BZP: ,,Remont stolarki okiennej w pawilonie mieszkalnym B w oddziałach 2 – 4 w Zakładzie Karnym w Goleniowie.”
04.06.2025
2025/BZP 00262654/01
ZAKŁAD KARNY W GOLENIOWIE
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
,,Remont stolarki okiennej w pawilonie mieszkalnym B w oddziałach 2 – 4 w Zakładzie Karnym w Goleniowie.”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZAKŁAD KARNY W GOLENIOWIE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000320408
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Grenadierów 66
1.5.2.) Miejscowość: Goleniów
1.5.3.) Kod pocztowy: 72-100
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL428 - Szczeciński
1.5.7.) Numer telefonu: 091 466 78 50
1.5.8.) Numer faksu: 91 466 78 55
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zk_goleniow@sw.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.sw.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Zakład Karny
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
,,Remont stolarki okiennej w pawilonie mieszkalnym B w oddziałach 2 – 4 w Zakładzie Karnym w Goleniowie.”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d2cc3eb7-fd3f-4341-917a-994281299ace
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00262654
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00120404/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Remont stolarki okiennej w pawilonie mieszkalnym B w oddziałach: II -IV w Zakładzie Karnym w Goleniowie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d2cc3eb7-fd3f-4341-917a-994281299ace3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 2. W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania komunikacja między zamawiającym, a wykonawcami w zakresie:
a) przesyłania Zamawiającemu pytań do treści SWZ;
b) przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia podmiotowych środków dowodowych;
c) przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia/poprawienia/uzupełnienia oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, podmiotowych środków dowodowych, innych dokumentów lub oświadczeń składanych w postępowaniu;
d) przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia wyjaśnień dotyczących treści oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 lub złożonych podmiotowych środków dowodowych lub innych dokumentów lub oświadczeń składanych w postępowaniu;
e) przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia wyjaśnień dot. treści przedmiotowych środków dowodowych;
f) przesłania odpowiedzi na inne wezwania Zamawiającego wynikające z ustawy - Prawo zamówień publicznych;
g) przesyłania wniosków, informacji, oświadczeń Wykonawcy;
h) przesyłania odwołania/inne
odbywa się za pośrednictwem ezamowienia.gov.pl i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”.
Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem ezamowienia.gov.pl poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do zamawiającego.
Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje za pośrednictwem ezamowienia.gov.pl Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny wykonawca, będzie przekazywana za pośrednictwem ezamowienia.gov.pl do konkretnego wykonawcy.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 1D/Kw/2232/25
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Opis przedmiotu zamówienia
,,Remont stolarki okiennej w pawilonie mieszkalnym B w oddziałach 2 – 4 w Zakładzie Karnym w Goleniowie”
Adres:
Zakład Karny w Goleniowie
ul. Grenadierów 66
72 – 100 Goleniów
NIP: 856-12-38-826
REGON:
Tel. 91 466 78 50, fax. 91 466 78 55
email: dkw_goleniow@sw.gov.pl
Przedmiot zamówienia został określony we Wspólnym Słowniku Zamówień:
45000000-7 – Roboty budowlane
45421000-4 – Roboty w zakresie stolarki budowlanej
45453000-7 – Roboty remontowe i renowacyjne
Spis treści:
I. Cześć opisowa
II. Część informacyjna
I. Cześć opisowa
- Opis ogólny przedmiotu zamówienia:
a) Położenie, parametry określające wielkość obiektu lub zakres robót budowlanych:
Budynek trzypiętrowy, usytuowany jest przy ul. Grenadierów 66 17, 72 - 100 Goleniów Pomieszczenia objęte remontem znajdują się na pierwszym, drugim i trzecim piętrze budynku.
Zamawiający dopuszcza mozliwość przeprowadzenie przez wykonawcę wizji lokalnej po uprzednim umówieniu terminu.
Wszystkie dane zawarte poniżej wynikają z projektu architektoniczno – budowlanego.
Aktualne uwarunkowania wykonania przedmiotu zamówienia:
Remont stolarki okiennej w pawilonie miesxkalnym B na terenie siedziby Zamawiającego przy ul. Grenadierów 66, 72-100 Goleniów wg. wytycznych określonych w Projekcie architektoniczno-budowlanym, Przedmiarze Robót oraz STWiORB.
Zamawiający dopuszcza możliwość prowadzenia prac remontowych w dni robocze, w okresie pon-pt, w godzinach 7-16.
b) Ogólne właściwości funkcjonalno-użytkowe:
Przedmiotowy budynek jest budynkiem penitencjarnym, zamieszkania osadzonych kobiet odbywających karę pozbawienia wolności. Zlokalizowany jest na terenie dziedzińca Zakładu Karnego w Goleniowie. Jest częścią wieloskrzydłowego zespołu budynkowpenitencjarnych. Stanowi skrzydło połnocno zachodnie kompleksu.
Opis wymagań zamawiającego w stosunku do przedmiotu zamówienia
Nowe okna planuje się wykonać z profili PCV min. siedmiokomorowych. Kolor biały analogicznie jak okna parteru. Okna w celach dwuskrzydłowe jedno skrzydło rozwierno-uchylne, drugie rozwierne. Dwie oddzielne klamki. Okucia obwiedniowe min. klasy 2 wg normy ENV 1627:1999. Szklenie trójszybowe 4mm Thermofloat1.1/18/4mm Float/18/4mm Thermofloat1.1 Ug=0,5 Lt-,g-/Ramka: Chromatech Ultra 18 PG-szary. Szpros poziomu międzyszybowy Współczynnik przenikania ciepła dla całego okna max. 0,9 W/m2K Okno spocznika położone poza zasięgiem rąk wyposażyć w okucia umożliwiające otwarcie z poziomu spocznika. Okno dymowe na ostatniej kondygnacji na klatce schodowej wyposażyć w siłownik dostosowany do współpracy z istniejącym systemem oddymiania. Podziały oraz elementy otwierane okien szczytowych wykonać na wzór istniejących. Przeszklenia okna szczytowego od strony północnej od wewnątrz wykleić folią matową.
Utylizacja wszelkich odpadów powstałych w trakcie wykonywania robót poprzez ich wyniesienie i wywóz.
Po wykonaniu remontu Wykonawca wyczyści i umyje remontowane powierzchnie w sanitariatach z resztek farby, cementu i innych materiałów oraz ewentualnie inne powierzchnie ogólnodostępne, które zabrudził w trakcie remontu.
Wykonawca w ramach wynagrodzenia ryczałtowego zapewni wszystkie niezbędne materiały budowlane, instalacje, armatury i wyposażenie nawet jeśli nie zostały wyszczególnione w niniejszym opisie przedmiotu zamówienia jeśli są niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia.
II. Część informacyjna:
1. W ofercie należy przewidzieć ponowny montaż wszystkich zdemontowanych przedmiotów po akceptacji i w porozumieniu z Zamawiającym.
2. W ofercie należy przewidzieć utylizację wszystkich materiałów z demontaży ( wykluczając te które będą montowane ponownie) oraz wszystkich odpadów które Wykonawca wygeneruje w trakcie prowadzenia prac.
3. Wszystkie obmiary okien Wykonawca jest zobowiązany wykonać we własnym zakresie. Przedmiary i specyfikacje zawarte w przekazanej dokumentacji mają jedynie na celu ułatwienie sporządzenia Oferty, a zawarte w nich ewentualne błędy lub braki nie będą podstawą do zwiększenia ceny
4. Przepisy prawne i normy związane z wykonaniem remontu:
Wykonawca będzie odpowiedzialny za wszelkie uszkodzenia powstałe na skutek prowadzenia swoich prac. Wykonawca przystępując do remontu jest zobowiązany do zabezpieczenia przed uszkodzeniem lub zabrudzeniem wszelkich elementów wyposażenia, które nie będą podlegały wymianie lub naprawie w ramach przedmiotowej umowy.
W należy sposób zabezpieczy otoczenie miejsca remontu i na bieżąco będzie dbał o porządek.
Roboty budowlane należy prowadzić zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami, przepisami bhp i ochrony ppoż.
Wykonawca zapewni wykwalifikowany i doświadczony personel do poszczególnych rodzajów wykonywanych prac.
6. Przedmiot Umowy zostanie wykonany w oparciu o fabrycznie nowe materiały dostarczone przez Wykonawcę. Wszystkie materiały i Urządzenia dostarczone przez Wykonawcę powinny spełniać wymagania jakościowe określone w OPZ oraz odpowiednich przepisów i norm. Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do prawidłowego, zgodnego z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (tekst jedn. Dz.U.2021.779 z późn. zm.) i przepisami wykonawczymi do tejże ustawy, działania w zakresie gospodarki odpadami. Materiały z rozbiórki powinny być usunięte przez Wykonawcę poza Teren Budowy na koszt i ryzyko Wykonawcy.
7. Zamawiający dopuszczaa przed złożeniem oferty przeprowadzenie oględzin i wizji lokalnej w celu uzyskania niezbędnych informacji do sporządzenia prawidłowej wyceny w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia. Wykonawca przeprowadzi wizję lokalną we własnym zakresie i na własny koszt.
8. Wykonawca zobowiązany jest do dołożenia należytej staranności przed złożeniem oferty w sprawdzeniu zgodności dokumentacji technicznej ze stanem faktycznym i zgłoszenia wszelkich niezgodności Zamawiającemu.
9. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami w szczególności z następującymi aktami prawnymi: 1) ustawa z dnia 7 lipca 1994 roku. Prawo budowlane (tj. Dz.U. z 2024 r. poz. 725 ze zm.), 2) ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 74 z późn. zm.), 3) ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tj.; Dz.U.2023, poz. 1587), 5) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 rw sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (t. j.: DzU.2019 r. poz. 1065), 6) rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 26 czerwca 2002 r. w sprawie dziennika budowy, montażu i rozbiórki, tablicy informacyjnej oraz ogłoszenia zawierającego dane dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy. (Dz.U. 2021 poz. 1686 ze zm.)
III. Inne wymagania dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia:
10. Wykonawca zobowiązany jest realizować przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi normami, zasadami wiedzy i sztuki budowlanej oraz wytycznymi i zaleceniami uzgodnionymi z Zamawiającym,
11. Wykonawca zobowiązany jest uzgadniać każdorazowo z Zamawiającym ewentualne roboty dodatkowe lub zamienne,
12. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić warunki bezpieczeństwa i porządek na placu zgodnie z obowiązującymi przepisami,
13. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić nadzór techniczny nad realizowanymi robotami,
14. Wykonawca zobowiązany jest informować Zamawiającego o problemach lub okolicznościach mogących wpłynąć na jakość lub opóźnienie terminu zakończenia robót,
15. Wykonawca zobowiązany jest po zakończeniu robót – uporządkować teren i przekazać go Zamawiającemu w terminie nie późniejszym niż ustalony termin odbioru robót.
16. Wykonawca zobowiązany jest wykonać czynności będące przedmiotem zamówienia z najwyższą starannością zgodnie z obowiązującymi przepisami i warunkami prawa oraz wytycznymi i zaleceniami uzgodnionymi z Zamawiającym;
17. Wykonawca dokonywał będzie we własnym zakresie wszelkich ewentualnych uzgodnień niezbędnych do realizacji przedmiotu umowy.
Nadmieniamy, że wszelkie ewentualne roboty nie ujęte w dokumentacji projektowej związane bezpośrednio z realizacją przedmiotu zamówienia Wykonawca musi przewidzieć na etapie przygotowywania oferty (jako roboty dodatkowe ujęte w cenie oferty)
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale VIII SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Zamawiający uzna spełnienie ww. warunku, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje kierownikiem budowy, który posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów i jednocześnie posiada kwalifikacje do kierowania robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków tj. posiada kwalifikacje, o których mowa w art. 37c Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1292 z póź. zm.)
Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. W stosunku do obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2021r. poz.1646 ).
b) Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie – należycie wykonał co najmniej - 1 robotę budowlaną polegającą na remoncie stolarki okiennej o wartości minimum 250.000 zł brutto. Przez jedną robotę budowlaną Zamawiający rozumie łączną ilość wykonywanych robót budowlanych w ramach jednej umowy (jednego zadania inwestycyjnego).
3. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia”/„nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach, które Wykonawca będzie zobligowany złożyć
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: b) Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie – należycie wykonał co najmniej - 1 robotę budowlaną polegającą na remoncie stolarki okiennej o wartości minimum 250.000 zł brutto. Przez jedną robotę budowlaną Zamawiający rozumie łączną ilość wykonywanych robót budowlanych w ramach jednej umowy (jednego zadania inwestycyjnego).
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W formularzu oferty należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
3. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty – treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania.
4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w art.125 ust.1 PZP stanowiące załączniki nr 7 oraz 8 do SWZ, składa każdy z Wykonawców.
5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie (art. 117 ust. 4 PZP), z którego wynika, które roboty wykonają poszczególni Wykonawcy. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 9 do SWZ.
6. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
7. Dokumenty wspólne, takie jak np.: oferta cenowa, wykaz osób, wykaz robót itp. składa pełnomocnik Wykonawców w imieniu wszystkich Wykonawców składających ofertę wspólną,
8. Wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy.
9. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wyznaczą spośród siebie Wykonawcę kierującego (lidera), upoważnionego do zaciągania zobowiązań, otrzymywania poleceń oraz instrukcji dla i w imieniu każdego, jak też dla wszystkich partnerów.
10. Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy w całości przez lidera lub od wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia łącznie lub każdego z osobna.
11. W przypadku wyboru oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
12. W przypadku Wykonawców wykonujących działalność w formie spółki cywilnej postanowienia dot. oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) stosuje się odpowiednio.