BZP: Dostawa fortepianu klasy mistrzowskiej do Filharmonii Dolnośląskiej im. Ludomira Różyckiego w Jeleniej Górze
04.06.2025
2025/BZP 00263238/01
Filharmonia Dolnośląska im. Ludomira Różyckiego w Jeleniej Górze
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa fortepianu klasy mistrzowskiej do Filharmonii Dolnośląskiej im. Ludomira Różyckiego w Jeleniej Górze
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Filharmonia Dolnośląska im. Ludomira Różyckiego w Jeleniej Górze
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000654144
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Józefa Piłsudskiego 60
1.5.2.) Miejscowość: Jelenia Góra
1.5.3.) Kod pocztowy: 58-500
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@filharmoniadonoslaska.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.filharmonia.jgora.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa fortepianu klasy mistrzowskiej do Filharmonii Dolnośląskiej im. Ludomira Różyckiego w Jeleniej Górze
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-198b891b-4efa-41d3-8a04-e0c1fca3c36f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00263238
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00010421/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Dostawa fortepianu klasy mistrzowskiej do Filharmonii Dolnośląskiej im. Ludomira Różyckiego w Jeleniej Górze
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-198b891b-4efa-41d3-8a04-e0c1fca3c36f3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Nie
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 11.1 Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w Ustawie PZP, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, tj. Platformy e-Zamówienia, dostępnej pod adresem https://ezamowienia.gov.pl/pl/ (strona internetowa prowadzonego postępowania). Korzystanie z platformy jest bezpłatne.
11.2 Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 11.8 Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza), dodatkowo pojedynczy plik załącznika może mieć maksymalnie 80 MB. Maksymalny łączny rozmiar plików stanowiących ofertę lub wniosek, włącznie z załącznikami, wynosi 250 MB.
11.9 Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
11.10 W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy
e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.10.) Przyczyny odstąpienia od komunikacji elektronicznej:
zamawiający wymaga przedstawienia modelu fizycznego, modelu w skali lub próbki, których nie można przekazać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (art. 65 ust. 1 pkt 4 ustawy)
3.11.) Sposób nieelektronicznego składania ofert, wniosków, oświadczeń oraz innych dokumentów: 8.11.1 Próbka:
– Zamawiający w celu dokonania oceny w kryterium oceny ofert „Jakość artystyczna” żąda złożenia wraz z ofertą przedmiotowego środka dowodowego w postaci fizycznego modelu oferowanego instrumentu (fortepianu) – próbka,
– Wykonawca dostarczy fortepian najpóźniej przed upływem terminu złożenia ofert do siedziby Zamawiającego, fortepian zostanie ustawiony w Sali Koncertowej im. L. Różyckiego,
– koszty transportu, ustawienia, montażu elementów składowych, strojenia oraz wszelki inne niezbędne do dostarczenia fortepianu do oceny ponosi Wykonawca,
– Zamawiający dokona oceny instrumentu w terminie do 3 dni roboczych od dnia terminu składania ofert,
– Wykonawca po dokonaniu oceny ofert będzie zobowiązany do odebrania instrumentu na własny koszt w terminie uzgodnionym z Zamawiającym,
– przekazanie i odbiór instrumentu będzie odbywało się protokolarnie.
– Zamawiający dopuszcza możliwość pozostawienia instrumentu Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, w obiekcie Filharmonii, aż do momentu realizacji dostawy.
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1.6 Klauzula Informacyjna – Zgodnie z art. 13 ust. 1-3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej RODO, Zamawiający – Filharmonia Dolnośląska im. Ludomira Różyckiego w Jeleniej Górze - informuje, że:
1.6.1 Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Filharmonia Dolnośląska w Jeleniej Górze, 58-500 Jelenia Góra, ul. Piłsudskiego 60; o celach i sposobach przetwarzania danych osobowych podawanych w związku z realizacją procedur udzielania zamówień publicznych decyduje ona sama jako Administrator danych.
1.6.2 Administrator wyznaczył osobę pełniącą zadania Inspektora Ochrony Danych Osobowych i można się z nim skontaktować poprzez adres e-mail: iod@filharmoniadolnoslaska.pl.
1.6.3 Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu wyłonienia Wykonawcy w przedmiotowym postępowaniu o zamówienie publiczne przeprowadzane zgodnie z Ustawą PZP oraz w pozostałych celach określonych w tej ustawie.
1.6.4 Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 Ustawy PZP, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy, okres przechowywania wynika również z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach; postępowania o zamówienie publiczne finansowane ze środków pochodzących z funduszy Unii Europejskiej (UE) przechowywane będą również przez okres wynikający z umów o dofinansowanie projektów finansowanych ze środków pochodzących z UE.
1.6.5 Obiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 Ustawy PZP; ponadto dane osobowe mogą zostać przekazane na zasadach wynikających z Ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
1.6.6 Posiada Pani/Pan:
1.6.6.1 na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do treści swoich danych osobowych Pani/Pana dotyczących,
1.6.6.2 na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
1.6.6.3 na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
1.6.6.4 prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
1.6.7 Nie przysługuje Pani/Panu:
1.6.7.1 w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
1.6.7.2 prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
1.6.7.3 na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
1.6.8 W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania, stosowanie do art. 22 RODO;
1.6.9 Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane do państwa trzeciego (poza UE) /organizacji międzynarodowej na zasadach określonych w Ustawie PZP. Może Pan/ Pani uzyskać kopię danych osobowych przekazywanych do państwa trzeciego na zasadach wynikających z Ustawy PZP.
1.6.10 Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym wynikającym z Ustawy PZP, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 1.7 Informacja Zamawiającego o ograniczeniach wynikająca z art. 19 Ustawy PZP:
1.7.1 Zamawiający realizuje obowiązki informacyjne, o których mowa w art. 13 ust. 1-3 rozporządzenia 2016/679, przez zamieszczenie wymaganych informacji w SWZ.
1.7.2 Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą.
1.7.3 postępowaniu zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.
1.7.4 Zamawiający informuje o ograniczeniach stosowania przepisów rozporządzenia 2016/679, o których mowa w punktach 2 i 3, w ogłoszeniu o zamówieniu, w dokumentach zamówienia lub w inny sposób dostępny dla osoby, której dane osobowe dotyczą.
1.7.5 Zamawiający przetwarza dane osobowe zebrane w postępowaniu w sposób gwarantujący zabezpieczenie przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: FD.DT.271.1.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
2.1 Przedmiotem zamówienia jest dostawa fortepianu półkoncertowego klasy mistrzowskiej na potrzeby Filharmonii Dolnośląskiej im. Ludomira Różyckiego w Jeleniej Górze wraz z dodatkowym wyposażeniem, tj. ławą koncertową, dedykowanym systemem klimatycznym, pokrowce na fortepian. Dostarczany instrument musi być fabrycznie nowy, wyprodukowany nie wcześniej niż w 2024 roku, nie będący przedmiotem ekspozycji.
4.2.6.) Główny kod CPV: 37311000-1 - Instrumenty klawiszowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
39110000-6 - Siedziska, krzesła i produkty z nimi związane, i ich części
37321000-4 - Akcesoria do instrumentów muzycznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 40
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników4.3.5.) Nazwa kryterium: Jakość artystyczna
4.3.6.) Waga: 60
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
6.2 O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki określone w art. 112 ust.1 Ustawy PZP dotyczące;6.2.1 zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiający nie stawia warunków w powyższym zakresie,
6.2.2 uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
Zamawiający nie stawia warunków w powyższym zakresie,
6.2.3 sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, będącą przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie niższą niż 1.000.000,00 zł (słownie: jeden milion złotych 00/100) na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia.
6.2.4 zdolności technicznej lub zawodowej;
Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – to w tym okresie, należycie zrealizował co najmniej dwa zamówienia, obejmujące dostawę fortepianu klasy mistrzowskiej o wartości brutto nie mniejszej niż 300.000,00 tys. zł (słownie: trzysta tysięcy złotych 00/100).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 8.4.1 Oświadczenie Wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 Ustawy PZP, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do SWZ;
8.4.2 odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w celu weryfikacji okoliczności, o których mowa w art. 109 ust. 1 pkt 4 Ustawy PZP, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 8.4.3 polisę OC ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej obejmującej swoim zakresem przedmiot zamówienia – na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych w pkt. 6.2.3.
8.4.4 wykaz wykonanych dostaw, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych – na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych w pkt. 6.2.4 – wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których dostawy te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot na rzecz którego świadczone były te dostawy, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Wzór wykazu stanowi załącznik nr 5 do SWZ;
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
8.11 Przedmiotowe środki dowodowe – Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą następujących przedmiotowych środków dowodowych:8.11.1 Próbka:
– Zamawiający w celu dokonania oceny w kryterium oceny ofert „Jakość artystyczna” żąda złożenia wraz z ofertą przedmiotowego środka dowodowego w postaci fizycznego modelu oferowanego instrumentu (fortepianu) – próbka,
– Wykonawca dostarczy fortepian najpóźniej przed upływem terminu złożenia ofert do siedziby Zamawiającego, fortepian zostanie ustawiony w Sali Koncertowej im. L. Różyckiego,
– koszty transportu, ustawienia, montażu elementów składowych, strojenia oraz wszelki inne niezbędne do dostarczenia fortepianu do oceny ponosi Wykonawca,
– Zamawiający dokona oceny instrumentu w terminie do 3 dni roboczych od dnia terminu składania ofert,
– Wykonawca po dokonaniu oceny ofert będzie zobowiązany do odebrania instrumentu na własny koszt w terminie uzgodnionym z Zamawiającym,
– przekazanie i odbiór instrumentu będzie odbywało się protokolarnie.
– Zamawiający dopuszcza możliwość pozostawienia instrumentu Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, w obiekcie Filharmonii, aż do momentu realizacji dostawy.
8.11.2 Parametry oferowanych urządzeń:
– Zamawiający w celu potwierdzenia zgodności oferowanych dostaw z wymaganiami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia żądania złożenia wraz z ofertą parametrów oferowanych urządzeń oraz określenia ich typu/modelu/producenta zgodnie z Załącznikiem nr 10 do SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
8.11.2 Parametry oferowanych urządzeń:– Zamawiający w celu potwierdzenia zgodności oferowanych dostaw z wymaganiami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia żądania złożenia wraz z ofertą parametrów oferowanych urządzeń oraz określenia ich typu/modelu/producenta zgodnie z Załącznikiem nr 10 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
14.1 Zamawiający żąda wniesienia wadium w formach określonych w art. 97 ust. 7 Ustawy PZP.14.2 Wykonawca składający ofertę jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 3000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych 00/100).
14.3 Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy PZP.
14.4 Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego nr 88 1090 1926 0000 0001 4383 0053 z dopiskiem: „Wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu FD.DT.271.1.2025 na dostawę fortepianu”.
14.5 Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uzna wadium, które znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert).
14.6 W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać co najmniej następujące elementy;
14.6.1 nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib,
14.6.2 kwotę gwarancji,
14.6.3 termin ważności gwarancji w formule „od dnia – do dnia”,
14.6.4 nazwę postępowania,
14.6.5 beneficjenta poręcznie lub gwarancji, tj. Filharmonię Dolnośląską in. Ludomira Różyckiego w Jeleniej Górze, 58-500 Jelenia Góra, ul. Józefa Piłsudskiego 60,
14.6.6 zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze żądanie Zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6,
14.7 Zamawiający nie dopuszcza możliwości umieszczenia w treści gwarancji klauzuli dotyczącej pośrednictwa podmiotów trzecich.
14.8 W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą oryginału dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia).
14.9 Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
14.10 Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 Ustawy PZP zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust 1pkt 14) Ustawy PZP.
14.11 Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 Ustawy PZP.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiana umowy1. Postanowienia niniejszej umowy wiążą obie strony i żadna ze stron nie może powoływać się na warunki pozaumowne.
2. Stosownie do treści art. 455 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy bez konieczności przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia w następujących przypadkach:
1) konieczności dostosowania postanowień umownych do zmian wynikających z nowelizacji powszechnie obowiązujących przepisów prawa, z uwagi na brak możliwości realizacji umowy wedle pierwotnej jej treści lub z uwagi na rażącą stratę grożącą jednej ze Stron;
2) zmian redakcyjnych Umowy lub zmian będących następstwem zmian danych Stron ujawnionych w rejestrach publicznych oraz zmian dotyczących wskazania przedstawicieli stron wyznaczonych do prowadzenia spraw związanych z realizacją umowy;
3) zmian korzystnych z punktu widzenia realizacji przedmiotu umowy, w szczególności przyspieszających jej realizację, obniżających ponoszone przez Zamawiającego koszty;
4) zmian na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 2-4 oraz ust. 2 ustawy PZP;
5) zmian terminu realizacji przedmiotu zamówienia, w granicach powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności niezależnych od stron umowy.
3. Wszelkie zmiany wprowadzane do umowy dokonywane będą z poszanowaniem zasad i obowiązków wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz zasad ogólnych określonych ustawą PZP.
4. Wszelkie zmiany umowy mogą nastąpić jedynie w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności.