BZP: Usługa sprzątania przychodni zdrowia podległych Samodzielnemu Zespołowi Publicznych Zakładów Lecznictwa Otwartego Warszawa Bemowo-Włochy
04.06.2025
2025/BZP 00263517/01
Samodzielny Zespół Publicznych Zakładów Lecznictwa Otwartego Warszawa Bemowo - Włochy
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa sprzątania przychodni zdrowia podległych Samodzielnemu Zespołowi Publicznych Zakładów Lecznictwa Otwartego Warszawa Bemowo-Włochy
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Samodzielny Zespół Publicznych Zakładów Lecznictwa Otwartego Warszawa Bemowo - Włochy
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 017202242
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: gen. M.C. Coopera 5
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 01-315
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetarg@zozbemowo.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zozbemowo.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa sprzątania przychodni zdrowia podległych Samodzielnemu Zespołowi Publicznych Zakładów Lecznictwa Otwartego Warszawa Bemowo-Włochy
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d3ad2b88-a721-4e05-bbd2-ea6cd58d7a98
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00263517
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00036445/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Usługa sprzątania przychodni
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zozbemowo.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zozbemowo.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania zostały określone w rozdziale IX SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Określone w załączniku nr 4 do SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Określone w załączniku nr 4 do SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 6/TP/U/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa sprzątania 3 (trzech) przychodni zdrowia podległych SZPZLO Warszawa Bemowo-Włochy i zlokalizowanych w Warszawie tj.:
1) przychodni przy ul. 1 Sierpnia 36A,
2) przychodni przy ul. Powstańców Śląskich 19,
3) przychodni przy ul. Czumy 1.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90910000-9 - Usługi sprzątania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90911200-8 - Usługi sprzątania budynków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
1) Cena (C) – waga kryterium 60%;
2) Doświadczenie personelu (D) – waga kryterium 40%.
3. Zasady oceny ofert w poszczególnych kryteriach są następujące:
1) Cena (C) – waga 60%
C = cena najniższa brutto*/cena oferty ocenianej brutto x 100 pkt x 0,6
* spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu
Podstawą przyznania punktów w kryterium „cena” będzie cena ofertowa brutto, czyli podana przez Wykonawcę w Formularzu Ofertowym, stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ, w wierszu „Łącznie”, kolumna „Łączna cena brutto za cały okres świadczenia usługi”.
2) Doświadczenie personelu (D) – waga 40%
Przez Doświadczenie personelu rozumie się doświadczenie Koordynatora Serwisu Sprzątającego, o którym mowa w rozdz. VII ust. 1 SWZ oraz § 4 projektu umowy stanowiącego Załącznik nr 6 do SWZ, w pełnieniu nadzoru nad świadczeniem usług sprzątania, w tym jakością usług, w budynkach, w których prowadzona jest działalność lecznicza, w okresie ostatnich 5 (słownie: pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, które jest dłuższe niż minimalne doświadczenie wskazane w Rozdziale XVII ust. 3 pkt. 2 SWZ i wynosi co najmniej 2 (słownie: dwa) lata.
Sposób przyznawania punktów:
a) maksymalnie w ramach kryterium „Doświadczenie personelu” oferta może otrzymać 40 punktów;
b) Jeżeli Wykonawca wskaże w treści oferty doświadczenie osoby, która będzie pełnić funkcję Koordynatora, nie krótsze niż 2 (dwa) lata, wówczas w ramach kryterium „Doświadczenie personelu”:
(i). Wykonawca otrzyma 15 pkt, jeśli doświadczenie Koordynatora jest nie krótsze niż 2 (słownie: dwa) lata, ale krótsze niż 3 (słownie: trzy) lata,
(ii). Wykonawca otrzyma 27,5 pkt, jeśli doświadczenie Koordynatora jest nie krótsze niż 3 (słownie: trzy) lata, ale krótsze niż 4 (słownie: cztery) lata,
(iii). Wykonawca otrzyma 40 pkt, jeśli doświadczenie Koordynatora jest nie krótsze niż 4 (słownie: cztery) lata;
c) Jeżeli Wykonawca nie wskaże w treści oferty doświadczenia osoby, która będzie pełnić funkcję Koordynatora, lub wskaże doświadczenie krótsze niż 2 (słownie: dwa) lata, wówczas w ramach kryterium „Doświadczenie personelu” – oferta w tym kryterium otrzyma 0 punktów;
Zamawiający nie wymaga nieprzerwanego okresu doświadczenia; w celu wyliczenia łącznego okresu doświadczenia Koordynatora można sumować krótsze okresy wykonywania nadzoru nad świadczeniem usług sprzątania, przy czym, jeżeli okresy te pokrywają się, ten sam okres nie może zostać zaliczony na poczet doświadczenia więcej niż jeden raz;
Zamawiający przyzna wyłącznie punkty za doświadczenie, które uzna za wykazane w złożonym przez Wykonawcę oświadczeniu stanowiącym element Formularza Ofertowego, stanowiącego Załącznik nr 1 do SWZ;
Łączna ilość punktów badanej oferty niepodlegającej odrzuceniu (P) zostanie obliczona poprzez zsumowanie punktów uzyskanych w ramach kryterium „Cena” (C) oraz uzyskanych w ramach kryterium „Doświadczenie personelu” (D), zgodnie z wzorem: P = C + D, przy czym maksymalna ilość punktów (P), jaką może uzyskać oferta niepodlegająca odrzuceniu, to 100 pkt.
Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą liczbę punktów (P).
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie personelu
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1.Zamawiający określa warunek w zakresie zdolności finansowej lub ekonomicznej - Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę gwarancyjną (ubezpieczenia) nie niższą niż 300 000,00 (słownie: trzysta tysięcy) złotych.2. Zamawiający określa warunek w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej - Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawcy wykażą, że:
1) wykonują lub wykonywali w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie:
a) co najmniej jedną usługę sprzątania budynków użyteczności publicznej, trwającą nie krócej niż 12 miesięcy (nieprzerwanie), o łącznej wartości nie mniejszej niż 300 000,00 (słownie: trzysta tysięcy) złotych brutto; w przypadku usług wykonywanych wartość usług już wykonanych w ramach danej usługi nie może być mniejsza niż 300 000,00 (słownie: trzysta tysięcy) złotych brutto, oraz
b) co najmniej jedną usługę sprzątania budynków, w których prowadzona jest działalność lecznicza, trwającą nie krócej niż 6 miesięcy (nieprzerwanie), o łącznej wartości nie mniejszej niż 50 000,00 (słownie: pięćdziesiąt tysięcy) złotych brutto; w przypadku usług wykonywanych łączna wartość usług już wykonanych w ramach danej usługi nie może być mniejsza niż
50 000,00 (słownie: pięćdziesiąt tysięcy) złotych brutto; usługa, o której mowa w niniejszej lit. b) nie może być tożsama z usługą, o której mowa w lit a) powyżej (tj. należy wykazać łącznie dwie odrębne usługi).”
2) dysponuje jedną osobą, którą skieruje do realizacji niniejszego zamówienia do pełnienia funkcji Koordynatora Serwisu Sprzątającego, która w okresie ostatnich 5 (słownie: pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert pełniła w sumie przez co najmniej 12 (dwanaście) miesięcy nadzór nad świadczeniem usług sprzątania, w tym jakością usług, w budynkach, w których prowadzona jest działalność lecznicza.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 p.z.p., o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy uokik, z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – Załącznik nr 7 do SWZ.
b) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie określonym w art. 109 ust. 1 pkt 4 p.z.p. (Rozdział XVIII ust. 2 pkt. 1) SWZ), sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Podmiotowe środki dowodowe dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu obejmują:
a) co do warunku, o którym mowa w Rozdział XVII ust. 2 SWZ – dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną (ubezpieczenia) nie niższą niż 300 000,00 (słownie: trzysta tysięcy) złotych, z potwierdzeniem uiszczenia składki,
b) co do warunku, o którym mowa w Rozdział XVII ust. 3 pkt. 1 lit. a) SWZ - wykaz usług w zakresie sprzątania budynków użyteczności publicznej, trwających nie krócej niż 12 miesięcy,
c) co do warunku, o którym mowa w Rozdział XVII ust. 3 pkt. 1 lit. b) SWZ - wykaz usług w zakresie sprzątania w budynkach, w których prowadzona jest działalność lecznicza trwających nie krócej niż 6 miesięcy,
przy czym w przypadku lit. b), jak i lit. c) – mowa jest o wykazie usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy. Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz usług, o których mowa w ust. 8 lit. b) oraz ust. 8 lit. c) musi dotyczyć usług, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, w których wykonaniu bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy - Załącznik nr 8 do SWZ.
d) co do warunku, o którym mowa w Rozdział XVII ust. 3 pkt. 2 SWZ - wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia (Koordynatora Serwisu Sprzątającego), wraz z informacjami na temat ich doświadczenia niezbędnego do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - Załącznik nr 9 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.2. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty. Z treści załączonego do oferty pełnomocnictwa winien jednoznacznie wynikać zakres umocowania oraz dane mocodawców i pełnomocnika.
3. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich partnerów. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie publiczne, sporządzając ofertę wraz z załącznikami, w miejscu „dane na temat Wykonawcy” winni wpisać dane dotyczące członków konsorcjum lub pełnomocnika konsorcjum.
4. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą z pełnomocnikiem (liderem).
5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale XIX ust. 1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
6. Dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
7. Wszyscy partnerzy będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy zgodnie z jej postanowieniami.
8. W przypadku, o którym mowa w Rozdziale XVII ust. 4 (art. 117 ust. 3 p.z.p.), wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 10 do SWZ.
9. Doświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie podlega sumowaniu w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu