka z o.o. z siedzibą
51-146 Wrocław, ul. Stanisława Przybyszewskiego 102-104.
2. Wyznaczono Inspektora Ochrony Danych Osobowych, z którym może się Pani/Pan kontaktować za pośrednictwem poczty
elektronicznej pod adresem: bezp.info@gmail.com).
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o
udzielenie zamówienia publicznego jak w tytule, prowadzonym w trybie podstawowym na podstawie art. 275 pkt 1 Ustawy Pzp
4. Dane osobowe zawarte w ofertach są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, tj. przetwarzanie jest niezbędne do
wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze. Celem przetwarzania danych osobowych jest prowadzenie w
imieniu własnym postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn.: Kompleksowy remont węzłów ciepła w budynkach mieszkalnych wielorodzinnych na osiedlu Stabłowice we Wrocławiu należących do TBS Wrocław Sp. z o.o.o znaku BZP.360.12.2025.
5. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w
oparciu o art. 18 oraz art. 76 ust. 3 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320).
6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 76 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres co najmniej 4 lat od dnia
zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania umowy,
obejmuje cały czas trwania umowy. Ponadto informuję, że zgodnie z Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt dokumentacja zamówień publicznych posiada kategorię archiwalną B5 (okres przechowywania 5 lat), a umowa w sprawie zamówienia publicznego posiada
kategorię archiwalną B10 (okres przechowywania 10 lat). Po tym okresie przechowywania/przetwarzania dane będą zniszczone lub
zanonimizowane
7. Posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO,
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych
osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 8. Nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
9. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art.
22 RODO.
10. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Jest Pan/Pani zobowiązana do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie niemożliwość oceny ofert i zawarcia umowy.
11. Administrator danych nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BZP.360.12.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie kompleksowego remontu węzłów ciepła z kompleksowym demontażem i montażem instalacji oraz robotami towarzyszącymi i dokumentacją wykonawczą, w budynkach mieszkalnych wielorodzinnych na osiedlu Stabłowice we Wrocławiu, przy ulicy Wojanowskiej 36,42,56,80 w formule zaprojektuj i wybuduj, składającego się z czynności związanych z zaprojektowaniem, demontażem istniejącego węzła, dostawą nowego oraz kompleksowym wykonaniem robót instalacyjno-montażowych wraz z przygotowaniem do odbiorów czterech węzłów ciepła w budynkach mieszkalnych przy ul. Wojanowskiej we Wrocławiu znajdujących się w zasobach Zamawiającego oraz wykonanie dokumentacji projektowej równoważenia hydraulicznego sieci ciepłowniczej TBS Wrocław na osiedlu Stabłowice (kotłownia osiedlowa + 37 węzłów). Zadanie będzie wiązało się z następującymi etapami (szczegółowo opisanymi w Załączniku nr 1 do SWZ – Program Funkcjonalno-Użytkowy oraz Załączniku nr 2 do SWZ- Wzór umowy):
1) Etap projektowania węzła.
2) Etap wymiany węzłów ciepła.
2. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił 60 miesięcznej gwarancji na wykonane roboty budowlane oraz 60 miesięcznej gwarancji jakości na dokumentację projektową. Stosowne oświadczenie znajduje się w Formularzu oferty.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne
45332300-6 - Roboty instalacyjne kanalizacyjne
45332400-7 - Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich wagami:
Cena brutto (C) - 100 %
2. Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1%= 1 punkt.
3. Kryterium Cena brutto (C) – oferta z najniższą ceną brutto otrzyma maksymalną liczbę 100 punktów, natomiast pozostałe oferty uzyskają wartość punktową wyliczoną wg poniższego wzoru:
Cmin
C = --------- x WC
Cb
C - liczba punktów w kryterium Cena brutto
Cmin - najniższa cena ofertowa w zbiorze ofert podlegających ocenie
Cb - cena ofertowa ocenianej oferty
WC - waga kryterium = 100
4. Za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie ta, która uzyska w sumie największą liczbę punktów w oparciu o przyjęte kryteria.
5. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie niniejszego zamówienia publicznego ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu opisane w niniejszym dziale.3. Zamawiający stwierdzi, iż Wykonawca spełnił warunki udziału w postępowaniu w zakresie: sytuacji ekonomicznej lub finansowej, jeśli wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia w wysokości nie mniejszej niż 300 000,00 złotych.
UWAGA! W przypadku złożenia przez Wykonawcę (w celu oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu) oświadczeń lub dokumentów zawierających dane wyrażone w walucie innej niż PLN, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy tej waluty przyjmie średni kurs NBP obowiązujący w dniu zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
UWAGA! Zamawiający wymaga by warunek udziału opisany w pkt 3 został spełniony w następujący sposób:
- przez Wykonawcę samodzielnie;
- przez jeden podmiot udostępniający zasoby Wykonawcy samodzielnie;
- samodzielnie przez jednego z Wykonawców – w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia.
4. Zamawiający stwierdzi, iż Wykonawca spełnił warunki udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej, jeśli wykaże, że:
4.1. w okresie ostatnich 3 latach przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał, co najmniej 1 (jedną) kompleksową dokumentację projektową polegającą na remoncie, budowie lub przebudowie węzłów ciepła o mocy powyżej 100kW każda.
4.2. w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał co najmniej dwie roboty budowlane polegające na remoncie, budowie lub przebudowie węzłów ciepła o mocy powyżej 100kW każda.
UWAGA! Zamawiający wymaga by warunek udziału opisany w pkt 4.1 oraz 4.2 został spełniony w następujący sposób:
- przez Wykonawcę samodzielnie;
- przez jeden podmiot udostępniający zasoby Wykonawcy samodzielnie;
- samodzielnie przez jednego z Wykonawców – w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia.
4.3. dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. co najmniej:
4.3.1. 1 (jedną) osobą posiadającą aktualne uprawnienia SEP (lub innej komisji, powołanej zgodnie z obowiązującymi przepisami) do wykonywania czynności na stanowisku eksploatacji w zakresie obsługi, konserwacji, remontów, montażu oraz kontrolno-pomiarowym: urządzeń, instalacji i sieci energetycznych wytwarzających, przetwarzających, przesyłających i zużywających ciepło oraz innych urządzeń energetycznych w grupie G2
4.3.2. 1 (jedną) osobą posiadającą aktualne uprawnienia SEP (lub innej komisji, powołanej zgodnie z obowiązującymi przepisami) do wykonywania czynności na stanowisku dozoru w zakresie obsługi, konserwacji, remontów, montażu oraz kontrolno-pomiarowym: urządzeń, instalacji i sieci energetycznych wytwarzających, przetwarzających, przesyłających i zużywających ciepło oraz innych urządzeń energetycznych w grupie G2
4.3.3. 1 (jedną) osobą posiadającą aktualne uprawnienia SEP (lub innej komisji, powołanej zgodnie z obowiązującymi przepisami) do wykonania czynności na stanowisku eksploatacji w zakresie obsługi, konserwacji, napraw, montażu oraz kontrolno-pomiarowym: urządzeń i instalacji elektroenergetycznych o napięciu znamionowym nie wyższym niż 1kV w grupie G1
4.3.4. 1 (jedną) osobą posiadającą aktualne uprawnienia SEP (lub innej komisji, powołanej zgodnie z obowiązującymi przepisami) do wykonania czynności na stanowisku dozoru w zakresie obsługi, konserwacji, napraw, montażu oraz kontrolno-pomiarowym: urządzeń i instalacji elektroenergetycznych o napięciu znamionowym nie wyższym niż 1 kV w grupie G1
UWAGA: W zakresie warunku opisanego w pkt 4.3.1 oraz 4.3.2 Wykonawca może wykazać jedną osobę, posiadającą oba zakresy uprawnień, tj. do wykonywania czynności na stanowisku eksploatacji i dozoru w grupie G2; w zakresie warunku opisanego w pkt 4.3.3 oraz 4.3.4 Wykonawca może wykazać jedną osobę, posiadającą oba zakresy uprawnień, tj. do wykonywania czynności na stanowisku eksploatacji i dozoru w grupie G1, natomiast w zakresie warunku opisanego w pkt 4.3.1-4.3.4 Wykonawca może wykazać jedną osobę, posiadającą cztery zakresy uprawnień, tj. do wykonywania czynności na stanowisku eksploatacji i dozoru w grupie G1 i G2
4.3.5. 1 (jedną) osobą posiadającą ważne uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, gazowych, lub inne uprawnienia umożliwiające kierowanie robotami budowlanymi w tej specjalności zgodnie z aktualnym stanem prawnym oraz przynależy do właściwej Izby Samorządu Zawodowego
4.3.6. 1 (jedną) osobą posiadającą ważne uprawnienia budowlane bez ograniczeń do projektowania o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, gazowych lub inne uprawnienia umożliwiające wykonanie prac projektowych w tej specjalności zgodnie z aktualnym stanem prawnym oraz przynależy do właściwej Izby Samorządu Zawodowego
UWAGA! Jeżeli Zamawiający wymaga określonych uprawnień budowlanych (w tym przynależności do określonego samorządu zawodowego) na podstawie aktualnie obowiązującej ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz.U. z 2024 r. poz. 725 z późn. zm.), rozumie się przez to również odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów prawa państw członkowskich Unii Europejskiej, konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy nabyli prawo do wykonywania określonych zawodów regulowanych lub określonych działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2021 r., poz. 1646 z późn. zm.).
5. W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, warunki określone w pkt 3 oraz pkt 4 będą oceniane łącznie dla wszystkich Wykonawców.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) Oświadczenia Wykonawcy, w zakresie braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, oferty częściowe albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej, zgodne z wzorem stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ;
b) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonej nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: c) Wykazu robót (wzór stanowi Załącznik nr 8 do SWZ) wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane;
d) dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty.
e) Wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane (wzór stanowi Załącznik nr 9 do SWZ)
f) dowodów określających, czy usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
g) Wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień oraz certyfikatów niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wzór stanowi Załącznik nr 10 do SWZ).
h) dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są do złożenia wraz z ofertą oświadczenia, z
którego wynika, które roboty budowlane lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy Pzp
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zmiana umowy może nastąpić wyłącznie w granicach unormowania art. 455 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych i pod rygorem nieważności wymaga formy pisemnego aneksu, po podpisaniu przez obie Strony.2. Zamawiający dopuszcza możliwość zmian postanowień umowy, mających charakter zmian nieistotnych, tj. nieodnoszących się do kwestii, które podlegałyby ocenie podczas wyboru Wykonawcy, a także takich, których wprowadzenie na etapie postępowania nie miałoby wpływu na zmianę kręgu podmiotów, które ubiegają się oto zamówienie lub doprowadziłoby do wyboru innej oferty niż pierwotnie.
3. Wszelkie zmiany i uzupełnienia umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności za zgodą obu Stron.
4. Szczegółowe uregulowania zostały opisane w §14 Wzoru umowy.
Pozostałe zmiany umowy znajdują się w dokumentacji postępowania.